Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått ned nesten 20kg så trenger du ny garderobe. Så jeg synes det høres ut som en god og fornuftig handlerunde du har hatt i ferien jeg. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Sauen. I tillegg synes jeg ikke du tok helt av på shoppingen. Mye på en gang, ja, men hvis du sjelden shopper trenger du litt fornyelse og ikke minst klær som passer din nye kropp. :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, jeg velger å se det som fornuftig jeg også - og rett skal være rett, mesteparten av dette er klær som jeg VET jeg kommer til å bruke. (Litt usikker på den drakten, men kommer sikkert til å bruke både jakken og skjørtet separat - sjelden jeg har bruk for å være så formell at jeg må gå i hel drakt).

Så jeg er fornøyd, og trasker rundt i min nye dongeribukse i dag og føler meg riktig så snasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer shopping, om enn av det nokså rimelige slaget. Jeg har i flere omganger lett etter braketten for å feste sykkellykta mi, men den har gjemt seg godt. Mistenker den kan ha ramlet nedi noe annet og blitt med på lasset da jeg ryddet i boden i sommer. Mente bestemt den lå på en hylle der inne etter jeg solgte gammelsykkelen min i vår.

Den er rett og slett ikke til å finne.

Og da jeg kom fra ferie og syklet til jobb nå på mandag så var det litt grått og mørkt ute så jeg merket jeg savnet litt lys. For all del, jeg ser jo veien uten problemer, men det er litt kjekt å være synlig selv også.

Så i dag tråkket jeg innom byens sportsbutikk og kom ut med en lykt lik denne her. Får tro den gjør nytten selv om jeg ikke liker konseptet med oppladbar lykt. Ville mye heller hatt batteri slik den gamle lykta har (og like godt lys), men denne får duge. I det minste er den enkel å sette på, den rett og slett stroppes fast til styret med en gummistropp.

Så dermed er jeg noenlunde trafikksikker utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta:

Det er fredagskvelden, det. Har hatt en uke med konsentrerte auditer på jobb. Klarte 3 på 3 dager. I to av dem var jeg alene med "revisoren", i den siste satt jeg inn i 2 timer som del av en større revisjon.

Puh og atter puh, man blir matt i hodet av sånt. Men klarte meg bra for jeg fikk ingen avvik, bare noen små observasjoner.

Var så trøtt i morges at det var så vidt jeg gadd gå på jobb :ler: , men hadde en avtale så jeg strakk ikke fleksitida der.

Helga kommer til å gå med til å få litt skikk på heimen, trene og hvis værgudene er sånn halvveis greie så kanskje ta en tur på golfbanen på søndag? Da har jeg orden i sakene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Det ble...en hvit bluse... Shoppemanien vil visst ingen ende ta. Men så har jeg også en full basisgarderobe i nøytrale farger nå, så det er bare å plusse på med evt. T-skjorter og gensere etterhvert som gamle faller fra.

Fordelen med å måtte kjøpe ca. "alt" er at jeg nå har kjøpt ting som uten unntak kan mikses med hverandre.

Dessuten var jeg på en sportsbutikk og fikk en god nyhet. Jeg har nemlig fått lyst til å prøve å gå litt i fjellet. Blir neppe noe i år pga. arbeidspress og lange avstander, men har "utfordret" noen av mine venninner til en tur til neste år. Ikke noe store greier, bare en helg med vandring til en eller annen hytte, en eller to overnattinger og tilbake igjen. Jeg har nemlig lyst til å se hvordan det er og tør ikke (eller er for klok til) å gå alene. Men....ryggsekken min er "død". Jeg kjøpte stor sekk da jeg var student i Trondheim, og den fungerte greit i flere år, men så røk spennene på sekkelokket rett før jeg flyttet derfra. Dermed var det håpløst å få den fikset på utsalgsstedet.

