Gå til innhold

Utdanning issues


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem som jeg begynner å se på som JÆVLIG irriterende.

Okei, jeg møter en fyr. En riktig god og søt fyr. Fin personlighet, bra utseendet… MEN, han har ingen høy utdanning. Det er liksom no no for meg… da klarer jeg ikke se meg en fremtid med personen. Kan være med han og nyte selskapet, men ikke noe mer seriøst kun fordi utdanningen ikke er høy nok.

Det ødelegger jo veldig mye for meg… men jeg vil ha en mann med veldig stabil inntekt. Utrolig kjipt og teit av meg, men jeg klarer ikke styre dette.

Hva skal jeg gjøre? flere osm har det slik?



Anonymous poster hash: f41f1...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener, derfor spør jeg om det veldig raskt når jeg møter noen :) gidder liksom ikke bli kjent med og bruke tid på en som jeg ikke kan se for meg en fremtid med.

Anonymous poster hash: d38f0...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en mann uten spesielt høy utdanning hadde dannet sitt eget firma som ga ham en stabil og sikker inntekt som er til å leve av, ville du da endret mening? Det er jo ikke nødvendigvis slik at utdanning=sikker inntekt.



Anonymous poster hash: 996fd...315
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste finner en partner gjennom utdanning, jobb eller felles venner. Da er som regel vedkommende av nogenlunde samme bakgrunn og utdanningsnivå som en selv.

Hvis en heller bruker nettdating eller baserer seg på utelivet er det klart det er annerledes.

Jeg foretrekker absolutt en mann med utdanning og karriere men det har de fleste jeg treffer så jeg har aldri egentlig stått overfor valget der jeg er tiltrukket av noen men lurer på om jeg skal avvise dem.



Anonymous poster hash: 5b77e...55c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller sånn at en hjelpepleier har en sikker, stabil inntekt enn en har høy utdanning og startet sitt eget firma. ...

Anonymous poster hash: 12f32...1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint ha en sikker og stabil inntekt uten utdannelse. Og utdannelse betyr ikke at man kommer til å tjene fett heller.

Så enten må du skjerpe deg, eller så må du la han finne seg en annen dame som ser på mer enn CV'en hans.

Endret av Doge
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fint ha en sikker og stabil inntekt uten utdannelse. Og utdannelse betyr ikke at man kommer til å tjene fett heller.

Så enten må du skjerpe deg, eller så må du la han finne seg en annen dame som ser på mer enn CV'en hans.

Å ønske seg en partner med høyere utdanning handler nok for de fleste - og i alle fall for meg - om at vi vil ha en på et noenlunde samme intellektuelt nivå som oss selv. Hva hjelper det om mannen har høy inntekt, om vi ikke har noe felles og ikke noe å prate om. I Norge er det dessuten slik at en ansatt 'på gølvet' i industrien o.l. fort kan tjene det samme som en med mastergrad som jobber i staten.

Dere menn som kommenterer her, og tror ønsket om høyere utdanning kun handler om penger, dere illustrerer jo bare poenget. Det handler om ulike virkelighetsforståelser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn som kommenterer her, og tror ønsket om høyere utdanning kun handler om penger, dere illustrerer jo bare poenget. Det handler om ulike virkelighetsforståelser.

I dette tilfellet var det TS selv som trakk frem lønn, og da forholder selvsagt folk seg til det TS selv legger vekt på.

men jeg vil ha en mann med veldig stabil inntekt.

Anonymous poster hash: 996fd...315

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet var det TS selv som trakk frem lønn, og da forholder selvsagt folk seg til det TS selv legger vekt på.

Anonymous poster hash: 996fd...315

Ok. Det var slurvete av meg. Teite TS! I 2014 kan vi kvinner også være økonomisk selvstendige!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ønske seg en partner med høyere utdanning handler nok for de fleste - og i alle fall for meg - om at vi vil ha en på et noenlunde samme intellektuelt nivå som oss selv. Hva hjelper det om mannen har høy inntekt, om vi ikke har noe felles og ikke noe å prate om. I Norge er det dessuten slik at en ansatt 'på gølvet' i industrien o.l. fort kan tjene det samme som en med mastergrad som jobber i staten.

Dere menn som kommenterer her, og tror ønsket om høyere utdanning kun handler om penger, dere illustrerer jo bare poenget. Det handler om ulike virkelighetsforståelser.

TS sa at inntekt var grunnen til at hun vil ha en utdannet mann.

Og snakker du virkelig bare om utdanningen din med han du er sammen med? Folk, uansett utdanningsnivå, har hobbyer, interesser, erfaringer, familie, venner, nyheter osv de kan prate om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mer med dem som ikke klarer å skrive rett, utstrakt bruk av engelske låneord og dårlige formuleringer.

