Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Nei det er eller ikke snilt sagt! Ksn ikke folk bare klappe igjen ??? Jeg blir til tider skuffet over egen familie. Men nå er min familie meget spesiell også da og jeg har en historie der. De spurte om vi hadde tenkt på navn. Synes jo det er en stor greie - så fortalte hva vi hadde tenkt. Ingen reaksjon! Å ja lissom ... Mens en sa: dobbeltnavn et jo veldig tungvint da! Det var responsen lissom! Herlig

Familie til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå koselig med innkjøp til barnerommet, og at du er ferdig med babyteppet :)

Rart med kommentarer på magen, ja :P .. Når jeg var 22 uker eller noe på vei, begynte jeg å få de som sa "*ser ned på magen* Du har vel ikke lenge igjen, da?", og når jeg var ca. 27 uker på vei tilbudte konduktøren på toget seg å løfte ned kofferten min for meg, for "vi vil jo ikke ha noe av at fødselen starter" :fnise: Jeg svarte bare "Jeg har ikke termin før i februar", og da var det litt gøy å se at noen av de nesten skammet seg ;) Men jeg tenker at dette er den ene gangen det er GREIT at noen sier man har stor mage :fnise:

Det høres ikke greit ut med familien din, altså :( Jeg har dobbeltnavn, men med mellomrom, så det er ett fornavn og ett mellomnavn, det var pappa som insisterte på å gjøre det sånn, siden han selv har dobbeltnavn med bindestrek :) Har aldri plaget meg å ha to fornavn/dobbeltnavn, men pappa likte ikke å ha bindestreken der, for da MÅTTE han bruke begge :P Finnes veldig mange nydelige dobbeltnavn, da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kommentarer på magen min hele tiden jeg. Fra kjente, bekjente og ukjente. Alle synes magen min er liten til å bare ha fem uker igjen. For å være ærlig så bryr det meg ikke. Folk er generelt sett fascinert av gravide mager, og folk liker å snakke om det. Jeg sier meg bare enig, at den ikke er så stor, at jeg er jo høy og bærer inni meg. Samtidig så sier jeg at jeg er bare glad til, for føler meg jammen stor nok. :) Også skal jeg jo vokse i 5 uker til. ;)

Folk er ikke frekke, de er nysgjerrige og interesserte. Så klart hvis noen sier "fy faren så diger du er. Haha snart sprekker du vel", eller "herregud så liten mage. Håper ikke du er av de som slanker babyen i mors liv!!!" DA blir det noe annet. Da er det frekt. Men de færreste sier vel sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret var nok ikke på topp i går og jeg tenkte masse på dette i natt. Tror nok det som var mest sårende var at jeg ikke kjenner henne så godt. Kun møtt henne to ganger. Også måten hun sa det på ... Men var sikkert ikke så ille ment som jeg antok.

I dag har vi tømt hele det kommende barnerommet. Mye man tar vare på ja! Så da ble et annet rom fylt opp! Men nå er det klart - bare mannen snart er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kommentarer på magen min hele tiden jeg. Fra kjente, bekjente og ukjente. Alle synes magen min er liten til å bare ha fem uker igjen. For å være ærlig så bryr det meg ikke. Folk er generelt sett fascinert av gravide mager, og folk liker å snakke om det. Jeg sier meg bare enig, at den ikke er så stor, at jeg er jo høy og bærer inni meg. Samtidig så sier jeg at jeg er bare glad til, for føler meg jammen stor nok. :) Også skal jeg jo vokse i 5 uker til. ;)

Folk er ikke frekke, de er nysgjerrige og interesserte. Så klart hvis noen sier "fy faren så diger du er. Haha snart sprekker du vel", eller "herregud så liten mage. Håper ikke du er av de som slanker babyen i mors liv!!!" DA blir det noe annet. Da er det frekt. Men de færreste sier vel sånn. :)

Hehe, godt poeng :) De kommentarene jeg har fått om at "vi vil ikke ha i gang noen fødsel" har jo blitt sagt med et smil, og kommentarene om at "men du har vel ikke lenge igjen" kom når jeg forttalte at jeg hadde bekkenløsning, så det var nok i beste mening :P Som du sier så er det nok sjeldent folk mener noe stygt med det, men de vet kanskje ikke hvordan ellers de skal kommentere magen? :P

Humøret var nok ikke på topp i går og jeg tenkte masse på dette i natt. Tror nok det som var mest sårende var at jeg ikke kjenner henne så godt. Kun møtt henne to ganger. Også måten hun sa det på ... Men var sikkert ikke så ille ment som jeg antok.

