Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Dagene går med til å sove ut om morningen. Sover ekstremt dårlig om natten. Gjør vondt hver gang jeg snur meg, og det stivner i bekkenet og kribler i bena. Sovner gjerne utpå morgenkvisten og dermed er jeg sjeldent ute av sengen før i 11 tiden. Orker ikke like mye lenger heller, og ting er tyngre og tyngre for hver dag!

Merker jeg tenker mer og mer på hvordan fødselen skal bli. Det ukjente skremmer meg og frykten for smertene er stor. Er så redd for å få panikk! Tenker mye på når det hele skal sette i gang og hvordan det skal skje. Er egentlig litt engstelig nå merker jeg.

Tenker mye på pus og har dårlig samvittighet overfor han. Er så redd for at han skal føle seg tilsidesatt. Skal gjøre alt for at han føler seg vel i babyens nærvær og at han ikke skal føle seg glemt. ER redd for allergi, men ble faktisk tipset om noe som heter purecleanser ( eller noe i den duren ) som visstnok skal fungere veldig bra for de som har allergi.

I morgen er det legekontroll igjen. Noen spørsmål å stille, blant annet dette med bena mine om natten og om dette med så mye aktivitet er normalt? Hun snur seg jo frem og tilbake og sparker i vei - skal det virkelig være så ubehagelig ? Misforstå meg rett, klager ikke... Men man bekymrer seg for at det er for lite aktivitet også bekymrer man seg for at det er for mye. Noen kvelder må jeg opp å gå for å dysse henne ned i søvn eller i ro... Hun sparker meg jo i hjel!! Hehe..... I tillegg er magen ekstremt hard og stiv om kvelden - er det normalt?

Kjenner jeg er litt sliten..... Men klager ikke.... hehe..

Har veldig høy puls, så skal nok få kontrollert den i morgen sammen med andre prøver =)

So far:

Hvor langt på vei: 33 pluss 2 dager

Plager: stiv mage om kvelden, tungt å puste av og til, høy puls, mister alt på gulvet og tungt å bøye seg, vond rygg på kvelden.

Navn: Vi står mellom to stk navn. Det ene navnet har vi egentlig vært enige om i mange mange år, men så har jeg kommet opp med et nytt navn. Mannen er ikke helt enig i dette. Mitt forslag er å se an jenta når hun blir født.

Redsel: Å ja, begynner å kjenne på frykten for fødsel, om noe er galt med henne når hun blir født, hvordan fødselen skal starte, hvor lang tid det vil ta og hvor smertefult det vil bli.

Fødebagg pakket: den er i god gang. Stresser litt med denne kjenner jeg. Vil ikke pakke for mye, men vil heller ikke glemme noe. Vet ikke hva jeg vil ha behov for. Babyens klær er pakket, men synes det er vanskelig å legge ned i klær som er mine - for hva passer jeg om en halvanna måned?

Lyster: De to siste ukene har jeg fått en utrolig lyst på stangselleri!!! Av alle ting...Dette er også noe jeg ikke har likt før, så merkelig lyst!

I tillegg til dette er jeg veldig desperat på å fylle opp fryseren med mat og kaker som lett kan tas frem ved barselbesøk.

I tillegg er jeg veldig følsom når det kommer til mannen - skulle så gjerne ønske at han tok meg med på noe, bare oss to alene... Tenker mye på at det kan bli lenge til neste gang. Men han skjønner ikke dette.

Vekt: Magen vokser nå ja! Den er ganske stor blitt! Til tider er den litt i veien... Tørr ikke gå på vekten, men må nok det hos legen i morgen. Tror jeg ender med å gå opp totalt 20 kg totalt. Må innrømme, gleder meg til å begynne å trene og ta på andre klær enn disse mammabuksene.

Hva mangler jeg av babyting: Mangler nok ikke så mye babyting, men litt mer ting til meg selv slik som brystpumpe, brystkrem osv.....

Babyrom klart: Alt er klart. Jeg ville legge på sengetøy osv - men det ville visst ikke mannen gjøre enda. Han mener det blir støv.

Fikk forresten vedtak fra nav vedrørende foreldrepenger! så da er den i boks =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos lege ! Min puls er for høy og må passes på! Baby sin puls er total stabil :) ellers er prøver fine! Jernnivvå vipper litt men ok.

