Gå til innhold

Cremen prøver på første.


Gjest crem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

N.B EKLE DETALJER

 

denne mensen er raaaar... spotter litt på torsdag, litt mer rosa mot kvelden.. fredag var det brunt, noe mørke rødt og litt rosa ut mot kvelden, men veldig lite hele dagen.. i dag var det litt mer når jeg våknet, men når jeg var på do istad var det bare litt rosa på papiret.. lurer på når tr skal dukke opp på ordentlig, eller om denne perioden bare er liten og spottede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og leser om hva man kan gjøre for å blir lettere gravid.. jeg skal kutte ned på kaffen fra 4-6 kopper om dagen til 1-2, spise feite melkeprodukter (leste at det var best å spise det, og ikke lett produkter, men skjønner ikke helt hvorfor), gå turer, gå ned i vekt, ta vitaminer + folat og omega-3, drikke mer vann, drikke 3 glass grapefruktjuice fom mandag, ta solvipect fom mandag 12.10 :) og selvfølgelig det viktigste av alt: ha sex, men tenker jeg skal prøve å bare ha sex annenhver dag isteden for hver dag :)

 

men jeg ser jeg skal reise bort dagen for antatt el, og kommer ikke hjem igjen før to dager etter.. antatt el er 16.10, da reiser jeg bort, og kommer hjem igjen 18.10, håper det er mulighet for at det klaffer om jeg har sex 14,16 og 18 :)

 

nå ble det mye som skal gjøres her, men denne pp skal jeg virkelig gå helhjertet inn for det og gjøre alt jeg kan! pree-sees blir bestilt til neste pp, da det plutselig kom opp en uforventet utgift som gjør at jeg ikke har mulighet til å kjøpe det nå før el... vet det bare er snakk om 200 kr eller så, men med grapefruktjuice og solvipect i tillegg, syntes jeg det ble litt mye penger å bruke da jeg plutselig har litt mindre de neste to ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet mannen din? 

 

Jeg bare tenker siden du fokuserer så mye på hva du kutte ut og gjøre mer av for å bli gravid, men hva med ham? 

Er det ikke noen vitaminer eller noe han kan gjøre for å forbedre sædkvaliteten, det kan jo være han som er grunnen til at det ikke går også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet mannen din? 

 

Jeg bare tenker siden du fokuserer så mye på hva du kutte ut og gjøre mer av for å bli gravid, men hva med ham? 

Er det ikke noen vitaminer eller noe han kan gjøre for å forbedre sædkvaliteten, det kan jo være han som er grunnen til at det ikke går også?

ja det er en mulighet for at det er han det er noe "galt" med, leste et sted at det var bra for mannen å ta sink, så skal proppe i ham det  :fnise:  + at han skal spise det samme som meg, og være med å gå tur og sånt :) så slipper å legge om helt alene. han skal også testes om det ikke har klaffet før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr ser ut til å snike seg avgårde, og er nok vekk iløpet av morgendagen :) første glass med grapefruktjuice er inntatt, skal snart sluke i meg glass nr. 2 og solvipect har fått datoen 10.10 :) her krysses alt som kan krysses (ikke beina  :fnise: ) for at det skal gå denne pp!

 

i mellomtiden koser jeg meg med et glass  :vin: til middagen i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har en dyp og mørk hemmelighet... jeg snuser :( begynte i sommer, da var jeg så lei etter spontanaborten og mye prøving som slikt... har selvfølgelig sagt at jeg kaster snusen med en gang jeg får to blå, det gjorde jeg sist! 

men så sitter jeg her og tenker, suns = nikotin, og det sies jo at nikotin ikke er bra når man prøver å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som ikke er bra når man prøver, men en liten snus her og der er sikkert ikke utslagsgivende for at det ikke klaffer for dere. 

 

Men en fryktelig dum, dyr og ekkel vane er det jo likevel. 

Kanskje like greit å slutte nå, først som sist?

 

Jeg kuttet røyken samme dag jeg tok siste ppillen siden jeg var redd det kom til å bli super vanskelig å kutte tvert den dagen jeg testet positiv. Det gikk overraskende greit siden jeg var så innstilt på at det var for en god sak. Men jeg savner fremdeles røyken nesten hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere prøvd nå? 9-10 måneder? Eller regner du tiden før SA også?

Når tenker du på utredning og å få hjelp?

