Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er barnet selv som ønsker å ha meg med. Dessuten har de minste lyst å være med på (halv)storebrors avslutninger. Nei, jeg er ikke barnets mor, og kommer aldri til å ta over rollen heller, men jeg er glad i stebarnet mitt. Og ønsker å være med på det som skjer i livet hans. Men beklager, da skal jeg melde meg ut av stebarnets liv helt. Så må jeg bare unnskylde at jeg ønsker et fint familieliv til mine barn og stebarn. Makan til bitre mødre der ute!!!

Anonymous poster hash: b4360...3a1

men jøss da damen, det er vel ikke snakk om alt eller ingenting?? Jeg er selv stemor til to flotte gutter og de ønsker ofte å ha meg med fordi de vil vise frem hva de kan osv. Jeg blir ikke med hver gang for det om. Jeg vil gjerne uttrykke at jeg ikke er en del av kjernefamilien. Men jeg og far og guttene drar gjerne på ferier osv, synes bare det er best at de får litt tid med kun sine foreldre og at ikke jeg alltid må henge meg på. Samme er det med "stefar" selvom han er mer en kjæreste av mor da og ikke like seriøst som det mitt forhold til far er. Både far og mor er enige om dette og jeg føler meg absolutt ikke holdt utenfor. Jeg ser heller ikke problemet med å ta litt hensyn til mor? Jeg kan noen ganger føle meg litt sjalu pga det de har sammen (barna) og kanskje uten å si det sikkert kan hun også være sjalu fordi jeg har fremtiden hun "skulle hatt?" vi snakker ikke mye sammen, men vi klarer å være høflige og jeg vet at mannen min setter stor pris på det og egentlig forventer det! Syns du bør tenke litt over hva det er du sender ut her, og om dette har noen nytte egentlig

Anonymous poster hash: 8ce5b...b89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke folk litt vel selvgode når de innbiller seg at folk er sjalu på en?

godt poeng

Anonymous poster hash: 8ce5b...b89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er å droppe understreking i innleggene dine. Veldig anstrengende å lese.

Anonymous poster hash: f9e01...6d4

TS: Av og til henger understrekingen seg opp. Det går fint an å lese innlegget for det med mindre du har noen problemer mentalt, følelsesmessig, o.l.

Mitt råd til deg er å prøve å se litt stort på det -til alt her i livet, så vil omgivelsene dine synes du er mindre slitsom og irriterende å være sammen med.

Stakkars far til barnet. Skjønner godt at han lengter etter å være sammen med mor til barnet igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig å omtale henne som "biologisk mor". Hun er mor. Punktum. Ved å bruke slike termer skaper hun et unaturlig skille mellom både barnet og moren, og seg selv og moren. Det er min mening om hvorfor det er noe å henge seg opp i.

Stemoren min er er min mor. Min biomor har jeg ingenting å gjøre med. Hva feiler det folk her inne? Det er ingenting spesielt med det uttrykket.

Anonymous poster hash: 8d7e5...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Av og til henger understrekingen seg opp. Det går fint an å lese innlegget for det med mindre du har noen problemer mentalt, følelsesmessig, o.l. Mitt råd til deg er å prøve å se litt stort på det -til alt her i livet, så vil omgivelsene dine synes du er mindre slitsom og irriterende å være sammen med. Stakkars far til barnet. Skjønner godt at han lengter etter å være sammen med mor til barnet igjen. Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Det å ha behov for å prøve å få andre til å føle seg drit tyder på at det er noe psykisk galt med deg. Ta deg en tur til psykiater.

Anonymous poster hash: 8d7e5...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke folk litt vel selvgode når de innbiller seg at folk er sjalu på en?

Eller kanskje de faktisk er realitetsorienterte.

Anonymous poster hash: 8d7e5...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet ? Ikke sikkert hun er sjalu på deg , føler seg vel litt til side satt kanskje ,

Ikke lett å være mamma om hun skal føle hun kommmer i en konkuranse med deg om hvem som gir ungen mest opplevelser .

Og hvorfor skal du vere til stede på av slutninger osv hvis mor ikke ønsker hilse på deg , kan ikke være serlig hyggelig for ungen det

Anonymous poster hash: 60601...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger du fram att du har høyere utdannelse enn mor ? Høyere lønn enn henne ,

Har det egentlig noen betydning ?

Det som betyr noe her er vel ungen ,

Og jeg tenker slik jeg att mor vil vel egentlig ikke ha deg på hver eneste av slutning for datter , men pga datter ønsker det sier ikke mor noe om det ,

Hun ønsker datter skl ha det best mulig og få det slik hun ønsker på slike kvelder ,

Men kanskje mor er lei av å høre om fint flott osv av opplevelser dere gir henne, da mor kanskje syntes dere lærer ungen att ferier er dyrt , flott osv ,

Du imponerer ikke meg , det er noe som heter til barnets beste og det syntes jeg mor tenker på jeg som tolererer att du kommer på av slutninger osv

Anonymous poster hash: 60601...db8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Av og til henger understrekingen seg opp. Det går fint an å lese innlegget for det med mindre du har noen problemer mentalt, følelsesmessig, o.l.

Mitt råd til deg er å prøve å se litt stort på det -til alt her i livet, så vil omgivelsene dine synes du er mindre slitsom og irriterende å være sammen med.

