Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Ååå, jeg må henge meg på denne fantastiske tråden! Jeg gifter meg 22.08.15 og gleder meg helt enormt! ❤️ Holder på med å lage invitasjoner midt i julestriden, men syns det er superkos! Etter jul blir det kjoleprøving og planlegging av meny - kokk er bestilt, men har ingen anelse om hva vi faktisk vil ha på menyen...noen andre som har bestemt seg for noe godt?

Vi gifter oss på samme dato!! :danse: Vi skal ha grillbuffet vi, fillet av svin og storfe med masse godt tilbehør. Jeg har bestilt fint vært og håper du og har gjort det samme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, finværet er bestilt melatonin! 😊 Grillbuffet hørtes NAM ut! Går for tre-retters vi, bare vet ikke hva de rettene skal være enda 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller kjole rett over nyttår :) Gifter oss 20. juni. Ser at nesten alle er tidlig ute med invitasjoner.. Vi kommer til å ha dem ute 5,5 mnd før bryllupet. Det må jo holde? Er så redd folk allerede har booket ferier etc.

Lokalet er nå reservert, frisøren har fått beskjed, og jeg har booket 5 prøvinger av kjole ila julen ;) Så skal jeg finne det perfekte DIY temaet fra etsy til invitasjoner og bordkort/meny. Vi har også klart å sette gjestelisten nogenlunde. Hurra!

Jeg ringte også hun som jeg ønsket å ha som forlover på fredag og spurte, det var nesten som å fri jo :P Var så nervøs! Heldigvis hvinte hun jaaaaaa :) :)

Baby steps! Men et bryllup begynner å forme seg der i fremtiden <3

Endret av Prudence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sendt invitasjoner enda, men begynner heldigvis å bli ganske ferdig med gjestelista. Men synes gjesteliste har vært vanskelig! Vi endte egentlig opp med å invitere alle, bestemte oss på at vi ikke skulle angre oss og tenke at "han skulle vært invitert". Har funnet mange fine invitasjoner på etsy, så lurer på om jeg skal prøve å bestille derfra, vet i alle fall at jeg ikke orker å bruke tid på å lage dem selv. 

jeg har ikke funnet kjole enda, gruer meg egentlig til å begynne å prøve. Vil jo helst ha noe som både ser fint ut på, og som også har grei pris. Har funnet mange fine på internett, men tørr liksom ikke satse på å bestille noe fra utlandet. Håper det går greit å finne kjole :) Dere som har vært på brudekjoleprøving, er det en hyggelig greie? Hvor lang tid brukte dere på å finne den perfekte kjolen? Og hvor mange hadde dere med dere på prøving?

Jeg begynte såvidt å leke meg med bordplassering i går. Men det var utrolig vanskelig. Jeg prøvde å lage meg et excel-oppsett i går, men synes ikke den fungerte helt optimalt. noen som har oppdaget et godt bordplasseringsprogram (helst gratis ;) )?

Endret av bambis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker at vi kjøper mal fra etsy, også får vi det printet på bra papir hos et byrå av noe slag :) greit å ha det på litt fint papir. Vi tar samme tema for bordkort/menyer, så slipper vi ekstra tankearbeid.

Å prøve kjoler er som regel veldig koselig, og litt rart. I allefall første gangen. De som jobber i butikkene er vant til litt forvirrede damer, og de veileder fint i forhold til hvordan man tar av og på kjoler, hvor man skal gå, hjelper deg på med sko etc. Jeg har kun gått alene frem til nå, de neste gangene har jeg med meg forloveren min eller noen venninner. Det er godt å ha noen der som kan gi litt andre tilbakemeldinger enn selgerne gjør :) Jeg har prøvd i 30-45 min de gangene jeg har vært innom steder. Husk å bestille time på forhånd :)

Jeg har merket at det finnes flere kjoler som kan passe, derfor vil jeg prøve mange ulike før jeg bestemmer meg. I allefall fordi jeg har tid og lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordplasseringsprogram? Jeg tegna skjeve rundiger på papir og skrev navnet på gjestene rundt de ulike rundingene (bordene) :P Men så inviterer vi knapt 35 gjester også da..

Jeg skal også bestille kjole på nettet fra utlandet og gjør dette over nyttår, er skikkelig spent og litt nervøs!

