Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med mageakriviteten hos dere om dagen? De siste to-tre dagene har det plutselig blitt merkbart mindre her. Merker jo noe, men bevegelsene er færre og svakere. Er 37+0. Har vurdert å ringe føden, men er så redd for å bli oppfattet som hysterisk. De sider jo at det på slutten blir mindre plass og noen steder leser jeg at det derfor blir mindre bevegelser, mens andre steder står det at det ikke skal bli mindre bevegelser.

Ikke vær redd for å være hysterisk, de sier jo det er viktig å ta mindre bevegelser på alvor. Du kan jo bare ringe også vurderer de det ut fra det du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det med mageakriviteten hos dere om dagen? De siste to-tre dagene har det plutselig blitt merkbart mindre her. Merker jo noe, men bevegelsene er færre og svakere. Er 37+0. Har vurdert å ringe føden, men er så redd for å bli oppfattet som hysterisk. De sider jo at det på slutten blir mindre plass og noen steder leser jeg at det derfor blir mindre bevegelser, mens andre steder står det at det ikke skal bli mindre bevegelser.

Jeg ville ringt. Jeg merker endrede bevegelser, han har mindre plass, og jeg føler han sover lengre om gangen - men du skal ikke kjenne mindre i den forstand. Kanskje bare litt mer glidende feks, og som nevnt tror jeg de gjerne sover litt lenger om gangen på slutten. Så ta en telefon, ikke fordi du nødvendigvis har grunn til bekymring, men fordi du skal være komfortabel med det du kjenner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nesten motsatt - jeg kjenner mer nå på slutten enn det jeg har gjort tidligere. Da jeg nevnte at jeg hadde kjent litt mindre en dag, dagen før jeg skulle på kontroll, så var gynekologen veldig på at det var viktig å ringe heller en gang for mye enn for lite. Du kan f.eks først prøve trikset med å drikke noe kaldt og søtt og legge deg ned og telle spark i en time, hvis du ikke har gjort det allerede- det vil de fleste uten risikosvangerskap få beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon, Nori. Alt er sikkert i orden, men det er bedre å være på den sikre siden.

Her tror jeg Lillesøster har snudd seg riktig vei. Nå kjenner jeg plutselig sparkene nede fremfor oppunder ribbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, trengte bare litt bekreftelse på at det var greit å ringe. Uansett hvor dumt det høres ut. Spiser frokost nå og så ringer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med føden. De ville ha meg inn på en sjekk siden det var så markant forskjell fra mønsteret tidligere denne uka. Så da setter vi oss i bilen. Krysser fingerene for at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du ringte nori, mest sannsynlig er alt helt fint, men du må faktisk vite det :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så bra ut. Forklaringen er nok at babyen har snudd seg og ligger nå med ryggen på min høyre side og bena mot venstre. Jeg har morkaka foran på venstre side og kjenner derfor mindre enn da h*n lå motsatt vei. Glad for at jeg ringte, har mer ro i sjela nå. Og de sa at det bare var å ringe igjen om noe skulle endre seg eller jeg fortsatte å bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ringte Nori, og at alt var i orden :-). Jeg er veldig sånn selv at jeg er redd for å være til bry og "mase", men har ringt føden kanskje 3 ganger iløpet av svangerskapet. 2 av gangene måtte vi komme nedover, og jeg husker at jeg syntes det var pinlig når det visste seg at alt var ok, og ene gangen holdt jeg på å snu i døra å for jeg følte meg så dum.. Men hun ene jordmora ble nesten litt streng når jeg beklaget meg for bryderiet lissom.. Og den andre gangen var jordmora veldig opptatt av om jeg syntes det var ok å dra hjem igjen, og at jeg følte meg trygg på alt alt var greit, osv. Det er jo faktisk en del av jobben deres å ta bekymringer på alvor :-)

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig Yvelia.

Men man hører jo disse skrekkhistoriene om de som ringer og får kjeft.. Og jeg føler meg allerede krevende nok med alt dette sprøytestyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at alt sto bra til, Nori!

Jeg har vært til sjekk et par ganger selv. Det føltes jo som man er til bry, men de er ganske klare på at det er bedre å sjekke enn å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet forresten de to siste babyboksene i dag, så da har jeg litt ferskingbleier i hus. Så små!

Kjenner jo til de fleste produktene fra før, minus alt det ikke-babyrelaterte i pakken fra vitus (eller var det apotek1?), men gratis er gratis :fnise:

Mangler da egentlig bare ammeinnlegg og yørre wipes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at alt var bra, Nori! Det var fint at de tok deg på alvor, da føler man det er ok å ringe senere hvis man merker noe annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var fint, Nori! :) selv har jeg ikke turt å ringe føden i svangerskapet, men om jeg blir bekymret de neste ukene skal jeg ikke nøle, føle alle har vært en tur innom der :) men når det er sagt så fikk jeg ikke så veldig godt inntrykk av dem da jeg var inne der for å levere noen papirer tidligere i uken :P kan vær jeg bare var uheldig med hun som satt i skranka da!

Her virker det som om baby sover veldig lenge om gangen.. Mener på å ha lest at de maks sover en time om gangen?

I den fra vitusapotek var det mye ikk-baby relatert ja, slik som drops og energibarer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta en telefon, Nori. Alt er sikkert i orden, men det er bedre å være på den sikre siden.

Her tror jeg Lillesøster har snudd seg riktig vei. Nå kjenner jeg plutselig sparkene nede fremfor oppunder ribbeina.

Du mener vel at du kjenner dem under ribbbeina fremfor nede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel at du kjenner dem under ribbbeina fremfor nede? :)

Jeg har kjent spark/bevegelse øverst i magen lenge (og da har hun hatt hodet opp), så da antok jeg at hun hadde snudd seg da det plutselig var motsatt. De ligger jo brettet dobbelt inni der... men nå er det tilbake til spark oppe, så jeg aner virkelig ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe om hvor lenge de sover i slengen. Her går det i perioder i løpet av døgnet. Morgener er rolige, kvelden mer aktiv og en periode med fullt party midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent spark/bevegelse øverst i magen lenge (og da har hun hatt hodet opp), så da antok jeg at hun hadde snudd seg da det plutselig var motsatt. De ligger jo brettet dobbelt inni der... men nå er det tilbake til spark oppe, så jeg aner virkelig ikke :ler:

hehe ikke lett å vite, hun har vel bedre plass til å snu seg og siden du er andregangs.. Min sparker i øverste del i magen nå når hodet ligger ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...