Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Ja skikkelig koselig :D

Han ble sjokkert, men heldigvis glad når jeg fortalte det igår.. Ingen av oss hadde vel egentlig trodd at det skulle gå så fort xD men vi gleder oss begge og håper at lille spiren klorer seg fast...

Litt usikker på når jeg skal fortelle på jobben, jeg har det jo litt som deg, siden vi jobber som det samme :) Vil liksom ikke fortelle fortidelig, men en kan vel ikke vente så lenge før jeg må si det til sjefen ivertfall...

Har heldigvis ikke noe plager o.l merker egentlig ikke så mye til at jeg er gravid, eneste er vel at jeg er trøttere om dagene, men jeg får vertfall trent uten problemer.. Håper det varer lengst mulig.

Kjekt også når det går så fort ;) jeg regner med at du jobber på land? Du må ihvertfall vurdere din arbeidsdag. Jobber du med kjemikalier, benzen, LRA, ol? Jeg har allerede sagt det til sjefen siden jeg jobber offshore. Skal kanskje ut nå, men det blir tilrettelagt i såfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt også når det går så fort ;) jeg regner med at du jobber på land? Du må ihvertfall vurdere din arbeidsdag. Jobber du med kjemikalier, benzen, LRA, ol? Jeg har allerede sagt det til sjefen siden jeg jobber offshore. Skal kanskje ut nå, men det blir tilrettelagt i såfall :)

Ja jeg jobber på land :) Heldigvis ikke så mye kontakt med div kjemikalier osv, helst under klargjøringsarbeid eller bytting av div filter. Tenker at jeg ser det lit an. Jeg begynner på jobb om ca 1 uke og regner med at den perioden skal gå fint uten å evt nevne noe, ser det heller lit an ihht hvilke arbeidsoppgaver vi har den uken. Så går jeg jo på 3 uker fri så da vil jeg være rundt 9 uker på vei når jeg begynner igjen på jobb. Skal du jobbe noe natt når du er ute offshore eller har du kun dag? Vet jo at det er anbefalt å ikke jobbe natt når en er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :D

Tusen takk :)

Det har ikke helt gått opp for meg egentlig, føler meg ikke akkurat gravid, har heller ingen symptomer untatt at jeg er mer trøtt en vanlig..

Håper at formen holder seg bra og at spiren klorer seg fast :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg legetime og en time hos privat klnikk for tidlig ultralyd..

Jeg hadde aldri verden klart å vente til uke 18 OUL, så har bestilt en nå da vil jeg være i uke 11 ca, syns det er lenge nok å vente.

Jeg tror fremdeles ikke at jeg er gravid... Så måtte derfor tisse på en pinne idag for å se at JODA det kom to streker idag og... :fnise:

Måtte alle ha en fin mandag og en fantastisk uke :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg legetime og en time hos privat klnikk for tidlig ultralyd..

Jeg hadde aldri verden klart å vente til uke 18 OUL, så har bestilt en nå da vil jeg være i uke 11 ca, syns det er lenge nok å vente.

Jeg tror fremdeles ikke at jeg er gravid... Så måtte derfor tisse på en pinne idag for å se at JODA det kom to streker idag og... :fnise:

Måtte alle ha en fin mandag og en fantastisk uke :danse:

Hahah! Kjenner meg igjen, jeg har tissa på 9 pinner til nå tror jeg(om ikke enda flere...)

Vanskelig å tro på det ja! Visst om det en uke, som føles som en mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah! Kjenner meg igjen, jeg har tissa på 9 pinner til nå tror jeg(om ikke enda flere...)

Vanskelig å tro på det ja! Visst om det en uke, som føles som en mnd!

:biggrin: Godt det er flere som meg ass...

Jeg synes tiden går så fryktelig seint.. Skikkelig snegletempo... Satser på at det blir litt bedre når jeg begynner på jobb igjen på Onsdag. Hvordan går det der skal du reise ut offshore eller har de et bedre tilbud til deg på land?

Aaargh det er to "eventer" som jeg skal på nå fremover, begge før vi har tenkt å fortelle om graviditeten til noen..

Den første er en veninnebursdag.. Da tar jeg den klassiske alkoholfrivin oppi vanlig vinflaske :P og bestiller alkoholfrie drinker på byen..

