Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

 

Lite spørsmål: Alle snakker om innskrivning på sykehuset, men dette har jeg ikke hørt et knyst om. Gjøres dette overalt?

 

 

Ikke på ullevål, i alle fall! Ga dem bare lappen jeg fikk i posten da jeg fikk tildelt sykehusplass da jeg kom til sykehuset med rier, og det var det. Skjønner ikke helt hva det er man liksom skal gjøre under denne innskrivingen folk snakker om..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke hørt noe om innskrivning (også Ullevål). Jeg leverte et skjema vi fikk i posten sammen med innkalling til ul da jeg var på oul, og det tror jeg egentlig er "innskrivningen" altså. :vetikke:

 

Føyer meg inn i rekken av folk som bøyer seg i hatten av formen din! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt noe om innskriving, det er ikke fødeplass de mener da? Her er det bare et alternativ, så det er mulig jeg ikke har peiling egentlig  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skjer det med papirene du fyllte ut og hadde med til OUL, så det trenger du ikke å tenke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på ullevål, i alle fall! Ga dem bare lappen jeg fikk i posten da jeg fikk tildelt sykehusplass da jeg kom til sykehuset med rier, og det var det. Skjønner ikke helt hva det er man liksom skal gjøre under denne innskrivingen folk snakker om..?

 

 

Jeg har heller ikke hørt noe om innskrivning (også Ullevål). Jeg leverte et skjema vi fikk i posten sammen med innkalling til ul da jeg var på oul, og det tror jeg egentlig er "innskrivningen" altså. :vetikke:

 

Føyer meg inn i rekken av folk som bøyer seg i hatten av formen din! :jepp:

 

 

Jeg har heller ikke hørt noe om innskriving, det er ikke fødeplass de mener da? Her er det bare et alternativ, så det er mulig jeg ikke har peiling egentlig  :ler:

 

 

Hos oss skjer det med papirene du fyllte ut og hadde med til OUL, så det trenger du ikke å tenke på :)

 

Takk for svar, lillemeg90 :) Da tenker jeg ikke mer på det ;)

 

Veninna mi som snakket om innskrivning, sier at det er en samtale med sykehuset om hvordan en vil ha fødselen, de legger inn alle data fra helsekortet og en får en liten omvisning på sykehuset. Virker til å være litt forskjellige praksiser rundt i landet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+4

 

Våknet i 5-tiden i morges av smerter i høyre side på magen. Prøvde å finne en god stilling, men smertene ble bare verre og verre så jeg ringte til slutt føden når klokka ble 7 og jeg sleit med å gå. De ville ha meg på en sjekk hos jormor og lege. Fikk ctg, innvendig og utvendig UL, tok blodprøver og ellers spørsmål om smertene. Det tok 4 timer fra vi kom til vi gikk, da legen var veldig travel. Det ble mer intenst ettersom timene gikk der ute, og klarte ikke å sette meg ned uten hjelp en gang. Legen kjente hardt etter på magen og spurte om det gjorde vondt, klarte aldri å "sette fingern på smertene". Men det rare var at etter at hun gjorde det, så løsnet smertene gradvis. 

 

Fikk tlf når vi var hjemme igjen, litt lave verdier på blodplatene - men ellers så det meste fint ut. Skal tilbake på mandag og ta nye sjekk og blodprøver. Litt vann i nyrene synes jeg ho sa, men det skulle være normalt. Svigermor mistenkte at det var bekkenmuskulaturen som gjorde de store smertene, og jeg fikk litt punktbehandling av henne(er akupunktør, men gjennomfører en slags banketeknikk for gravide siden en ikke kan ha nåler). Da løsnet det slik at jeg klarer å gå mye bedre :) Fremdeles litt smerter, vondt i hodet og halvkvalm,- men det er fullt levelig! 

 

Så.. Jeg føler meg rimelig teit. Ihvertfall om det "bare" var bekkenet, men det var en skikkelig smerte i magen som minnet om nyre-vondt så jeg følte jeg måtte sjekke det. Konstant smerte, så mistenkte aldri rier. Men allikevel, nå er jeg en av de mange hysteriske førstegangs som har vært på sjekk :glare: Jaja, fikk i det minste vite at frøkna trives godt inni der. Hun ligger litt under snittet i vekst, men ikke noe voldsomt uansett. Greit å vite, da så mange kommenterer den lille magen min :)

 

Konklusjon: Slutt på fjellturer. Det var nok møbelmontering de siste to dagene som utløste dette, men da vet jeg at jeg bør ta ting mer med ro fremover :) Strikking, sy babynest med mamma og rydde/vaske hus får være fine sysler fremover. Ikke minst mitt store fotoprosjekt med sortering av sikkert 100.000 bilder(no kidding..). Lage fotobøker :)

 

I morgen reiser kjære på sjøen. Det ser ut til å bli en to-ukerstur - så her får hun bare holde seg inne :opplyser:  Litt redd for å ikke få ha han med på fødsel, men etter sjekken i dag er det ihvertfall ingen tegn til noe modning og slikt enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å bli sjekka enn å bekymre seg, helt enig med FruN! Og når det gjør så vondt skal det jo sjekkes tenker jeg. Det er neimen ikke lett å identifisere smertene i magen hele tiden, jeg har noen smerter som kommer med jevne mellomrom som jeg ikke aner om er tarmsmerter, ligamentsmerter eller har med bekkenet å gjøre. Kanskje det er en blanding av alle tre, eller kanskje det er noe helt annet? :vetikke: Skjer jo så utrolig mye nytt og rart inni der!