Hvor skal du bestille ifra, Prudence? (Om det er lov å spørre :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Bare et tips fra en som giftet seg i år, det er ofte minimum 6 mnd ventetid på kjoler, og skredderne har MYE å gjøre på sommeren, så dere som gifter dere til sommeren bør finne kjole om ikke lenge :) Jeg giftet meg utenfor sesong, og måtte bare vente 4 mnd på min kjole, men forventet tid var fremdeles 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips fra en som giftet seg i år, det er ofte minimum 6 mnd ventetid på kjoler, og skredderne har MYE å gjøre på sommeren, så dere som gifter dere til sommeren bør finne kjole om ikke lenge :) Jeg giftet meg utenfor sesong, og måtte bare vente 4 mnd på min kjole, men forventet tid var fremdeles 6 mnd.

ehhh... nå ble jeg litt stressa. her tenkte jeg at jeg kunne gå inn i butikken, finne en fin kjole og ta den med meg hjem etterpå. det er tydeligvis ikke sånn det fungerer? :sjokkert: ooops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker at vi kjøper mal fra etsy, også får vi det printet på bra papir hos et byrå av noe slag :) greit å ha det på litt fint papir. Vi tar samme tema for bordkort/menyer, så slipper vi ekstra tankearbeid.

Jeg tenkte kanskje å kjøpe mal på etsy og så printe ut selv, men å få et byrå til å gjøre det er sikkert lurt. men da kommer man vel kanskje opp i samme pris som om man fikk dem ferdig laget fra etsy? Aaaalt for mange fine invitasjoner å velge mellom. lurer på hvordan jeg skal klare å ta et valg! Og lurt med samme meny og bordkort som invitasjoner. I tillegg tenkte jeg å lage program til vielsen i samme tema. og bordkart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

ehhh... nå ble jeg litt stressa. her tenkte jeg at jeg kunne gå inn i butikken, finne en fin kjole og ta den med meg hjem etterpå. det er tydeligvis ikke sånn det fungerer? :sjokkert: ooops.

Nei, kjolen i butikken er utstilling og de må vanligvis bestilles :) Og det kan ta tid. Når kjolen har kommet til butikken må den ofte tilpasses, justeres litt i lengde eller tas inn eller ut her og der. Derfor tar det tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordplasseringsprogram? Jeg tegna skjeve rundiger på papir og skrev navnet på gjestene rundt de ulike rundingene (bordene) :P Men så inviterer vi knapt 35 gjester også da..

Tenkte det var litt enklere å flytte rundt på navn hvis jeg gjorde det på dataen enn hvis jeg begynte med masse post-it lapper og blyant/viskelær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjolen i butikken er utstilling og de må vanligvis bestilles :) Og det kan ta tid. Når kjolen har kommet til butikken må den ofte tilpasses, justeres litt i lengde eller tas inn eller ut her og der. Derfor tar det tid :)

Har tenkt å prøve kjole i jula da, så håper bare jeg finner en som er fin :) Men justeringer osv er en del av prisen man betaler for kjolen da, eller kommer det i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Har tenkt å prøve kjole i jula da, så håper bare jeg finner en som er fin :) Men justeringer osv er en del av prisen man betaler for kjolen da, eller kommer det i tillegg?

Tror det varierer, jeg betalte ekstra for justeringene :) Husk å spørre når du er i salongen! Det kommer nok også an på hvor i landet du bor når det gjelder bestillingstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det var litt enklere å flytte rundt på navn hvis jeg gjorde det på dataen enn hvis jeg begynte med masse post-it lapper og blyant/viskelær ;)

Hehe, er nok det ja og iallefall om det er mange det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du bestille ifra, Prudence? (Om det er lov å spørre :) )

Det er jeg fortsatt litt usikker på, men det blir fra en salong enten i Oslo eller på Lillehammer. Så langt heller jeg mest mot Sans for bryllup på Lillehammer. Fordelen med å bestille der er at de er knyttet til en frisør og en skredder som ikke er alt for dyr. Skredder i Oslo virker å koste endel mer.

Bare et tips fra en som giftet seg i år, det er ofte minimum 6 mnd ventetid på kjoler, og skredderne har MYE å gjøre på sommeren, så dere som gifter dere til sommeren bør finne kjole om ikke lenge :) Jeg giftet meg utenfor sesong, og måtte bare vente 4 mnd på min kjole, men forventet tid var fremdeles 6 mnd.

