Gå til innhold

Utdanning issues

Fremhevede innlegg

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

.

Endret av nobilian
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forøvrig har jeg bachelor, straks to, og vil nok gå for en tredje heller enn master. :)

Med andre ord: Du har ikke gode nok karakterer til å komme inn på master :-D

Ei heller de ferdigheter arbeidslivet behøver.

Synes forøvrig du burde jobbe med temperamentet ditt.

Og med det takker også jeg for meg i denne tråden.

Endret av Deterbaremeg
Gjest nobilian
Skrevet (endret)

.

Endret av nobilian
  • Liker 1
Skrevet

Dette er absolutt ikke er viktig i det hele tatt. Selv tok jeg en mer yrkesrettet grad nå, i voksen alder, og har tilsammen ni års utdannelse.
Har truffet en mann som er sju år yngre enn meg. Han er den smarteste mannen jeg noensinne har møtt, og den første jeg har vært ute med som matcher meg intellektuelt. Han mistrivdes svært med å være student den gang han var det, og jobber nå som lagersjef. Han stortrives i jobben sin, lever ikke for å jobbe, men jobber for å leve, og er på plass i livet og i seg selv. Dette har ingenting med utdannelse å gjøre.

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Den lærdommen jeg tok etter å ha datet en (jo - flott) mann med høy utdanning, og påfølgende toppjobb og millioninntekt, var at jeg aldri kunne giftet meg med en sånn en. Mye reising, kontoret til sent på kveld... han måtte seriøst skrive meg inn i "timeplanen" sin. Og selvfølgelig - bare noen år til, så gå over i en mindre hektisk jobb... right. Se der har du oppskriften på et ulykkelig ekteskap.

Bedre å ha en god inntekt selv, og kunne plukke opp en uteligger fra gaten om jeg så skulle ønske det.

Lav utdanning betyr ikke at det er snakk om en mindre intelligent eller spennende person enn du selv er. Folk som tror noe sånt, har neppe særlig bred omgangskrets.

Det viktigste er å finne en person du faller for, og som du liker å tilbringe tid sammen med. Mitt inntrykk er vel uansett at folk tar master i alt mulig rart for tiden, og sitter igjen uten en relevant jobb (og drømmeinntekt).

Enda godt det finnes noen kvinner i verden med fornuften i god behold!

Jeg tenker det samme som deg om det å bli sammen med en dame som bare tenker inntekt og penger. De bruker mer tid på jobb enn med meg og hva er da vitsen? Jobber med høy inntekt krever stort sett mye mer oppmerksomhet enn en vanlig middels 8-4 jobb. Jobb for å leve og ikke leve for å jobbe sier nå jeg.

Og hvor intelligent og sosial smart man er avhenger da virkelig ikke av hva slags utdanning man har! Jeg kjenner flere med nesten null utdanning, som er det godeste og smarteste folkene jeg vet om. Nå sier jeg ikke at en god utdannelse er teit...langtifra! Jeg bare mener at det å se på utdannelse og høy lønn som "at man er smart" blir helt feil.......Det kan ligge grådighet og forfengelighet bak det med ambisjoner også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...