 

Greit å få en sjekk og vite at det ikke er noe modning da, når pappaen skal reise bort så lenge! Er det siste turen hans før fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du tok kontakt med føden, som de andre sier; bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite. Og smerter skal man ta på alvor uansett!  :opplyser:

 

Godt å høre at de sjekker så grundig, og at du er blitt litt bedre.  Krysser fingrene for at det blir en god kontroll for deg på mandagen også. :)

 

Sikkert ikke dumt med litt roligere aktiviteter fremover heller, og nå når sommeren er på hell så er det jo fint å ha ting å syssle med innendørs. Lykke til med fotoprosjekt, det hørtes overveldende ut!  :omg:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke godt å skille smerter fra hverandre, ihvertfall ikke slike man ikke har kjent på før.. Jeg var så og si god når jeg la meg i går. Neimen våkna jeg ikke halv 4 av smerter på andre siden! Nå kjenner jeg igjen smertene da, og har prøvd å trykke litt der hvor frøkna ikke ligger - men det er jo ikke store plassen :P kjære kom med et forslag om å legge seg i badekaret for å slappe av i muskulaturen, ikke hver dag jeg fyller det opp kl 5 :flire:

Dette blir siste turen til kjære før fødsel ja, så er glad han fikk dra ut så tidlig i den disponible perioden sin. Han har nemlig telefonvakt frem til 3 dager før termin! Selv om jeg godt kunne trengt han hos meg nå når jeg har vondt :sjenert:

Spent på hva dagen vil bringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene tok seg opp i dag, og hadde etterhvert veldig vonde kynnere som varte 1 min og kun 3 min til neste. Til slutt valgte jeg å ringe føden igjen, og fikk med meg mamma som var i nærheten i helga :rodmer

Jeg klarte ikke kle på meg, gå inn i bilen, legge meg oppi senga uten hjelp. Forferdelig vondt i mage/rygg - takvis. Joda, jeg hadde rier kunne ctg vise. Etter å ha ligget nesten to timer til observasjon, kunne de komme å fortelle meg at jeg har uvi...fra prøven de tok i går. Det må ha vært en forglemmelse av dem. Jeg sa jo tilogmed hvor det gjorde vondt, at urinen luktet. Men men. De tror at alle skal svi når en tisser. Ikke sant! :opplyser:

Med uvi, har dette trigget rier, så ikke rart jeg har hatt konstant vondt(enten vondt, eller ekstra vondt under rien). Er innlagt med antibiotika intravenøst et døgn før jeg får det i tablettform. Fikk to paracet og kunne endelig sove etter 12t smerter. Riene har avtatt, jeg er kvitt kvalmen, skallebank enda i behold. Smertene er mye mindre. Er SÅ glad jeg lytter til kroppen min! Frøkna har det også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sløvt av dem! Godt å høre at du lyttet til magefølelsen og tok kontakt når det trengtes. God bedring, håper ikke du kjeder deg alt for mye på sykehuset!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var sløvt! Så unødvendig! :klem: Bra de fant ut av det til slutt da, og at det begynner å gå bedre. Og riene har avtatt i en sånn grad at det ikke blir noen tidlig fødsel av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ihvertfall dumt når det endte med at kjære kom hjem fra jobbreisen.. I går så det ut til at jeg kom til å slite med å bare gå, kanskje i mange dager. I dag føler jeg meg fin, og er annig på legebesøk som kan klarere meg. Tenker jeg spør om de kan sjekke åpning, så vi ser at riene ikke har satt i gang noe. Riene er forresten over ja :)

Jeg er glad jeg ikke er utolmodig enda. Ligger på rom ved fødeavdelinga og hører babyskriking innimellom. Og kl 05.30 våkna jeg av en strålende, smilende jordmor som starta å trille inn en nyfødt baby - før hun innså at hun var på feil rom :rodmer: i refleks måtte jeg straks føle på magen og kjenne etter at det faktisk ikke var frøkna i vogna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er skikkelig utålmodig, så jeg hadde sikkert endt opp med å stjele med meg en av de nyfødte hjem. :hoho:

 

Krysser fingrene for at du får komme hjem i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...