Den neste er med jobben så der må jeg finne på noe lurt for de er så frykelig nyskjerrige og skal helst vite alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gratulerer så mye!!! :) Heldig som fikk det til så fort :) Gleder meg til å følge deg framover :)
Jeg har akkurat kastet brettet selv, å håper at det ikke tar så lang tid for oss heller ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gratulerer så mye!!! :) Heldig som fikk det til så fort :) Gleder meg til å følge deg framover :)

Jeg har akkurat kastet brettet selv, å håper at det ikke tar så lang tid for oss heller ^^

:velkommen:

Tusen takk :D Klarer ikke helt å tro det selv enda, men slik er det vel kanskje for de fleste.

Ja skjønte ikke så my selv da jeg stod der med positiv test 2 mnd etter jeg kastet pillen, så vi har vært veldig heldige, måtte spiren klore seg fast :)

Masse lykke til med prøvingen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som syns den første tiden går seint :P Prøver å telle ned til førte UL som er om sånn ca HUNDRE OG MANGEN ÅR! :kjefte:

Egentlig er det rett under 6 uker til.... Faktisk nesten så jeg vurderer å bestille en UL i uke 8-9 ish, kanskje litt overkill, får se hva samboer mener om ideen. (Verdt å nevne at jeg er trolig den MEST utolmodige personen EVER)....

Idag var første dag på jobben etter at jeg fant ut at jeg er gravid...

Fortalte det til sjefen og idag, syns egentlig det er litt veeel tidlig er jo kun 5+2 idag men bedre at han vet mtp jobben jeg har. Han ble glad på mine vegne da.. Så nå krysses alle fingre,tær og alt annet som kan krysses for at lille kirsebæret holder seg inne til Oktober :D

Endret av ShiningStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hekter deg på mine innlegg ;) Og ja - tiden går i sneglefart! Skulle ønske jeg kunne gå i hi til uke 12 eller noe.. eller dvs, jeg har tidlig UL i uke 9 som jeg kommer til å være kjempespent på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt brukt de kronene ekstra på tidlig UL ;) Jeg er ikke VERDENS meste utolmodige person, men de ukene der er så nervepirrende, så lett sier bare jeg! Tenker i uke 9, men vil dere da ta en ny tidlig UL før uke 18 også? :fnise: Mannfolka blir vel kjempelei av å se på den skjermen med tiden ^^

6+1 hos meg, kjenner også at det går såååå tregt! Er inne på appene flere ganger til dagen for å se "hva som skjer" i dag. Føler det går så lang tid før neste dag, sniktitter alltid på de neste dagene :laugh:

Men for hver dag som går - er spiren litt større, litt mer er utviklet - og faren for SA går ned :danse:

Så bra at sjefen tok det fint :) Håper du ikke treffer for store utfordringer i jobben! Ville kanskje ha alliert meg med èn operatør, som kan ta over dine oppgaver som du ikke føler for?

Hvordan er symptomene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og hekter deg på mine innlegg ;) Og ja - tiden går i sneglefart! Skulle ønske jeg kunne gå i hi til uke 12 eller noe.. eller dvs, jeg har tidlig UL i uke 9 som jeg kommer til å være kjempespent på!

God ide med hi altså I wish :D De siste dagene har gått litt bedre men fremdeles går tiden seint... :)

Jeg hadde definitivt brukt de kronene ekstra på tidlig UL ;) Jeg er ikke VERDENS meste utolmodige person, men de ukene der er så nervepirrende, så lett sier bare jeg! Tenker i uke 9, men vil dere da ta en ny tidlig UL før uke 18 også? :fnise: Mannfolka blir vel kjempelei av å se på den skjermen med tiden ^^

6+1 hos meg, kjenner også at det går såååå tregt! Er inne på appene flere ganger til dagen for å se "hva som skjer" i dag. Føler det går så lang tid før neste dag, sniktitter alltid på de neste dagene :laugh:

Men for hver dag som går - er spiren litt større, litt mer er utviklet - og faren for SA går ned :danse:

Så bra at sjefen tok det fint :) Håper du ikke treffer for store utfordringer i jobben! Ville kanskje ha alliert meg med èn operatør, som kan ta over dine oppgaver som du ikke føler for?

Hvordan er symptomene dine?

Samboer var ikke helt enig i enda en tidlig UL, skjønner han litt også, han sier at så lenge du ikke føler at noe er galt og alt går fint enda så kan vi heller vente å se det litt an... Nå er det heldigvis ikke så mangen ukene til UL. Jeg skal jo også til legen om ca 2 uker. Satser på at det kanskje kan roe litt av spenningen :P

Ja jeg har kopiert det skjemaet som J86 la ut på dagboken din for en tid tilbake... Kjekt å se prosenten dale nedover dag for dag :)

Her er det nesten ingen symptomer, kan sove litt lengre kanskje og blir fortere trøtt, og ja SINNSYKT ømme nipler! :P Ellers er formen fin :) Hvordan er det med deg. går det greit å jobbe så lange dager offshore?