Alle steder jeg har pratet med så langt opplyser 4 mnd fra bestilling til levering + litt tid til skreddertilpasning. Så de har i allefall trygget meg på at kjolen jeg bestiller i begynnelsen av januar kommer i tide :plystre::biggrin:

Jeg tenkte kanskje å kjøpe mal på etsy og så printe ut selv, men å få et byrå til å gjøre det er sikkert lurt. men da kommer man vel kanskje opp i samme pris som om man fikk dem ferdig laget fra etsy? Aaaalt for mange fine invitasjoner å velge mellom. lurer på hvordan jeg skal klare å ta et valg! Og lurt med samme meny og bordkort som invitasjoner. I tillegg tenkte jeg å lage program til vielsen i samme tema. og bordkart.

Ja, jeg vil tro det da blir liggende på ca samme pris. Jeg så med skrekk på prisen ut ifra antall gjester, men fant fort ut at selv om vi inviterer nærmere 80 stk blir det bare 40 invitasjoner :) Det hjalp litt på. Min strategi for å finne en invitasjon er å be forloveden min om å peke ut hva slags stil han liker. Da får vi plutselig bare 2-3 stk å velge mellom :ler: Og den utvelgelsen skal jeg klare!

Ang bordkart så finnes det jo endel sånne sider rundt omkring på nettet der man i allefall kan gjøre det digitalt. http://mitt-bryllup.nohar i allefall noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med å planlegge dekorering av rommet vi skal ha middag og fest i. Det er en passe stor festsal, som har en lysrigg oppe under taket. Denne tenker vi å senke litt ned, og henge pynt fra denne. Jeg er derfor i gang med å lete opp ting som kan henge her. Mine tanker så langt:

- Pompoms hvite og lyseblå, gull hvis mulig

- Utklippet tekst store bokstaver "Mr&Mrs", "Just Married", "20.6.15" i tykk papp

- Tekstgirlandere med samme tekst som over

- Krystaller som reflekterer lyset

Det må være noe sommerlig, som lyser opp, også må det ikke har for mye farge da rommet allerede er preget av gull, kongeblå etc.

Til vielsesrommet (vi vier oss ikke i kirken) har jeg tenkt å bruke ballonger. Jeg hadde først sett for meg å ha klaser med hvite ballonger rundt omkring, men de som leier ut tipset oss om at man kan fylle taket med ballonger. Og da, mtp at veggene er dekket av kunst med gull i rammene, kunne vi gå for metallic gullballonger. Kanskje en blanding mellom gull og hvit?

Håpet er at bortsett fra innkjøp av ballonger, pompoms, krystaller og papp kan vi da klippe ut og lage det meste selv :) Her kan jeg jo starte allerede nå. Vet noen her hva det koster med en tank helium forresten?

Jeg lurer også på noe helt annet: Har mange av dere et tema for bryllupet? Jeg tenker litt i forhold til kjole, klær, bil, bilder osv. Jeg heller mot en kjole som har litt 20-tallspreg. Ville dere da gått for litt arc deco invitasjoner, bordkort etc? Eller for eks en 50-tallskjole og deretter legge opp til en litt mer rockabilly stil. Bondebryllup med hest og kjerre? Eller tenker de fleste at så lenge alle elementene er fine så passer det meste sammen? :) Litt interessant å høre hvordan dere planlegger den delen. Vi har ikke tenkt tema, ikke enda i allefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en tettsittende old-hollywood-glam-brudekjole. Den er, i mine øyne, råflott. Kjører derfor på med en frisyre i samme stil, men kanskje med en moderne tvist.

Vi har mottakelsen på en gammel sagbladfabrikk, som er pusset opp til et galleri. Helt nydelig lokale, som ikke krever annen pynt enn på selve bordene. Her kjører jeg på med litt vintagestil da min mormor døde i høst og jeg ønsker å hedre henne med å bruke ting fra hennes hjem. Hun hadde utrolig mange flotte og vakre gjenstander i sølv/tinn, så jeg bruker disse og lager flotte stilleben, og bruker blomster i litt mer duse farger. Vurder mint/gul/rosa. Er egentlig en person som elsker knallfarger, men tror det passer best i dette lokalet og ikke minst til min kjole (blomstene skal jo også være i buketten).

Så ja, det blir en tildels rød tråd, men jeg tar den ikke helt ut. Jeg er nok mer en person som velger ut det jeg liker og kombinerer det på min måte og hvordan jeg syns det blir fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tettsittende old-hollywood-glam-brudekjole. Den er, i mine øyne, råflott. Kjører derfor på med en frisyre i samme stil, men kanskje med en moderne tvist.