 

Jeg er har prøvd i 10 mnd og lurer på om jeg bør kontakte legen ved ett års prøving. Har jo sjekket mye privat og alt er bra. Lurer nå på om denne privatgynekologen skal følge oss videre fra desember eller om vi må prøve på egenhånd i 10 mnd til på grunn av SA i mellomtiden. Hva er dine tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

nå har jeg hatt meg en god og lang pause fra kvinneguiden :) beklager for at jeg ikke har svart noen i løpet av denne perioden, men var veldig deilig å ha litt fri! jeg har ennå ikke lykkes i å bli gravid, og er 11 dpo i dag. tok en test tidligere i dag, på 3 timers urin, den var negativ.. men vekta fortsetter å gå ned, og jeg er eeeeendelig under 100! i dag viste vekta 98,5 kg og veiedagen min er ikke før lørdag, så blir spennende å se hva jeg veier da.. 

prøver å se positivt på at testen var negativ i dag, jeg KAN være gravid selv om testen var negativ, men hvis jeg ikke er gravid ennå, har jeg mer tid til å gå ned i vekt på!

 

prøvde foresten dong quai denne pp, og eneste forskjellen jeg merket var at jeg fikk en del tykt EL-slim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med milepælen! Du skal være stolt av deg selv. Kjempeflink :) 

Fremdeles håp så lenge tanta ikke har dukket opp enda :) Krysser for dere. Håper det er din tur nå! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å spotte i dag.. Masse mensmurringer. Nesten fire dager for tidlig... 12 dpo i dag, og tr skal egentlig ikke komme før 15 dpo.. Leste på nett at dong quai kan gjøre syklusene kortere.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flott vektnedgang da! Stå på, du er kjempe flink! :blomst:

 

Veldig kjedelig med spotting, hva er dong quai? 
Hvis syklusen er kortere, tester du nå for EL også? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for flott vektnedgang da! Stå på, du er kjempe flink! :blomst:

 

Veldig kjedelig med spotting, hva er dong quai? 
Hvis syklusen er kortere, tester du nå for EL også? :) 

Er ikke hundre prosent sikker på hva det er. Er en urt eller noe sånt. Men en ting vet jeg. Jeg tar det ikke igjen! Har ikke testet etter EL på kjempe lenge, men skal gjøre det denne syklusen :) fikk tant for fullt nå, så dette ble en mye kortere syklus enn det jeg pleier. Tusen takk foresten :D 

Tusen takk :blomst: føles uvirkelig :P

isj. Så dumt :( hadde virkeligvirkelig håpet det var deres tur nå altså. :klemmer: 

jeg ble så glad da jeg leste det!! Du fortjener det så mye! Måtte spiser klore seg god fast og resultere i en god og sunn baby :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh fine deg :hjerte: takk for fine ord.

Jeg husker ikke alt du har prøvd. Jeg går litt i surr om hvem som har prøvd hva. Man blir passe sprø av denne prøvingen altså. Men virker som flere har dårlig erfaring med don quaid. Prøvde du wild yam også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh fine deg :hjerte: takk for fine ord.

Jeg husker ikke alt du har prøvd. Jeg går litt i surr om hvem som har prøvd hva. Man blir passe sprø av denne prøvingen altså. Men virker som flere har dårlig erfaring med don quaid. Prøvde du wild yam også?

jeg har vel nesten prøvd det meste nå :fnise: prøvde ikke wild yam, men tror jeg dropper det og satser heller på å gå ned mer i vekt, finne eggløsningen og ta det litt mer med ro. før jul så er det jo så mye annet å tenkte på :) og velger å kose meg i jula og ikke tenke for mye på baby prøvingen. mannen tar sink nå og jeg skal bare jobbe med å spise sunt, også prøver begge å trene litt :) tror faktisk det kan hjelpe mye mer enn å prøve masse rare kjerringråd, som fører bare til stress og overtenking av prøvingen, nå har jeg bestemt meg for at dette skal være koselig og jeg vet at en dag så får vi det til :) får vi det ikke til i pp i januar, drar jeg til legen, for det er min 12 pp :)

 

gjorde du noe når det klaffet for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder absolutt med deg der altså! Jeg tror jeg rakk å drikke grapefruktjuice et par dager før EL-slimet plutselig dukka opp. Var så hos gynekologen for å ta celleprøve. Tenkte "great, nå har vi sikkert forspilt sjansen alt". Jeg var på andre eller tredje og siste dag med EL-slim og man skal jo ikke ha sex før celleprøven. Men gynekologen målte et fint egg som snart var klar for å forlate redet og beregnet EL til å være om 2-3 dager. Så da kom visst EL etter slimet :vetikke: Dette var en fredag. Hadde sex lørdag morgen/kveld, søndag morgen/kveld og brukte "trygt" glidemiddel (concieve plus). That's it :P Tror gynekologen må ha gjort noe magisk oppi der :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...