Legger igjen noen spor for å følge med. Gratulerer og lykke til! :)

Velkommen skal du være... Inn å lese på din dagbok nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide med hi altså I wish :D De siste dagene har gått litt bedre men fremdeles går tiden seint... :)

Samboer var ikke helt enig i enda en tidlig UL, skjønner han litt også, han sier at så lenge du ikke føler at noe er galt og alt går fint enda så kan vi heller vente å se det litt an... Nå er det heldigvis ikke så mangen ukene til UL. Jeg skal jo også til legen om ca 2 uker. Satser på at det kanskje kan roe litt av spenningen :P

Ja jeg har kopiert det skjemaet som J86 la ut på dagboken din for en tid tilbake... Kjekt å se prosenten dale nedover dag for dag :)

Her er det nesten ingen symptomer, kan sove litt lengre kanskje og blir fortere trøtt, og ja SINNSYKT ømme nipler! :P Ellers er formen fin :) Hvordan er det med deg. går det greit å jobbe så lange dager offshore?

Velkommen skal du være... Inn å lese på din dagbok nå :)

Nei min kjære prøvde også forsiktig si at det kanskje var nok med bare en tidlig UL, i uke 11 da vi evt kan se om det er noen sykdommer. Så da får vi ikkje gjort det før hyttetur med mamma. Neste hintet var å ikke fortelle noe til dem da - så kanskje jeg bare får vente litt da :P vil fortelle NÅ!!

Men er nok fornuftig da, kvinner har jo født i alle år og bare hatt èn UL :P

Så kjekt at andre også har nytte av det, jeg ser på det hver dag - selv om jeg vet at er 8,4% sjans dagen etterpå - må jeg bare se :fnise:

Høres likt ut som meg :) Veldig trøtt og sliten i kroppen, har vokst veldig i brystene og niplene blir mer og mer ømme. Gubben har noe å glede seg til ^^ Litt kvalm til tider, men er mest når jeg ikke har spist på en stund eller er veldig trøtt. Det går helt greit, fikk lov å legge meg nedpå litt i dag så det hjelper :)

Hvordan er det på jobb hos deg da? Dere går kanskje 12-timers i helgene? Jeg jobba skift på land tidligere, og 12-timersskift på land er SÅ mye verre enn her ute. En skal jo faktisk kjøre til jobb, lage mat, vaske klær, være sosial osv.. Det er slitsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei min kjære prøvde også forsiktig si at det kanskje var nok med bare en tidlig UL, i uke 11 da vi evt kan se om det er noen sykdommer. Så da får vi ikkje gjort det før hyttetur med mamma. Neste hintet var å ikke fortelle noe til dem da - så kanskje jeg bare får vente litt da :P vil fortelle NÅ!!

Men er nok fornuftig da, kvinner har jo født i alle år og bare hatt èn UL :P

Så kjekt at andre også har nytte av det, jeg ser på det hver dag - selv om jeg vet at er 8,4% sjans dagen etterpå - må jeg bare se :fnise:

Høres likt ut som meg :) Veldig trøtt og sliten i kroppen, har vokst veldig i brystene og niplene blir mer og mer ømme. Gubben har noe å glede seg til ^^ Litt kvalm til tider, men er mest når jeg ikke har spist på en stund eller er veldig trøtt. Det går helt greit, fikk lov å legge meg nedpå litt i dag så det hjelper :)

Hvordan er det på jobb hos deg da? Dere går kanskje 12-timers i helgene? Jeg jobba skift på land tidligere, og 12-timersskift på land er SÅ mye verre enn her ute. En skal jo faktisk kjøre til jobb, lage mat, vaske klær, være sosial osv.. Det er slitsomt :)

Ja er inne på grafen hver dag, jeg vet jo hva neste dags % er men må nesten inn å sjekke fordiom :fnise:

Ja det stemmer vi har 12 timersskift i helgene, og merket denne helgen at det var mer slitsomt enn før... Stakkars samboer såg ikke mye til meg denne helgen, det var jobb --> Hjem --> Dusj --> sove... Heldigvis har jeg veldig kort vei til jobb typ 5 min men kjenner det er slitsomt..

