Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Oi, det var jo veldig bra fremgang! Håper du er stolt av det! :nigo:

Høres ut som en fin uke da, og glutenfrie vafler hørtes godt ut - selvom jeg foretrekker smak på de sunne variantene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sunne vafler er godt det også, men liker ekstra godt de usunne! :P Vofse elsker vafler, så han får skikkelig vaffeltryne og sitter der mens han snuuuuuser i lufta og venter på å få! :fnise:

Er veldig fornøyd med fremgangen, ja! Siden jeg hele tiden har vært enten normalvektig eller akkurat på grensa så jeg har vært lett overvektig er det tydeligvis ikke så mange som har lagt merke til det. Noe jeg nesten syns er litt rart, jeg syns at man bør legge merke til 13 kg. Men jeg ser det i alle fall godt på gamle bilder, og er veldig glad jeg ikke er den personen lenger. Både helsemessig på kroppsform og kosthold, men også fordi jeg da var utbrent og veldig utslitt hele tiden.

I dag var det siste gang med Ript Up. Gikk litt trått i dag, syns jeg. Trengte flere pauser på alt "bakkearbeidet" og føttene mine begynte plutselig å gli på gulvet. Irriterende, liker best når jeg kan gjennomføre alt ordentlig! Etterpå var det en fem-minutters boksevideo med Shaun T. Og etter det igjen tok jeg stretch-videoen som egentlig skulle vært gjort på søndag. Så det ble en times tid med trening i dag. Senere håper jeg vi får tatt noen mageøvelser, vi er ikke så flinke på å få koordinert oss til å gjøre det, siden det må passe for begge to. Så vi skal begynne på dag 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat i dag (oppdateres)

Frokost: Havregryn, rosiner, honning og rismelk. Og en fruktsalat med eple, banan og blåbær med kanel.

Mellom: En boks ananasringer før trening, og etter trening en proteindrikk som fortsatt smaker særs lite godt. Må få kjøpt meg en proteinpulverpakke som smaker bedre.

Lunsj: Nøtteblanding, "Småsulten". 300 Kcal

Middag: Kyllingfileteter i biter, havrefløte, fersk spinat, rester av fullkornsris, curry paste og masse krydder (kyllingkrydder, hvitløk, basilkum, dil, chilli etc) og stekte grønnsaker. Skikkelig lagd fra bunnen som ble kjempegodt! :) Dipp til: Vita Fraiche med "Rømmesaus"-krydder. (Ok, DEN var ikke lagd fra bunnen, da!)

Mellom/dessert: En liten skål med havregryn, rosiner og honning.

Fortsatt sulten!

Kvelds: En taco. (Rester fra i går) Maisskjell, salat, agurk, tacosaus, magerkesam, ost.

Glemte å oppdatere det siste!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hva med å inkludere egg? Det gir masse proteiner :) Slo meg bare når du skrev du enda er sulten, det skal du jo ikke være :)

Flinka :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Daenerys! Egg metter veldig mye også, og holder deg mett ganske lenge. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, ja...Jeg liker det egentlig ikke så veldig godt. Syns det smaker litt kvalmende. Men liker det i noen former, så kan jo prøve å finne en måte å få det inn i kosten på.

Vanskelig å huske hva jeg spiser hver dag, syns jeg! I går avslutta vi med en kokosbolle på deling på vei hjem fra konsert, så helt sunnhetsfanatisk er jeg ikke, da! :nigo: Middagen i går var svinefilet med couscous og salat og fullkornsris.

I går trente jeg Speed 3.0. Den er er så kul! Masse tempo og opp og ned og rundt, og masse burpees. Det er den alle syns er verst i Gamma, jeg liker den egenlig best! Shaun T hadde en boksevideo i går også, så den gjorde jeg etterpå. Er det noe interessant at jeg linker til det? Det er jo knapt noen som leser dette uansett? Liker boksevideoene, det minner meg om kickboxinga, som jeg savner. Men det er ikke så lett å få dratt dit når vi har vofs, nå når jeg ikke jobber går det jo greit, men liker ikke å måtte gå fra ham to ganger på en dag når jeg får jobb. Vi slutta der som en pause fordi vi skulle ha valp i fjor høst, men det ble pause i våres også. Jaja, får inn litt boksing i videoene, da.

I dag er det The Pyramid igjen, blir interessant å se om jeg greier alle PikeUps nå også. Ble så stolt forrige uke. Jeg regna ut i sta at det er 61 hopp ut og inn (i planke) uten å stå oppreist i mellom. :trene:

I morra er det siste økt, og så er jeg ferdig med Gamma, T25, 14 uker med trening hver eneste hverdag.

