Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllupsjenta2015

Wæææ, er det bare jeg som ikke har booket kirke og lokale enda? Vi tenkte 1. august!

Må få gjort det snart, men gidder ikke å tenke på det før jeg er ferdig med de fleste eksamenene mine....

Vi har booket for august 2015 og det er allerede noen som står på venteliste på vår dato. Ville sendt ut forespørsel asap om jeg var der. Jeg har også eksamener, men det tar liten tid å sende ut et par mailer. Det er mulig å reservere datoer på flere steder uten å binde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Presten bare lo og sa at jeg i alle fall var tidlig ute da jeg booket kirke et år i forveien, han :fnise: Det var mer enn nok tid om man booket vielse 3-4 mnd i forveien, visst. Men dette er en kirke i ei bygd det er snakk om, da, ikke ei bykirke. Der er man sikkert annerledes stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten bare lo og sa at jeg i alle fall var tidlig ute da jeg booket kirke et år i forveien, han :fnise: Det var mer enn nok tid om man booket vielse 3-4 mnd i forveien, visst. Men dette er en kirke i ei bygd det er snakk om, da, ikke ei bykirke. Der er man sikkert annerledes stilt.

Tror det varierer veldig med årstid/sesong også.

Anonymous poster hash: cc317...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, snakket med mamma i dag, og vi kom inn på bryllupp, der jeg fortalte at jeg var redd vi måtte kutte mer en vi vil i forhold til hvordan vi vil ha bryllupet. Blir litt dyrere enn forventet.

Jeg viste at min bror hadde fått en del støtte fra dem til sitt bryllup, hadde hørt noe om 40.000. men aldri fått det bekreftet.

Men nå i dag fortalte mamma meg at de hadde gitt 100.000 til dem, og at vi skulle få det samme....!!! Jeg ble alldeles lamslått, og viste ikke hva jeg skulle si!
Tror hun sa det for at jeg ikke skulle kutte bort poster i bryllupet vi gjerne vil ha, men så syns jeg på en annen måte det blir feil å budsjettere med penger vi "ikke har" :sjenert:

Hva ville dere gjort....? Kjempesnilt av dem, og en fantastisk gave....!!! :D




Anonymous poster hash: ee8c6...a7d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig budsjettert pengene når de så villig gir det vekk :) De vil jo gi det, så er bare å ta imot.

Jeg har forresten handlet meg hjem en kjole idag! :D Er så lykkelig at jeg faller om. Den er så nydelig, og egentlig det dobbelte av budsjett. Men dette var virkelig kjolen med stor K, og to understreker. Jeg har drømt om den så lenge at jeg bare måtte hive meg på et fly i fullfart før den ble solgt. Må se litt på budsjettet nå skjønner jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig budsjettert pengene når de så villig gir det vekk :) De vil jo gi det, så er bare å ta imot.

Jeg har forresten handlet meg hjem en kjole idag! :D Er så lykkelig at jeg faller om. Den er så nydelig, og egentlig det dobbelte av budsjett. Men dette var virkelig kjolen med stor K, og to understreker. Jeg har drømt om den så lenge at jeg bare måtte hive meg på et fly i fullfart før den ble solgt. Må se litt på budsjettet nå skjønner jeg:p

Får vi se? :)

Anonymous poster hash: 5d0f2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja? :D Vil gjerne se også :)

Skulle gjerne lagt ut her, men sambo er ofte å sniker her inne, så da tørr jeg ikke:p Jeg kan sende på PM til de som vil se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Booket fotograf i går :D Det var jo helt umulig å bestemme seg, men håper vi har valgt riktig.. Sambo var helt med og var enig i valget vårt helt til han så prisen :P

Vi som skulle ha et lavbudsjetts bryllup har til nå brukt nesten 40 000kr på kjole og fotograf ;o

Er heldags fotograf, og jeg er så lykkelig for at vi kunne ta oss råd til det. Er foto interessert selv, og med tanke på at jeg må leve med bildene resten av livet så ville jeg at de skulle være bra. Hadde vi bare brukt venner og familie så er sjansen alt for høy til at jeg hadde angret etterpå.

