Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Ingen baby her enda :( de har nye prosedyrer på å sette igang fødsel her, kroppen skal få sjansen til å reagere selv så det er lenge mellom "tiltakene". Så sant det ikke haster å få baby ut da. Fikk ballong mandag, som falt ut igår. Idag har jeg fått modningspille, så håper det skjer noe snart. Det er litt kjedelig å bare gå på sykehuset å vente. Er litt utolmodig på å møte babyen i utgangspunktet, hjelper ikke akkurat på at det tar så lang tid :)

De hadde visst fått nye prosedyrer på det der hvor jeg skal føde også ble jeg informert om, de venter visstnok veldig lenge før de gir drypp.

Takk for hilsener, eksamen gikk etter forholdene veldig bra :D nå må jeg bare skrive ferdig oppgaven i en fei :P baby feirer ferdig eksamen med masse liv :icon_lol: (uvisst om det skyldes feiring eller litt for mye kaffe....hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra eksamen gikk bra, graving :) Haha, jeg hadde glemt hvor mye babyer bæsjer. Tre bæsjebleier på ti minutter O.o OG bæsj i badevannet. Men han får nok mat i allefall ;)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra eksamen gikk bra, graving :) Haha, jeg hadde glemt hvor mye babyer bæsjer. Tre bæsjebleier på ti minutter O.o OG bæsj i badevannet. Men han får nok mat i allefall ;)

Så mye?? Hvor mange bleier må man regne med å bytte til dagen? (av både tisse bleier og bæsje bleier :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye?? Hvor mange bleier må man regne med å bytte til dagen? (av både tisse bleier og bæsje bleier :P)

Dette lurer jeg også på! :P *newbie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-12 bleier må man regne med. Husker det gikk ca så mye da jeg passet lillebror.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Dorey da! Vi har bleiejomfruer her, ikke snilt å skremme dem med bæsjefest og ting som tyter ut over alt :nigo:

Den første tiden skiftet jeg vel fort ti bleier i døgnet, men ikke alt var bæsj. Enkelte bleier var av episke proporsjoner, såpass at du bare må le og et lite øyeblikk vurderer å legge ut et bilde på Facebook fordi situasjonen er SÅ absurd. Andre foreldre vil skjønne deg, men barnløse vil tro det har rablet for deg. :ler:

Jeg har ikke gjort det, altså. Bare tenkt tanken innimellom ;)

Men om det er til noen trøst, venner man seg fort til det. Og så går det faktisk over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja jeg har mange morsomme bæsje-øyeblikk i hukommelsen fra spedbarnsperioden ;) Det som er så greit i starten er at morsmelkbæsj ikke lukter så ekkelt som annen bæsj. Holdt på å skrive om en historie her nå, men skal holde det for meg selv til alle har født :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har handlet inn alt utenom bleier:-P Vi har jo fått noen i disse apotek-pakkene, så tenkte jo at vi klarer jo oss med de til å begynne med, og så kan han heller kjøre på butikken når vi trenger flere.. Men nå skjønner jeg at vi har jo ikke nok bleier til de første timene hjemme engang :fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har handlet inn alt utenom bleier:-P Vi har jo fått noen i disse apotek-pakkene, så tenkte jo at vi klarer jo oss med de til å begynne med, og så kan han heller kjøre på butikken når vi trenger flere.. Men nå skjønner jeg at vi har jo ikke nok bleier til de første timene hjemme engang :fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

Det samme tenkte jeg :fnise: Og jeg som trodde det kanskje ble overkill å kjøpe inn en pakke av både libero og pampers :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg tenkte også at de gratis bleiene skulle holde et par dager hvertfall :P nå skjønner jeg at jeg må rydde plass i boden til bleielagring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg skal være glad for de to bæreposene med bleier vi fikk i gave. Trodde vi kom til å ha de i månedsvis, men de holder vel kanskje et par uker? :P

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, det blir mye bleier i starten. Men heldigvis er det enkelt å skaffe det :) Tror vi hadde en bleiepakke og noen gratisbleier i starten, men sikkert greit med to pakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel uansett søndagsåpne butikker de fleste steder?

Vi har plutselig fått enormt med bleier :P Fikk plutselig bleiekake og en pakke med bleier så nå har vi vel tre pakker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe vits i å hamstre massevis av bleier i hvert fall, for de første månedene vokser de så fort at en størrelse helt over natta blir helt ubrukelig. Vi hadde et par tilfeller der vi hadde kjøpt tre pakker i slengen og plutselig satt igjen med to pakker som var for små. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe vits i å hamstre massevis av bleier i hvert fall, for de første månedene vokser de så fort at en størrelse helt over natta blir helt ubrukelig. Vi hadde et par tilfeller der vi hadde kjøpt tre pakker i slengen og plutselig satt igjen med to pakker som var for små. :sjokkert:

Du har et poeng der. Vi byttet vel bleiestørrelse etter 4 uker og hadde en helt gjennomsnittlig baby. Vi kjøpte ofte for mye bleier av gangen og satt alltid igjen med for mye da vi byttet størrelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vonde tak i magen og ryggen, men livmoren/magen er helt myk :P Noen som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende, Askmeagain89! Har desverre ingen erfaring, men høres jo lovende ut med tak :)

Vi har vært på Ahus i dag. Lillebror hadde en hudstreng mellom øvre og nedre øyelokk på venstre øye, og har ikke klart å åpne det skikkelig. Vi var inne forrige uke også, men da mente de det ville åpne seg av seg selv, og vi fikk ny time i dag. Det hadde ikke skjedd noe, så i dag åpnet de det for ham heldigvis. Han protesterte litt da de holdt ham fast, men det var visst ikke vondt da de skar over hudstrengen. Mor derimot begynte å strigråte og holdt på å svime av :rodme: Men nå er han helt fin og kan åpne begge øynene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med tak i mage og rygg :) Jen aner ikke om magen skal stramme eller ei når det betyr fødsel? Hadde jo vært greit å vite fra dere andre som har gjort dette før?

Uff, så vondt for deg Dorey!! Men så deilig for lille babyen å kunne åpne øyet sitt vil jeg tro :)

Jeg kjeder meg litt i dag faktisk og har begynt lese kjerringråd for å få i gang fødsel sånn at det er klart til neste uke når termin er her, haha :) Er det sånn at man MÅ kjenne tegn i forkant for at nå skjer det noe snart? Isåfall ser jeg for meg at det aldri blir fødsel her i heimen, for jeg føler meg akkurat som før med 5 dager til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Millemor84. Det var helt fryktelig, selv om det bare var en liten greie. Han sovnet umiddelbart etterpå igjen, så det var nok værst for meg ;)

Jeg tror ikke nødvendigvis du må ha noen tegn før det plutselig setter i gang, det er nok ganske individuelt tror jeg :) Håper du kommer i gang snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...