AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #41 Skrevet 19. november 2014 Hehe, siden du ikke har barn selv, ELLER liker barn, bør du kanskje ikke uttale deg om rutiner heller Siden du liker barn burde du kanskje ikke uttale deg om hva mennesker som ikke liker barn syns om rutiner Anonymous poster hash: ca492...a07 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #42 Skrevet 19. november 2014 Det å "ikke like barn" betyr jo ikke nødvendigvis å mislike barn. Bare at man ikke definerer seg selv blant dem som generelt liker barn. Jeg liker, på generell basis, hunder. Det betyr at jeg har en interesse for dem, synes det er hyggelig å hilse på de fleste hunder og gjerne vil oppsøke ting som har med hunder å gjøre. Den interessen har jeg ikke for barn. Jeg misliker dem ikke, jeg bare liker dem ikke heller. Barn er nøytralt, uinteressant. Dere må holde tunga rett i munnen og være obs på forskjellene mellom "like" - "ikke like" - "mislike". Anonymous poster hash: d2d83...e6c 13
Gjest RompeRusk Skrevet 19. november 2014 #43 Skrevet 19. november 2014 Siden du uttalte deg som du gjorde . Anonymous poster hash: b8b0e...b20 Siden DU spør om jeg føler meg truffet (av hva? At barn trenger enkelte rutiner? ) så lurer jeg på hva jeg liksom skal "føle meg truffet" av.. for jeg føler meg ikke så veldig truffet 1
Gjest RompeRusk Skrevet 19. november 2014 #44 Skrevet 19. november 2014 Siden du liker barn burde du kanskje ikke uttale deg om hva mennesker som ikke liker barn syns om rutiner Anonymous poster hash: ca492...a07 Ehm.. det argumentet kan dessverre ikke snus på den måten 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #45 Skrevet 19. november 2014 Det å "ikke like barn" betyr jo ikke nødvendigvis å mislike barn. Bare at man ikke definerer seg selv blant dem som generelt liker barn. Jeg liker, på generell basis, hunder. Det betyr at jeg har en interesse for dem, synes det er hyggelig å hilse på de fleste hunder og gjerne vil oppsøke ting som har med hunder å gjøre. Den interessen har jeg ikke for barn. Jeg misliker dem ikke, jeg bare liker dem ikke heller. Barn er nøytralt, uinteressant. Dere må holde tunga rett i munnen og være obs på forskjellene mellom "like" - "ikke like" - "mislike". Anonymous poster hash: d2d83...e6c Beskriver også sånn jeg føler det. Jeg har liten interesse av dem. Mangen foreldre skjønner ikke det og gjør ganske mye for å prakke ungen på meg. Ved å snakke om dem eller stappe et bilde av dem oppi trynet på meg. Syns vel mange foreldre kan ta et hint og skjønne at ikke alle syns ungen er like nydelig som de selv syns. Anonymous poster hash: 108d5...4af 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #46 Skrevet 19. november 2014 Det å "ikke like barn" betyr jo ikke nødvendigvis å mislike barn. Bare at man ikke definerer seg selv blant dem som generelt liker barn.Jeg liker, på generell basis, hunder. Det betyr at jeg har en interesse for dem, synes det er hyggelig å hilse på de fleste hunder og gjerne vil oppsøke ting som har med hunder å gjøre. Den interessen har jeg ikke for barn. Jeg misliker dem ikke, jeg bare liker dem ikke heller. Barn er nøytralt, uinteressant.Dere må holde tunga rett i munnen og være obs på forskjellene mellom "like" - "ikke like" - "mislike". Anonymous poster hash: d2d83...e6c Ok! Da holder jeg tunga helt rett i munnen og konstanterer at jeg misliker barn. Hater barn faktisk!!!!Anonymous poster hash: 52972...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #47 Skrevet 19. november 2014 Ok! Da holder jeg tunga helt rett i munnen og konstanterer at jeg misliker barn. Hater barn faktisk!!!!Anonymous poster hash: 52972...cd5 Og det må du gjerne gjøre for min del, men hverken du eller barneelskerne kan anta at alle som sier de ikke liker barn, faktisk misliker barn.Anonymous poster hash: 85aa6...