Men - babyens hode har visstnok festet seg og legen mente at da kan fødsel strengt tatt skje når som helst! Om tre uker er jeg innenfor termin - så hun mente det var bare å stålsette seg. Hjelpes !!!! Om jeg fikk angst !!!??? Oh yes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!:D tenk at nå er det ikke lenge igjen!:) er det bare fødsel du gruer deg til, eller hvordan er tankene om tiden etterpå?:)

Så deilig å ha fått vedtak fra NAV! Når sendte du inn? Jeg venter enda...:)

Jeg har foresten lagt på sengetøy og lagt et håndkle over!:) da tar det støvet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart med håndkle !!:)

Tar tipset til meg :)

Jeg sendte vel inn vedtaket første uken i februar. Men sendte elektronisk da. Fikk beskjed om at det ville gi en raskere saksbehandling.

Tankene er vel mest omkring hvirdan det skal starte! Hvor er jeg, er jeg alene, hvirdan kommer jeg meg til sykehuset .. Også smertene .... Skrekk og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende! Skjønner det var litt nervepirrende beskjed å få :) Håper lille venter litt til da! ;)

Jeg kjenner igjen det med søvnen så her blir den også tatt igjen når jeg kan og har mulighet.

Du må ikke ha dårlig samvittighet for pus selv om jeg skjønner det kan være kjipt. Pus klarer seg bare bra skal du se :) Pus gleder seg sikkert også til lille kommer :)

Sitter på tlf så vanskelig å skrive. Høyt blodtrykk er ikke bra :( Håper de får blodtrykket ned og godt at det er stabilt hos babyen :)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos lege ! Min puls er for høy og må passes på! Baby sin puls er total stabil :) ellers er prøver fine! Jernnivvå vipper litt men ok.

Men - babyens hode har visstnok festet seg og legen mente at da kan fødsel strengt tatt skje når som helst! Om tre uker er jeg innenfor termin - så hun mente det var bare å stålsette seg. Hjelpes !!!! Om jeg fikk angst !!!??? Oh yes!!

Hvor høy er hvilepulsen din siden du fikk beskjed om det? Jeg lurer, for jeg ble innlagt for noen uker siden pga. hjertebank og høy hvilepuls men siden de ikke fant noe årsak til det fikk jeg ikke annen beskjed enn å ta beskjed hvis det ble verre :P

Gøy at hodet har festet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bekymret for lille Pus. I dag var jeg innom dyrebutikken. Kjøpte noe slik catnip ( som kostet fletta by the way ) ! Den falt han ikke for! Brydde seg ikke! Snakket litt med damen i butikken ang problematikken og hun sa at jeg bekymret for mye. Når hverken mor eller far har allergi så skal det mye til for st baby får. I tillegg vil baby bli introdusert for katt fra første stund - noe som igjen taler for at baby ikke vil få allergi. Hun sa det derimot var viktig å involvere Pus fra første stund!

Pulsen min ligger på 110. Men der har den ligget hele tiden. Så for meg er ikke dette noe unormalt, men legen mente at dersom den kom iver 120 måtte jeg ringe sykehus umiddelbart 😱 nå følger jeg ikke med på den og tenker heller at dette er pulsen for meg 😝 men litt redd for hvor høy den kan bli når jeg blir redd når fødsel starter.

Ja du, søvn er oppskrytt merker jeg i disse dager! Gammelt kjerringråd skal prøves i dsg : ulltråd rundt føttene. Det skal visstnok berolige bena. Vi får teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen min ligger på 110. Men der har den ligget hele tiden. Så for meg er ikke dette noe unormalt, men legen mente at dersom den kom iver 120 måtte jeg ringe sykehus umiddelbart nå følger jeg ikke med på den og tenker heller at dette er pulsen for meg men litt redd for hvor høy den kan bli når jeg blir redd når fødsel starter.

Hmm, okei. jeg har hvilepuls på mellom 110-115 og syntes det er forferdelig slitsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med høy puls! Jeg får skikkelig hjertebank og høy puls når jeg får vonde kynnere nå og synes det er mer enn nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på hvordan dette skal gå under fødsel. Jeg er redd jeg blir så redd at jeg svimer av og blir borte .... Angst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på hvordan dette skal gå under fødsel. Jeg er redd jeg blir så redd at jeg svimer av og blir borte .... Angst!!

Har du snakket med jordmor om dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste nettene har bydd på litt mer søvn enn vanlig - men nå

Våknet jeg av et mareritt og dermed ble jeg liggende å

Glane i taket! Du vet den følelsen når marerittet er så ekte at du tror det faktisk er sant når su våkner! Huff ! Sånn var det! Kjente jeg var litt takknemlig når jeg våknet og innså realiteten.

Ellers går nå dagene. Det er grusomt kjedelig å være hjemmeværende. Alltid drømt om å bli en hjemmeværende husmor men innser nå at slik ting er egner jeg meg ikke til det. Ting blir jo fort lit annerledes med barn og en helse som tillater litt mer aktivitet da.

