Gå til innhold

Historisk " plus size " modell.


maskineple

Anbefalte innlegg

Gjest Mythic

Plus size er fra str 36 og oppover. Altså fra small og oppover. En modell på f.eks 1,80 som veier 65 kg vil være en plus size modell. Størrelsen til denne dama burde hete noe annet.

Dette er aldeles feil. Plus size starter på str 46 og oppover. Du kan jo ikke for alvor mene at alt over small er plus size?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe rart med det at de overvektige er så fornøyde men de har så stor hat mot normalvektige/slanke. Noe med at de kanskje er misunnelige, vil ha den kroppsformen å gjøre kanskje?



Anonymous poster hash: 723ea...4d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er aldeles feil. Plus size starter på str 46 og oppover. Du kan jo ikke for alvor mene at alt over small er plus size?!

På den internasjonale catwalken og innen haute couture er str 36 plus size. Modellene er oftest size 0 som er det samme som str 34 eller xsmall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det triste er at hun må opprettholde denne kroppen for denne jobben nå. Hun kan ikke slanke seg, bli sunn. Så hun være sykelig feit. Fortell meg hvordan dette er noe annerledes enn modellene som måtte slanke seg sykelig slank for jobben.

Hun må stappe i seg isteden for å spy det ut. Den ene syke modellen har bare erstattet den andre.

Så skal noen sitte her, og fortelle at dette er det ingenting galt med. Seriøst.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Her er noen plus size modeller. Ser de ut som de ville brukt xxl i klær?

http://www.bulabride.com/jenny-packham-2015-spring-bridal-collection/

Aldeles sprøtt at omtrent alle der betegnes som plus size. Jeg så kun èn som kunne kvalifisere til det på den linken der.

Her i Norge - i vanlige klesbutikker - begynner plus size på 46. Hvor mange av gjennomsnittsmennesket går i haute couture?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldeles sprøtt at omtrent alle der betegnes som plus size. Jeg så kun èn som kunne kvalifisere til det på den linken der.

Her i Norge - i vanlige klesbutikker - begynner plus size på 46. Hvor mange av gjennomsnittsmennesket går i haute couture?

Kjedeklær og houte couture er to forskjellige planeter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelig er at det sjelden finnes en mellomting på catwalken. Enter er modellene xsmall eller xxl. Noen ser ute som medium, men de er i fåtall.

https://www.google.no/search?q=plus+size+catwalk+models&espv=2&biw=1242&bih=606&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=d4hbVfS_DcKosgHVj4D4Aw&ved=0CBwQsAQ

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Det triste er at hun må opprettholde denne kroppen for denne jobben nå. Hun kan ikke slanke seg, bli sunn. Så hun være sykelig feit. Fortell meg hvordan dette er noe annerledes enn modellene som måtte slanke seg sykelig slank for jobben.

Hun må stappe i seg isteden for å spy det ut. Den ene syke modellen har bare erstattet den andre.

Så skal noen sitte her og fortelle at dette er det ingenting galt med. Seriøst.

Hun MÅ jo ikke være modell for evig og alltid. Dessuten kan hun fortsatt være plus size modell om hun går ned 20 kg, men en vanlig modell kan ikke gå opp 20 kg og fortsette uten å endre kategori...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun MÅ jo ikke være modell for evig og alltid. Dessuten kan hun fortsatt være plus size modell om hun går ned 20 kg, men en vanlig modell kan ikke gå opp 20 kg og fortsette uten å endre kategori...

Tror hun kan gå ned 100 kg og fortsatt være plus size, men da blir hun for vanlig. Modellverdenen er enten xs eller xxl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har hennes str bør ha som mål å gå ned i vekt. Ikke kjøpe seg moteklær i denne størrelsen for å forbli i den. Jeg forstår derfor ikke modellens størrelse, eller hennes hensikt.

Dette signaliserer også mye galt, videre er den ikke rettet mot noen stor målgruppe såvidt jeg kan se, ihvertfall ikke på en positiv måte. Hadde modellen hatt en sunnere størrelse, som var rettet mot en større gruppe hadde jeg forstått det.

Hun fremstår derfor kun som et bilde til snakkis.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette burde gjelde all slags type kroppsfasonger:)

Til og med jenter som veier 50 kg :)

Anonymous poster hash: 9f01c...924

Har jeg sagt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det triste er at hun må opprettholde denne kroppen for denne jobben nå. Hun kan ikke slanke seg, bli sunn. Så hun være sykelig feit. Fortell meg hvordan dette er noe annerledes enn modellene som måtte slanke seg sykelig slank for jobben.

Hun må stappe i seg isteden for å spy det ut. Den ene syke modellen har bare erstattet den andre.

Så skal noen sitte her, og fortelle at dette er det ingenting galt med. Seriøst.

Det er det mest praktfulle svaret jeg har lest.

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hun MÅ jo ikke være modell for evig og alltid. Dessuten kan hun fortsatt være plus size modell om hun går ned 20 kg, men en vanlig modell kan ikke gå opp 20 kg og fortsette uten å endre kategori...

Jeg vet ikke hva som er verst: Hennes arbeidsgivere som velger en modell som representerer mye galt, setter hennes liv i fare, eller personer som mener:

Det er bare en av henne, la henne ofre seg for fellesskapet, vise disse klærne: Hun kan jo gjøre det for en kort stund.

Jeg sier det skal ikke være noen ofre. Ikke tusen, ikke hundre, ikke en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man skal måtte gå til de ekstreme ytterpunktene hele tiden. Jeg synes det er flott med modeller i flere størrelser, men denne dama er ikke mer representativ enn de tradisjonelle catwalk-modellene. Men det ligger vel i moteverdenens natur å sjokkere og gjennomsnittet er jo ikke akkurat edgy.

