Thyra Skrevet 20. mai 2015 #81 Skrevet 20. mai 2015 De som har hennes str bør ha som mål å gå ned i vekt. Ikke kjøpe seg moteklær i denne størrelsen for å forbli i den. Jeg forstår derfor ikke modellens størrelse, eller hennes hensikt. Dette signaliserer også mye galt, videre er den ikke rettet mot noen stor målgruppe såvidt jeg kan se, ihvertfall ikke på en positiv måte. Hadde modellen hatt en sunnere størrelse, som var rettet mot en større gruppe hadde jeg forstått det. Hun fremstår derfor kun som et bilde til snakkis. Selv de som jobber for å gå ned i vekt bør vel kunne finne fine klær som passer i mellomtiden? Det virker som om enkelte ikke ønsker at det skal selges klær i store størrelser i det hele tatt. Skal de overvektige gå nakne, eller sy sine egne klær? Store modeller er ikke noen oppfordring til overvekt. Men mennesker kommer i ulike høyde- og vektklasser, så da bør modeller og moteklær gjenspeile det. 2
Gjest gjestvest Skrevet 20. mai 2015 #82 Skrevet 20. mai 2015 Setter hennes liv i fare? Det er kun EN person som setter hennes liv i fare, og det er henne selv. Det er ingen som har oppfordret henne til å verken bli eller forbli feit. Det er ingen som mener hun skal ofre seg - hun er nemlig ikke et offer! Hun er et voksent menneske som selv må ta ansvar for eget liv og helse, og en arbeidsgiver skal ikke legge seg opp i det. Hvor får du det egentlig fra??? Hvorfor tror du hun blir tvunget eller oppfordret til noe som helst? Tror du hun på magisk vis hadde hatt en slank kropp om hun ikke fikk dette oppdraget? Tror du hun er fullstendig idiot, som ikke kan ta egne valg? Hun er ikke et offer, og det er bare utrolig nedlatende å mene at en vakker men feit kvinne må være et offer fordi hun har fått en modelloppdrag. Snakk om å prøve å frarøve mennesker alt av ansvar for seg selv og behandle de som idioter! Jeg snakker om kommentarer i kommentarfeltet. Personer som har kommentert med at det kun er en av henne. Du snakker om valg: Når personer nå har forventninger til henne som overvektig forbilde, legger en så stor press på henne som forbilde, vil valg bli omgjort til forpliktelse.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 20. mai 2015 #83 Skrevet 20. mai 2015 Jeg snakker om kommentarer i kommentarfeltet. Personer som har kommentert med at det kun er en av henne. Du snakker om valg: Når personer nå har forventninger til henne som overvektig forbilde, legger en så stor press på henne som forbilde, vil valg bli omgjort til forpliktelse. En forpliktelse til hva? En forpliktelse til å fortsatt være feit? En forpliktelse til å bli et sunnere forbilde og gå ned i vekt? Hun har fortsatt et valg om hva slags forbilde hun vil være, og det valget kan hun ta hver dag. Hvordan mener du egentlig man bør vise frem klær i ulike størrelser, når du tydeligvis mener at modeller er ofre som tvinges til en viss livsstil? Hvorfor er dette kritikk du retter mot akkurat feite modeller? Hva med tynne modeller? Normale modeller? Hva hvis en normalvektig modell får lyst til å begynne med fitness - er hun ikke forpliktet og tvunget til å holde seg innen kontrakten sin, og droppe fitness? Er de også ofre som er tvunget inn i en kropp? Eller er det bare de feite som er for dumme til å ta selvstendige valg?