Forrige dagen var grusom. Satt inne hele dagen og humøret ble deretter. Tror ukke jeg var enkel å ha i hus da! Heldigvis fikk jeg luftet meg litt i går. Det hjalp på!

Ellers har jeg blitt bitt av "fylke opp fryseren" syndromet de to siste ukene. Jeg er ingen baker eller kokk, men har vel tilbrakt mer

Timer på kjøkkenet disse to ukene enn noen gang til sammen i hele mitt liv. Fryseren er stappa men føler meg enda ikke fornøyd! Foreslo for mannen å kjøpe enda en fryser men det slo ikke igjennom. Merkelig nok!

Baby var veldig rolig i magen i går. Jeg blir litt bekymret. Til vanlig er det karate inni der men i går var det med rolige bevegelser. Mannen forklarer det med at det begynner å bli trangt. Vel... Men i skrivende stund kjenner jeg henne velte rundt. Men roligere.

Pappa var på besøk forrige dagen! Nå skal det sies at i min familie er det mye drama - som også tidligere nevnt. Han er ikke ofte på besøk dessverre - men var nå innom en tur. Til tross for at han så vidt rakk å ta av jakken før han måtte gå igjen! Sårende ? Ja ! Men men ...

Han fikk titte på

Barnerommet. Han sa det var fint, tok noen bilder og det ble ikke sagt mer. I ettertid har jeg fått vite at han ble sur når han så det! Jeg konfronterte han med dette og han la vekt på at ja det ble han når han så hvor mye jeg hadde av ting og klær! Han trodde min mor hadde fått lov å kjøpe masse. Igjen tok han feil! Og igjen ble det drama ! Han var sur fordi han hadde fått beskjed om at vi ike ville kjøpe noe før vi var helt sikre. Og han visste at jeg ville vente til januar!

Nå er vi snart i mars! Så klart vi har handlet! Og min mor har heller ikke stått for innkjøpene! Er det rart det er krig i verden??

Nel 0630 - må

Kanskje prøve å sove litt før mannen skal stå opp og gå på jobb! Han vekker jo hele huset med denne morgenrutinen sin. 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sove litt til?

Jeg merker også at bevegelsene har endret seg:) før var det kickboksing, nå er det mer yoga:p føler bevegelsene er større og mer kontrollerte:)

Kjedelig at det skal være slik med pappaen din. Tok han til fornuft til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjipt med pappaen din. Eller hele familie dramaet egentlig. Dette skal jo være en fin og lykkelig tid for dere! :klem:

Når det er sakt så flyttet jeg ut som 19 åring - for to år siden. Og pappa har vært på besøk her 3 ganger.. Han bor 2 timer unna, men likevell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke i usikkerhet .... Og det tar jo ikke slutt!

Forrige uke oppdaget jeg friskt lys blod i toalettskålen etter å ha tisset. Også litt på papiret. Kontaktet føden og de var helt rolige på at dette var uskyldig. Skulle ta på et bind og følge med. Gjorde så og det kom ikke blod i det hele tatt i bindet. Noen timer rolig også skjedde det igjen. Ikke mye blod men allikevel ... Vi dro ned på føden og leverte urinprøve som slo ut på noe hvite blodlegemer og blod.

De beroliget meg med at det ikke er farlig. Ba meg avvente svar

I dag fikk jeg svar om at det slår ikke ut kraftig men at ja - det er noe der men allikevel ikke nok til at de vil gi antibiotika. De vil derimot ha en ny urinprøve og sjekke på nytt. Altså - skal jeg igjen nå en uke uten å behandle eller vite? Jeg blir kjempe bekymret og redd for at jeg går for lenge og ikke gjør noe med det. Man tenker det værste.

Synes ikke å se blod selv lenger men mørk urin. Men den slo ut på ny prøve på tirsdagen også. Da hadde vi også

Ultralyd og alt så fint ut. Ellers null blod og fin form.

Men blir så bekymret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir bekymret. Aldri gøy og se blod. Tror kanskje du bare må stole på at de vet hva de snakker om. Så hvis det øker på så ringer du igjen. Du kjenner jo liv, og får da en indikasjon på at baby har det fint. Baby er så stor og sterk nå at det tåler jo en del :) hvis du ikke klarer slå deg til ro med det,får du ringe og få god forklaring på hvorfor de velger og ikke gi behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du blir bekymret, men er nok bare å vente.. Drikker du mye for å skylle gjennom systemet? :) hadde de vert i tvil om det var farlig eller ei hadde du fått antibiotika:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...