I dag ruslet jeg innom en lokal sportsbutikk i nabobyen og ble stående å kikke på sekker. En hyggelig ekspeditør kom bort og spurte om han kunne hjelpe. Joda, det kunne han for jeg sto akkurat da og lurte på den reelle forskjellen mellom to sekker. Fikk svar, men ingen av dem slo egentlig sekken jeg har her hjemme, men så fikk jeg en genial idé: "Kan dere hjelpe meg å få byttet spenner på sekken jeg har, selv om det er et annet merke?"Joda, det kunne de. Det er bare å ta med sekken så kan de sende den vekk og få sprettet opp sømmer og satt på nye spenner der jeg har noen defekte. Det kommer selvsagt til å koste litt det også, men neppe så mye som en ny sekk, og som sagt er jeg så fornøyd med den jeg har at jeg har ikke egentlig lyst til å bytte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har både tusser og troll og fossegrimen attpå fått sin rikelige del golfballer. Været var ikke så verst så jeg tenkte jeg skulle prøve meg litt på nihullsbanen som er åpen for alle. Den store banen var full av folk, så der gadd jeg ikke prøve meg en gang. Når jeg ser hvordan det gikk på den lille banen så er det like godt. Det gikk baller i vann og bekker og noen forsvant så ut i ville skauen at de var umulige å finne igjen. Og en klarte å forsvinne midt på blanke fairwayen - rett utenfor green'en også.

Jeg fatter det ikke. Jeg så hvor den landet, men da jeg kom bort var den ikke å finne - og jeg trålet området ganske godt før jeg gav opp.

Men fikk en grei porsjon frisk luft i allfall. Og kommer sikkert til å finne noen gjenglemte muskler i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg. Har jobbet som fy for å komme i mål før prosjektsamling. Oppdager også at en kollega har en tendens til å grabbe til seg oppgaver innen mitt ansvarsområde. Det liker jeg dårlig. Har tatt det opp med sjefen, men han ser ikke problemet. Mitt problem er at denne kollegaen rett og slett ikke aner hva han driver med så hver gang han har vært inne og rotet til ting for meg så får jeg et styr med å ordne opp igjen, for han tar beslutninger i hytt og pine og mange av dem er, for å si det mildt, ikke spesielt lure i det lange løp.

Han har allerede vaset til for en annen kollega innen hans ansvarsområde og nå er det tydeligvis min tur. Kan ikke fatte og begripe hva man skal gjøre med sånne, når ledelsen ikke ser at det er et problem. :klo: Det virker som om det er hylekonkurranse der den som roper høyest blir hørt, rett og slett. Og kollega er god til å hyle høyt...

Det aller mest irriterende er at han ikke har fått unna et par prosjektrelaterte oppgaver i tide. Det er input som kommer fra hans ansvarsområde og som jeg har fått for sent til at jeg nå kan få fullført det som burde vært gjort før prosjektsamlingen. Dataene må nemlig innom en tredje instans og når det da blir bare et par dager mellom at tredje instans får dem og jeg må ha dem så går tydeligvis ikke det i hop. Hadde iallfall ikke fått reviderte data kl 17 i går kveld så da sendte jeg masemail og gikk hjem.

Blææææ. Hadde kollega brydd seg mer om sin egen jobb og mindre med alle andres så hadde livet vært enklere for oss alle.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spennende planer i helga nei. Skal slappe av før samling. Men tipper det blir et forsøk på liten joggetur i ettermiddag. (Litt fler kalorier i lunchen enn planlagt). Og så blir det skikkelig trening i morgen. Har nemlig vært hos frisøren så vil ikke ødelegge sveisen med å gnukke rundt på treningsapparater :ler: . Ble kjapp avgang til frisør. Hadde egentlig bare bestilt time for klipp, men så fikk jeg en uventet invitasjon til selskap neste helg så jeg la inn ønske om at hvis de fikk en avbestilling så ville jeg gjerne ha farget ettervekst også. Og jammen var det en kunde som uteble så frisøren ringte og jeg løp ;).

Nå er jeg så fin atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble både joggetur i går (3 km) og trening i dag. Fikk med meg både jogging, styrke og litt boksing i dag, så jeg føler meg ganske flink. Har ellers hatt suppemiddag og tatt livet med ro resten av dagen. Fikk unna en klesvask i morgentimene så huset er noenlunde presentabelt før 2 ukers jobbrace er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa meg ned...