Stakkars far til barnet. Skjønner godt at han lengter etter å være sammen med mor til barnet igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Skjønner du godt at han lengter å være sammen med mor igjen? Hahah så jævlig tragisk skrevet ! Hva får deg til å tro at han lengter etter henne?! Ingen fedre lengter etter barnemoren de forlot, de fleste jeg kjenner misliker de enormt, men er dessverre nødt til å omgås med de pga barnet. Ingen av dere har inne holder dere sykelig, og synes dere er utrolig frekke med Ts. Hun blir jo bare misforstått av bitre og sure mødre!

Stå på ts, synes du er en god stemamma som deltar og involverer deg i stebarnet ditt :-)

no er det jo slik at du og pappaen og felles barnet er familien hennes og, så ikke hold deg unna så lenge barnet vil ha deg med og samboer.

Når der gjelder barnets mor, hadde ikke jeg brydd meg om. Hun for no bare være den hun er, er ikke så mye å gjøre med det dessverre. Du trenger ikke å forholde deg til henne uansett det er samboeren din sin jobb :)

Anonymous poster hash: 8c650...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger du fram att du har høyere utdannelse enn mor ? Høyere lønn enn henne ,

Har det egentlig noen betydning ?

Det som betyr noe her er vel ungen ,

Og jeg tenker slik jeg att mor vil vel egentlig ikke ha deg på hver eneste av slutning for datter , men pga datter ønsker det sier ikke mor noe om det ,

Hun ønsker datter skl ha det best mulig og få det slik hun ønsker på slike kvelder ,

Men kanskje mor er lei av å høre om fint flott osv av opplevelser dere gir henne, da mor kanskje syntes dere lærer ungen att ferier er dyrt , flott osv ,

Du imponerer ikke meg , det er noe som heter til barnets beste og det syntes jeg mor tenker på jeg som tolererer att du kommer på av slutninger osv Anonymous poster hash: 60601...db8

Hvordan er det å overse stemor å tenke på barnas beste?

Anonymous poster hash: 8d7e5...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muffinskake

Jeg tror biomor er sjalu på meg.. Dette tror jeg bunner i flere ting. At jeg er med hennes eks - selvsagt. At jeg har bedre utdannelse + økonomi (ganske store forskjeller her altså). At jeg har et veldig godt forholdt til hennes datter. At vi har egeneid, relativt stor og fint bosted. Og at jeg og min samboer har mulighet til å gjøre mer - som reier, forestillinger, kjøp av saker og ting osv..

Alt dette tror jeg resulterer i at hun ikke kan fordra meg (på sjette åre nå..). Jeg forsøker å være ydmyk iht mor, men hun vil aldri hilse engang. Selv ikke på avsluttninger og andre ting ifm skle/bhg. Som nevnt har jeg mulighet til å ta med datteren hennes på mye, og jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv.

Hvordan kan jeg få mor til å slutte å se meg som en trussel og heller som en ressurs?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Jeg forstår hva du mener. Jeg syns det er helt greit å liste opp dette, fordi det er typisk slike ting man ville blitt sjalu for. Jeg er i samme posisjon - bare hvis jeg kjøper klær til barnet blir hun sur. Da tenker jeg heller at hun burde tenkt at "Så koselig at hun også viser at hun bryr seg". Det handler nemlig ikke om det økonomiske eller at du har mer ressurser slik som du egentlig prøver å få rem - det handler om at man bryr seg om barnet og ønsker å kunne delta :)

Har desverre ikke noe godt tips for hvordan det skal bli bedre. Isåfall hadde jeg gitt meg selv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha behov for å prøve å få andre til å føle seg drit tyder på at det er noe psykisk galt med deg. Ta deg en tur til psykiater.

Anonymous poster hash: 8d7e5...c5f

Dette er det du TS som har skrevet. Det ser vi på antall innlegg.

Pinlig oppførsel på deg. Ro deg litt ned og hold deg unna barnet til samboeren din til du har funnet roen igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Av og til henger understrekingen seg opp. Det går fint an å lese innlegget for det med mindre du har noen problemer mentalt, følelsesmessig, o.l.

Mitt råd til deg er å prøve å se litt stort på det -til alt her i livet, så vil omgivelsene dine synes du er mindre slitsom og irriterende å være sammen med.

Stakkars far til barnet. Skjønner godt at han lengter etter å være sammen med mor til barnet igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Det var da ikke jeg som skrev det innlegget. Resten gidder jeg ikke diskutere en gang :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det du TS som har skrevet. Det ser vi på antall innlegg.

Pinlig oppførsel på deg. Ro deg litt ned og hold deg unna barnet til samboeren din til du har funnet roen igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Du, ikke for å ødelegge denne hetsingen din, men da må du nok undersøke dette med AB-funksjonen en gang til :-) Hilsen TS

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det du TS som har skrevet. Det ser vi på antall innlegg.

Pinlig oppførsel på deg. Ro deg litt ned og hold deg unna barnet til samboeren din til du har funnet roen igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Det der er ikke ts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er det du TS som har skrevet. Det ser vi på antall innlegg.

Pinlig oppførsel på deg. Ro deg litt ned og hold deg unna barnet til samboeren din til du har funnet roen igjen.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Ikke drit deg ut. Se på nummeret til brukeren. Det kan være mange anonyme brukere i en tråd skjønner du.

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...