Gå til innhold

Historisk " plus size " modell.


maskineple

Anbefalte innlegg

 

Hva vet du om det?

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

 

 

En kontrakt kan brytes. Det er jo ikke sikkert at konsekvensene er særlig store utover at hun mister samarbeidet med modellbyrået og går glipp av masse lønn. Hun velger faktisk selv. Nå har det faktisk også hendt før at plus size modeller har slanket seg inn i kategorien "vanlig modell", som f.eks. Sophie Dahl. Hun har klart seg helt fint og mottok vel adskillig mer hyllest enn reprimander for valget om å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 6d689...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plus size og formfull er bare en omskriving av fedme. Det er ikke sunt. Jeg synes det er helt feil å fronte overvekt med slike bilder.



Anonymous poster hash: 66b52...93f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår ikke, hva er problemet med å være litt større enn gjennomsnittet? Hvorfor er det så viktig for dere hva en som er litt over gjennomsnittet har på seg?

Anonymous poster hash: e5eee...cde

 

Litt over gjennomsnittet...? Den dama er jo svær.

Anonymous poster hash: 66b52...93f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare advarer deg om at du vil få bemerkninger på at du skriver "noen kilo ekstra".

Jeg syns det er flott at du er stolt av kroppen din.

Hilsen ei med noen kilo ekstra

Anonymous poster hash: 44e3c...79b

 

 

Hva er noen kilo ekstra?   Jeg er 1,76 og veier 64 kg og har også noen kilo ekstra.   Er det 2, 10 eller 20 kg?  

Anonymous poster hash: 66088...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er noen kilo ekstra?   Jeg er 1,76 og veier 64 kg og har også noen kilo ekstra.   Er det 2, 10 eller 20 kg?  

Anonymous poster hash: 66088...22c

 

 

Du som er så høy og veier 64 kg har IKKE noen kilo ekstra, du kunne ha veid 70kg og fortsatt vært god. 

 

Selvfølgelig vil du veie mer om du er høyere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som er så høy og veier 64 kg har IKKE noen kilo ekstra, du kunne ha veid 70kg og fortsatt vært god. 

 

Selvfølgelig vil du veie mer om du er høyere...

 

 

Dessverre nei. Jeg har både for mye på lårene, magen og rumpa.  Hadde jeg veid rundt 58 hadde jeg vært fin og mest sannsynlig kunnet gå i shorts og litt strammere topper.  Har mye mage og går bare i løse klær. 

Anonymous poster hash: 66088...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre nei. Jeg har både for mye på lårene, magen og rumpa. Hadde jeg veid rundt 58 hadde jeg vært fin og mest sannsynlig kunnet gå i shorts og litt strammere topper. Har mye mage og går bare i løse klær.

Anonymous poster hash: 66088...22c

Det er bare ditt eget syn på deg selv som er helt skrudd... Selvfølgelig kan du gå med shorts og stramme topper med den høyde/vekt! Jeg selv er 164cm og 112kg og går ofte i shorts og stramme topper! Hater store posete klær!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ditt eget syn på deg selv som er helt skrudd... Selvfølgelig kan du gå med shorts og stramme topper med den høyde/vekt! Jeg selv er 164cm og 112kg og går ofte i shorts og stramme topper! Hater store posete klær!

 

Hun kan likevel være høy og ha den vekta og ha mage. Det er fint at du er overvektige og være fornøyd med det. Men det er ikke alle som er like fornøyd med å vise frem mage. 

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men dersom du vil selge klær bør du jo finne en gjennomsnittelig person, eller medianen. 

 

På sikt vil moteindustriens eksklusivitet være deres undergang. Etter min mening.

Kommer jo ann på hvilke folk de skal selge klær til da.. dersom de selger klær til damer på hennes størrelse så er det jo lurt å bruke henne som modell så kundene kan få et bilde av hvordan klærne faktisk ser ut på.

Og at de lager klær til store damer er kjempe bra! Ingen er tjent med at folk stenger seg inne pga at de ikke føler seg fine eller bra nok. -det forsterker jo problemet..

Anonymous poster hash: 688bc...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på hvilke folk de skal selge klær til da.. dersom de selger klær til damer på hennes størrelse så er det jo lurt å bruke henne som modell så kundene kan få et bilde av hvordan klærne faktisk ser ut på.

Og at de lager klær til store damer er kjempe bra! Ingen er tjent med at folk stenger seg inne pga at de ikke føler seg fine eller bra nok. -det forsterker jo problemet..

Anonymous poster hash: 688bc...289

Kombiner to fakta: Fedmebølgen og det faktum at motebransjen har neglisjert de sterkt overvektige i alle år, og du får en fullstendig uutnyttet markedsnisje. Man kan bli "the only show in town" når det gjelder å levere pene klær til overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

 

Plus size og formfull er bare en omskriving av fedme. Det er ikke sunt. Jeg synes det er helt feil å fronte overvekt med slike bilder.