Så, altså, to økter igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsett å link! Jeg samler på de, så tenkte jeg å prøve de når jeg går ut i ferie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! :nigo:
I dag var det Pyramid igjen, og jeg fikk til hele veldig bra, også PikeUps. Det er så morsomt når man greier hele videoen i samme tempo som de som er i den og ikke trenger pauser! Etterpå tok jeg Shaun T sin video som besto i litt forskjelig, både cardio og armer og mage. Alt var hentet fra Insanity. Seks minutter var det i dag. I morgen skal han i anledning fjerde juli ha en live-treningsøkt, men det får jo ikke jeg med meg siden tida er så forskjellig, og vi er på tur da. Det er klokka 17.15 hvis jeg fikk tidsoversettertingen til å funke. Så hvis noen vil være med og trene LIVE med Shaun T kan de gjøre det med å bruke denne linken her!! Håper de tar den opp så det går an å gjøre den en annen gang!

I morra må jeg trene hjemme, for vi skal på ferie. Så da blir det å stå opp tidlig, gå tur med vofse, sperre av stua med gitter-greier så han ikke får til å jokke på meg eller stå i veien, og trene før vi drar.

Blir en uke med mye turer i fjellet, og så er det treningsstudio på alle hotellene, så det hadde vært fint å få muligheten til å trene der. Litt kjipt å måtte gjøre det hver for oss siden vofse er med, men!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hadde vært moro å gjøre det live. Får ikke anledning til å gjøre det jeg heller da, siden jeg er på fjellet. :daane:

Hvor drar dere hen? Turer i fjellet :hjerte: Det finnes jo ikke bedre trening enn det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Geilo og Hardanger! :) Blir nok mye turer, så gleder meg til en aktiv familieferie!

Ferdig med Extreme Circuit nå. Nailed it! :hoppe:

Da er jeg offisielt HELT ferdig med Focus T25, fjorten uker med trening hver eneste hverdag. Moro har det vært! Gleder meg til fremtidige videoøkter. Thanks, Shaun T!

**

Dette over her skrev jeg i dag tidlig, men trykka tydeligvis ikke på send før jeg lukka dataen. Så da posta jeg det nåh istedet. Sent på kveld på hotell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rainbow!! :)

Av en eller annen grunn er jeg skikkelig gira på trening nå.. sånn midt i 3. trimester liksom"! Gleder meg til å ta fatt på gode videoøkter etter fødsel engang.

fått meg nye sko idag jeg skal bruke, gleder meg!

måtte sjekke videon til han der Shaun... litt av noen flotte armer får man si! ;)

Er du i skikkelig god form nå eller? Får liksom det inntrykket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!!

Woho, kule sko!! :hoppe:

Litt kjipt å bli treningsgira når du ikke får sjansen til å gjøre det så mye, da! Men veldig bra å være motivert! Hvor mye får du egentlig mulighet til? Jeg kan jo ikke noe om sånt.. Jeg liker definitivt treningsvideoer best, mister all form for motivasjon, entusiasme og egentlig omtrent livsgnist av treningsstudio! :P

På Facebook-siden til Shaun T har han mange fem-minuttersøkter som man kan prøve, men vet jo som sagt ikke hvor mye det går an å gjøre når man er gravid, da. Ellers er det bare å *host* laste ned andre ting. Lite som ligger gratis ute, BeachBody som er firmaet fjerner det ganske fort, men noen av de videoene jeg har linka til i tidligere innlegg er her ennå. Han har fine armer, ja! Og veldig sixpack. Han er litt opptatt av at han selv ser bra ut til tider, men han er en veldig flink og morosm trener! :hoppe:

Skikkelig god form? Jeg vet ikke, det kommer an på hva jeg skal sammenligne meg med. Jeg har sett en veldig god bedring, og jeg elsker å bevege meg. Jeg har fått veldig bra kondis, sånn at jeg kan holde på med de veldig kjappe og effektive og kondiskrevende videoene uten pause, men jeg er fremdeles ikke sånn veldig sterk, og på de fleste videoene er repetisjonene så mange at det holder med tokilosmanualer. T25 har gitt meg finere kropp, selv om jeg ikke er i mål sånn som jeg vil være. Men finere mage og høyere rompe og sånt. Føler meg mer klar for bikini enn noengang, men samtidig føler jeg at jeg har endel igjen på akkurat magen.

Men uansett, jeg er i VELDIG bra form når jeg sammenligner meg med meg. Ikke at det skal så mye til, for da jeg så ut som venstrebildet i innlegget på side 25 ble jeg skikkelig sliten av å gå opp en liten trapp. Sånn stoppe opp og puste lenge-sliten. Trente aldri, lå bare på sofaen. Så det at jeg nå kjører burpee-helvetes-videoer og syns at de er de kuleste er jo litt gøy!