Vi har mottakelsen på en gammel sagbladfabrikk, som er pusset opp til et galleri. Helt nydelig lokale, som ikke krever annen pynt enn på selve bordene. Her kjører jeg på med litt vintagestil da min mormor døde i høst og jeg ønsker å hedre henne med å bruke ting fra hennes hjem. Hun hadde utrolig mange flotte og vakre gjenstander i sølv/tinn, så jeg bruker disse og lager flotte stilleben, og bruker blomster i litt mer duse farger. Vurder mint/gul/rosa. Er egentlig en person som elsker knallfarger, men tror det passer best i dette lokalet og ikke minst til min kjole (blomstene skal jo også være i buketten).

Så ja, det blir en tildels rød tråd, men jeg tar den ikke helt ut. Jeg er nok mer en person som velger ut det jeg liker og kombinerer det på min måte og hvordan jeg syns det blir fint :)

Det høres ut som det blir kjempefint!! :rodmer: Vi skal også ha både vielse og fest i et lokale som krever lite av oss, de er flotte og erverdige. Pyntingen blir mest for å gjøre det litt mer personlig :) Men det er gøy å høre hvordan andre tenker rundt dette. Jeg ser for meg at hadde vi leid et bygdehus hadde jeg blitt pyntzilla og ødelagt meg i prosessen for å få det fint nok. Og det er det ikke verdt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss også 20.06 :) Og vi har ikke sendt invitasjoner enda, men begynner heldigvis å bli ganske ferdig med gjestelista. Men synes gjesteliste har vært vanskelig! Vi endte egentlig opp med å invitere alle, bestemte oss på at vi ikke skulle angre oss og tenke at "han skulle vært invitert". Har funnet mange fine invitasjoner på etsy, så lurer på om jeg skal prøve å bestille derfra, vet i alle fall at jeg ikke orker å bruke tid på å lage dem selv. Hvis jeg sender invitasjoner i løpet av jan/feb må vel det være tidlig nok? De fleste har jo fått beskjed om å holde av dagen uansett.

Jeg begynte såvidt å leke meg med bordplassering i går. Men det var utrolig vanskelig. Jeg prøvde å lage meg et excel-oppsett i går, men synes ikke den fungerte helt optimalt. noen som har oppdaget et godt bordplasseringsprogram (helst gratis ;) )?

Vi gifter oss 06.06 og sender invitasjonene 06.01. Tror det holder fint. Følte vi tenkte å gjøre det litt tidlig til og med. :P

Når det gjelder bordplassering gjorde jeg noe smart jeg fant på internett:

Lag så mange ark dere tenker å ha bord - tegn en runding på hver.

Så bruker du post-it-lapper i forskjellige farger. F.eks. en til din familie, en til mannens, en til venner osv.

Så skriver du ett navn/evt par om de skal sitte sammen på lappene og limer de på bordene. Så kan du enkelt flytte rundt til du er fornøyd. :) Håper det ga mening, jeg suger til å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur ide med post-it`ene! :tommelopp:

Jeg er så oppgitt over musikere! :sinna: Har sendt ørten mail og forespørsler, men de svarer ikke. Eller noen svarer med spørsmål, men følger ikke opp svarene mine. En ville bare vite hva budsjettet vårt var og sluttet å svare etter at jeg sa at det har vi egentlig ikke tenkt over. Skal det være så vanskelig da?!? Gir snart opp og trøster meg at med en avspilling, så blir sangene akkurat sånn som vi vil ha de, uten egen tolking! :lol:

Puh! Dèt var dagens utblåsning! :bond:;)

Ellers er invitasjons-kittene i hus, men jeg greier ikke helt å bestemme meg for ordlyden eller hvor mye info de skal inneholde. Er ikke større bryllup enn at vi kan snakke med alle om evt spørsmål om transport osv, så jeg tror jeg dropper det.

Har funnet "den røde tråden" og har begynt å kikke etter pynt. Koselig syssel! Vi trenger egentlig så mye pynt og jeg hadde i utgangspunktet tenk å ikke overdrive, men jeg bare må dille litt! :ler: Tror forresten jeg velger sko i "tema-fagen". Har litt mere å velge i da, og kan bruke de igjen.

Har dere forresten mye hjelp og input av mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...