Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Godt å se jeg ikke er alene, jeg har det med å bli litt vel ivrig på ensomme kvelder :fnise: Takk for erfaringposten din over denne:) Jeg håper du skriver om dine meninger etter du har mottatt disse også, jeg er nysgjerrig på noe av dette.

Har klikket hjem en hel del selv, og er godt fornøyd med det meste:)

Irriterende, skrev et (altfor) langt innlegg med flere produkter linket inn, men det forsvant da jeg med et uhell trykket "Tilbake"-knappen(trykket fremover, men da var alt forsvunnet, og et nytt innlegg skrevet), så det blir ikke et like nøye skrevet innlegg nå som jeg må begynne på nytt :jolie: Dessverre liker jeg å skrive mye skravling, så noe tekst blir det uansett...

Etude House- drawing eye brow -Fortsatt veldig fornøyd, denne er den eneste som har danket ut min følgesvenn gjennom flere år, H&M øyenbrynsblyant :P

Etude house - primer essence Holder sminken, prøvd denne over tid, gir meg ikke uren hud. Reagerer lett på enkelte produkter/ingredienser så jeg har alltid i bakhodet at jeg ikke kan bruke alt av hudpleie eller sminke, denne var et godt kjøp for meg :)

Etude House- øyenskygge primer Ennå et EH-produkt jeg er fornøyd med, og dette var også et tips fra denne tråden. Jeg har fra før Too Faced, de er like gode. Etude tørker litt fortere også. Dette er den billigste, så når jeg blir tom er det denne som vinner "Will buy again"-prisen :laugh:

Skinfood The Berømt Concealer Oh well.. De fleste har skrevet det jeg også mener: En stayer. Jeg liker at den ikke tørker inn til å bli en concealer som fremhever en linje jeg har under øynene, og den er veldig lett å påføre. Holder seg på med et tynt lag pudder over, uten pudder holder den greit, mens med pudder SITTER den trygt og godt gjennom aktiviteter :P

Skinfood setting spray - God lukt. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg er den rette til å skrive så mye om selve effekten, for jeg har prøvd denne en stund nå, og joda, sminken sitter og jeg er fornøyd. Men normalt sitter sminken greit uten også, denne bare forlenger den nysminkede følelsen litt ekstra de dagene jeg vet sminken ville blitt litt blank- noe som jeg ikke anser som et stort problem i utgangspunktet- spesielt siden jeg de dagene jeg vet på forhånd er litt ekstra hektiske så bruker jeg heller ikke så mye sminke.

Innisfree sminkefjerner - et av de bedre kjøpene jeg har, uten tvil. Normalt har jeg fjernet sminke med olje, spesielt siden sminkefjernere ellers har gjort huden på siden av øynene litt såre/tørre. Olje har fjernet sminken uten å tørke ut osv, men igjen gjort øynene klissete og til tider laget små milier. Denne har ikke vært noe problem. Synes den kan være litt treg å fjerne vannfast, men det har forsvunnet når jeg lar det virke litt først.

Tonymoly tomatox magic white massage pack Nei, huden har IKKE bleknet noe. Som flere skriver, det er nok bare et salgstriks eller noe. Jeg liker masken, og jeg elsker generelt å dulle med ansiktet. Ansiktsmasker er beroligende, synd jeg ikke skal ha denne i ansiktet mer enn 2-5 minutter ifølge informasjonen som står under masken. Den tørker ikke ut ansiktet, huden føles myk og den gjør NOE, for huden er virkelig freshere rett etterpå og dagen derpå (bruker ikke masker så ofte, og bruker det bare kveldstid). Skulle gjerne brukt denne hver dag, men jeg prøver virkelig å ikke dulle med ansiktet for ofte heller, livredd for å få tilbake uren hud :fnise:

Benton Aloe propolis Soothing Gel Ikke hatt den så lenge, men denne må med (liker alle benton-produktene forresten, spesielt toneren og serumet). Denne liker jeg veldig veldig godt, den er jeg sikker på at jeg kommer til å bruke helt tom og kjøpe inn igjen. Denne holder som fuktighets"krem" for meg mot sommeren, nå som det er litt ruskete vær ennå og på vinterstid så bruker jeg litt fuktighetskrem i tillegg enkelte dager, men normalt trenger jeg ikke fuktighetskrem på dagtid. Før ble jeg litt tørr i kinnene etter ansiktrens, men etter jeg byttet ut renseren fra Decleor til den under, så har jeg ikke vært det. (Vasker heller ikke ansikt hver morgen, er som regel kveldstid jeg snakker her).

Tonymoly Intense Care Snail Foam Drøy, søt liten tube. Lukter litt.. rart :P Ikke stygt eller godt, men den lukter noe. Den tørker ikke ut huden, og gjør jobben sin: ansiktet virker rent ihvertfall :fnise: Brukte noen uker før jeg fant ut om jeg godkjente denne eller ikke, den jålete siden av meg ønsket en mer luksus-følelse i form av lukt eller noe. Men joda, dette var et veldig godt kjøp for meg.

