Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå spås det "varmestopp" igjen. Riktignok har vi hørt det før, og riktignok betyr varmestopp visstnok 25 grader... men det er likevel håp i hengende fiskesnøre.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/meteorolog-tiden-med-varmerekorder-er-over/a/23261328/



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den følelsen når man går for å sette opp gjennomtrekk og oppdager at man gjorde det for en time siden. :sur:



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Vet ett håndkle og legg det over bare skulder eller over hele ryggen. Har gitt meg mirakelet at jeg kan jobbe hjemme foran pcn i 33 grader

Endret av fjærestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen på tide med en uke med øs pøs regnvær med temperatur nede i 10 grader!



Anonymous poster hash: 08a22...a56
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe jeg har glemt å klage over. Når det er motbydelig varmt ute hjelper det å ta seg en dukkert i nærmeste vann - eller det gjorde i alle fall det før... Nå er det rundt 30 grader i vannet de fleste steder man kan bade i mitt nærmiljø. Til og med mitt favorittsted som nesten aldri holder over 20 grader er nå oppe i 26 klamme :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spås det "varmestopp" igjen. Riktignok har vi hørt det før, og riktignok betyr varmestopp visstnok 25 grader... men det er likevel håp i hengende fiskesnøre.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/meteorolog-tiden-med-varmerekorder-er-over/a/23261328/

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Å, som jeg ønsker vi kunne komme inn i en ny, liten istid!

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdagen skulle være den varmeste dagen, men denne må da være varmere? Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende noengang, noe sted. Lufta brenner jo så det gjør vondt å puste. Kjennes som man har gått i flere måneder med høy feber. Det kan da umulig være sunt? Tenkte å måle kroppstemperaturen, men har bare sånne greier til å legge på panna. Og den kan man jo steke egg på akkurat nå. Har gjennomtrekk, men vinden er så varm at det er som å få juling ved hvert vindkast. Nå ser jeg det begynner å samle seg en del skyer, la oss alle be til høyere makter at den varslede bedringen kommer i morgen. Hadde aldri trodd jeg skulle be på mine knær om 25 grader, men nå ville det vært velkomment.



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så varmt her inne at katten har overkommet vifteskrekken sin

Torsdagen skulle være den varmeste dagen, men denne må da være varmere? Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende noengang, noe sted. Lufta brenner jo så det gjør vondt å puste. Kjennes som man har gått i flere måneder med høy feber. Det kan da umulig være sunt? Tenkte å måle kroppstemperaturen, men har bare sånne greier til å legge på panna. Og den kan man jo steke egg på akkurat nå. Har gjennomtrekk, men vinden er så varm at det er som å få juling ved hvert vindkast. Nå ser jeg det begynner å samle seg en del skyer, la oss alle be til høyere makter at den varslede bedringen kommer i morgen. Hadde aldri trodd jeg skulle be på mine knær om 25 grader, men nå ville det vært velkomment.



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Og så ber vi en samlet værgud-bønn om -25 og en meter snø til vinteren.

Drittklima! Først er det mildt og jævlig fra oktober til mai, så får vi badstuetemperaturer i månedsvis.



Anonymous poster hash: 85608...c48
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å være den som bringer dårlige nyheter igjen, men jeg sjekket storm igjen. Bare siden noen timer tilbake har temperaturene for det kommende ukesvarslet økt kraftig. Der hvor det sto 21-22 grader er det nå 25-26. Det er nå spådd 27 grader i morgen. Ser ut som vi går en ny helvetesuke i vente, dessverre.



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ber vi en samlet værgud-bønn om -25 og en meter snø til vinteren.