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #84 Skrevet 20. mai 2015 Hun er jo ikke tvunget til å oppfylle kontrakten - hun står fritt til å forlate kontrakten når hun føler for å slanke seg, akkurat som alle andre modeller. Etter denne logikken er alle modeller, både tynne og tjukke, ofre, fordi de har en kontrakt som sier at de skal være den og den størrelsen. Beklager, men sånn offermentalitet er jeg ikke med på. Voksne mennesker er selv ansvarlige for egen kropp og helse, og jeg tror nok plus-size modeller har større slingringsmonn på vektendring enn vanlige modeller. Plus-size modellene lever ikke under mer eller mindre "tvang" enn alle andre. Er det modellbransjen i sin helhet dere er ute etter å ta får dere lage tråd om det, og ikke legge skylda på de overvektige modellene. Hva vet du om det? Anonymous poster hash: 723ea...4d1 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 20. mai 2015 #85 Skrevet 20. mai 2015 Hva vet du om det? Anonymous poster hash: 723ea...4d1 Bryte kontrakten = forlate kontrakten (hvis kontrakten krever at hun skal beholde vekten hun har nå, noe jeg tviler på). Det kan så klart hende hun da blir saksøkt hvis hun slanker seg, alt er jo mulig i USA, men jeg syns det blir litt søkt å diskutere dette på grunnlag av slike absurditeter. Vi kan liksom ikke være imot feite modeller fordi det er en hypotetisk mulighet for at modellen blir saksøkt ved vektnedgang. Og det vil jo uansett være en (søkt) problemstilling som gjelder alle modeller, uansett størrelse. Så jeg spør igjen - hva gjør en feit modell så unik at dere finner grunnlag til å la dere bli mer provosert av henne en en hvilken som helst annen modell?
Atrix Skrevet 20. mai 2015 #86 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Men uansett, hvis det er meningen at hun skal reklamere for klær til mennesker i plus size, så er det jo egentlig ikke noe galt i det. Andel overvektige øker i de vestlige samfunnene. Selv om det nok ikke er så mange som er riktig så store som akkurat henne, har vel de overvektige også behov for å se klær som passer overvektige vist fram på modeller som er mer like dem selv, og ikke radmagre kleshengere som bærer klær de aldri vil passe inn i. Mange overvektige har problemer med å finne seg klær, siden de store kleskjedene typisk bare går til xl som er for lite til mange. Det må da derfor være positivt at også overvektige modeller får slippe til å prege motebildet . Endret 20. mai 2015 av Atrix
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #87 Skrevet 20. mai 2015 Mayara Russi var da lenge den største av plus-size modellene. Hun har derimot gått ned betraktelig i vekt. Grunnen var ikke for at hun var ettertraktet som modell, men fordi hun faktisk var på god vei til å spise seg alvorlig syk. Jeg tror ikke Tess er like tung som det Mayara var på det meste, men om hun ikke holder vekten i sjakk, så kan hun gå samme vei. Anonymous poster hash: f3ee3...85a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #88 Skrevet 20. mai 2015 Ja når magen henger på knærne er det på tide å ta noen grep. Anonymous poster hash: 66088...22c 2
Mann 42 Skrevet 21. mai 2015 #89 Skrevet 21. mai 2015 De aller fleste "vanlige" klær lages ikke til alle. Klesprodusentene ønsker ikke at alle skal kjøpe deres produkter. Personen som kjøper et klesplagg er en reklameplakat. Klesprodusentene ønske ikke reklame med overvektige mennesker som går med deres produkt. Derfor finner du feks ikke store størrelser i treningstøy. Feite folk bør ikke trene. Iallfall ikke i klær som er designet til det formålet. Feite folk skal sitte i sofaen og ete ostepop med gråten i halsen, til skrekk og advarsel for alle andre. 3