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #48 Skrevet 19. november 2014 Var av samme kaliber selv til jeg fikk et skikkelig støkke De fleste som ikke liker barn synes å ikke like barn fordi de ikke vet hvordan en snakker til og sammen med barn. kvinnfolk til å klemme ut et par for meg. Lærte da å omgås barn, uten at jeg higer etter å jobbe i barnehage av den grunn. Setter uansett mer pris på små unger, sånn 2 til 5 år gamle, sin grenseløse nysgjerrighet og naive kjærlighet til sine, enn hva jeg gjorde før jeg ble delegert foreldrerollen. Og det er nettopp dette som gjør det en smule irriterende; nemlig synsing om at det må være en grunn til at man ikke liker barn, og den grunnen er som regel at det er noe "galt" eller "feil" man selv gjør. Det er lite aksept for å generelt ikke være overbegeistret for små barn. Spesielt uttalelser som "bare vent til du får dine egne". For de fleste er det (heldigvis) naturlig å like barn - og å ville ha barn, men for noen er det faktisk ikke det, og det behøver ikke være fordi vi ikke vet hvordan vi skal snakke med, eller omgås barn. Jeg kan utmerket godt snakke med barn, og til og med synes det er hyggelig - men jeg vil ikke påstå at jeg oppsøker barn fordi jeg liker det spesielt godt. Anonymous poster hash: 76465...086 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #49 Skrevet 19. november 2014 Til dere som "ikke liker barn", kan det være pga at dere selv var enten utsatt for mobbing eller selv mobbet andre er grunnen til at dere idag ikke liker barn? Selv så elsker jeg barna mine, men jeg kan være frekk mot barn som terger eller mobber andre. Ble selv utsatt for mobbing. Anonymous poster hash: 8df81...a5a 1
Jolene Skrevet 19. november 2014 #50 Skrevet 19. november 2014 Jeg er ikke videre begeistret for barn, de aller fleste av dem har jeg ingen interesse av før de blir nærmere 10 år. Det skal sies at dersom jeg liker foreldrene, tolerer jeg også mer mtp barna deres. Derfor blir vel egentlig konklusjonen min at jeg hater når foreldre ikke har gitt barna sine en god oppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #51 Skrevet 19. november 2014 Jeg har heller aldri skjønt hvorfor noen ikke liker barn generellt. Virker som om mange bare har bestemt seh for det en eller annen gang, og "tviholder" på det. Det rare er at det ofte er disse som oppdrar ufordraglige barn selv når de får barn. De synes vel ungene deres er helt unike og spesielle fordi de faktisk liker de.. Eller så er de ofte "dyremennesker", altså liker de ikke unger, men behandler katten sin som en baby heheAnonymous poster hash: dbc61...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #52 Skrevet 19. november 2014 Til dere som "ikke liker barn", kan det være pga at dere selv var enten utsatt for mobbing eller selv mobbet andre er grunnen til at dere idag ikke liker barn? Selv så elsker jeg barna mine, men jeg kan være frekk mot barn som terger eller mobber andre. Ble selv utsatt for mobbing. Anonymous poster hash: 8df81...a5a Nei, vi fikk selv en god oppdragelse. Vi lærte nemlig respekt og at man hører. Derfor blir det helt feil når unger kan gjøre som de vil på tross av at det går utover andre. Anonymous poster hash: 108d5...4af 1
Silfen Skrevet 19. november 2014 #53 Skrevet 19. november 2014 Kanskje litt av samme máte som at det finnes mennesker som ikke liker dyr. Jeg har alltid vaert glad i dyr helt fra jeg var et lite barn og fortsetter á fascinere meg over dyr ná ogsá. Det er bare forskjell pá folk, noen vil like barn andre vil ikke det. Noen vil vaere flinke med á omgás barn, andre vil ikke det. Det finnes ná ogsá de som ikke vil ha barn som faktiskt har en god evne til á omgás bra med barn, sjólv om de har valgt á ikke ville ha noe barn betyr ikke at de ikke kan ha en lett samtale med dem eller á kunne forholde seg til dem. Men jeg liker ikke dyr, ikke på den måten at jeg vil ha et. Men dyr er helt ok, dauer ikke av at en hund er på besøk, viser omsorg for de som trenger det og syns kattunger er fine. Selv om jeg ikke er en dyreperson, så går jeg ikke automatisk rundt og misliker alle dyr. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #54 Skrevet 19. november 2014 Til dere som "ikke liker barn", kan det være pga at dere selv var enten utsatt for mobbing eller selv mobbet andre er grunnen til at dere idag ikke liker barn? Selv så elsker jeg barna mine, men jeg kan være frekk mot barn som terger eller mobber andre. Ble selv utsatt for mobbing. Anonymous poster hash: 8df81...a5a Nei, ble ikke mobbet og jeg mobbet ikke andre heller. Anonymous poster hash: ca492...a07 4