Baviphat Peach peeling krem - Denne, folkens, elsker jeg litt :P Den skal smøres i ansiktet mens det er tørt, og så skal man massere litt forsiktig. Litt skummelt når den klumper seg litt, trodde det var hud først (kanskje det er det? :sjokkert: ) men tror det bare er kremen igrunn. Lukter godt, huden blir myk og jeg skulle ønske jeg kunne bruke denne hver dag sammen med masker :) Jeg er forsiktig med å "overdulle" med huden, selv om det kan virke som det er det jeg gjør utifra baderomshyllen min.

Nå har jeg bare linket til produkter jeg liker, så jeg skal komme med et bomkjøp.

Skinfood Egg White Pore mask. Først og fremst, jeg elsker virkelig den lukten. Så derfor var det så synd at jeg reagerte på masken. Jeg fikk litt rød hud, og huden føltes tørr etter bruk. Prøvd denne 3 ganger siden jeg fikk den, kanskje dumt å prøve igjen når første gang burde fortalt meg at denne tåler jeg ikke. Det står man skal ha den på i 10-15 minutter, hadde jeg bare hatt denne på i 5 minutter ville jeg ikke merket til den lille prikkende følelsen som er starter litt behagelig, men som blir litt mer intens. Det at både jeg blir rød, og huden føles veldig stram etterpå.. synd. :P Huden blir stram av tørrhet.

Kan også linke til prøver på en krem jeg ville finne litt ut av, vet ikke om denne er bra eller ikke, for jeg likte virkelig ikke at kremen luktet så sterkt av parfyme. Så jeg har bare åpnet 1/10, ikke hatt den på huden engang. (Nature republic super aqua watery cream for kombinert hud)

Den øyenbrynsblyanten, hvilken farge bruker du fra h&m?

Trodde jeg skulle hatt grå-brun her, men på bildet ser den fargen veldig feil ut.. Jeg mener det var en gråbrun farge jeg kjøpte på h&m. Jeg har den ikke nå lenger, så jeg får ikke sjekket hva den het, men den var ikke brun. Her ser det ut som jeg må gå for brun.. noe som andre steder blir for brunt :P

Anonymous poster hash: 5f126...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Baby Face Pore powder

Fantastisk produkt! Koster rundt 50-lappen. Matter ned huden, og får sminken til å holde seg lenge. Skal bestille en ny ganske snart, for jeg tror jeg er avhengig allerede, og vil ikke risikere å gå tom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Hva... er korea/asiasminke? Prøvde å google, men fant ikke noe stort...?

Anonymous poster hash: 32c65...2e0

south-korea-prostitution-laws-2011-5-31-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Nature republic super aqua max combination watery cream fra selgeren Rinishop og fikk en alvorlig allergisk reaksjon. Heldigvis prøvde jeg kremen bare på hånbaken og selvom jeg vasket den av innen fem minutter reagerte jeg med en veldig hoven hånd. Vet ikke om det er selgeren som har solgt med falsk vare, eller om det er den ekte kremen.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Nature republic super aqua max combination watery cream fra selgeren Rinishop og fikk en alvorlig allergisk reaksjon. Heldigvis prøvde jeg kremen bare på hånbaken og selvom jeg vasket den av innen fem minutter reagerte jeg med en veldig hoven hånd. Vet ikke om det er selgeren som har solgt med falsk vare, eller om det er den ekte kremen.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

Oi! Høres ikke bra ut. Jeg kjøpte den grønne varianten nylig, fra selgeren f2plus1. Har ikke merket noen reaksjon, er tvert imot ganske fornøyd med den foreløpig. Men jeg reagerer veldig sjelden på noe som helst. Har du noen allergier eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Høres ikke bra ut. Jeg kjøpte den grønne varianten nylig, fra selgeren f2plus1. Har ikke merket noen reaksjon, er tvert imot ganske fornøyd med den foreløpig. Men jeg reagerer veldig sjelden på noe som helst. Har du noen allergier eller noe?

Nei, så jeg pleier nesten aldri å teste nye produkter på armen jeg bare kliner det i ansiktet med en gang, så nå hadde jeg flaks.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så jeg pleier nesten aldri å teste nye produkter på armen jeg bare kliner det i ansiktet med en gang, så nå hadde jeg flaks.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

Flaks ja, minner meg på at jeg kan (bør) bli flinkere til å teste andre steder enn i ansiktet selv... Men jeg tenker at det er vanskelig å avgjøre om kremen er falsk eller ikke ut fra at du fikk en reaksjon, kan jo rett og slett være noe i den du reagerer på. Men ja, vanskelig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby Face Pore powder

Fantastisk produkt! Koster rundt 50-lappen. Matter ned huden, og får sminken til å holde seg lenge. Skal bestille en ny ganske snart, for jeg tror jeg er avhengig allerede, og vil ikke risikere å gå tom...

Såååå enig! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken fargetone valgte du ?

Jeg valgte nr. 1 light beige. Den er lys og ganske nøytral, hverken rosa eller gul.

Anonymous poster hash: 4e476...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øyenbrynsblyanten, hvilken farge bruker du fra h&m?

