Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et bedre begrep er 'mor'. :opplyser:

Jeg er helt enig med deg - men det er mulig det ikke ville vært så tydelig hva tråden omhandlet hvis den skulle het 'jeg tror mor er sjalu på meg' her inne :-) ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et bedre begrep er 'mor'. :opplyser:

Ja, jeg tror det regnes som en ganske god presisering av en rolle ovenfor et barn.....

( bio....:dry:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som du kun ser mor utifra ditt eget perspektiv på ting. Kan være at moren absolutt ikke måler hennes forhold til barnet i antall ferieturer eller andre materielle goder. Som mor og barn har de et spesielt forhold som aldri vil blekne av om så 100 turer sammen med noen andre. Hvordan du fremstår for moren er ikke lett å tenke seg til, men det kan være at moren rett og slett ikke ønsker ha noe med deg å gjøre.

Kan ikke se at du har noe hun trenger være sjalu på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hvorfor dette behovet for at moren skal like deg/se deg som en ressurs?

Av det du skriver,så ser det jo ut til at samarbeid med datteren går fint,og at jenta har det bra hos både dere og mor? Så skjønner ikke det ønsket om å bli sett som du vil,gjennom morens øyne.

Og selv om du selv ville blitt sjalu i tilsvarende situasjon som moren er i,så er det langt fra sikkert at moren tenker som du. Hun syns kanskje tilmed at det er ok at jenta får reist så mye?

Hun trenger ikke like deg for det.

Syns du kan sette pris på at du blir likt av mannen din og datteren,og at det ikke er noen problemer.

Det er det som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker kun å skissere situasjonen på så få linjer som mulig for at folk skal orke å lese. Jeg kunne skrevet det på en annen måte, men jeg tenkte kort og konsist var greit. Beklager skrivefeil. Betegnelsen biomor er selvsagt kun for at dere skal forstå rollene her. Har du et bedre begrep? :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Hvis du har nevnt til biomor at det er viktig at barnet får oppleve alt dette, og at hun ikke har råd til det, skjønner jeg godt hun ikke liker deg. Du får henne jo til å føle seg som en drålig mor!

Anonymous poster hash: 80bb8...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har nevnt til biomor at det er viktig at barnet får oppleve alt dette, og at hun ikke har råd til det, skjønner jeg godt hun ikke liker deg. Du får henne jo til å føle seg som en drålig mor!

Anonymous poster hash: 80bb8...e89

Mener du dårlig mor eller dårlig biomor?

Anonymous poster hash: 281ee...903

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg forstår at poenget er å være så spydig som mulig. jeg snakker selvsagt om hverdager og fridager som når man jobber/går på skole Vs. Helger og ferier. Nå var de tre tingene jeg nevnte eksempler - og jeg skrev forøvrig skitur, ikke fornøyelsesparker. Og mor har ikke SÅ dårlig råd - de er vel på Leos Lekeland omtrentlig en gang per mammauke. Det handler vel slik sett om prioriteringer også. Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Aha. Så alle som har en annen mening enn deg er "spydige".. Vel, da får jeg vel tusle ut av tråden igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og deeer går folk til angrep. For en gjeng hurper, om jeg skal si det rett ut. Ingenting TS har skrevet her indikerer at hun er materialistisk, arrogant eller slem.

TS, din historie er ganske normal og jeg tror at i en rekke situasjoner der den sårede part sliter med å gå videre med livet er det ganske vanskelig å få et positivt forhold. Jeg tror faktisk det er for mye å håpe på i denne sammenhengen at hun skal se deg som en "ressurs".

Kanskje endrer ting seg med tiden. Jeg synes det er ganske smålig å ikke kunne si hei, men noen er dessverre slik selv i voksen alder. Dersom det ikke er noe barna fanger opp eller det foregår ryktespredning, så kan du bare "suck it up". Evt. prat med mannen din om dere kunne samarbeide for et bedre forhold.



Anonymous poster hash: b6515...0a4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så alle som har en annen mening enn deg er "spydige".. Vel, da får jeg vel tusle ut av tråden igjen.

Eventuellt kan du lese svaret ditt en gang til så forstår du nok hva jeg mener :-) Det dreide seg ikke om at du hadde en annen mening. Det tåler jeg. :-) TS

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er moren til barnet, og er nok redd du skal ta hennes plass. Når det er sagt, har jeg selv 50/50 og det var jeg som gjorde det slutt. Ergo; ingen sure miner om han får seg ny kjæreste en gang. Men problemet vi allerede har her er at barnefar er en slags "tivolipappa", som er veldig materialistisk og lever over evne økonomisk. Han jobber ikke, men skal likevel hele tiden bevise hvilken flott far han er ved å ta med barnet på reiser eller kjøpe dyre ting. Det er fint, men det har en tendens til å gå på bekostning av andre viktige ting, fordi pengene hans ofte forsvinner like fort som de kom.

