Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Å sitte og se på meg selv i speilet når jeg er hos frisøren. Jeg vet ikke om det er speilene eller lyssettingen som gjør det, men jeg synes jeg ser ut som en slagpasient.



Anonymous poster hash: b7838...e4a
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Å sitte og se på meg selv i speilet når jeg er hos frisøren. Jeg vet ikke om det er speilene eller lyssettingen som gjør det, men jeg synes jeg ser ut som en slagpasient.

Anonymous poster hash: b7838...e4a

Haha, det er sant. En ser virkelig ikke frisk ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom-"loading" av nettsider. Jeg er sikker på at det er humbug i 98% av tilfellene, ihvertfall. Hva er vitsen med å la folk vente? Regner webutviklerne med at besøkende blir fylt av forventning? Kanskje jeg blir det, siden jeg ikke klikker meg vekk med en gang (noe jeg burde gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom-"loading" av nettsider. Jeg er sikker på at det er humbug i 98% av tilfellene, ihvertfall. Hva er vitsen med å la folk vente? Regner webutviklerne med at besøkende blir fylt av forventning? Kanskje jeg blir det, siden jeg ikke klikker meg vekk med en gang (noe jeg burde gjøre).

Hvorfor tror du det er humbug? Jeg kan berolige/opplyse deg med at webutviklere ikke ønsker lengre loadingtid på websidene sine, og de legger ikke til falsk loading som en gøyal gimmic.

Jeg irriterer meg over folk som sitter på det ytterste setet på en full buss..argh! Og de tar ikke hintet og flytter seg så man får komme inn og sette seg, man må spørre dem. Skjedde meg senest idag, og nei, hun skulle ikke av på neste holdeplass.

Anonymous poster hash: 51c33...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er humbug? Jeg kan berolige/opplyse deg med at webutviklere ikke ønsker lengre loadingtid på websidene sine, og de legger ikke til falsk loading som en gøyal gimmic.

Anonymous poster hash: 51c33...bd3

Hm. Jeg må tenke. Det virker temmelig påfallende, men kanskje du har rett :vetikke:

Jeg irriterer meg over folk som sitter på det ytterste setet på en full buss..argh! Og de tar ikke hintet og flytter seg så man får komme inn og sette seg, man må spørre dem. Skjedde meg senest idag, og nei, hun skulle ikke av på neste holdeplass.

Folk er nok livredde for å ikke komme seg ut på riktig holdeplass :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

At jeg ikke kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Akkurat nå kunne jeg trengt å trøstespise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettlokk som står åpne. Skjønner ikke hvor vanskelig det er å legge ned lokket etter en er ferdig på do.

1. Det er ikke alltid man skal på do når man er på badet. Et åpent lokk på doen ser lite tiltalende ut.

2. Det spruter ut i rommet når man trekker ned uten at lokket er på.

Forøvrig er andres rester i do lite flatterende. Skjønner ikke hvorfor ikke andre blir flau over dette eksempelvis på jobb-toalettet. At man ikke benytter toalettbørsten men lar din kollega bli kjent med deg på "den" måten.

Og generelt bør man etter "lån" av en gjenstand levere den tilbake som den var før lånet. Det vil si: kommer du hjem til meg og låner mitt toalett, så legg ned lokket igjen slik du fant den. Jeg lar meg rett og slett irritere grønn over dette. Andre kan synes dette er en bagatell, men...



Anonymous poster hash: ee9d9...191
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som alltid kommer for sent

- Høy og surklende tygging

- Når du forteller en person hva som irriterer deg og personen bruker det mot deg senere bare for å provosere

- Når folk spør om jeg fryser når de helt klart ser at jeg står der og hutrer og skjelver. "Nei da, jeg bare står her og rister jeg"

- Spørsmålet "Skjer a?"

Anonymous poster hash: 476a3...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slurpelyder.

Det går an å vente til kaffen din er litt kaldere før du begynner å drikke av den, så du slipper å slurpe for hver supp. Får lyst til å rive av meg håret av sånne lyder - klarer det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitring. Enten fra slitte LP plater, et dårlig opptak, eller når det med viten og vilje er lagt til på en låt. Da klør det overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. hvis jeg sender deg en video fra youtube, kan du ikke bare automatisk anta at jeg kjenner til kanalen og har sett de andre videoene - eller at jeg i det minste vet hvordan jeg finner dem hvis jeg vil se mer? Ikke send meg femten videoer fra den kanalen jeg akkurat gjorde deg oppmerksom på. Sannsynligheten er jævlig stor for at jeg har sett de videoene du sitter og spammer meg med..  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som på død og liv skal kaste hundedritposer i MIN søppeldunk. Og det er ikke det at de kaster posen som irriterer meg for det må de bare gjøre, men dunken min står IKKE ved veien eller lett tilgjengelig. De må gå 20 m inn i innkjørsla mi og lirke seg MELLOM leveggen til altanen og bilene våre (trang innkjørsel og må parkere trangt) for å kaste den!