Drittklima! Først er det mildt og jævlig fra oktober til mai, så får vi badstuetemperaturer i månedsvis.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Hvis vi overlever denne sommeren så starter vi "vi som vil ha vinter om vinteren"-tråden, og syter når minusgradene og snøen uteblir. Må jo vise at vi mener alvor, og fint å ha et sted å avreagere om vinteren også. Vinteren, sukk. Akkurat nå klarer jeg ikke forestille meg at den kommer. :(

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å være den som bringer dårlige nyheter igjen, men jeg sjekket storm igjen. Bare siden noen timer tilbake har temperaturene for det kommende ukesvarslet økt kraftig. Der hvor det sto 21-22 grader er det nå 25-26. Det er nå spådd 27 grader i morgen. Ser ut som vi går en ny helvetesuke i vente, dessverre.

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Men for helv..!!! :frustrert::kjempesinna::sinna:

Den neste på jobb som lirer av seg "..men vi kan jo ikke klage!" skal sannelig få vite hvor skapet skal stå! Får jeg ikke en ordentlig høst, med påfølgende skikkelig vinter nå, så stakkars den lille jævelen som smiler og sier "godt vi slipper snøen i hvert fall!" i desember! Vedkommende skal få en snømåke stappet opp der sola aldri skinner!

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke begynner vi i hvert fall på august. Så selv om kulden uteblir så kan man kanskje begynne å se mørket i enden av tunnelen. Da blir det sensommer, det blir gradvis mørkere og forhåpentligvis også kjøligere på kveldene. :hug: den smilyen der ser jeg plutselig på en annen måte - to solbrente som klemmer og trøster hverandre. :icon_lol:



Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke begynner vi i hvert fall på august. Så selv om kulden uteblir så kan man kanskje begynne å se mørket i enden av tunnelen. Da blir det sensommer, det blir gradvis mørkere og forhåpentligvis også kjøligere på kveldene. :hug: den smilyen der ser jeg plutselig på en annen måte - to solbrente som klemmer og trøster hverandre. :icon_lol:

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

I fjor varte jo faenskapen langt uti september. Så fikk vi flere måneder med uvanlig milde vintertemperaturer. Lar meg ikke berolige helt før metrologene kommer gråtkvalt på tv og annonserer at vi må belage oss på flere måneder med lavtrykk fra Sibir.

Solbrent blir jeg forøvrig ikke; en ting du fort lærer når du er melkehvit og har mørkt hår er å bruke høy solfaktor for å unngå hummerfarge.

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, som jeg ønsker vi kunne komme inn i en ny, liten istid!

Anonymous poster hash: 85608...c48

En hel istid får jeg ikke til å trylle frem, men TID FOR IS er den minste kunst - forsyn dere! :nigo:

CJ-Ice-cream-containers-1024x619.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor varte jo faenskapen langt uti september. Så fikk vi flere måneder med uvanlig milde vintertemperaturer. Lar meg ikke berolige helt før metrologene kommer gråtkvalt på tv og annonserer at vi må belage oss på flere måneder med lavtrykk fra Sibir.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Sant det, men selv en mild vinter er jo tusen ganger bedre enn det varmehelvetet vi har nå. Og kokvarme i september er på en måte litt lettere å leve med fordi man vet det snart må være slutt. Akkurat nå kan det jo fort ta to måneder før det blir gode temperaturer igjen. Det føles ganske hardt når man har følt seg febersyk i tre mnd allerede :P

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Akkurat nå forbannet jeg varmen selv, går i dusjen for å dusje både meg selv og dyrene.

Endret av Pheel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, men selv en mild vinter er jo tusen ganger bedre enn det varmehelvetet vi har nå. Og kokvarme i september er på en måte litt lettere å leve med fordi man vet det snart må være slutt. Akkurat nå kan det jo fort ta to måneder før det blir gode temperaturer igjen. Det føles ganske hardt når man har følt seg febersyk i tre mnd allerede :P

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Ikke når man elsker snø og kulde like mye som man hater denne møkkavarmen, nei. Jeg elsker snø like mye som jeg elsker katter, jeg, og det sier ikke så rent lite!

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...