Nei, men hun er kanskje representativ for de alt for mange kvinner og menn som er sterkt overvektige. Hensikten med å bruke en modell, er å vise hvordan klærne ser ut når det er folk i dem.

Og overvektige kvinner ønsker formodentlig å kunne kle seg i plagg som er pene, og slippe å gå rundt i noe som mest av alt minner om et blomstrete telt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som har hennes str bør ha som mål å gå ned i vekt. Ikke kjøpe seg moteklær i denne størrelsen for å forbli i den. Jeg forstår derfor ikke modellens størrelse, eller hennes hensikt.

Dette signaliserer også mye galt, videre er den ikke rettet mot noen stor målgruppe såvidt jeg kan se, ihvertfall ikke på en positiv måte. Hadde modellen hatt en sunnere størrelse, som var rettet mot en større gruppe hadde jeg forstått det.

Hun fremstår derfor kun som et bilde til snakkis.

Og inntil den magiske dagen da de endelig har gått ned i vekt, skal de gå kledt i..... Hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg vet ikke hva som er verst: Hennes arbeidsgivere som velger en modell som representerer mye galt, setter hennes liv i fare, eller personer som mener:

Det er bare en av henne, la henne ofre seg for fellesskapet, vise disse klærne: Hun kan jo gjøre det for en kort stund.

Jeg sier det skal ikke være noen ofre. Ikke tusen, ikke hundre, ikke en.

Setter hennes liv i fare? Det er kun EN person som setter hennes liv i fare, og det er henne selv. Det er ingen som har oppfordret henne til å verken bli eller forbli feit. Det er ingen som mener hun skal ofre seg - hun er nemlig ikke et offer! Hun er et voksent menneske som selv må ta ansvar for eget liv og helse, og en arbeidsgiver skal ikke legge seg opp i det.

Hvor får du det egentlig fra??? Hvorfor tror du hun blir tvunget eller oppfordret til noe som helst? Tror du hun på magisk vis hadde hatt en slank kropp om hun ikke fikk dette oppdraget? Tror du hun er fullstendig idiot, som ikke kan ta egne valg?

Hun er ikke et offer, og det er bare utrolig nedlatende å mene at en vakker men feit kvinne må være et offer fordi hun har fått en modelloppdrag. Snakk om å prøve å frarøve mennesker alt av ansvar for seg selv og behandle de som idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter hennes liv i fare? Det er kun EN person som setter hennes liv i fare, og det er henne selv. Det er ingen som har oppfordret henne til å verken bli eller forbli feit. Det er ingen som mener hun skal ofre seg - hun er nemlig ikke et offer! Hun er et voksent menneske som selv må ta ansvar for eget liv og helse, og en arbeidsgiver skal ikke legge seg opp i det.

Hvor får du det egentlig fra??? Hvorfor tror du hun blir tvunget eller oppfordret til noe som helst? Tror du hun på magisk vis hadde hatt en slank kropp om hun ikke fikk dette oppdraget? Tror du hun er fullstendig idiot, som ikke kan ta egne valg?

Hun er ikke et offer, og det er bare utrolig nedlatende å mene at en vakker men feit kvinne må være et offer fordi hun har fått en modelloppdrag. Snakk om å prøve å frarøve mennesker alt av ansvar for seg selv og behandle de som idioter!

Jeg har studert i USA og jeg kan fortelle deg at det står mye rart i slike kontrakter. En kan få inn ganske bestemte detaljer.

Er hun ansatt som en bestemt str modell skal hun være det. Ellers så opphører kontrakten. Dette er en kontrakt som en hvilken som helst annen kontrakt.

Så ja det er riktig som fortalt over at man setter hennes liv i fare ved å " tvinge" henne til å være størrelsen hun er.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg har studert i USA og jeg kan fortelle deg at det står mye rart i slike kontrakter. En kan få inn ganske bestemte detaljer.

Er hun ansatt som en bestemt str modell skal hun være det. Ellers så opphører kontrakten. Dette er en kontrakt som en hvilken som helst annen kontrakt.

Så ja det er riktig som fortalt over at man setter hennes liv i fare ved å " tvinge" henne til å være størrelsen hun er.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

Jeg har studert i USA og jeg kan fortelle deg at det står mye rart i slike kontrakter. En kan få inn ganske bestemte detaljer.

Er hun ansatt som en bestemt str modell skal hun være det. Ellers så opphører kontrakten. Dette er en kontrakt som en hvilken som helst annen kontrakt.

Så ja det er riktig som fortalt over at man setter hennes liv i fare ved å " tvinge" henne til å være størrelsen hun er.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

Hun er jo ikke tvunget til å oppfylle kontrakten - hun står fritt til å forlate kontrakten når hun føler for å slanke seg, akkurat som alle andre modeller.

Etter denne logikken er alle modeller, både tynne og tjukke, ofre, fordi de har en kontrakt som sier at de skal være den og den størrelsen.

Beklager, men sånn offermentalitet er jeg ikke med på. Voksne mennesker er selv ansvarlige for egen kropp og helse, og jeg tror nok plus-size modeller har større slingringsmonn på vektendring enn vanlige modeller. Plus-size modellene lever ikke under mer eller mindre "tvang" enn alle andre.

Er det modellbransjen i sin helhet dere er ute etter å ta får dere lage tråd om det, og ikke legge skylda på de overvektige modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...