PrinsesseNila Skrevet 19. november 2014 #55 Skrevet 19. november 2014 Men tydeligvis har du dårlige voksne i din krets, om det er slike barn de har. Sier jo at jeg ikke har voksne med barn i min krets! Med mindre du regner "min krets" for å være alle jeg møter på som jeg aldri i mitt liv har sett før når jeg er på Kiwi og kjøpesenteret og sånt da
Silfen Skrevet 19. november 2014 #56 Skrevet 19. november 2014 Sier jo at jeg ikke har voksne med barn i min krets! Med mindre du regner "min krets" for å være alle jeg møter på som jeg aldri i mitt liv har sett før når jeg er på Kiwi og kjøpesenteret og sånt da Men da kjenner du ikke slike barn heller. Ergo null and void point.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #57 Skrevet 19. november 2014 Fordi du er pessimist eller fordi du ikke kan få barn? herregud hold kjeft da, og aksepter at ikke alle liker barn. makan til å kommentere på hver eneste kommentar som er mot din mening. Anonymous poster hash: 0c52c...d9c 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #58 Skrevet 19. november 2014 Til dere som "ikke liker barn", kan det være pga at dere selv var enten utsatt for mobbing eller selv mobbet andre er grunnen til at dere idag ikke liker barn? Selv så elsker jeg barna mine, men jeg kan være frekk mot barn som terger eller mobber andre. Ble selv utsatt for mobbing. Anonymous poster hash: 8df81...a5a Aldri blitt mobbet eller mobbet selv. Hvorfor skal det være en grunn til det? Jeg aksepterer at folk elsker barn, at de elsker katter eller ikke liker katter. Jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal analysere alt. Går det ikke an å la folk få ha de meningene/følelsene man har, så lenge det ikke går ut over noen? Det går sjeldent utover noen om en ikke er spesielt overbegeistret for barn (eller katter). Jeg er hyggelig mot både barn og katter men jeg vil ikke ha de selv. Er ikke det grunn nok? Anonymous poster hash: 76465...086 4
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 19. november 2014 #59 Skrevet 19. november 2014 Men jeg liker ikke dyr, ikke på den måten at jeg vil ha et. Men dyr er helt ok, dauer ikke av at en hund er på besøk, viser omsorg for de som trenger det og syns kattunger er fine. Selv om jeg ikke er en dyreperson, så går jeg ikke automatisk rundt og misliker alle dyr. Nettopp. Det er derfor jeg nevnte dette. For meg som er en dyre elsker sá ville det vaert dumt av meg á lure pá hvorfor det finnes mennesker som ikke liker dyr. Samme som det er for noen som liker barn á lure pá hvorfor noen folk ikke liker barn. Jeg tror nok at de som ikke liker barn trenger ikke á mislike alle barn de heller, det vil alltids vaere noen som de synes er ok, o.s.v... Samme som med at du ikke liker dyr men kan takle noen dyr fint alikevel. Mye av samme greie hvis en tenker litt over det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #60 Skrevet 19. november 2014 Til dere som "ikke liker barn", kan det være pga at dere selv var enten utsatt for mobbing eller selv mobbet andre er grunnen til at dere idag ikke liker barn? Selv så elsker jeg barna mine, men jeg kan være frekk mot barn som terger eller mobber andre. Ble selv utsatt for mobbing. Anonymous poster hash: 8df81...a5a Jeg har aldri blitt mobbet og kan heller ikke huske å ha mobber noen. Men jeg har et realistisk syn på barn og hva et eller flere barn medfører av ubehag og ikke minst fingermerker på glassdører og andre blanke flater. Jeg inviterer aldri folk med barn hjem til meg, nettopp for å unngå merarbeidet det medfører. Du må kunne akseptere at ikke alle liker barn uten at det nødvendigvis skal være en åpenbar grunn til det. Anonymous poster hash: 52972...cd5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå