Gå til innhold

Historisk " plus size " modell.


maskineple

Anbefalte innlegg

Diskuterer vi virkelig fortsatt denne dama???

Get. Over. It.

Det er jo mye å diskutere da. Hvis du skjønner hva jeg mener.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23452398/historisk-plus-size-modell-faar-internasjonal-skryt-for-agenturbilder

Plus size er feil, totalt feil.

Hun kan jo begynne å trene litt, jeg er klar over at noen er født litt mer overvektig enn andre og at mye er genetisk, jeg er også enig i at de fleste modeller er ekstremt tynne.

Men å finne overvektige for å kjempe mot supertynne blir feil, dette er jo ikke§!!!!!!!"#

Hun er feit, ikke " plus size ", kanskje det mest politisk korrekte begrepet i moderne tid... Jeg er heller ikke frekk, det er faktisk enkelt for en ung jente som henne å trene vekk mye av fettet, kanskje ikke alt.

Dette er ikke noe å være stolt av.

Hun er jo ansatt som plus size model.

Anonymous poster hash: 44e3c...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ansatt som plus size model.

Anonymous poster hash: 44e3c...79b

Plus size er fra str 36 og oppover. Altså fra small og oppover. En modell på f.eks 1,80 som veier 65 kg vil være en plus size modell. Størrelsen til denne dama burde hete noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man skal måtte gå til de ekstreme ytterpunktene hele tiden. Jeg synes det er flott med modeller i flere størrelser, men denne dama er ikke mer representativ enn de tradisjonelle catwalk-modellene. Men det ligger vel i moteverdenens natur å sjokkere og gjennomsnittet er jo ikke akkurat edgy.

Jeg vet hvorfor. For å selge mer, det blir store overskrifter av å ta inn ekstreme eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Skjønner ikke helt problemet jeg...

Hvor kommer denne ideen om at modeller skal være kroppslig sunne idealer, fra? Ja, hva så om hun er feit og burde gå ned i vekt? Har vi blitt så ensporede at vi kun kan se på mennesker som lever livet på den vitenskapelige korrekte måten?

Og altså, feite folk trenger også klær. Til og med hvis de ønsker å gå ned i vekt, trenger de klær. Hva er problemet med at noen i samme størrelse viser disse klærne? Hva er problemet med at usunne mennesker går i klær de trives i? man hate kroppen sin hvis man er feit? Og hvis man er feit - man gå i klær man hater? Kan man ikke gjøre det beste ut av det?

Hvorfor blir folk så provosert? Hvorfor tåler dere ikke at ting er litt på kanten, at ikke alle lever livet slik man burde om man ønsker å bli 100 år gammel? Hvorfor tåler dere ikke at mennesker er FRIE, og at det innebærer at feite folk kan få lov til å forbli feite hvis de vil, og at de til og med kan stille opp på bilder?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet jeg...

Hvor kommer denne ideen om at modeller skal være kroppslig sunne idealer, fra? Ja, hva så om hun er feit og burde gå ned i vekt? Har vi blitt så ensporede at vi kun kan se på mennesker som lever livet på den vitenskapelige korrekte måten?

Og altså, feite folk trenger også klær. Til og med hvis de ønsker å gå ned i vekt, trenger de klær. Hva er problemet med at noen i samme størrelse viser disse klærne? Hva er problemet med at usunne mennesker går i klær de trives i? man hate kroppen sin hvis man er feit? Og hvis man er feit - man gå i klær man hater? Kan man ikke gjøre det beste ut av det?

Hvorfor blir folk så provosert? Hvorfor tåler dere ikke at ting er litt på kanten, at ikke alle lever livet slik man burde om man ønsker å bli 100 år gammel? Hvorfor tåler dere ikke at mennesker er FRIE, og at det innebærer at feite folk kan få lov til å forbli feite hvis de vil, og at de til og med kan stille opp på bilder?

Det er vel all glorifiseringen som provoserer? All hipp hipp hurra ropingen?

At dette skal være noe annerledes enn modellene med anoreksi? Dette er like usunt og DØDELIG. Og ikke noe og rope hurra for.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Det er vel all glorifiseringen som provoserer? All hipp hipp hurra ropingen?

At dette skal være noe annerledes enn modellene med anoreksi? Dette er like usunt og DØDELIG. Og ikke noe og rope hurra for.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

At man LIKER en stor modell betyr ikke at man glorifiserer vedkommende. Jeg ser ikke at disse plus-size+ modellene blir glorifisert, bare fordi de ikke blir forkastet. Det er ingen som står og sier SLIK MÅ DU SE UT og glorifiserer dette som et ideal, i motsetning til anoreksimodellene som lenge ble sett på som et ideal før.

Jeg er enig i at dette ikke er så veldig mye bedre enn anoreksimodeller, men forskjellen er at det er et fåtall livsfarlig feite modeller. Hadde XXXL-modeller blitt det nye store, så hadde jeg skjønt reaksjonen, men her har man altså bare noen som gjør noe annerledes, som tilbyr et ansikt også for de feite, og ikke noen som baner vei for at "slik bør alle være". Det er ikke glorifisering, det er realiteten. Noen er sykelig overvektige. Og jeg skjønner ikke hvorfor det provoserer så innmari, at ekte mennesker er modeller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man LIKER en stor modell betyr ikke at man glorifiserer vedkommende. Jeg ser ikke at disse plus-size+ modellene blir glorifisert, bare fordi de ikke blir forkastet. Det er ingen som står og sier SLIK MÅ DU SE UT og glorifiserer dette som et ideal, i motsetning til anoreksimodellene som lenge ble sett på som et ideal før.