Trodde jeg skulle hatt grå-brun her, men på bildet ser den fargen veldig feil ut.. Jeg mener det var en gråbrun farge jeg kjøpte på h&m. Jeg har den ikke nå lenger, så jeg får ikke sjekket hva den het, men den var ikke brun. Her ser det ut som jeg må gå for brun.. noe som andre steder blir for brunt :P

Anonymous poster hash: 5f126...74b

Den fra H&M var grå-brun, og så litt gråbrun ut i virkeligheten. Men på bilder (som jeg først innser og ser nå..) ser de gulbrune ut! :fnise:

Jeg har vært litt feig med å prøve ut andre farger på brynene over flere år, men fikk en liten AHA-opplevelse ifjor med noen skygger for bryn. Og den blyanten over her som jeg linket var faktisk ikke for brun- det overrasket meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅÅÅÅ fornøyd med denne!
http://www.ebay.com/itm/221050473457?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Aqua petit jelly BB cream fra Holika Holika. Den passet til og med til min lyse hud, noe de andre billige BB-kremene fra Holika Holika ikke gjorde. Fin og lett konsistens, litt geléaktig - føles nesten avkjølende på huden, tørker ikke inn huden og dekker veldig godt.Liker også at beholderen er en kjempesøt glasskrukke. Blir definitivt flere kjøp av denne.

Likte også denne pore-concealeren veldig godt:

http://www.ebay.com/itm/220946169247?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Virker som en slags primer man kan bruke der man har ujevnheter, Photoshop på tube(!) :laugh: Bruker denne i t-sonen, og den utgjør nesten underverker. Huden blir så matt og fin!

På neste shoppingrunde på Ebay skal jeg også prøve meg på litt hudpleieprodukter. Er det noen som har erfaringer fra Aqua Fantasy-serien til Holika Holika? Selv har jeg forelsket meg i utseendet til produktene. :fnise:http://www.ebay.com/itm/Holika-Holika-Aqua-Fantasy-Toner-Emulsion-Cream-Essence-Mist-Free-Shipping-/271343585757?pt=US_Cleansers_Toners&var=570229446662&hash=item3f2d5689dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg testet den lilla Holika Holika BB-kremen noen dager. Med en gang jeg legger den på ser den for lys ut, men det virker som den tilpasser seg hudfargen etter kort tid? Liker denne!

I en pakke fikk jeg også med prøver på Skin79 sin BB-krem og den likte jeg kanskje enda litt bedre. Denne kommer også i forskjellige fargenyanser. Jeg har lett for å bli brun og ser for meg at en av mørkeste kommer til å passe meg bra på sommeren.

Den lakseconcealeren fra Skin Food var fantastisk!

Eyelier fra Holika Holkia er også godkjent, og jeg kommer til å bestille denne i flere farger.



Anonymous poster hash: 306f0...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd noen CC-kremer da? :)

Jeg fikk en prøve på CC-krem som jeg klinte (altfor mye av) i ansiktet. Ble helt hvit, men er ikke sikker på om det var fordi jeg hadde på for mye eller om den faktisk er for lys for meg.

Anonymous poster hash: 306f0...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk en prøve på CC-krem som jeg klinte (altfor mye av) i ansiktet. Ble helt hvit, men er ikke sikker på om det var fordi jeg hadde på for mye eller om den faktisk er for lys for meg.

Anonymous poster hash: 306f0...28e

:fnise: ser det for meg, jeg gjorde nøyaktig det samme skjønner du.

Andre forsøk brukte jeg veldig lite, og den blandet seg så fint i huden etterhvert. Var veldig fornøyd (er veldig lys/blek i huden) så begynte å bruke den over tid. Så får jeg uren hud! Nedtur :jolie: Håper jeg får en hud som tåler mer etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ser det for meg, jeg gjorde nøyaktig det samme skjønner du.

Andre forsøk brukte jeg veldig lite, og den blandet seg så fint i huden etterhvert. Var veldig fornøyd (er veldig lys/blek i huden) så begynte å bruke den over tid. Så får jeg uren hud! Nedtur :jolie: Håper jeg får en hud som tåler mer etterhvert :P

Da skal jeg prøve med myyyyye mindre neste gang! :)

Anonymous poster hash: 306f0...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Jeg fikk Missha Perfect Cover bb-crem i går i nr #13 og #21. Nr #21 passet meg perfekt! (Jeg er NC15 på macskalaen, altså=superbleik), og nr #13 føler jeg nesten at jeg kan bruke som en slags highliner, så den blir nok brukt den også. Superfornøyd, kommer til å bestille de samme i større tuber! Enda mer fornøyd med disse enn med den rosa holika holikaen.

Har også funnet ut at den lakseconsealeren passer hudnyansen min om jeg tar ørlite bb-ccrem på toppen, den gir fortsatt samme effekt, og om jeg tar litt av dette pudderet på, så blir den sittende hele dagen.

Superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg Missha Perfect Cover bb-crem nr 13. Fargen passer min lyse hud perfekt, men før det var gått 3 timer var jo alt borte. Den dekte bra med en gang, men jeg gidder jo ikke dra med meg tuben og påføre mer annen hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...