Jeg lever mer rutinert, har noe å gjøre på dagene og prioriterer pengene mine helt annerledes, samt tenker på fremtiden fremfor nå.

Jeg ønsker jo at vi skal være så like som mulig, for barnets skyld, spesielt når man har like mye samvær. Og om han får seg ny kjæreste og fortsetter å holde på sånn, ville nok jeg også blitt litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om barn innerst inne trenger kjærlighet og trygghet mest, blir man lett blendet av opplevelser og materielle ting.

Så moren er gjerne redd for at kjærligheten hennes blir "overbydd" av rikdom, og at barnet dermed skal like stemor mer enn seg selv. Vet ikke om jeg ville kalt det sjalusi, men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert hun føler noe den ene eller den andre veien, kanskje hun bare ikke ønsker å ha noe forhold til deg. Så lenge det ikke går utover barna ser jeg ikke helt hvorfor dere må ha et så tett forhold som det du ønsker deg.

Anonymous poster hash: 74f7c...46f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsøker kun å skissere situasjonen på så få linjer som mulig for at folk skal orke å lese. Jeg kunne skrevet det på en annen måte, men jeg tenkte kort og konsist var greit. Beklager skrivefeil. Betegnelsen biomor er selvsagt kun for at dere skal forstå rollene her. Har du et bedre begrep? :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Min datter har en flott stemor som jeg liker og som datteren min er glad i. Vi trenger derimot ikke kalle meg for "biomor" . Våre roller er klart definert som det er. Jeg er moren, hun er "stemor", bonusmor, "Trine" eller "fars kone". Det er vi veldig klar over både jeg, hun, barnets far og barnets stefar.

Troll tenker jeg vi kaller deg.

Anonymous poster hash: a3650...251

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror biomor er sjalu på meg.. Dette tror jeg bunner i flere ting. At jeg er med hennes eks - selvsagt. At jeg har bedre utdannelse + økonomi (ganske store forskjeller her altså). At jeg har et veldig godt forholdt til hennes datter. At vi har egeneid, relativt stor og fint bosted. Og at jeg og min samboer har mulighet til å gjøre mer - som reier, forestillinger, kjøp av saker og ting osv..

Alt dette tror jeg resulterer i at hun ikke kan fordra meg (på sjette åre nå..). Jeg forsøker å være ydmyk iht mor, men hun vil aldri hilse engang. Selv ikke på avsluttninger og andre ting ifm skle/bhg. Som nevnt har jeg mulighet til å ta med datteren hennes på mye, og jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv.

Hvordan kan jeg få mor til å slutte å se meg som en trussel og heller som en ressurs?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Du høres ut som drømmedama.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ærlit talt er det noe å henge seg opp i? Lite konstruktivt.

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

Jeg vil ha meg frabedt å bli degradert til biomor fordi mitt barns far har fått seg ny dame. Det har nemlig ingenting med min rolle som mor å gjøre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Biologisk mor brukes som oftest når dama som fødte barnet ikke er i livet til barnet/adopterte det bort. Hun er mor/mamma du er stemor/fars samboer. Att du skriver biomor får meg til å tenke att du ser på deg som likeverdig som mor for barnet om du forstår hva jeg mener. Om det er sånn forstår jeg att mor overser deg

Anonymous poster hash: 50383...dd8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver at en kjempe ble begeistret på 1 side. Hvem da? :P



Anonymous poster hash: cb93e...86a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig så farlig om hun ikke hilser på deg, vil være venn med deg og stå å skravle en evighet?

Du har ikke nevnt at det fører til noen problemer i forhold til samvær? så lenge det ikke gjør det, så er det vel ikke gitt at dere må være bestevenner heller?

Jeg syns du skal legge bort bekymringen, så lenge samarbeid om samvær går bra og dere ikke er direkte uvenner, slik at datteren blir skadeildene.

Det kan hende hun syns at det er godt å holde deg litt på avstand. Og om det er viktig for henne, så syns jeg det må være lov.

Også dette ”biomor”: det må du for all del ikke bruke ovenfor henne eller noen andre. Tror ganske mange kan ta seg nær av å bli kalt ”biomor”, når de i realiteten er mødre med både biologisk bånd og omsorgsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre hater stemødre, så enkelt er det! Her er det motsatt. Jeg eier ikke nåla i veggen (student) og mor har god lønn og kan kjøpe alt til barnet. Barnet liker dessverre meg veldig godt og vi har en god relasjon. Det er alt som skal til. En "fremmed" kvinne som er med barnet.



Anonymous poster hash: f0893...eab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...