Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar! Vi blir 70-80 stk tenker jeg. Hoved"problemet" er at vi må kunne ta med egen drikke (vi er ølbryggere og har så lyst å lage vårt eget bryllupsøl :plystre: ). Alt som blir leiet ut av Fana Catering (og det er jo en god del av lokalene her) er allerede booket, og da kom liksom panikken for vår del :bond: Men tusen takk for lister, jeg skal absolutt ta å sjekke opp i litt mer i løpet av uken :enig:

Hvis jeg husker rett kan dere ta med egen drikke på Christanegaard Hovedgård, og de tar så mange gjester. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg husker rett kan dere ta med egen drikke på Christanegaard Hovedgård, og de tar så mange gjester. :-)

Det er Christinegaard vi har booket :bryllup: Det er jo kjempefint, det er bare at det ble så dyrt! Vi får heller ikke pynte lokalet selv, og må være ute til halv 3. Vi får heller ikke være mer enn 62 til middag, så alle vennene våre må bli kaffegjester. En venn som også skal gifte seg neste sommer har booket et lokale til 5000, og da får de lokalet fra fredag til søndag, får feste så lenge de vil og får styre all pyntingen selv. Så ja, jeg vet ikke helt :unsure:

Har sendt en email til Asketun også, men har ikke fått svar :lete:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Christinegaard vi har booket :bryllup: Det er jo kjempefint, det er bare at det ble så dyrt! Vi får heller ikke pynte lokalet selv, og må være ute til halv 3. Vi får heller ikke være mer enn 62 til middag, så alle vennene våre må bli kaffegjester. En venn som også skal gifte seg neste sommer har booket et lokale til 5000, og da får de lokalet fra fredag til søndag, får feste så lenge de vil og får styre all pyntingen selv. Så ja, jeg vet ikke helt :unsure:

Har sendt en email til Asketun også, men har ikke fått svar :lete:

Ahhh! Da så. Er ganske dyrt de fleste steder. Vi skal ha på hotel Norge og det var iallefall ikke billig!

Det går jo an å evt. se seg om etter samfunnshus/menighetslokaler/idrettsklubblokaler.. De pleier jo ikke å være noe fine, men noen av de bør jo ha potensiale til å bli fine om dere investerer litt tid og penger i fin pynt. Noen har jo også partytelt ute, det ser jo bare sååå fint ut! Er bare helt forferdelig kjipt hvis det blir dårlig vær om man har det da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Det er Christinegaard vi har booket :bryllup: Det er jo kjempefint, det er bare at det ble så dyrt! Vi får heller ikke pynte lokalet selv, og må være ute til halv 3. Vi får heller ikke være mer enn 62 til middag, så alle vennene våre må bli kaffegjester. En venn som også skal gifte seg neste sommer har booket et lokale til 5000, og da får de lokalet fra fredag til søndag, får feste så lenge de vil og får styre all pyntingen selv. Så ja, jeg vet ikke helt :unsure:

Har sendt en email til Asketun også, men har ikke fått svar :lete:

Ring kongshaug! Han tar telefonen med en gang :)

Mail vil ta lang tid å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til å gifte meg! :D flere som har det sånn? Det er jo nesten et år til, men har sommerfugler i magen allerede fordi jeg gleder meg sånn. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til å gifte meg! :D flere som har det sånn? Det er jo nesten et år til, men har sommerfugler i magen allerede fordi jeg gleder meg sånn. :)

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Jeg gleder meg sånn til å gifte meg! :D flere som har det sånn? Det er jo nesten et år til, men har sommerfugler i magen allerede fordi jeg gleder meg sånn. :)

Ja!

Samtidig er jeg redd for de valgene jeg har tatt, lokale, kjole, fotograf.

Akkurat nå er jeg mest usikker på fotografen. Så grugleder meg, selvom det er et år til. Også er jeg så usikker på hvilke blomster jeg vil ha i buketten.

Også er jeg redd ingen kommer til å kose seg, og ja😓

Men til tross for det så skulle jeg nesten ønske dagen var i morgen 😅

Gleder meg fryktelig mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Samtidig er jeg redd for de valgene jeg har tatt, lokale, kjole, fotograf.

Akkurat nå er jeg mest usikker på fotografen. Så grugleder meg, selvom det er et år til. Også er jeg så usikker på hvilke blomster jeg vil ha i buketten.

Også er jeg redd ingen kommer til å kose seg, og ja😓

Men til tross for det så skulle jeg nesten ønske dagen var i morgen 😅

Gleder meg fryktelig mye!!

