Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jeg strikket en slik djevellue. Det var ganske grei for jeg fikk utfordret meg på å lære nye ting som øking og å strikke sammen masker. Kan anbefale den oppskriften jeg brukte om du vil prøve deg senere:) kan i såfall semde oppskrift på pm så bare gi beskjed:) nå strikker jeg en bomulls smekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med 2. nøstebarnteppe til jenta vår nå. Det er veldig enkelt å strikke, og blir såå mykt og deilig. Det første teppet ligger jeg selv med om natten nå - for at det skal lukte mamma. Kanskje litt tidlig - men jeg drømte forrige natta at hun kom tidlig, og at teppet hennes ikke luktet meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja send gjerne oppskriften på pm. Takknemlig for det ;) får vel prøve meg litt!! Nå driver jeg å skal lage hullradd - skal på den som gir seg. Så sitter å googler og står i her! Samtidig som jeg burdte satt meg ned med permisjonen og bestemt meg! Men ikke så lett. Tiltak!

Så lurt!!! Ikke tenkt på at det skal lukte mamma. Har bare tenkt at det må vaskes jeg. God ide! Kanskje jeg skal gjøre det med teppet jeg strikker nå!

Ps sitter å tenker litt på babycall! Leste om en som kan kobles opp møt telefonen. Men den har ikke kamera! Ville vel tro at et kamera er en stor fordel :) har dere tenkt noe på dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjekt med kamera, men jeg har sett for mye skrekkfilmer og ser for meg at det kommer spøkelser og sånt på skjermen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahaha kjære deg da 🙈🙈😆😆😆😆😆😆😆😆 nå lo jeg godt her jeg satt!!! Nei den tanken har ikke slått meg altså. Jeg er veldig bekymret for det meste men tror jeg klarer å ikke bekymre meg for den tanken 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt å høre at dette er et anerkjent problem!!! Heldigvis er jeg heldig - det rr ikke noe problem ellers i hverdagen er - kun ved forkjølelse. Men man ligger å irriterer seg og da får man ikke sove! Dulter borti han og det blir stille maks ti sekunder før neste tog begynner. jeg endte på gjesterommet

Dagen i dag :

Legetime. Sykemeldt 100 prosent pga bekkenløsning. Legen var fornøyd med at jeg ville frivillig sykemelde meg. Hun sa at jeg kunne kaste inn teppet for "godt" før permisjon - men det nektet jeg. Så vi tar en periode av gangen.

Hun kjente på magen og hvordan baby lå. Mest sannsynlig ligger hun med ryggen mot magen min. Derfor jeg ikke kjenner de hardeste sparkene. Forklarer hvorfor det kjentes ut som ormen lock Ness inni der forrige dagen hjertelyd var fin!

Dro å kjøpte en sprinkelseng som var på tilbud med tilhørende madrass. Pluss tre laken.

Så ble det jaggu meg litt mer babytøy!

Så har jeg kjøpt meg strikketøy !!! Jeg gjør ting jeg ikke kan! Hehe. Først sying - nå strikketøy!

Skal legge ut bilder av det andre jeg lagde så snart jeg finner frem iPad. :)

Off, det var bekkenet, ja? :/ Håper du slipper å bli noe særlig verre, da :) Sikkert greit å spørre om henvisning til fysioterapeut/manuellterapeut neste gang ^^ Hurra for fin hjertelyd :nigo:

Så flink du er som både får unnagjort innkjøp OG lager ting selv :laugh:

Så snille folk er her da, dulter borti liksom :P Akkurat det med høflig dulting når sagbruket startes opp har jeg gitt opp! Her snorker mannen når han ligger på ryggen OG når han ligger på siden. De høflige dultene reduserer snorkingen for et innpust før han drar i gang med økt frekvens på neste. Såh.. jeg vekker mannen jeg og ber han legge seg på stua :ond:

Hehe, det hender jeg dulter i han til han våkner og ber han legge seg på siden, for det er bare når han er forkjølet at han snorker på sida også egentlig :P Så har jeg visst "dultet forsiktig" så han har landet på gulvet to ganger, men det gjorde jeg i søvne xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg tørr ha babycall i det hele tatt. Er så redd for å høre noe mystisk der.. :ler: for mye skrekkfilm ja.

Det skjedde når jeg var liten. Mamma og pappa satt nede med babycallen mens jeg lå oppe og sov, så hørte de "Skal bestemor lese litt for deg før du legger deg?". OG BESTEMOR VAR IKKE PÅ BESØK. Og vi bodde langt unna naboer så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tørr ha babycall i det hele tatt. Er så redd for å høre noe mystisk der.. :ler: for mye skrekkfilm ja.

Det skjedde når jeg var liten. Mamma og pappa satt nede med babycallen mens jeg lå oppe og sov, så hørte de "Skal bestemor lese litt for deg før du legger deg?". OG BESTEMOR VAR IKKE PÅ BESØK. Og vi bodde langt unna naboer så.. :P

Æææææh ikke si sånn!!!!! "kaster babycallen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææh ikke si sånn!!!!! "kaster babycallen"

:ler: Skal også sies at jeg aldri ville legge meg om kveldene fordi jeg mente det var en gammel dame i huset. Var 2 år.