Jeg var en annen person før. Jeg ble så mye sliten og tålte så lite at pappa sendte meg til lege for utredning om det var noe gærent med meg da jeg var sånn 18-19 eller noe. Da var jeg tynnfeit, så det syntes ikke hvor dårlig trent jeg faktisk var siden jeg tilsynelatende var slank, men etter 25 gikk jeg masse opp i vekt og fortsatte å være like sliten.

Så det er fint å være ferdig med det livet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på ferie. Gikk en lang tur! Det vil si, egentlig var det bare halvannen kilometer hver vei, men det var nesten rett oppover med en slags trapper med stein plasert ut i fjellet. Så Endomondo mente det brant 595 kalorier! Gikk tydeligvis ganske så fort, mye fortere enn turistsiden mente vi kom til å gå! :P

Etter litt hvile på hotellet etterpå ville jeg teste treningsrommet. Løp først fem kilometer på mølla. Ville se om jeg klarte det på under en halvtime, og det gikk akkurat ikke, men ble 30.10 eller 30.15, jeg ble så glad da jeg var ferdig at jeg bare trykka på stopp! :fnise: Egentlig er jeg veldig fornøyd, ikke bare fordi det var etter fjelltur, men fordi jeg ikke har løpt de siste 14 ukene mer enn kanskje én gang pga allergi og T25.

Etterpå trente jeg litt vekter, mest med 2-kilos og 15 reps pr en del forskjellige øvelser jeg har lært av Shaun T, og så deadlifts med 6 kilo. Pluss femten pushups. Avslutta med noen lengder i bassenget, svømte vel i ti min eller noe. Jeg er dårlig på å svømme, og treig, så det ble ikke så mye fram og tilbake! Ble vel til sammen tre timer med mye aktivitet i dag (inkludert turen og treninga etterpå).

Spennende hva morgendagen bringer, da skal vi videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Har visst det!

Har gått turer her, litt forskjellig lengde. I dag gikk vi denne. Bortsett fra at jeg ikke helt får beskrivelsen til å stemme, ettersom vi skulle bare gå til fossen og ikke til Vivelid, og at vi gikk fram og tilbake samme vei og likevel så fossen. Så skjønner ikke helt beskrivelsen. Men jaja, det var rundt 9 km og vi brukte tre timer og tjue minutter. Og det var mye bratt terreng, så Endomondo sa vi brant over 1000 kcal. Så da spiste vi god middag med god samvittighet. Tok Stretch-videoen fra T25 etter tur, håper det gjør meg mindre støl!

Uvant å ikke hardtrene hver dag, men dette var i alle fall en skikkelig langøkt med fjelltur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titthei!!!! :strix:

Her vil jeg gjerne følge med!!! :jepp:

Og FOR en fremgang!!! Det der var utrolig bra Rainbow! Håper virkelig du ser det selv og gir deg noen gode klapp på skulderen! Er dette bare med hjemmetrening??

Og ang de shaun T videoene osv, sånn før og etterbilder på nettet ser jo veldig bra ut, men hvor bra er det egentlig? Føler man ikke kan stole på alle sånne! Jeg har jo bundet medlemskap på senter, så vil jo gå der og trives, MEN kjekt med hjemmevideo når jeg er alene med mini og ikke kan gå på senteret! :)

Må få sagt det igjen, du ser BRA ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, du er i dagboka mi!! :danse:

Tusen takk! Det er litt sånn blanda, både at jeg er veldig stolt og glad over at jeg har kommer så langt, siden jeg fremdeles husker sommeren for tre år siden da jeg følte meg feit og fæl. Eller mest før det igjen, før 2010, for da traff jeg kjæresten, og da ble ting bra på mange andre måter. Men før jeg traff henne var det ike så mye glede i huet mitt. Er på et utrolig mye bedre sted nå. Spesielt etter at jeg ble frisk fra utbrenthet, nå kan jeg gjøre så mye mer uten å være redd for å bli ødelagt i flere dager!