Mann 42 Skrevet 21. mai 2015 #90 Skrevet 21. mai 2015 Ytterpunkter er aldri bra i slike sammenhenger. Sykelig overvekt burde ikke hylles, men heller ikke rakkes ned på. Det å fremme normalvektige modeller hadde derimot vært noe å hylle! Nettopp fordi det hadde gagnet samfunnet bedre enn sykelig tynne modeller og sykelige overvektige modeller. En modell er ikke en person som blir hyllet. En modell er en person som viser frem klær slik den som lager klærne vil at de skal vises frem, slik at folk ender opp med å kjøpe disse klærne. En modell er med andre ord et klesstativ. Og lager du klær for pluss size folk, så må du ha en pluss size modell, også. Det er ikke noe vits i å vise hvordan klærne ser ut når normale mennesker går med dem, dersom markedssegmentet ditt er folk som består av mer enn 50% fett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #91 Skrevet 22. mai 2015 Vet noen i det hele tatt hva Tess Munster fronter? Det hun fronter at man skal være glad i seg selv, uansett hvordan man ser ut. At man skal ha en livsstil som passer en selv og sine behov. Skjønner ikke hvordan dere klarer å vri det til noe annet. Hennes hjertesak er at mennesker som blir dømt og nærmest trakassert fordi de ser annerledes ut skal være fornøyd med seg selv og leve et fullverdig liv på tross av sosialskapte idealer og tankemønstre som virker destruerende på så ufattelig mange måter. Anonymous poster hash: 1674f...9bb 1
Gjest Angry Man Skrevet 22. mai 2015 #92 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Vet noen i det hele tatt hva Tess Munster fronter? Det hun fronter at man skal være glad i seg selv, uansett hvordan man ser ut. At man skal ha en livsstil som passer en selv og sine behov. Skjønner ikke hvordan dere klarer å vri det til noe annet. Hennes hjertesak er at mennesker som blir dømt og nærmest trakassert fordi de ser annerledes ut skal være fornøyd med seg selv og leve et fullverdig liv på tross av sosialskapte idealer og tankemønstre som virker destruerende på så ufattelig mange måter. Anonymous poster hash: 1674f...9bb Hun kan godt være glad i seg selv, men hun burde definitivt ikke være glad i kroppen sin. Eller er du glad i kreften også? At man skal ha en livstil som passer en selv å sine behov. Hvilke behov?. Behovet for å ligge i sofaen og ete ostepop? Dama er forferdelig usunn, og dette er ikke greit. Å promotere at dette er greit er heller ikke ok. La også merke til at en eller annen i denne tråden påstår at du ikke går ned ved å trene men bare ved å spise mindre. Det er pisspreik. Hvis du trener masse går du ned i vekt! Det er bare sprm om hvor mye du må trene sett opp imot matinntaket ditt. Har du et enormt matintak må du også trene enormt mye. Endret 22. mai 2015 av Raven Emerald
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. mai 2015 #93 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Hun kan godt være glad i seg selv, men hun burde definitivt ikke være glad i kroppen sin. Eller er du glad i kreften også? At man skal ha en livstil som passer en selv å sine behov. Hvilke behov?. Behovet for å ligge i sofaen og ete ostepop? Dama er forferdelig usunn, og dette er ikke greit. Å promotere at dette er greit er heller ikke ok. La også merke til at en eller annen i denne tråden påstår at du ikke går ned ved å trene men bare ved å spise mindre. Det er pisspreik. Hvis du trener masse går du ned i vekt! Det er bare sprm om hvor mye du må trene sett opp imot matinntaket ditt. Har du et enormt matintak må du også trene enormt mye. Hvorfor bør hun ikke være glad i kroppen sin? Kroppen er jo mer enn fett? Kroppen er det som bærer henne, som gjør at hun kan gå, bevege seg, treffe mennesker, spise. Bør en med kreft hate kroppen sin? Nei? Hvorfor skal en som lider av fedme hate kroppen sin da? Det er jo ikke noe galt med HELE kroppen hennes, og det er strengt tatt ikke kroppens feil at hun er overvektig. Endret 22. mai 2015 av Raven Emerald 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #94 Skrevet 22. mai 2015 Hvorfor bør hun ikke være glad i kroppen sin? Kroppen er jo mer enn fett? Kroppen er det som bærer henne, som gjør at hun