Jeg er enig i at dette ikke er så veldig mye bedre enn anoreksimodeller, men forskjellen er at det er et fåtall livsfarlig feite modeller. Hadde XXXL-modeller blitt det nye store, så hadde jeg skjønt reaksjonen, men her har man altså bare noen som gjør noe annerledes, som tilbyr et ansikt også for de feite, og ikke noen som baner vei for at "slik bør alle være". Det er ikke glorifisering, det er realiteten. Noen er sykelig overvektige. Og jeg skjønner ikke hvorfor det provoserer så innmari, at ekte mennesker er modeller.

Og DER har du problemet. Overvektige mennesker blir alltid omtalt som VANLIGE mennesker, EKTE mennesker. Mens de med normalvekt er ikke VANLIGE. De med anoreksi er SYKE.

Det er på tide å våkne. Disse også er SYKE.

Normalvektige er også VANLIGE.

Det er sykt hva slags syn overvektige mennesker har på andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... et ord til: NORMALE mennesker.

Overvektige er NORMALE mennesker.

Ikke glem DEN



Anonymous poster hash: 723ea...4d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Og DER har du problemet. Overvektige mennesker blir alltid omtalt som VANLIGE mennesker, EKTE mennesker. Mens de med normalvekt er ikke VANLIGE. De med anoreksi er SYKE.

Det er på tide å våkne. Disse også er SYKE.

Normalvektige er også VANLIGE.

Det er sykt hva slags syn overvektige mennesker har på andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 723ea...4d1

Alle mennesker er vanlige mennesker, også anorektiske. Syke mennesker er fortsatt ekte mennesker. Hvorfor skal bare friske mennesker fotograferes?

Poenget er at ingen av dem bør glorifiseres. Anorektikere har til en viss grad blitt glorifisert i motebransjen, feite mennesker har ikke det. Og så lenge det ikke glorifiseres som noe "alle" bør etterstrebe ser jeg fortsatt ikke problemet. Hvorfor er det bare det perfekte, det sunne, som skal avbildes?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bildene var fine. Fint å se en så overvektig person som utstråler at hun trives med kroppen sin, at hun har selvtillit og er fornøyd med livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FIN FYR / IDIOT

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23452398/historisk-plus-size-modell-faar-internasjonal-skryt-for-agenturbilder

Plus size er feil, totalt feil.

Hun kan jo begynne å trene litt, jeg er klar over at noen er født litt mer overvektig enn andre og at mye er genetisk, jeg er også enig i at de fleste modeller er ekstremt tynne.

Men å finne overvektige for å kjempe mot supertynne blir feil, dette er jo ikke§!!!!!!!"#

Hun er feit, ikke " plus size ", kanskje det mest politisk korrekte begrepet i moderne tid... Jeg er heller ikke frekk, det er faktisk enkelt for en ung jente som henne å trene vekk mye av fettet, kanskje ikke alt.

Dette er ikke noe å være stolt av.

Ser ikke ut som om du fatter poenget her. Du blir opprørt over hvordan andres kropp ser ut, fordi det strider mot dine idealer. Du reagerer kanskje også på at hun er et forbilde for mange.

Hvorfor dukker ikke din kommentar til opp stort sett til alle "vanlige" tynne modeller ? De fleste av dem har en klart usunn kropp - disse ser mange heller på som idealkroppen. Hvor er reaksjonene på de "vanlige" modellene ? De er tross alt i et massivt flertall.

Nei fysj, la heller denne pluss modellen skamme seg. Det er ikke lov å vise kroppen sin frem når man er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg synes bildene var fine. Fint å se en så overvektig person som utstråler at hun trives med kroppen sin, at hun har selvtillit og er fornøyd med livet.

Ja, ikke sant?

Å reagere negativt på dette er for meg som å reagere negativt på at en person med HIV skulle få være modell og uttrykker glede over livet og selvtillit. Eller en person som røyker! Eller en hvilken som helst annen person som ikke er 100% sunn og/eller frisk.

Hvilken skandale, at en overvektig person ikke hater seg selv! :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FIN FYR / IDIOT

Men dersom du vil selge klær bør du jo finne en gjennomsnittelig person, eller medianen.

På sikt vil moteindustriens eksklusivitet være deres undergang. Etter min mening.

De aller fleste "vanlige" klær lages ikke til alle. Klesprodusentene ønsker ikke at alle skal kjøpe deres produkter. Personen som kjøper et klesplagg er en reklameplakat. Klesprodusentene ønske ikke reklame med overvektige mennesker som går med deres produkt. Derfor finner du feks ikke store størrelser i treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerner og planeter

Heilt forferdeleg at ei overvektig dame faktisk er nøgd med kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste "vanlige" klær lages ikke til alle. Klesprodusentene ønsker ikke at alle skal kjøpe deres produkter. Personen som kjøper et klesplagg er en reklameplakat. Klesprodusentene ønske ikke reklame med overvektige mennesker som går med deres produkt. Derfor finner du feks ikke store størrelser i treningstøy.

Uhm ... det er da flere som selger store størrelser i treningstøy. Rönisch går opp til 56 blant annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bildene var fine. Fint å se en så overvektig person som utstråler at hun trives med kroppen sin, at hun har selvtillit og er fornøyd med livet.

Vedder på at du ikke hadde sagt det om en undervektig modell.

"Fint å se en undervektig jente som utstråler at hun trives med kroppen sin".

Anonymous poster hash: 9f01c...924

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at du ikke hadde sagt det om en undervektig modell."Fint å se en undervektig jente som utstråler at hun trives med kroppen sin". Anonymous poster hash: 9f01c...924

Hvis hun hadde utstråling, så! Men husk at det er en kortere vei fra undervektig til død enn overvektig til død. Av en eller annen grunn!

Anonymous poster hash: 58c4f...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...