Anonymous poster hash: f7b1a...0f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sa at inntekt var grunnen til at hun vil ha en utdannet mann.

Og snakker du virkelig bare om utdanningen din med han du er sammen med? Folk, uansett utdanningsnivå, har hobbyer, interesser, erfaringer, familie, venner, nyheter osv de kan prate om.

Vi sitter selvsagt ikke og snakker om vårt gamle pensum, nei. Det har noe med tilnærmingen til virkeligheten å gjøre. Om hvordan vi snakker, når vi snakker om nyheter feks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en mann uten spesielt høy utdanning hadde dannet sitt eget firma som ga ham en stabil og sikker inntekt som er til å leve av, ville du da endret mening? Det er jo ikke nødvendigvis slik at utdanning=sikker inntekt. Anonymous poster hash: 996fd...315

Skal ikke snakke for TS, men det hadde spilt liten rolle for min del, han må gjerne være millionær, men uten master er han uaktuell for meg...

Anonymous poster hash: d38f0...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så forskjellig kan folk være.

En tid for lenge siden hadde jeg kjæreste som studerte hovedfag i humaniora. Hennes venninner, stort sett samme faget, var helt klare på at det bare var handverkere som var brukende. Enten det var til ons eller forhold. Helst rørleggere eller tømrere.

Nå for tiden når jeg treffer kviner bruker jeg bare å vitse vekk hele spørsmålet om jobb og utdanning, på et slikt vis at hun føler seg bøsta på å være opptatt av sosioøkonomisk status, drive gullgraveri osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter selvsagt ikke og snakker om vårt gamle pensum, nei. Det har noe med tilnærmingen til virkeligheten å gjøre. Om hvordan vi snakker, når vi snakker om nyheter feks.

Men dette er jo også noe som gjerne forandres etterhvert i livet. Man tilpasser språket etter omstendighetene.

En venn av meg snakket "fint" før, men så etter at hun flyttet ut på landet så har hun blitt mer "bondsk" i språket. Utdannelsen hennes er den samme så før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint ha en sikker og stabil inntekt uten utdannelse. Og utdannelse betyr ikke at man kommer til å tjene fett heller.

Så enten må du skjerpe deg, eller så må du la han finne seg en annen dame som ser på mer enn CV'en hans.

Agree :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette er jo også noe som gjerne forandres etterhvert i livet. Man tilpasser språket etter omstendighetene.

En venn av meg snakket "fint" før, men så etter at hun flyttet ut på landet så har hun blitt mer "bondsk" i språket. Utdannelsen hennes er den samme så før.

Slik jeg skjønte deterbaremeg så var det ikke dialekten det ble referert til, men ordforrådet, måten man ordlegger seg på og hva man snakker om... Kort sagt hvordan man forstår verden.

Anonymous poster hash: d38f0...293

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så forskjellig kan folk være.

En tid for lenge siden hadde jeg kjæreste som studerte hovedfag i humaniora. Hennes venninner, stort sett samme faget, var helt klare på at det bare var handverkere som var brukende. Enten det var til ons eller forhold. Helst rørleggere eller tømrere.

Nå for tiden når jeg treffer kviner bruker jeg bare å vitse vekk hele spørsmålet om jobb og utdanning, på et slikt vis at hun føler seg bøsta på å være opptatt av sosioøkonomisk status, drive gullgraveri osv.

....og der sluttet samtalen med deg ;)

Anonymous poster hash: d38f0...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg skjønte deterbaremeg så var det ikke dialekten det ble referert til, men ordforrådet, måten man ordlegger seg på og hva man snakker om... Kort sagt hvordan man forstår verden.

Anonymous poster hash: d38f0...293

Var ordforrrådet/ordbruken jeg mente. Hun bruker andre ord og uttrykk, og ordlegger seg annerledes. Snakker om andre ting enn hun snakket om før. Og dette skjer nok med de fleste av oss på en eller annen måte, selv om vi ikke tenker over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ordforrrådet/ordbruken jeg mente. Hun bruker andre ord og uttrykk, og ordlegger seg annerledes. Snakker om andre ting enn hun snakket om før. Og dette skjer nok med de fleste av oss på en eller annen måte, selv om vi ikke tenker over det :)

Anonym svarte bra og i tråd med det jeg mente.

Klart vi alle forandrer oss etter hvert som vi blir eldre. Våre erfaringer påvirker oss. Og fordi våre erfaringer påvirker oss, sier det seg selv at fem år med utdanning innen feks humaniora, jus eller samfunnsfag, gjør noe med hvordan vi diskuterer og forstår ting, hvilke perspektiver vi trekker inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...