Gå til innhold

Dere som ikke liker barn..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ingen som hater barn. Det er bare et ord satt på spissen. På samme måte som man hater regn, lekser, kulde etc. Mange hater frp, men det er ikke dermed sagt at man ønsker livet av alle som er i frp.

Det bekymrer meg litt at du lar deg provosere av dette og i tillegg bruker betegnelsen diagnose som et skjellsord.

Anonymous poster hash: 1c03a...1e2

glemte å ta hermetegn på hater frp. Det skal være: mangen "hater" frp...

Anonymous poster hash: 1c03a...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen som hater barn. Det er bare et ord satt på spissen. På samme måte som man hater regn, lekser, kulde etc. Mange hater frp, men det er ikke dermed sagt at man ønsker livet av alle som er i frp.

Det bekymrer meg litt at du lar deg provosere av dette og i tillegg bruker betegnelsen diagnose som et skjellsord.

Anonymous poster hash: 1c03a...1e2

Jeg stusser mer på de som helt tydelig ikke forstår at noen sier "jeg hater ......" så betyr det "jeg missliker det generelle konseptet på generell basis" og ikke "jeg er i psykisk ubalanse og ønsker å ta livet av konseptet.".

Sånn som kollegaen min (med barn) som sier at han "hater hunder". Da betyr det bare at han misslike hunder flest, syntes hunder er plagsomme og ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre. En hund er en hund, liksom. Selv om jeg som hundeier kan mene at hunder også har personlighet og er ulike. Det betyr jo ikke at han ønsker jorden skal renses med ild for å bli kvitt all verdens hunder han hater mer enn kraften til ti tusen brennende soler.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med dem som sier de ikke har noen interesse for barn. Høres bedre ut enn å si man ikke liker barn.

Barn er i mitt syn "uferdige" voksne. Altså,de må ha hjelp til alt,kan ikke ha oppegående samtaler med andre osv.

Men man skal veie ordene nøye ovenfor foreldre,og prøve å si på en pen måte at man gjerne vil prate om annet enn barn og hus.

Har vært stemor i flere år,og med mye ansvar for barna i noen av årene. Totalt feil valg av meg å involvere meg med noen med barn,men gjort er gjort,og nå som barna er blitt store får jeg tilbakemelding fra dem om at jeg har vært en god stemor.

Det er det viktigste for meg,fordi barna aldri valgte å ha meg i livet sitt.

Men ser jo fortsatt hvor lite inntresert jeg er i det barnet som far har minst samvær med,og vrir meg over alt far skal diskutere og mase om rundt barnet. Er selv frivillig barnløs om noen lurte.

Jeg har ikke de følelsene som far har,og selv om det høres stygt ut så ville jeg ikke savnet barna.

Så oppsummering,jeg har null interesse for barn og holder meg mest med venner som også er barnløse.

Anonymous poster hash: c9bc6...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kjenner du ikke slike barn heller. Ergo null and void point.

Jeg kan altså ikke mislike barn fordi jeg ikke har sånne jeg beskriver i min krets? Synes at det er du som gir litt lite mening her jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan altså ikke mislike barn fordi jeg ikke har sånne jeg beskriver i min krets? Synes at det er du som gir litt lite mening her jeg ;)

Selvsagt kan du ikke det. Normale folk gjør seg opp en mening etter å ha vært utsatt for det de anser som et problem. Det sier seg jo selv at slitne unger på butikken etter en lang dag i bhg ikke er normen for barn, ergo må folk faktisk slutte å bruke stakkars unger som blir slept på butikken som et argument for at SÅNN er barn derfor liker jeg dem ikke. Null and void den og. Det er jo simpelthen ikke rasjonelt å benytte seg av sådanne argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke det. Normale folk gjør seg opp en mening etter å ha vært utsatt for det de anser som et problem. Det sier seg jo selv at slitne unger på butikken etter en lang dag i bhg ikke er normen for barn, ergo må folk faktisk slutte å bruke stakkars unger som blir slept på butikken som et argument for at SÅNN er barn derfor liker jeg dem ikke. Null and void den og. Det er jo simpelthen ikke rasjonelt å benytte seg av sådanne argumenter.

Så du tror jeg aldri i løpet av mine 20+ år på denne jorden har blitt utsatt for denne typen barn? Du tror jeg KUN har blitt "eksponert" for barn på butikk og lignende? Er det i det heletatt mulig å få til med mindre en bor alene i en hule?

Argumentene dine holder jo ikke mål. Synes vi setter en strek her.

Jeg har møtt masse barn selv om jeg takk og lov ikke omgås med noen regelmessig og har ingen i min krets for tiden, og jeg kan med 100% sikkerhet og et bredt vurderingsgrunnlag si at jeg misliker barn på det sterkeste.

Ha en fin dag :tommelsmil:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg liker ikke enkelte barn, sånn er det vell med voksne også.
Jeg liker ikke barn som ikke oppfører seg på fly (typ roper, skriker, sparker i setet osv), men jeg liker barn som sitter i ro og holder på to timer med en fargebok.

Jeg liker generellt ikke barn som roper, skriker, griser og hyler, men dette har vel like mye med foreldra og gjøre som barna vil jeg tro. Selv om jeg ikke har barn.

Det er som andre sier, jeg liker noen barn men ikke andre. Samme med voksne.



Anonymous poster hash: 65f0b...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange som sier at de ikke liker barn. Jeg synes det er litt rart at folk kan generalisere det så mye. Barn er jo individer med ulik personlighet som alle andre? Eller?

