Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

I morgen er det tid for glukosebelastning. Fastong fra klokken 24 og tilogmed ingen drikke/vann :O må jo ha vann! Er jo vann og mat med en gang jeg står opp som gjør at jeg ikke blir dårlig. Men nå har jeg bestemt meg for å ta dette på strak arm og slutte å klage! Haha, får se hvordan det går :P

På Torsdag må jeg først på et kurs med nav (for at jeg ikke har jobb at the moment). Sån syns jeg er dritflaut! Og hvem vil ansette en gravid i 4. Måned uansett? Syns hele nav greia er flaut og nedverdigende på en måte. Jeg ER jo ikke en naver liksom. Det er ikke helt meg. Desverre ble min forrige arbeidsplass lagt ned.

Og etter navkurset så skal keg til legen pga bekken/ryggplager. Lurer på om jeg får påvist bekkenløsning/låsning og henvisning for hjelp. Kjenner det begynner å bli hemmende i hverdagen hvertfall.

Og på fredag skal jeg til tannlegen. Trodde jeg var så heldig å slippe i graviditeten men i helgen så falt hele fyllinga i den ene tanna ut (særr, er drt mulig? Tygget tyggis liksom). Og jeg som har så tannlegeskrekk *grinefjes* Mannen har faktisk lagt opp dagen sin så han kan være med til tannlegen. Føler det er litt tåpelig, men jeg er virkelig virkelig redd! Gråter hver gang fordi jeg er redd og det gjør vondt. Bedøvelse fungerer ikke pga adrenalin.. ond sirkel.

Travel uke, gleder meg til helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på glukosebelastningen! Får man ikke drikke vann heller?:o

Og tannlege... Jeg har også skikkelig skrekk. Mannen er med her også for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på glukosebelastningen! Får man ikke drikke vann heller?:o

Og tannlege... Jeg har også skikkelig skrekk. Mannen er med her også for å si det slik!

Takk! Nei, får visst ikke det.. Skal kjøpe meg noen blader jeg kan lese mens jeg venter og noe god mat jeg kan spise rett etter siste blodprøve! :nigo: får ikke tyghe tyggis engang..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gugga intatt! Grøss, det var utrolig ekkelt. Nå skjelver, fryser og svetter jeg.. Må puste meg gjennom kvalmen og konsentrere meg for ikke å spy. Også er jeg så suuulten! Kroppen min tålte ikke dette noe særlig.

Har kjøpt meg god mat jeg skal innta snarest etter siste blodprøve :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, høres ikke bra ut, gruer meg til jeg skal gjennom det der :(

Kos deg med maten når siste blodprøve er tatt hvertfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så bra. Hadde høyt fastende blodsukker på 5,3 og blodsukker etter testen på 7,3. Grensa til svangerskapsdiabetes er 7,8! Så jeg er akkurat under men det er slett ikke bra forde. Så jeg må kutte sukker osv og trene så jeg kanskje kan slippe sv.diabetes.

Etter testen var det helt jævlig. Jeg skalv, svettet og holdt på å svime av flere ganger. Så mamma måtte faktisk komme å hente meg for jeg klarte ikke komme meg hjem på egenhånd fra butikken.

Så det er jo skikkelig dritt! Det eneste jeg klarer å tenke nå er stor baby, komplikasjoner under/etter fødsel og lakris, julebrus og pepperkaker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig da!:/ håper ikke det blir noe høyere! Og så dumt du ble så dårlig:( hvor mye er det må man må drikke? Jeg tror ikke jeg klarer det altså:/ klarer jo ikke å drikke eplejuice:/

Så må det jo være lov å drikke julebrus av og til:) det gjør jo diabetikere også:) og sv. Dia trenger jo ikke å bety stor baby og komplikasjoner, men jeg forstår du blir bekymret :klem::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig da!:/ håper ikke det blir noe høyere! Og så dumt du ble så dårlig:( hvor mye er det må man må drikke? Jeg tror ikke jeg klarer det altså:/ klarer jo ikke å drikke eplejuice:/

Så må det jo være lov å drikke julebrus av og til:) det gjør jo diabetikere også:) og sv. Dia trenger jo ikke å bety stor baby og komplikasjoner, men jeg forstår du blir bekymret :klem::)

Det er 75 gram glukose blandet ut i 200 ml vann sånn ca. Og det bare vokste i munnen på meg, er så utrolig søtt!!

Får håpe det ikke blir høyere. Jeg må gjøre alt jeg kan for å unngå det hvertfall :) Bare så kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke de resultatene vi ønsket :( Men du klarer å gjøre det beste ut av det, det er jeg sikker på! Kan jo spise masse annet godt, som frukt og bær og sånt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt fastende blodsukker når du ikke er gravid? :)

Ikke for å være gledesdreper men for å helt og holdent unngå sukker så må man holde seg vekke fra å spise for mye frukt også Spiremor :/ det inneholder mye fruktose, og oppfører seg på samme måte som sukker i kroppen. Flere med diabetes kan heller ikke drikke for mye melk pga. Laktosen... MEN nå har ikke du Kaospåtobein DIA, så du kan jo ikke holde deg helt borte fra alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men husker ikke resultatene men det var MYE lavere og helt normalt.

Nei må kutte ned på det jeg kan og ikke spise for mye frukt og bær, men noe blir det! Tenker at det er bedre enn sjokolade og juice uansett så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men husker ikke resultatene men det var MYE lavere og helt normalt.

Nei må kutte ned på det jeg kan og ikke spise for mye frukt og bær, men noe blir det! Tenker at det er bedre enn sjokolade og juice uansett så :)

Ja, og du skal jo leve også:) de med diabetes tar seg også ett glass eplejuice, men de kan ikke drikke en kartong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du skal jo leve også:) de med diabetes tar seg også ett glass eplejuice, men de kan ikke drikke en kartong:)

Neida, det skal nok gå bra :) alt med måte! Bare føler at det var så "unødvendig" liksom.. Om noen skjønner hva jeg mener med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det skal nok gå bra :) alt med måte! Bare føler at det var så "unødvendig" liksom.. Om noen skjønner hva jeg mener med det :P

Ja, absolutt! Sikkert slik som jeg føler med at kvalmen ble så ille, det var virkelig unødvendig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off, så dumt at du ikke fikk de resultatene du hadde håpet på :(

Satser på at du får til å forebygge svangerskapsdiabetes ved å gjøre litt små endringer nå ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, så dumt at du ikke fikk de resultatene du hadde håpet på :(

Satser på at du får til å forebygge svangerskapsdiabetes ved å gjøre litt små endringer nå ja :jepp:

Ja satser på det! :-)

Dere er jo så gode da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei kaospåtobein (fantastisk nick forresten, hvor har du det fra?)

I kveld skal jeg bruke tida på å lese gjennom daboka di :jepp:

Men har fått med meg de kjipe resultatene fra glukosebelastningen :troest: Ikke så morsom beskjed. Men tror mye kan forebygges med noen enkle endringer. Det klarer du :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei kaospåtobein (fantastisk nick forresten, hvor har du det fra?)

I kveld skal jeg bruke tida på å lese gjennom daboka di :jepp:

Men har fått med meg de kjipe resultatene fra glukosebelastningen :troest: Ikke så morsom beskjed. Men tror mye kan forebygges med noen enkle endringer. Det klarer du :tommel:

:vinke: Hei på deg. Så hyggelig! Nicket kommer fra første gang jeg var gravid da følte jeg meg virkelig som et kaos på to bein! :fnise: Er det for så vidt enda.

Ja, får tenke litt ekstra på matinntaket og trening så har jeg gjort mitt hvertfall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...