 

Kan de liksom ikke bare kaste den hos naboen som har dunken konsekvent ved veien hele tiden for å slippe å sette den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jean Valjean

Jeg synes det er litt irriterende at det i tv serier spesielt amerikanske tv serier. At det framstilles som at det å være singel er den største trageiden som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koseirriterer meg over bøker som er dårlig oversatt eller ikke tilstrekkelig omarbeidet til norske forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom-"loading" av nettsider. Jeg er sikker på at det er humbug i 98% av tilfellene, ihvertfall. Hva er vitsen med å la folk vente? Regner webutviklerne med at besøkende blir fylt av forventning? Kanskje jeg blir det, siden jeg ikke klikker meg vekk med en gang (noe jeg burde gjøre).

 

Det dreier seg nok om Flash-introer - noen tror det virker fancy og proft å ha det på nettsiden sin, men i praksis fungerer det som nr 7 på denne listen:

http://theoatmeal.com/comics/websites_stop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mødre med 2 barn eller flere, jo flere barn, jo mer irriterende! enkelte trur at de vet alt om alle unger fordi dem har 2 eller flere barn! 

enkelte med eldre barn også forresten, å da trenger det ikke vær mer en 2-3 mnd eldre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smatting, folk som puster tungt når de sitter rolig, kaster seg over godis/potetgull som står fremme så vi andre får ett par biter hver...

Å vedkommende jeg prater med i telefonen har samtale med de rundt seg samtidig, da legger jeg på!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bitcher ikke om prisen når jeg er ute, jeg er heller ikke uhøflig. Men jeg har ingen betenkeligheter med å si at jeg skal ha en øl. Hvis jeg får påpakning fra de ansatte da ville jeg synes at servicen er elendig og jeg ville rett og slett ha gått et annet sted.

Det skal sies at jeg aldri har opplevd akkurat dette, da, men ymse andre ting fra mennesker som kanskje ikke skulle ha jobbet i et serviceyrke.

Jeg har faktisk opplevd dette! Bare én gang, så kanskje var det bartenderen fra denne tråden jeg møtte på? ;) Jeg var smilende og hyggelig da bartenderen kom bort, og han spurte hva jeg skulle da. Jeg tror jeg bare svarte "to glass hvitvin", men kan vel også ha sagt "jeg skal ha to glass hvitvin". Da så han oppgitt på meg og sa "TAKK!" Jeg skjønte ikke noe, og ble bare stående sånn "hæ...?" før han sa "To glass hvitvin, TAKK!". Unnskyld meg, jeg var blid, hyggelig og tilnærmet edru. Gikk i baren for å bestille det vi skulle ha. Og det jeg fikk tilbake var en lekse sagt i et tonefall man bruker når man kjefter på en vilter 3-åring?! Jeg ble så satt ut at jeg betalte for vinen, men vi var raske med å forlate stedet etterpå.

Man kan gjerne si nordmenn er "frekke" i sin talemåte, men det er nå den gang slik vi snakker, og det har ingenting med å være uhøflig å gjøre. Engelskmenn kan for eksempel ikke kreve at vi nordmenn skal si "vær vennligst" alle steder de sier "please".

Anonymous poster hash: 75770...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd dette! Bare én gang, så kanskje var det bartenderen fra denne tråden jeg møtte på? ;) Jeg var smilende og hyggelig da bartenderen kom bort, og han spurte hva jeg skulle da. Jeg tror jeg bare svarte "to glass hvitvin", men kan vel også ha sagt "jeg skal ha to glass hvitvin". Da så han oppgitt på meg og sa "TAKK!" Jeg skjønte ikke noe, og ble bare stående sånn "hæ...?" før han sa "To glass hvitvin, TAKK!". Unnskyld meg, jeg var blid, hyggelig og tilnærmet edru. Gikk i baren for å bestille det vi skulle ha. Og det jeg fikk tilbake var en lekse sagt i et tonefall man bruker når man kjefter på en vilter 3-åring?! Jeg ble så satt ut at jeg betalte for vinen, men vi var raske med å forlate stedet etterpå.

Man kan gjerne si nordmenn er "frekke" i sin talemåte, men det er nå den gang slik vi snakker, og det har ingenting med å være uhøflig å gjøre. Engelskmenn kan for eksempel ikke kreve at vi nordmenn skal si "vær vennligst" alle steder de sier "please".

Anonymous poster hash: 75770...5a9

Hva jeg skulle HA, skulle det selvfølgelig stå :)

Anonymous poster hash: 75770...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...