I dag har vi tømt hele det kommende barnerommet. Mye man tar vare på ja! Så da ble et annet rom fylt opp! Men nå er det klart - bare mannen snart er klar!

Off, fikk du sove, når det tikker og går i hodet? :)

Åååh, så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!!

Endelig har jeg landet på sofaen !!! For en dag. Skulle spise lunsj med en annen gravid venninne og dermed gikk timene. I tillegg har det vært et fryktelig snøvær her og jeg liker ikke kjøre på det føret. Rimelig anspent kjøring og dermed fortere sliten. Endelig hjemme i joggebuksa:)

For å besvare spørsmålet over : nei sover dårlig! Har vel litt ulike grunner - våkner hver gang jeg snur meg. Litt angst for fødsel, litt mye tanker og planlegging litt vondter her og der. Men men skal ikke klage når man ikke jobber.

Vel ble mye baby snakk i dag. Også kom jeg hjem til pakker i posten - mye utstyr bestilt på ebay kom! Veldig fornøyd. I tillegg et tips : babypakken fra apotek1 anbefales!!! Mye bra innhold. Den må dere hente ut jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

I dag har det ikke vært noen god dag :( fått så vondt i kjellern 👎👎👎😝😝 eller sideetasjene til kjellern. Aner ikke hvordan forklare eller hva drt skyldes i grunn. Men gjør vondt på innsiden av lårene helt øverst når jeg beveger meg. Bekkenløsning kan vel ikke sitte der? Mannen sier bare : kroppen forbereder seg og hvor fantastisk er ikke det! .... Var ikke så fantastisk da jeg skulle opp av sofaen i stad 😡😡😡 au!

I morgen fyker nok nav søknaden av gårde dog under litt tvil men den kan endres på når vedtak kommer. Vi får se ....

Ellers har siste rest gått ut av det kommende barnerommet og solgt via finn. Nå skulle jeg bare ønske mannen kunne fått ut fingeren og begynt å pusse opp! Han ef så beSatt av at jeg må

Ut av huset når det skjer Men jeg har ikke noe sted å overnatte nå. Han skal sparkle pusse og male. Om han holder døren lukket med vinduene åpne tror dere ikke jeg kan være hjemme så lenge jeg ikke går inn der ????

Ellers har dansespiren min virkelig turna i kveld. Det er sø fascinerende !!!!! Vi skulle klemme litt på magen og merket at vi klemte mot noe. Mannen fikk helt angst for han mente det var hodet vi kjente. Og dermed turte ikke han kjenne mer. 😝😝😝😝😝

I morgen skal jeg holde meg hjemme hele dagen og slappe av :) ser frem til det. Mye ondter og trøtt nå 👎

Nattinatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjenne bekkenløsning på innsiden av lårene jo, høres nesten ut som det er det... Høres lirt ut å ta det med ro i morgen (i dag blir det vel..). Husker ikke helt, går du til fysio?

Ingen problem så lge du ikke er rett oppi all avdampingen. Mange sier jonat man kan male med vannmaling uansett som gravid, men jeg holder meg borte når jeg har muligheten til det:) her har han revet vegger, da er det bare resten som gjenstår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal til lege neste uke så får ta det opp med henne. I går var deg ille vondt. Ikke kommet ut av sengen enda så vet ikke tilstanden i dag. Men skal uansett bare slappe av hjemme i dag:) føler jeg trenger det!

Bor du hjemme men mannen river vegger ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være bekkenløsning, ja :/ jeg har revet tapet, sparklet og malt barnerommet selv jeg.. :sjenert: Jordmor sa det var helt greit med maske og god utluftning. Så regner med det går fint at du bor hjemme mens mannen holder på, så lenge det luftes godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) han river ikke konstruksjonen, bare innerveggene på det rommet. Så han har dørene igjen og vinduet åpent. Merket ingenting til støvet og jeg pleier å være var på slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Kanskje jeg skal satse på at det går greit så lenge døren er lukket. Nå er jo ikke dørene helt tette menn i har to vinduer der som kan åpnes! Også fjerner jeg alt av ting som støv og maling kan sette seg inn i.