Fikk overtalt mannen tilslutt da, heldigvis styrer ikke han budsjettet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Plutselig ble lokalet booket! Det ble ikke en låve, men et nytt og flott forsamlingshus med en stor veranda :) så må vi booke kirke.. Da blir det enten den lille, fine trekirken ved barndomshjemmet mitt, eller så prøver vi oss på Nidarosdomen, som er like ved der vi bor nå. Hva ville dere gått for?

Hei jordbærkake!

Bryllupslokalet ditt hørtes ut som et kupp, vil du dele det med oss andre? Sliter med å finne et hyggelig lokale i Trondheim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvetime hos Brudekjolen på torsdag. Jeg har ikke peiling på brudekjoler og må finne ut hva som passer til min kropp. Dato og sted til bryllup er ikke helt bestemt, men forhåpentligvis greier vi å bestemme oss veldig snart :) Er det noen ting man bør tenke på når man skal prøve kjole?

Endret av josefin88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i august 2015:) bestemte oss i mai, og har alt bokket lokalet og vielse, mat og dvs.. burde kanskje få tak i fotograf også. Har også kjøpt kjole, føler vi er i god rute... men aner ikke hva jeg skal velge av farger og pynt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Uææ! Lokalet vi hadde reservert har brent...

Så da får vi ikke sett på det når vi skulle da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Et spørsmål;

Hva har dere fått gjort et år i forveien?

Hva har dere igjen?

Føler på en måte st jeg har begynt for tidlig? Men sliter fælt med gjesteliste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med en prest fra et annet trossamfunn sammen med presten fra Den norske kirke? Jeg leste på nettside deres at de åpner for deltakelse fra et annet trossamfunn, men at det må godkjennes av biskopen. Noen her som skal gjøre dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ! Lokalet vi hadde reservert har brent...

Så da får vi ikke sett på det når vi skulle da...

Så typisk!!! håper dere finner et nytt og minst like bra!

vi har over 1 år igjen til bryllupet:) har igjen å planlegge pynting, gjesteliste, musikk, klær til brudgom, brudesko, hår-sminke... mye småplukk!! Greit å være ferdig med de store tinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trappetroll

Så typisk!!! håper dere finner et nytt og minst like bra!

vi har over 1 år igjen til bryllupet:) har igjen å planlegge pynting, gjesteliste, musikk, klær til brudgom, brudesko, hår-sminke... mye småplukk!! Greit å være ferdig med de store tinga.

Ja, vi hadde heldigvis et annet i bakhånd. Men er litt kjipt.

Hmm. Dere har kommet litt på vei da!

Vi har mat, gjesteliste og musikk igjen. Pynting og sko er i boks. Også må vi kjøpe sko til han. Men aner ikke hvordan jeg skal ha håret!

Skal noen andre her ha akrylnegler? Forslag til utseende på dem? Jeg vil ha mandelformede og lys rosa. Mer vet jeg ikke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg, så mye dere har fått gjort allerede! :bond:

Jeg har bare fiksa brudgom og kirka, jeg :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg booka lokalet og kirka i januar, så jeg var ganske tidlig ute! :P Men deilig å ikke måtte tenke noe mer på det, har mer enn nok annet å tenke på :P

Eller så har jeg finni ut blomsterbuketten min og begynt å kjøpe inn til den, finni ut pynten og skal begynne å handle inn neste mnd, mamma har booka musiker, har delegert litt kaker og matlaging, booka fotograf, fullført gjesteliste og bordplassering og plukket ut invitasjoner, bordkort, svarkort og kjøreveiledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg booka lokalet og kirka i januar, så jeg var ganske tidlig ute! :P

Hvordan fikk dere booket kirke så tidlig? Jeg prøvde å booke i dag men jeg fikk bare beskjed om å ringe tilbake i uke 40 :s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...