Er veldig spent på hvordan det blir etterpå. Sjefen skulle sjekke opp i hvordan det blir da med arbeid, og mest sannsynlig ønsker de litt høyere opp i systemet at jeg skal overføres til dagtid.. Det er jo både fordeler og ulemper med det.. MER jobbing.. men jeg opparbeider meg endel feriedager så det blir spennende og se fremover...

aah 1 dag igjen med jobbing nå så går jeg på fri i ca 3 uker :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja er inne på grafen hver dag, jeg vet jo hva neste dags % er men må nesten inn å sjekke fordiom :fnise:

Ja det stemmer vi har 12 timersskift i helgene, og merket denne helgen at det var mer slitsomt enn før... Stakkars samboer såg ikke mye til meg denne helgen, det var jobb --> Hjem --> Dusj --> sove... Heldigvis har jeg veldig kort vei til jobb typ 5 min men kjenner det er slitsomt..

Er veldig spent på hvordan det blir etterpå. Sjefen skulle sjekke opp i hvordan det blir da med arbeid, og mest sannsynlig ønsker de litt høyere opp i systemet at jeg skal overføres til dagtid.. Det er jo både fordeler og ulemper med det.. MER jobbing.. men jeg opparbeider meg endel feriedager så det blir spennende og se fremover...

aah 1 dag igjen med jobbing nå så går jeg på fri i ca 3 uker :D :D

Ja det blir en slags mani! Er så deilig å bare "åh, yes! nå er det bare *regner* 1/20 som mister" :D Men tenke da, 19/20 går det jo bra med. Er jo ganske bra prognoser allikevel :) synes jeg da!

Å, heldig som bor så kort vei fra jobb ;) Da er det jo veldig greit! Hmm, hvilket arbeid kan de gi deg på dagtid da? Er du interessert? Kan jo være interessante prosjekter og slikt å være med i? :) Når jeg jobbet på land, ble de gravide plassert inn i kontrollrommet i siste perioden av graviditeten.

Deilig med 3 uker fri da :D Da får du kommt deg langt videre i svangerskapet til neste gang du skal på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir en slags mani! Er så deilig å bare "åh, yes! nå er det bare *regner* 1/20 som mister" :D Men tenke da, 19/20 går det jo bra med. Er jo ganske bra prognoser allikevel :) synes jeg da!

Å, heldig som bor så kort vei fra jobb ;) Da er det jo veldig greit! Hmm, hvilket arbeid kan de gi deg på dagtid da? Er du interessert? Kan jo være interessante prosjekter og slikt å være med i? :) Når jeg jobbet på land, ble de gravide plassert inn i kontrollrommet i siste perioden av graviditeten.

Deilig med 3 uker fri da :D Da får du kommt deg langt videre i svangerskapet til neste gang du skal på jobb ;)

Dersom jeg går over på dagtid, blir det sikkert endel av de samme oppgavene som før bare med litt tilrettelegging, Litt usikker på om jeg vil dette egentlig. Vil helst ha en ordning hvor jeg kan jobbe med skiftet mitt alle dagene utenom natt, og heller gå en med et annet skift når jeg egentlig skulle jobbet natt.

Da får jeg jo samme friperiodene, og slipper å jobbe man-fredag, ser for meg at det nesten kan bli tyngre...

Regner med det blir litt samtaler når jeg begynner tilbake på jobb igjen om hvordan vi gjør det fremover...

Sjefen er heldigvis grei og sier at vi må få til noe som er 100 % best for meg...

6+4 idag.... Syns denne uken her har gått litt fortere :D :D Nå er det bare rett over en uke så har jeg legetime, satser på at alt er bra da så er det bare å telle ned ukene til UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker idag :rodmer: Hadde bare tiden gått litt fortere xD

Trøster meg med at det er OVER 96 % sannsynlighet for at dette skal går bra, viktig å holde motet oppe og satse på at mageboeren trives :)

1 uke så er det legetime og 4 uker så er det UL... måtte tiden gå fort altså :D

Formen er enda veldig bra, stort sett så sover jeg ca 10 timer hver natt, mageboeren stjeler tydligvis energi.. Ellers merker jeg litt småkvalme på natt/tidlig morgen men det går over relativt fort heldigvis. Håper formen holder seg like bra i ukene fremover...

Idag skal jeg på trening, kjenner det skal bli godt å bevege seg litt..

60 minutter med spinning står på planen, og litt styrke ettrpå...

Ha en fin uke :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah det gøyest med å male er når du må vente ca 2 timer før du kan ta strøk nr 2.... :fnise:

Gleder meg til å se hvordan det blir tilslutt. Jeg har malt gangen nede i en gråblå farge så blir innergang og opp i andre etg i en lys farge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...