Gå til innhold

Betale husleie hos samboer?


Gjest Myflower

Anbefalte innlegg

Jeg bor i samboers eide hus. Betaler 4000 kr i mnd for å få bo her. Jeg synes det legger en demper på stemningen, og jeg blir ærlig talt litt irritert pga det.

Han vet at jeg ikke har stort mer i inntekt enn det i mnd - og jeg bruker stort sett alt jeg har av penger i mnd til å betale han.

Jeg har ingen mulighet til å spare penger, og da er det ekstra surt at jeg vet at de pengene jeg betaler han, går rett inn på sparekontoen hans.

Jeg mener selvfølgelig jeg skal være med på å betale halvparten av faste utgifter som mat, strøm, tv osv. Men husleie i tillegg? Er det normalt? Trodde man skulle bo sammen med samboer fordi man ville jeg, ikke for å tjene mest mulig på det.

Føler meg ærlig talt som en leieboer.

Så det er greit at du skal spare på det da eller?

Du setter likestillingen tilbake😂

Finn deg ditt eget sted å bo da, så får du se hvor mye du må ut med da!

Anonymous poster hash: 34d4e...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hun har vel ikke det, siden hun har samboer som sikkert tjener bra?

Anonymous poster hash: 79d50...9d2

 

når hun leier hos ham og om hun får leiekontrakt så. Han har ingen forsørgerplikt ovenfor henne. Det blir som å nekte noen bostøtte fordi de bor i kollektiv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts- kjæresten din er en gjerrig f. Han VET du har liten inntekt og di eier ingenting og han krever alikevel dette av de g? Jeg skjønner godt du er opprørt. Det er lov å forvente at en kjæreste er SNILLE og klarer faktisk å ikke være gjerrig. Merker jeg en person er gjerrig og lite generøs gir jeg beng I vedkommende. Jeg gir MYE av meg selv og masse økonomisk om det trengs og jeg forventer samme generøsitet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når hun leier hos ham og om hun får leiekontrakt så. Han har ingen forsørgerplikt ovenfor henne. Det blir som å nekte noen bostøtte fordi de bor i kollektiv

Er adressen deres felles pga samboerskap, så må det presiseres i søknad at de ikke har felles økonomi i så fall.

Anonymous poster hash: 79d50...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er det man får når man er arbeidsledig..

Anonymous poster hash: e52f9...854

Vel... Da skulle jeg gjerne visst å vite hvor disse pengene blir av for meg. Jeg er arbeidsledig og får 0 kroner i måneden av NAV.

Anonymous poster hash: d7c4f...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at man betaler husleie ja, har selv venninner som har samboere som betaler husleie. 

 

Mitt råd er å snakke med denne samboeren din og høre om dere kan redusere disse husleieavgiftene mens du søker etter jobb. I tillegg ville jeg snakket om muligheten for å på sikt kjøpe deg inn i huset slik du og han ikke kommer ut som store tapere ved et evt brudd.



Anonymous poster hash: a8218...a03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...