Samtidig vil jeg mer, bli mer fit, få finere mage, bli mer ripped. Mye vil ha mer! :P

Ja, det er bare med hjemmetrening. Eller, jeg gikk jo en måned på noe som het Core Bootcamp, og så har jeg gått på kickboxing. Men det er hjemmetreninga som har hatt størst effekt, kombinert med jogging og endring av kosthold. Er mest fornøyd med å ha klart fjorten uker med T25 uten en eneste stopp eller unnasluntring. Kjæresten og jeg skal ta P90X3 sammen, det er en annen trener og helt annerledes opplegg, så det blir interessant å se hvordan det blir. Vi skal trene 4-5 ganger i uka og ikke være så bundet til planen, når vi skal gjøre det sammen må det nesten bli sånn pga jobb og at det skjer mer utover høsten enn det har gjort i våres. Men vi skal gjøre det i den rekkefølgen som står, og så blir det vel litt jogging innimellom. Og jeg klarer nok ikke å holde meg helt unna T25, har falt veldig for endel av øktene der, så de må jeg bare ta flere ganger. :trene:

I går kom vi hjem fra ferie. Har vært mye aktivitet og masse turer. Har også vært ganske flinke med kosthold, samtidig som jeg har unna meg is og sånt litt innimellom. En usunn ting om dagen omtrent. :P

I dag tok vi en fit-test for å se om man egner seg til å ta P90X3. Da sto det hva som var forventa resultater og sånt, og det var pushups, pullups, cardio-hart-rate-test (som jeg messa fullstendig opp fordi jeg ikke har noen som helst form for matteemner), wall squat osv. Man skal ta det igjen om 90 dager (eller når man er ferdig med programmet, da, det blir vel litt lengre på oss), og se hvor mye bedre man er blitt. Vi lå over minstekravet hele veien. Særlig på pushups, da tok jeg 17 rette, mens kravet på jenter var vel tre!!

Det som virker veldig bra med P90X3 er følgende: Det kommer fra P90X, som er mye lengre økter, og veldig combat-hardtrening. Så er det laga en mer intens økt i tid, men ikke mer krevende. Samtidig passer det for alle. Det er med en som modifiserer, en som gjør det "vanlig" og en som gjør det avansert. Så man kan klare det uansett nivå. Det er forskningsmessig lagt opp til å trene ulike muskelgrupper, det fokuserer på forskjellige deler av kroppen, og det skal forvirre kroppen på en måte som gjør at det er lettere å trene det man vil.

Hvis noen vil lese detaljene om dette kan de sjekke ut denne siden her, hvor en fyr går i detalj om hva treningsopplegget går ut på og hvordan det skal gjøre en bedre i det meste. Jeg har ikke lest alt ennå, men gått gjennom det viktigste og fått overblikk. Skal ta nye mål før vi begynner, og så bilder. Har tatt bilder før, underveis og etter T25, men ikke mål etter ennå. Så etter gamma-mål får bli det samme som før P90X3-mål.

Jeg kommer nok også til å legge til Shaun T sine fem-minuttersøkter, for de savna jeg den uka på fjellet, selv om han fokuserte på rompe og lår, og det gjorde da virkelig jeg også! :P Også trenger jeg litt Shaun T i hverdagen!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang de shaun T videoene osv, sånn før og etterbilder på nettet ser jo veldig bra ut, men hvor bra er det egentlig? Føler man ikke kan stole på alle sånne! Jeg har jo bundet medlemskap på senter, så vil jo gå der og trives, MEN kjekt med hjemmevideo når jeg er alene med mini og ikke kan gå på senteret! :)

Jeg svarte på alt det andre i innlegget over, men glemte dette. Jeg mener at programmene er veldig, veldig bra. Og de funker. Men for å få sånne KNALLRESULTATER som folk på de bildene på nettet får, må man spise 100% riktig. Virkelig, virkelig riktig, hele tiden. Jeg spiser sunt, og jeg spiser stort sett rent. Men jeg må kunne kose meg litt innimellom. Da tar det lengre tid, og det blir ikke SÅ voldsom forskjell på 3-4mnd. Så det er reelt at folk har gjort sånt, men jeg tror man må være ekstremt dedikert for å få det til så bra. Det er mer virkelighetsnært å se på folk i grupper på fb og sånt, enn de som er med og vinner challenges hos beachbody, for det er gjerne folk som har vært ekstremt dedikerte og virkelig brukt hele livet sitt til trening fra de begynte.

Så, veldig kort sagt: Spiser man bra og trener videoene får man veldig bra resultater, og de har forandra livet mitt, rett og slett, men skal man se ut som en fitnessmodell må man gjøre ekstremversjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg på P90X3. Ny trener, han heter Tony Horton. Han var artig! Det var en video som heter Total Synergitics. Linken går til masse info om videoen. Kort sagt var det styrke, pushups, pullups, chinups (heise seg opp går ikke særlig bra foreløpig), og man skrev ned antall reps og vekt på et skjema innimellom. Det var veldig moro! :hoppe:

Noen ganger måtte jeg pause videoen og sjekke hva i alle dager de nettopp gjorde, men det kommer jeg vel mer inni etter hvert. Trente sammen med kjæresten, det var gøy å motivere hverandre! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...