Heldigvis så trenger ikke vi babycall her vi bor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst ????? 😱😱😱😱 ok fikk litt feelingen av hjemsøkt eller den serien som hår på TVNorge / som jeg ikke husker navnet på i farta ! Herregud så skummelt !!!! Men satser på at det ikke skjer.

Jeg bor i stort hus med flere etasjer så tror jeg skal satse på en slik babycall og håpe st spøkelsene holder seg vekke.

Ps hva tenker dere om hvor baby skal sove ? Vi var veldig på tanken om ø ha henne på samme rom til å begynne med, men etter å ha hørt litt rundt osv ble jeg fsktisk litt i tvil!

Hahahahahahaha lilleninja - Hehehehe jeg synes jeg så for meg at jeg dulta mannen ned på gulvet 🙈🙈🙈🙈🙈 Hehe nå lo jeg godt! Jaja da det kan fort skje. Mannen min holdt på å kvele meg engsng i søvne. Jeg lå i armkroken hans og han drømte - våknet av at han tol skikkelig kvæletak på meg! Han vøble jo stakkars livredd selv når han våkna og jeg lå der og Kava med ben og armer ! 🙈

Så var enda en dag gått! Dagen i dag har ikke vært så fornuftig - skulle se på dette med permisjon men alt Anna fristet mer. Endte opp med å ligge på sofaen til mamma og bli dulla med der. Så dro vi ut å kjøpte stellebord og innom en stoff butikk hvor jeg ble super kreativ av å være. Så mye fint!! Så nå skal jeg lage min egen stellematte. Kjøpte kjempe fint stoff / eller voks kalles det kanskje. Er rosa og i prinsessemønster. Det kan fint vaskes og passer perfekt til stellematte. Det beste av alt : det var på tilbud!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planlagt at jenta vår skal sove hos oss den første tiden. Vi har montert sprinkelsenga fast i min side av senga, i samme høyde, uten sprinkler mellom (som bedside crib). Tenker at hun skal ligge der, eller i babynest mellom oss - med egen dyne. Det kan være at far flytter på gjesterommet i ukedagene, fordi han må opp 05, og bør få sove, men jenta vår bør være i nærheten av meg, og puppen.

Forskning viser jo også at samsoving (så lenge foreldrene ikke røyker, har drukket eller tatt sovetabl) reduserer risikoen for krybbedød. Nå er det så sjelden uansett, så det er vel ikke grunn til bekymring om det ikke fungerer med samsoving. Hovedgrunnen min/vår er nærheten - både praktisk og emosjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil samsoving også tilsi at de sover i egen seng ved siden av sengen vår eller må de inntil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil samsoving også tilsi at de sover i egen seng ved siden av sengen vår eller må de inntil?:)

Etter det jeg har lest så kan de sove i egen seng, men på samme rom. Poenget er at dere skal høre hverandres lyder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Men da må vi kanskje gjøre det sånn da. Hørte bare andre som hadde latt de sove pø eget rom fra dag en med tanke pø ekteskapet og det å lære baby å sove alene. Synes det høres litt drastisk ut også egentlig. Mem greit med flere synspunkter. Alt avhenger vel også av type baby og personlighet. Men om det reduserer krybbedød er det ingenting å vurdere!

Stakkars Pus - han må vel snart også anvendes med å sove på soverommet vårt om natten. Huff det blir tøft for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er tøft å avvenne pus fra sengesoving! Mannen min er veldig streng på at pusi ikke skal i senga, men jeg får så vondt i hjertet mitt når hun sitter utenfor døra vår og sutrer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Driver å skal sy stellematte nå - la osd di at jeg har holdt på i to timer nå og kan ikke se noe som ligner på en stellematte 😡😡😡😡😡😡😡😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stellematta var i går et sant helvete!!! Holdt på i flere timer uten noen form for resultat! Mannen kom

Hjem til en kone som omtrent gråt over

det som skulle

Være en stellematte men som bare var masse rot!!! Så hsn tok meg med ut istedenfor :-) godt med litt avkobling!!

I dag ble jeg faktisk kalt inn på

Jobb pga situasjon der. Jobbet tre timer og endte opp på

En hyggelig lunsj med en venninne etterpå. Nå landet jeg på

Sofaen utslitt etter å ha stått opp altfor tidlig og jobbet!

Stellematten henger over meg og skam på den som gir seg!! Nytt forsøk i morgen. Orker ikke mer i dag

Dagens positive : begynt på uke 28 DVs 27+0 👏👏 og baby sparker

Og koser seg i magen 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg! :) eneste kjedelig med ting man ikke får til, men jeg er sikker på at du får det til til slutt:) har foresten sendt deg oppskrift på den luen på pm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...