Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok, litt for moro skyld, å regnet ut ca kcal-inntak på 3 forskjellige, typiske dager jeg kan ha i en normal uke for tiden.

Resultatene ble rundt 2130 kcal, 1630kcal og 1050 kcal.

Felles var masse masse karbohydrater mot protein og fett. Var ikke klar over hvor lite protein og fett jeg faktisk får i meg totalt, trodde faktisk jeg fikk i meg det anbefalte av protein minst :ler2: Jeg bruker også smør på alt av brødmat, ingen lettvarianter av fløte/rømme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsklemma

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 70,5 kg

Mål før jul: 65,9 kg

Oktober 2014

20. oktober, uke 43 (0): 70,5 kg -startvekt-

24. oktober, uke 43 (1): 69,8 kg (-0,7 kg)

31. oktober, uke 44 (2): 69,7 kg (-0,1 kg)

November 2014

7. november, uke 45 (3): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (4): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (5): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (6): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (7): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (8): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (9): -- kg (-kg)

Har vært bortreist i helga, så jeg har ikke fått veid meg før i dag. Og resultatet er vel som forventa, egentlig. Mye godteri og lite motivasjon har satt sine spor, men det er ikke full krise da. Ny uke, nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kost meg både på fredag OG idag, full skjerpings fra og med imorgen igjen!

Samme her! Og litt i går også.. Egentlig litt nederlag å ha så lite viljestyrke i helga! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Samme her! Og litt i går også.. Egentlig litt nederlag å ha så lite viljestyrke i helga! :/

På en måte godt å høre at jeg ikke er alene om det! Ja, helgen er hard, det er liksom da det alltid har vært lov å kose seg litt ekstra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Helga ødelegger fort det man har oppnådd i løpet av uka :(

Må stå på hele tiden og lage seg helt nye vaner. Det er nok vanene og tankesettet som ødelegger mest.

Hvorfor må man 'kose' seg med godteri og slikt?

Mitt triks: Sovn sammen med ungen(e) og sov hele veien rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga ødelegger fort det man har oppnådd i løpet av uka :(

Må stå på hele tiden og lage seg helt nye vaner. Det er nok vanene og tankesettet som ødelegger mest.

Hvorfor må man 'kose' seg med godteri og slikt?

Mitt triks: Sovn sammen med ungen(e) og sov hele veien rundt :P

Eller spela brettspel, se en god film, hekle/strikke (da kan man ikke ha fingre full av sjokolade eller potetgull, haha), ha masse sex

Om man må ha noe godt, så kan man spise ting som ikke inneholder så mye karbo eller kalorier, avhengig av hva man vil holde under kontroll. Frukt og grönsaker med hjemmegjort dip t.ex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj og æsj! Jeg var så på rett vei, men manglende selvkontroll under besøk og selskap over flere dager resulterte i 87kg i dag. Blæ!!! Jeg "må" kose meg med noe hele tiden, og tenker på mat 24/7. Har så lyst å være en av dem som glemmer å spise, hvordan går det an, liksom..!

Norn som har tips til avkobling/kos som ikke involverer mat, og som også kan gjøres på kvelden om man er alene med barn?

Anonymous poster hash: e442b...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Eller spela brettspel, se en god film, hekle/strikke (da kan man ikke ha fingre full av sjokolade eller potetgull, haha), ha masse sex

Om man må ha noe godt, så kan man spise ting som ikke inneholder så mye karbo eller kalorier, avhengig av hva man vil holde under kontroll. Frukt og grönsaker med hjemmegjort dip t.ex

For mange så vil man assosiere film med noen man har godteri til, jeg synes det er godt å ha noe å tygge til dette.

Hekle eller strikking er ikke for meg.

Sex og/eller brettspill: Da trenger man å være minst to persiner hvis man vil det skal vare mer enn to min ;)

Ja, jeg er enslig forsørger. Ikke mye katta kan hjelpe meg :P

Jeg tror egentlig det går mest i vaner man har, hvilket tankesett og rutiner man har for helgene.

Man må bevisst gå inn i helgen med en plan OG utføre planen!!!

Det som fungerer best for min del er å trene på kvelden. Da mister jeg matlysten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Æsj og æsj! Jeg var så på rett vei, men manglende selvkontroll under besøk og selskap over flere dager resulterte i 87kg i dag. Blæ!!! Jeg "må" kose meg med noe hele tiden, og tenker på mat 24/7. Har så lyst å være en av dem som glemmer å spise, hvordan går det an, liksom..!

Norn som har tips til avkobling/kos som ikke involverer mat, og som også kan gjøres på kvelden om man er alene med barn?

Anonymous poster hash: e442b...0dd

Treningsvideoer er mitt beste tips.

Jeg har også en tredemølle her hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt:

Takk, treningsvideo var lurt. Har faktisk en liggende. Ellers er det jo mye på youtube. Må bare svelge skuffelsen og bestemme meg for at dette skal jeg klare...