Jeg lurer på hva dere som ikke liker barn legger i det. Gjelder det alle barn i alle situasjoner og aldre? Bare babyer? Hva er det dere ikke liker med dem?

Kan det være at det egentlig ikke er barna i seg selv dere ikke liker, men mangel på oppdragelse fra foreldre?

Anonymous poster hash: 0cd4b...822

Fordi de er dumme og skjønner ikke en dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Personlig likte jeg ikke barn da jeg var barn engang. Jeg var sånn ensom ulv som gjerne gikk i grønnsakhagen og vannet eller leste bøker. Forstod IKKE vitsen med å bråke og rope og hoie så fælt. Og til dags dato er jeg der, jeg synes barn er travle skapninger. Jeg har til og med jobbet som vikarlærer, og ble tilnærmet utmattet av hele greia - selv om jeg hadde god kontakt med barna og de likte meg kjempegodt. Tror ikke alle er laga for å like barn, og det er greit. Familien min (som har MANGE barn, som jeg er tante til) respekterer det. Har ikke vært barnevakt en eneste gang, og når jeg først er med barna er det 2 timer så har jeg fått min dose for de kommende to årene.

Kan ikke folk bare respektere at ikke alle liker barn? Jeg er ikke sånn som glor stygt på dem ellernoe, jeg smiler og sier hei og alt det der, men jeg bare.. blir sliten. Får nok, veldig fort. Er vel like mye lov det som å elske barn. Blir jo voksne engang de og - der kommer jeg på banen og engasjerer meg, noe jeg tror er mer nyttig ( når de er i 16års alderen - snakker av tante-erfaring) enn når de er 3.



Anonymous poster hash: 82d14...fad
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart å si at man hater barn når man selv har vært barn en gang. Og at barns nysgjerrighet er plagsom skjønner jeg hellet ikke. DU har jo lært deg om verden på akkurat samme måte. Må være kjipt å hate barn for de er jo overalt. Blir like teit som at jeg sier at hater kvinner i 30-årene...

Anonymous poster hash: f6f0e...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart å si at man hater barn når man selv har vært barn en gang. Og at barns nysgjerrighet er plagsom skjønner jeg hellet ikke. DU har jo lært deg om verden på akkurat samme måte. Må være kjipt å hate barn for de er jo overalt. Blir like teit som at jeg sier at hater kvinner i 30-årene...

Anonymous poster hash: f6f0e...dfc

Alle har vært barn en gang, so what? Jeg likte ikke barn da jeg var liten heller. Siden barn var så slemme og mishandlet og mobbet meg. Det er en grunn til at jeg ikke liker barn i dag. Barn er slemme drittsekker, hvertfall her i Norge. Og jeg takler ikke folk som må ha forklaring på alt.. "hva er det, hvorfor gjør du det, hva betyr det". Slitsomt!

Anonymous poster hash: 726b2...582

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart å si at man hater barn når man selv har vært barn en gang. Og at barns nysgjerrighet er plagsom skjønner jeg hellet ikke. DU har jo lært deg om verden på akkurat samme måte. Må være kjipt å hate barn for de er jo overalt. Blir like teit som at jeg sier at hater kvinner i 30-årene...

Anonymous poster hash: f6f0e...dfc

Jeg likte ikke barn da jeg selv var barn. Var et slikt merkelig barn som bare ville sitte med de voksne, lese bøker, pussle pusslespill og gå turer i skogen. Favorittprogrammet mitt som 10åring var debattprogrammet Holmgang på TV2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke barn da jeg selv var barn. Var et slikt merkelig barn som bare ville sitte med de voksne, lese bøker, pussle pusslespill og gå turer i skogen. Favorittprogrammet mitt som 10åring var debattprogrammet Holmgang på TV2.

Men da likte ikke du deg selv da?

Anonymous poster hash: 01c69...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da likte ikke du deg selv da?

Anonymous poster hash: 01c69...7d1

Oooooh den blir vanskelig å svare på... jeg kan si så mye som at jeg er GLAD jeg er voksen, og jeg savner overhodet ikke barndommen. Den typiske barndomsnostalgien folk snakker om forstår jeg ingenting av.

Det har ingenting med "vond barndom" å gjøre (jeg hadde helt normale rammer for min barndom), men jeg foretrekker å se verden gjennom en voksens øyne. Jeg minnes min tid som barn som forvirrende og slitsom. Jeg FORETREKKER også meg selv også som voksen.

Men jeg var et unormalt barn og en normal voksen, så det er kanskje ikke så rart jeg foretrekker voksenlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sensitiv for høye lyder og liker ikke folk som bråker. Derfor liker jeg ikke barn. Og alle de teite spørsmålene de kommer med.. hvorfor deeeet? hvorfor deeeet? Ååå spar meg.

Dessuten liker jeg ikke folk som bråker og krever oppmerksomhet hele tiden. Syns de fleste norske unger er drittunger. Jeg bodde i Frankrike da jeg var barn og franske barn er SÅ mye høfligere enn norske barn. Er mange psykopat-unger i Norge tydeligvis, siden så mange får ødelagt livene sine pga mobbing. Kan ikke huske at det var mobbing da jeg bodde i Marseille. I Norge derimot.. Har noen venninner som har kule unger som jeg kan snakke med, men stort sett er det like interessant for meg å være sammen med barn som det er å være på et møte med pinsevennene.

Så klart foreldrene har en oppgave om å oppdra barn, men jeg undres over at det er så mange frekke drittunger her i Norge.

Anonymous poster hash: 41d46...102

post-37274-33738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...