Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

Det er jo ikke snakk om å klare det, men å føle at man får et barn sammen. Jeg hadde følt meg sviktet dersom mannen i det hele tatt tenkte at dette var en god ide. Det er kjempefint at han ikke glemmer barn fra forrige forhold, men hans hensyn til dem avhenger jo ikke av en reise så langt unna akkurat da. Hadde det vært snakk om å besøke sin døende mor en siste gang eller noe sånt, er jo det noe annet. Men det virker så rart at denne ferien må skje akkurat da.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåskjell

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

Det er klart hun klarer det hvis hun må, men hvis det kan unngås, det ikke er noe spes de skal som gjør at de må reise akkurat da, OG ts føler det utrygt, hvorfor legge opp til det??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart at jeg klarer meg alene. Bor ikke i isolasjon uten tilgang til leger eller hjelp hvis det blir nødvendig. Men synes det er dumt å være alene mens han er på en vanlig ferie. Tar det opp med han i morgen.

Ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

Klart det!

Hva om det skjer noe med henne? Godt å ha en trygghetsfølelse hjemme. Jeg synes det e så trist hvis kjæresten min drar på ferie med unger og koser seg - imens jeg må ta meg av babyen hjemme - lite søvn +++......Føler meg så trist hvis det skjer...Koselig å dele den stunden sammen i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 1ab63...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart at jeg klarer meg alene. Bor ikke i isolasjon uten tilgang til leger eller hjelp hvis det blir nødvendig. Men synes det er dumt å være alene mens han er på en vanlig ferie. Tar det opp med han i morgen.

Ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

At du klarer det er jeg ingen tvil om, personlig ville jeg vært såret over at han ikke ønsket å være der med meg og barnet den første tiden. En ting hvis han måtte reise pga jobb, en stor feiring el.l, men en vanlig ferie...?? Det samme gjelder de kommende besteforeldrene. Synes også det er en merkelig måte å lære de eldste barna om famlieverdier på!!

Anonymous poster hash: 9e226...2b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Hva slags pappa er det som velger å ikke se sin nyfødte baby på to uker og hva slags kjæreste er det som reiser fra kjæresten som er nybakt mor rett etter fødsel? For ferie?!??

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som han fyren ikke er heeeeelt oppegående sosialt iallefall.

Hvis jeg foreslo noe slikt til min, så hadde jeg fått så ørene flagret. Men så hadde det ikke falt meg inn da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens det er tydelig at han ikke orker nyfødt baby mas. Det er ikke at han ikke forstår hintinga eller situasjonen eller hva enn det måtte være. Han orker ikke nyfødt baby og tar ferie midt opp i det. Enkelt og greit.



Anonymous poster hash: 8bfdb...069
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Det hadde ikke vært tema engang hos oss. Det er begges barn og det bør være i begges interesse å være tilstede de første ukene i barnets liv. Det er derfor far får fødselspermisjon, ikke for å reise på ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

For en drittmann, hadde sambo foreslått noe slikt hadde jeg fått hakeslepp. Takk og lov for at han var tilstede ettersom jeg var inn og ut av sykehuset i flere uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ikke hadde klart en 1-3 uker gammel baby alene i 14 dager, når den blir 3-4 mnd så er det ok, men før det får far vær så god være hjemme.



Anonymous poster hash: 91de1...cb0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stor egoist! Stakkars deg TS. :hug: Man drar da vitterlig talt ikke på ferie omkring en fødsel?! Selv vi som IKKE har barn hat vett nok til å forstå den der, mens en mann som allerede er far ikke klarer det?! Det er ikke mye mann i mine øyne, men en drittunge. Merkelig at ikke dette nye barnets besteforeldre reagerer i grunn. Altså, hva pokker?! Ja, TS ble litt sint på dine vegne nå :hug:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor valgte de akkurat den datoen?



Anonymous poster hash: a925e...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ja, hvis mannen min hadde reist på ferie i to uker rett etter fødsel, så hadde jeg fint klart meg. Men jeg hadde ikke bodd der da han kom tilbake.

Jeg mener IKKE at det har noe med hans tidligere barn, da de ikke trenger å dra til den ønskede Australia turen akkurat den datoen. Og de kan helt fint utsette det når grunnen ikke er noen annen et at barna hadde lyst til å dra ril Australia en gang.

Og hvis min mann kan reise fra meg i noe som kommer til å være min (og hans) største forandring i livet, der jeg føler meg så sårbar og redd, da vet jeg ikke helt hva jeg hadde tenkt om han etterpå. Jeg forventer faktisk at når man er sammen så skal man støtte hverandre, man skal være det for hverandre i tykt og tynt, og når han tar så lett på det å fåe t barn til og at det ikke betyr noe om hvordan jeg har det så tror jeg faktisk at jeg hadde gått fra han.

Har han først gjort noe sånt, så vil han gjøre det igjen og igjen. Og jeg orker ikke et liv med mann som kun skal vise meg hvor lite jeg blir prioritert.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dine svigerforeldre at du er gravid? Og at du har termin like før reisedato?

Ganske sprøtt hvis de går med på å reise selv om de vet om svangerskapet.

Da har du ikke bare funnet deg en ganske sprø mann, men i tillegg ganske sprø svigerforeldre :(

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Så istedet for å bruke ferien, så velger han altså å ta ungene ut av skolen rett etter ferien og reise til andre siden av jorden?

Enten er han en komplett idiot eller så er TS troll.

Tenkte det samme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for en mann

Anonymous poster hash: a5fe6...050

Og svigerforeldrene er jammen ikke bedre. Planlegge 2 ukers ferie på andre sia av jordkloden 3 uker etter at barnebarnet har termin??? Det er jo helt merkelig. Sært!!

Anonymous poster hash: 7f17f...1ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte de akkurat den datoen?

Anonymous poster hash: a925e...128

Herregud folkens det er tydelig at han ikke orker nyfødt baby mas. Det er ikke at han ikke forstår hintinga eller situasjonen eller hva enn det måtte være. Han orker ikke nyfødt baby og tar ferie midt opp i det. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 8bfdb...069

Ja, antakelig. Da er det praktisk å skylde på at man har særkullsbarn, som MÅ ha ferie akkurat når et søsken skal bli født.

Syns det er rart ts greier å heve seg over det og ikke bli bitter. For jeg hadde blitt meget forbannet og kjempeskuffet.

Svigerforeldrene er jo mildt sagt helt håpløse. Skulle tro svigermor i det minste greide å sette seg inn i situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pappa er det som velger å ikke se sin nyfødte baby på to uker og hva slags kjæreste er det som reiser fra kjæresten som er nybakt mor rett etter fødsel? For ferie?!??

Kanskje det handler om at barna hans ikke skal bli sjalu på den nye babyen? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...