Tjukk85

Anonymous poster hash: e442b...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Lite nytt:

Takk, treningsvideo var lurt. Har faktisk en liggende. Ellers er det jo mye på youtube. Må bare svelge skuffelsen og bestemme meg for at dette skal jeg klare...

Tjukk85

Anonymous poster hash: e442b...0dd

Jeg vet. Sliter med skuffelsen selv.

Jeg gjorde det så besvist, å skeie så kraftig ut! Jeg vet så godt hva jeg bør og ikke bør gjøre! Det gjør egnetlig bare skuffelsen større, også begynner man lett å klandre seg selv, så trenger man trøst og spiser gjerne noe for det, så er man i en ond sirkel *Sukk* *dobbelsukk*

Jeg har en del videoer som jeg har lasta ned, f.eks http://thepiratebay.se/search/jillian%20michaels/0/7/200

Nå kjenner jeg at sulten kommer snikende, så da tenker jeg å ta kveldens dusj også legge meg. Trenger ikke å være våken for noe mere i kveld...

Så var det 'bare' å gjennomføre det....

OK!! Av med tv nå, og ned med seg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym_roo


Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 70,2
Mål før jul: 64,5 kg


September 2014
5. september, uke 36 (1): 70,2
12. september, uke 37 (2): 70,2 kg (-kg)
19. september, uke 38 (3): 69,4 kg (-0,8kg)
26. september, uke 39 (4): 69,6 kg (+0,2kg)

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (5): 70,2 kg (+0,6kg)
10. oktober, uke 41 (6): 69,4 kg (-0,8kg)
17. oktober, uke 42 (7): 68,8 kg (-0,6kg)
24. oktober, uke 43 (8): 68,6 kg (-0,2kg)
31. oktober, uke 44 (9): 68,6 kg (-0kg)

November 2014
7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)
14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)
21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)
28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014
5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)
12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)
19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Litt ustabilt både med maten og treninga så vekta har hoppet litt opp i løpet av uka. Men nå var den heldigvis nede igjen på samme tall. :) Kjenner jeg gruer meg til julestria og all maten allerede.



Anonymous poster hash: 5aea9...f3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Føler vekten står noe stille uka etter mensen. Er det bare meg? :)

merke lite av det på vekta... eller, rettere sagt: Jeg blir veldig sulten og slikt gir utslag på vekta, men ikke noe utenom det. Når jeg klarer å motstå fristelsene skjer lite.

Prøv å noter ned for å se om det virelig stemmer. Følelser er ikke alltid representativ for det som egentlig skjer.

For dere som noterer vekt i trendweight eller liknende er det jo veldig greit å følge med om det faktisk skjer en endring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler vekten står noe stille uka etter mensen. Er det bare meg? :)

Jeg går opp et par kilo rett för mensen, og de sitter der til jeg er nesten ferdig med mensen. Og de forsvinner ikke om jeg ikke nesten sulter meg selv et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merke lite av det på vekta... eller, rettere sagt: Jeg blir veldig sulten og slikt gir utslag på vekta, men ikke noe utenom det. Når jeg klarer å motstå fristelsene skjer lite.

Prøv å noter ned for å se om det virelig stemmer. Følelser er ikke alltid representativ for det som egentlig skjer.

For dere som noterer vekt i trendweight eller liknende er det jo veldig greit å følge med om det faktisk skjer en endring...

Det er godt mulig du har er poeng det altså! :)

Jeg har hvertfall nå lagt merke til at dersom en dag ikke er som vanlig så har jeg lett for å skli ut. Dersom jeg ikke kommer meg på jobb og får i meg en god frokost så er det ensbetydende med en dag full av sprekker :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

merke lite av det på vekta... eller, rettere sagt: Jeg blir veldig sulten og slikt gir utslag på vekta, men ikke noe utenom det. Når jeg klarer å motstå fristelsene skjer lite.

Prøv å noter ned for å se om det virelig stemmer. Følelser er ikke alltid representativ for det som egentlig skjer.

For dere som noterer vekt i trendweight eller liknende er det jo veldig greit å følge med om det faktisk skjer en endring...

Hvordan fungerer trendweight forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Det er godt mulig du har er poeng det altså! :)

Jeg har hvertfall nå lagt merke til at dersom en dag ikke er som vanlig så har jeg lett for å skli ut. Dersom jeg ikke kommer meg på jobb og får i meg en god frokost så er det ensbetydende med en dag full av sprekker :(

Det eneste som fungerer for meg, er å planlegge hvert måltid helst dagen i forveien.

Jeg er også en følelsesspiser, så dersom mye går galt en dag så sprekker jeg lettere...

Trendweight og http://www.weightgrapher.com/graphs/ (som jeg bruker) viser trenden og ser på den historiske vekta di. Den faktiske vekta som du legger inn blir også markert.

F.eks dersom du har lagt inn vekt som viser nedover eller stabil flere dager på rad, så vil den fremdels vise ned dersom du en dag går litt opp. Litt variasjon er jo normalt.

Skulle ønske jeg fikk lagt ut bilde, men Pingla klarer det kanskje? Hun er jo så god på dette forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...