3. dag på rad med 12 timersogvelsådetdag.... :veslejenta: Blir jammen passe sliten av sånt, gitt. Men må jo flire også. Det er prosjektsamling og vi som er med der er jo alle godt voksne, men jammen holder jeg ut. Jeg som er "gamlemor" på nærmere 50 holder ut lenger på jobb enn ungdommene på 30 :fnise: . De gamle er eldst fremdeles.

Fryktelig slitsomt, men morsomt også. Var så sliten i går at jeg knapt gadd sykle hjem, men i dag gikk det bedre. Mindre intensiv dag i dag, tross alt. Og så juksa jeg og tok bilen for jeg var litt småsnufsete i morges og det blåste en del. Skal bort i helga og har ikke lyst til å pådra meg supersnufs før det.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Selskap var hyggelig, og jeg fikk en del komplimenter for mitt "nye jeg" av slekta. :nigo: Veldig morsomt. For en gangs skyld følte jeg meg ikke som den personifiserte stygge andungen. Bilder som ble tatt beviser at jeg faktisk ser vanlig festpyntet pen ut. Deilig følelse å ikke være "hun derre tykke ufikse"....

Slanking, klesinnkjøp og litt tørrtrening med sminke har gjort underverker ser jeg.

Men ble en stri tur. Hadde rimelig lang reisevei, så det ble mye bil og fly. *puh* Enkelte deler av landet er verre å komme seg til og fra enn andre, det er sikkert og sant.

Slik sett veldig greit å ha en fridag før jobben krever sitt igjen. Nå surrer vaskemaskinen livlig for det har hopet seg opp i skittentøyskurven sist uke :husarbeid: , og litt senere må jeg få inn en treningsøkt også.

Tror kanskje det blir litt rydding i skuffer i kveld. De siste ukers innkjøp gjør at undertøysskuffene flyter litt over, og jeg har en mistanke om at det finnes enkelte gjenstander i bunnen av de skuffene som med fordel kan permitteres permanent. For store BH'er er ikke pent, og truser med sjaber elastikk kan sikkert også fjernes.

Eh....hei...hvor ble det av fridagen min????? :sjokkert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuff er ryddet. Resultatet var faktisk litt skuff-ende :fnise: . Innholdet var ikke riktig så galt som fryktet, men noe frynsete greier fikk nå æren av å bli overført til søpla. Må kanskje ta en razzia i T-skjorteskuffen også etterhvert.

Treningsøkt er også fullført, selv om jeg droppet tabatha'en mot slutten. Får heller jogge litt uti uka. Middag ble rett og slett Biff Szechuan fra den lokale "Kina'n". Fikk ikke kjøpt noe til middag i går og for å være ærlig så fristet det ikke med Fjordland fra Brustadbua heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! Kom hjem fra jobb i halv åtte tiden i kveld, men måtte likevel snøre på meg joggeskoene. Har ikke fått trent hele uken pga jobb og i går måtte jeg til og med droppe syklingen. Vi skulle ha "teamdinner" og jeg regnet med det kom til å bli knapt med tid. Det fikk jeg rett i. Til gagns....

40 minutter fra jeg forlot jobben til jeg skulle være klar til middag. Puh...

Men det gikk.

I kveld ble jeg altså innhentet av samvittigheten, så da ble det 20 minutter bakkeintervall. Etter all denne utstrakte shoppingen så må jeg jo sørge for at klærne fremdeles passer om noen måneder. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg inspirere av skufferyddinga for noen innlegg siden. Er mye som er slitt men helt. Jeg pleier å pakke slitne klær som ikke skal brukes til maling i reisekofferten. Da kan brukte boksere gå rett i søpla istedenfor å bli til en stadig voksende skittentøybag. Tar jeg med nye plagg, kan jeg aldri du meg for å håndvaske på hotellet, sånn at det kan brukes som reserve hvis oppholdet forlenges.

Tabatha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...