kan gå, bevege seg, treffe mennesker, spise. Bør en med kreft hate kroppen sin? Nei? Hvorfor skal en som lider av fedme hate kroppen sin da? Det er jo ikke noe galt med HELE kroppen hennes, og det er strengt tatt ikke kroppens feil at hun er overvektig. Nå har du hylt og skreket over så mange innlegg at det virker som dette er personlig. Og...Du sier: det er strengt tatt ikke kroppens feil at hun er overvektig. Uten å vite om i hennes tilfelle er genetisk eller arvelig eller noe så dette må være deg og deg personlig. Så: Hvis dette ikke er kroppen din sin feil: Hvorfor gjør du ikke noe med det? Anonymous poster hash: 723ea...4d1 3
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. mai 2015 #95 Skrevet 22. mai 2015 Nå har du hylt og skreket over så mange innlegg at det virker som dette er personlig. Og...Du sier: det er strengt tatt ikke kroppens feil at hun er overvektig. Uten å vite om i hennes tilfelle er genetisk eller arvelig eller noe så dette må være deg og deg personlig. Så: Hvis dette ikke er kroppen din sin feil: Hvorfor gjør du ikke noe med det? Anonymous poster hash: 723ea...4d1 - Hvordan man ikke har lyst? - Fordi man ikke får det til og det er vanskelig? - Fordi man sliter psykisk og har et vanskelig forhold til mat? - Fordi man er glad i mat og ikke har selvkontroll nok til å gjøre noe med det? - Fordi man trives som feit? - Fordi man egentlig gir blaffen?
Raven Emerald Skrevet 22. mai 2015 #96 Skrevet 22. mai 2015 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Raven Emerald, mod.
Gjest FIN FYR / IDIOT Skrevet 14. juni 2015 #97 Skrevet 14. juni 2015 Mayara Russi var da lenge den største av plus-size modellene. Hun har derimot gått ned betraktelig i vekt. Grunnen var ikke for at hun var ettertraktet som modell, men fordi hun faktisk var på god vei til å spise seg alvorlig syk. Jeg tror ikke Tess er like tung som det Mayara var på det meste, men om hun ikke holder vekten i sjakk, så kan hun gå samme vei. Anonymous poster hash: f3ee3...85a Uansett, jeg ville datet henne, eller en kvinne som henne anytime. Det er ikke sånn at bare tynne damer har draget. Det er derfor det er så mye kloring dere jenter imellom.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #98 Skrevet 14. juni 2015 http://www.nrk.no/ostfold/_-menn-ma-torre-a-si-at-de-liker-storre-damer-1.12403503 Anonymous poster hash: 44e3c...79b
TinaEmilie98 Skrevet 14. juni 2015 #99 Skrevet 14. juni 2015 Herlig og flott jente! Godt å se at plus size kan bli verdsatt! Jeg er ikke fult så stor som henne, men har noen kilo ekstra (112kg-164cm), og trives med det! Har det helt fint med meg selv, og en kjæreste som verdsetter meg og er stolt av meg, og det er deilig! Eneste som plager meg med å være kraftig, er at det skal være så vanskelig å få tak i kule moteklær i min størrelse... De fleste merkene og butikkene for min aldersgruppe selger bare små størrelser!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #100 Skrevet 14. juni 2015 Herlig og flott jente! Godt å se at plus size kan bli verdsatt! Jeg er ikke fult så stor som henne, men har noen kilo ekstra (112kg-164cm), og trives med det! Har det helt fint med meg selv, og en kjæreste som verdsetter meg og er stolt av meg, og det er deilig! Eneste som plager meg med å være kraftig, er at det skal være så vanskelig å få tak i kule moteklær i min størrelse... De fleste merkene og butikkene for min aldersgruppe selger bare små størrelser! Bare advarer deg om at du vil få bemerkninger på at du skriver "noen kilo ekstra". Jeg syns det er flott at du er stolt av kroppen din. Hilsen ei med noen kilo ekstra 😊Anonymous poster hash: 44e3c...79b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå