Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg ble helt nervøs av å lese om fødselen i helgen pga lite liv. Hadde nesten ikke kjent noe på 2 dager i går, men jeg har vært rolig på det tidligere og tenkt han har lagt seg bak morkaka el. Prøvde å spise en is, drikke stort glass saft og det eneste jeg fikk tilbake var et bittelite dult. Så i går kveld ble det en tur på føden for å sjekke altså og alt var veldig fint!! Han hadde bare lagt seg godt til rette nå og beina lå bak morkaka. Så nærme termin syns jeg det var greit å se at alt var ok og som det skulle altså. Så nå kan jeg være trygg fremover og vare vente på at han får brakkesyken og vil ut :)

Gubben forbanna Internett :D haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er virkelig bedre med en sjekk for"mhe" enn for lite. Ring hvis dere er usikre! Vanligvis skal det å spise et måltid eller drikke noe kaldt og søtt gjøre at det blir mer bevegelse.

Jeg gikk i samme fella sist med førstemann. Tenkte ikke over at han var rolig før det plutselig slo meg at det var litt for rolig. Det gikk jo bra, men denne gangen er jeg heller litt føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mer bevegelse etter middag heldigvis. Så ser jeg det an litt nå utover kvelden at det ikke blir mindre hvertfall. :)

Jeg gikk i samme fella sist med førstemann. Tenkte ikke over at han var rolig før det plutselig slo meg at det var litt for rolig. Det gikk jo bra, men denne gangen er jeg heller litt føre var.

Ble du satt i gang eller fikk ks fordi han var rolig? Hvor langt var du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: jeg var nesten to uker over termindato. Begynte såvidt å få egne rier da jeg var inne til sjekk, og fikk pitocin-drypp for å forsterke disse etterhvert. Men det hadde ingen effekt, så da babyen fikk veldig høy puls ble KS bestemt. 15 min senere var han ute, så det gikk veldig fort.

Jeg hadde misfarget fostervann, så det var derfor baby ikke hadde det bra. Ble dårlig selv også, noe som antagelig gjorde at riene aldri fungerte som de skulle.

Det var aldri noen direkte fare for oss altså. De passet godt på hele veien! Men jeg vet ikke om det hadde gått like bra om jeg hadde sett det an... ideelt sett burde jeg ha vært tidligere inne til sjekk også, i og med at baby var helt rolig hele dagen (vi dro inn på kvelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor senest igår, da var alt bra. Jeg tror babyen igjen må ha snudd seg og sparker innover for jeg kjenner masse stikk og ubehag nede i bekkenet, og ubehag oppe bak i ryggen. Men ikke noe direkte spark. Men dette er vel kvalifisert som spark så lenge det ikke blir helt stille?

Spiser en is nå så får vi se ;)

Tydeligvis vanlig å kjenne litt mindre mot slutten, men viktig å ta det på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likestiller dytt og sånne strekke seg i alle retninger-bevegelser i hvert fall. Lillesøster gjør nemlig det stadig vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm det er stille i magen her idag. Men har jo kjent noe tidligere idag, hvor lenge skal man gå uten så mye respons før man eventuelt tar kontakt? Jeg regner med at det tar seg opp ikveld da. Kan uansett ikke reise noe sted ikveld siden jeg er alene hjemme og datteren min sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å spise/drikke noe? 5-6 timer mener jeg å ha lest.

Var stille her i nesten tre dager med bevegelse kun to ganger per dag og da veldig svakt, men ringte i dag for da var det null respons. Alt bra på CTG og nå har det vært bevegelse siden CTG :P

Det er bedre å ringe en gang for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det endrer seg når du er inne til kontroll ;) Her hadde jeg hatt kynner-fest i to dager (med nedpressfølelse). Kom inn på sykehuset og ikke EN ENESTE kynner under registreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist både is og sjokolade ;) Kjente en bitteliten fornemmelse i bekkenet, men ikke vært mer på en stund. Jeg gir henne litt mer tid, har jo vært aktiv siden jeg hentet i barnehagen, det hjelper vel å roe ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det endrer seg når du er inne til kontroll ;) Her hadde jeg hatt kynner-fest i to dager (med nedpressfølelse). Kom inn på sykehuset og ikke EN ENESTE kynner under registreringen.

Det er så typisk :P hun passet på å sparke skikkelig i det de satte på disse runde til CTG og det etter tre dager med nesten bare ro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist både is og sjokolade ;) Kjente en bitteliten fornemmelse i bekkenet, men ikke vært mer på en stund. Jeg gir henne litt mer tid, har jo vært aktiv siden jeg hentet i barnehagen, det hjelper vel å roe ned litt.

Ja :) Håper du får noen skikkelige bevegelser fra babyen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så skummelt når man merker lite liv. Håper det tar seg opp og at dere blir betrygget snart dere som opplever det i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange som har opplevd mindre liv siste dagene..Jeg å tenkte faktisk litt på det i dag, men nå som jeg er i permisjon så blir det jo en del sofa-sitting, og da blir det jo slik at jeg kjenner etter my oftere enn når jeg var i jobb f.eks. Og så hjelper det jo ikke på at noen her inne ble satt i gang pga lite liv, går vel kanskje med det i bakhodet å.. Jeg vet jo egentlig at babyen min ikke er så veldig aktiv før på ettermiddagen, så da blir det jo feil å sitte klokka 10 på morgenen å bekymre seg for mindre liv.. Er ikke bra å ha for mye tid heller:-p Kjenner jeg gleder meg til å bli litt mer opptatt. Blir fort lei av å bare gå hjemme og ikke gjøre så mye. Jeg er ikke så gira på å dra på kjøpesenter, cafe o.l. nå heller, for er så redd vannet skal gå i full offentlighet:-p Så holder meg mest hjemme, ut i nabolaget på tur eller på nærbutikken:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer aktiv enn vanlig fordi jeg nå får lov. Trener 30 minutter og går tur 1-2 timer hver dag, handler, spiser ute, er sosial og trener/leker med hunden.

Derfor regner jeg med liv når jeg ligger/slapper av for det pleier det være. Hun har også nesten alltid vært veldig aktiv om natten, men så ble det bare stille.

Er også bekymret fordi hun ikke hadde vokst noe særlig og det var noe med gjennomstrømmingen i navlesnoren.

Jeg tenker det er mye bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun våknet heldigvis til liv her nå! Tror hun har snudd seg siden igår. Jordmor sa at hun hadde hodet ned på timen igår, men nå kjenner jeg ikke de sparkene i ribbeina, men kjenner det bare nedi bekkenet... Fikk også to forferdelig vonde stikk nedentil istad, helt grusomt, men det er beroligende å kjenne liv! Men typisk om hun har snudd seg igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mer aktiv enn vanlig fordi jeg nå får lov. Trener 30 minutter og går tur 1-2 timer hver dag, handler, spiser ute, er sosial og trener/leker med hunden.

Derfor regner jeg med liv når jeg ligger/slapper av for det pleier det være. Hun har også nesten alltid vært veldig aktiv om natten, men så ble det bare stille.

Er også bekymret fordi hun ikke hadde vokst noe særlig og det var noe med gjennomstrømmingen i navlesnoren.

Jeg tenker det er mye bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.

Jeg forstår godt bekymringen, det gjør nok alle her inne :) Det er jo viktig å ta det på alvor om man føler det ikke er helt som det pleier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun våknet heldigvis til liv her nå! Tror hun har snudd seg siden igår. Jordmor sa at hun hadde hodet ned på timen igår, men nå kjenner jeg ikke de sparkene i ribbeina, men kjenner det bare nedi bekkenet... Fikk også to forferdelig vonde stikk nedentil istad, helt grusomt, men det er beroligende å kjenne liv! Men typisk om hun har snudd seg igjen da...

Så godt å høre :) Ikke at det gjør vondt, men at det er liv. Her stikker det også veldig i bekkenet og er sånne rytmiske dunk, men fikk beskjed om at det var hikke og at hun vrir på hodet :P men snu seg kan de jo absolutt gjøre, babyen her lå i tverrleie plutselig og det var ikke mye moro.

Håper babyen din ligger riktig vei fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun våknet heldigvis til liv her nå! Tror hun har snudd seg siden igår. Jordmor sa at hun hadde hodet ned på timen igår, men nå kjenner jeg ikke de sparkene i ribbeina, men kjenner det bare nedi bekkenet... Fikk også to forferdelig vonde stikk nedentil istad, helt grusomt, men det er beroligende å kjenne liv! Men typisk om hun har snudd seg igjen da...

Hos meg har han ligget med hodet nede i mange uker, og jeg kjenner nesten aldri spark i ribbeina.. Har jo rumpa øverst, de ligger jo litt bretta på en måte:-p Så jeg vil jo tru at man kjenner spark nede selv om hodet er nede å? Hvis det ga noe mening...

Jeg mener jeg leste en plass at hvis man har en magefølelse om at noe er annerledes, så skal man sjekke det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje hun ligger med hodet ned enda, men bare enda lenger ned i bekkenet/eventuelt har ryggen til. Jeg kjente senest igår sånne vonde spark i ribbeina, hun hadde bokstavelig talt beina oppunder ribbeina mine. Derfor lurer jeg litt siden bevegelsene har endret seg. Men jeg er jo bare 32+5.

Utrolig hvor mye man skal bekymre seg over altså. Men det blir jo ikke akkurat bedre heller. Feks satt jeg idag og begynte å tenke på at barn har blitt kvelt av pølsebiter og ble livredd for at min jente skulle Gjøre det samme. Men sånn er det vel å være forelder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...