Anonymous poster hash: 66b52...93f

 

 

Fronte overvekt? Tror du at unge jenter ser plus size modeller og tenker at sånn vil de gjerne se ut? Eller ser du noen steder der modellen eller andre kommer med tips og råd om hvordan man skal spise for å bli seende sånn ut, fordi det er et utseende som er in?

Det denne damen fronter er muligheten til å få kjøpt klær i store størrelser og hun gir et greit bilde av hvordan klærne blir seende ut på en stor kropp. Ellers er det selvsagt litt ekstra stas for modellbyrået å kunne skilte med en sånn spesiell modell som ingen andre har signert før. At alt er snakk om PR og at det hele får en litt bitter smak av freak show under dekke av at byrået har enn sånn voldsom toleranse for store kropper, det er en annen sak.

 

Dama har den kroppen nå, hun trener og hun velger selv å vise frem kroppen sin som modell. Alle ser at hun er kraftig overvektig og hun vet det godt selv. Det folk hyller er at denne modellen representerer en mulighet for svært overvektige til å finne fine klær, og modellbyråets valg om å ta inn en så stor modell i en tid der idealet er å være slank og veldig godt trent. Det er ingen som hyller overvekten hennes eller hiver seg i storetinga for å bli like stor som henne, så ingen grunn til panikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly shit. Jabba The Hut lever.

 

Men seriøst, det er ganske fascinerende at hun har beholdt et ansikt som ser såpass slankt ut selv om kroppen er så feit. Man pleier jo som regel å se at en person er feit bare på ansiktet da det også pleier å være oppblåst, men her kunne jeg lett ha blitt lurt av et bilde av kun ansiktet.



Anonymous poster hash: 998f0...109
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Ikke lest de andre kommentarene her)

 

Men jeg skjønner ikke at det går ant å finne en mellomting.... Denne modellen er jo hvertfall et usunt eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke lest de andre kommentarene her)

 

Men jeg skjønner ikke at det går ant å finne en mellomting.... Denne modellen er jo hvertfall et usunt eksempel.

Du mener at hvis det fremgår av et bilde at en person er modell, så vil alle bli som vedkommende? Selv om han eller hun er sykelig overvektig? Ta deg en bolle. En modell viser bare frem klær.

Slik at andre sykelig overvektige kan få ett visst inntrykk av hvordan de selv ville sett ut i antrekket.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at hvis det fremgår av et bilde at en person er modell, så vil alle bli som vedkommende? Selv om han eller hun er sykelig overvektig? Ta deg en bolle. En modell viser bare frem klær.

Slik at andre sykelig overvektige kan få ett visst inntrykk av hvordan de selv ville sett ut i antrekket.

Ehm, tror ikke det er det som er det egentlige formålet med denne kampanjen. Tror heller de ville ha oppmerksomhet og slå ut mot det ellers tynne "modellsamfunnet". Og da mener jeg: Går det i såfall ikke ant å finne noen sunne modeller? Denne damen er jo sykelig overvektig...

 

Og uansett, hun har på seg en basic svart t-skjorte og truse? Så mener du det er bare for å vise fram klærne? LOL

Endret av norway
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ytterpunkter er aldri bra i slike sammenhenger. Sykelig overvekt burde ikke hylles, men heller ikke rakkes ned på. Det å fremme normalvektige modeller hadde derimot vært noe å hylle! Nettopp fordi det hadde gagnet samfunnet bedre enn sykelig tynne modeller og sykelige overvektige modeller.

 

De aller fleste modeller er da normalvektige.

Anonymous poster hash: 998f0...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De aller fleste modeller er da normalvektige.

Anonymous poster hash: 998f0...109

 

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

 

Hvilket grunnlag har du for å si det?

 

Jeg tok et raskt google søk på noen gatebil babe finalister, og noen vi menn piker og de jeg fant vekt og høyde på havnet alle sammen innenfor "normal vektig" kategorien på BMI skalaen.

Anonymous poster hash: 998f0...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er noen kilo ekstra?   Jeg er 1,76 og veier 64 kg og har også noen kilo ekstra.   Er det 2, 10 eller 20 kg?  

Anonymous poster hash: 66088...22c

 

Du har virkelig ikke noen kilo ekstra. Om du så mener du har fett her og der, er det rett og slett din egen kroppsfasong. Jeg mener man har noen kilo ekstra mellom 3-15 kg over normalvektig i følge bmi, eller om du er i øvre grense for normalvektig eller lett overvektig, disse kiloene over egen trivselsvekt.

Anonymous poster hash: 8f8d2...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...