Blir jo litt pussestøv når man sparkler men det er jo bare noen hull i veggen som skal sparkles.

Det er så mye bevegelser i magen. Ganske jevnt og trutt 💖💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint!:) jeg tenker at skal man holde seg helt borte fra alt som muligens kan være (minimalt) skadelig så kan man ikke gjøre så mye som gravid.. :) eks. Er man gravid så blander man fremdeles til antibiotika som sykepleier, men man er kanskje ekstra forsiktig med å sitte under avsug når man gjør det og å i hvertfall bruke hansker:) eneste legen min sa jeg måtte ha total forbud for på jobb var cellegift (vi adm. Ikke det på min avdeling, men skal heller ikke ha ansvar for pasienter som har fått cellegift de siste dagene..) og pasienter med røde hunder :) men nå ble det jo ikke så mye jobb på meg dette svangskapet at det gjorde noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både vært med på oppussing og malt med oljemaling. Malingen har bare vart 10-20min per gang, og jeg har passet på god utlufting.

Jeg hadde hvertfall ikke vært betenkt om å være hjemme mens samboeren pusset opp med døra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips jenter ;) skal snakke med mannen og høre hva han sier ;) det er vel minimalt hvis jeg holder meg i den ene etasjen og han pusser opp i den andre.

I dag har jeg ikke gjort stort men har i skrivende stund veldig vondt i sidene mellom bena :( det er skikkelig vondt når jeg går. Tar jeg museskritt så går det fint men au!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går nok helt fint skal du se. :) For det første så er ikke maling like skadelig som det var før, og når du uansett ikke står midt oppi det og han sørger for god utlufting så er det neppe noe problem. :)

I første svangerskap så rev jeg tapet, la på ny sammen med pappa og malte rommet selv jeg. Samboer var opptatt med å pusse opp badet helt fra start. Det var bare vegger (bordkledning) uten isolering før han begynte å pusse opp, så han hadde ikke tid til å hjelpe med barnerom. Jeg brukte Jotun Sense da, og det er den malingen som anbefales hvis man er gravid og skal male selv, men det skal jo ikke du så går nok fint å bruke vanlig vannmaling. Det er jo vannmaling det går i nå, bortsett fra vinduskarmer og sånt.

Denne gangen har vi nettopp malt vinduskarmene på badet med skikkelig oljemaling. Da gjorde samboer det, men jeg kjente jo malingslukten i noen dager etterpå. Det har nok gått fint det også.

Malingen var mer giftig før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beroligende. Vet du hvor lenge det skal stå slik å tørke før jeg kan bevege meg inn der og begynne å sette opp tingene hennes ? Leste et sted på nett at rommet skal stå urørt i seks uker 😱😱😱😱 derfor jeg begynner å stresse litt.

Vi har så mye maling stående som vi må få brukt. Det er ikke sense men heller ikke olje. Han tenker å begynne å sparkle i dag. Så får han pusse i morgen. Ev male åå søndagen. Jeg kan jo ta turen ut på dagen mens han maler. Og mens han pusser får

Vindu stå oppe pluss støvsuger gå. Kjenner jeg gleder meg til å få det ferdig :)

Baby var helt turbo i magen i går! Kunne nesten ikke sitte stille !! Det beveger seg godt der nå. Nesten så jeg ble bekymret sndre veien nå - for mye bevegelse b😝.

Måtte avlyse en bytur med venninne i dag. Orker rett og slett ikke å gå så mye. Gjør så vondt 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel noe med tiden vi er innr i lillemeg90 .... De er vel litt turbo i disse dager. Men tidvis gjør denne turbo turningen litt vondt 😪 men jeg lider gjerne 🙈

Ja skal til fastlegen igjen til torsdagen for oppfølging, prøver og samtale om jeg vil ha videre sykemelding. Hun ville jo sykemelde meg helt ut da jeg var der sist men jeg ba om kun for en periode. Levde i håpet med andre ord. Men det går ikke nå lenger innser jeg. Skulle ta bussen til butikken nå og bare en liten gå tur på to minutter krevde ti minutter - meget sakte gange og smerter etterpå 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...