Haha! Sånn er jeg også. :) snart skal vi prøvesmake maten og ta en runde i lokalet, så kanskje jeg roer meg litt da. Eller krisemaksimerer de luxe! :P

Jeg har en irrasjonell frykt for at ingen vil komme. Vi skal ha stort bryllup, og det er mange år siden siste store "event" som dette i begge familiene, og mange har sagt at de gleder seg og prater mye om det. Tilbudt seg å lage kake, hjelpe til osv. Så hvor den frykten kommer fra vet jeg ikke! :)

Vi tenker å begynne med å prøve på å få barn etter bryllupet også, så vi har en spennende tid foran oss! :)

Endret av Åselin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johooo da er dato og lokale pluss prest ordnet. 11 juli blir jeg fru .... Gleder og gruer meg alt. Er så deilig å ha disse tingene på plass. Vielsen og festen blir ute på en nydelig gammel vingård i Frankrike med ca 100 gjester. Det blir nok en fantastisk dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kirken i boks, på datoen som var førstevalget vårt:-) 29. august er dagen! Nå bare krysser jeg fingrene for at vi får lokalet vi ønsker oss også. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalet vi satser på å få er et gammelt hvitt trehus som ligger ved sjøen i Stavanger. Stor gressplen foran med rosebusker osv. Helt min stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut utenfor lokalene deres? Er det asfalt eller grønt og fint?

Ole Bull-statuen bl. a. er utenfor vårt. :-b Vi skal ha festen på hotel Norge i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Ole Bull-statuen bl. a. er utenfor vårt. :-b Vi skal ha festen på hotel Norge i Bergen.

Åå. Hehe 😉

Jeg ønsker meg egentlig er litt pent og frodig, velstelt uteområde. Men er asfaltert rundt bygget også litt trær og utmark nedenfor 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.07 blir jeg endelig brud ;). Vi har vært sammen i 7,5 år og forlovet i 3 år, så nå er det på tide!

Har bestilt kirke idag, ellers har vi ikke gjort så mye :fnise: .

Vi lurer på å ha middag med familie først, også fest med en drøss med venner etterpå. Men jeg føler at vi burde servere noe når vi har fest med vennene våre. Eventuelt ha kaker, også noe nattmat utover kvelden/natten.. Hva er egentlig enkelt å greit å servere til nattmat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

11.07 blir jeg endelig brud ;). Vi har vært sammen i 7,5 år og forlovet i 3 år, så nå er det på tide!

Har bestilt kirke idag, ellers har vi ikke gjort så mye :fnise: .

Vi lurer på å ha middag med familie først, også fest med en drøss med venner etterpå. Men jeg føler at vi burde servere noe når vi har fest med vennene våre. Eventuelt ha kaker, også noe nattmat utover kvelden/natten.. Hva er egentlig enkelt å greit å servere til nattmat da?

Tacosuppe med nachochips, rømme og ost. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11.07 blir jeg endelig brud ;). Vi har vært sammen i 7,5 år og forlovet i 3 år, så nå er det på tide!

Har bestilt kirke idag, ellers har vi ikke gjort så mye :fnise: .

Vi lurer på å ha middag med familie først, også fest med en drøss med venner etterpå. Men jeg føler at vi burde servere noe når vi har fest med vennene våre. Eventuelt ha kaker, også noe nattmat utover kvelden/natten.. Hva er egentlig enkelt å greit å servere til nattmat da?

Jeg har fått betasuppe i ett, og lapskaus i et annet. Begge deler smakte fortreffelig etter mye dansing og en dæsj alkohol;)

Anonymous poster hash: 02379...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.07 blir jeg endelig brud ;). Vi har vært sammen i 7,5 år og forlovet i 3 år, så nå er det på tide!

Har bestilt kirke idag, ellers har vi ikke gjort så mye :fnise: .

Vi lurer på å ha middag med familie først, også fest med en drøss med venner etterpå. Men jeg føler at vi burde servere noe når vi har fest med vennene våre. Eventuelt ha kaker, også noe nattmat utover kvelden/natten.. Hva er egentlig enkelt å greit å servere til nattmat da?

Vi skal servere pølser i brød / lompe til nattmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er veldig vanlig med lapskaus el. kjøttsuppe med (flat)brød og smør til som nattmat, har vært i noen bryllup hvor de også har hatt pølser og mini-burgere. Sikker vinner hos de fleste virker det som, kommer nok til å gå for noe av det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å ha pølse med brød til nattmat, for da slipper vi mye tilberedning/oppvask/opprydning. :) ikke mye som er like lettvint som å slenge pølser i en gryte og varme opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...