Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Gjest Nori

Ja. Det er jo litt av sjarmen også tenker jeg. Å ikke vite når og bare vente. Er heldigvis ikke utålmodig i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det er jo litt av sjarmen også tenker jeg. Å ikke vite når og bare vente. Er heldigvis ikke utålmodig i det hele tatt. :)

Det er bra! Forrige gang hadde jeg Vært på fødselsforberedende kurs og fikk info om at tiden før fødsel kan ha mye vondter (eller ikke) uten at fødselen var igang. Jeg slo meg til ro med det, og var ganske sikker på å gå en uke over termin. Jeg var lei, men ikke så fryktelig utålmodig. Da fødselen startet dagen etter termin ble jeg bare overrasket og glad. Jeg regner med å gå til termindato eller over denne gangen også, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Greit å vite at det ikke trenger å bety noe at man ikke har så mange modningstegn. Tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor på onsdag også. Spennende er det i hvert fall og litt skummelt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste faktisk på nettet her en dag at modningsgraden heller ikke forteller noe særlig om når fødselen skjer fordi det er så individuelt hvor fort og når det skjer. Mange går med litt åpning i ukesvis mens andre føder samme dag. Det eneste de gjerne ser an var ved igangsettelse, om du har kommet over 6 på denne bishop-skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mye vann i kroppen. Har veldig vondt på kvelden og klarer bare sitte med beina høyt. Heldigvis bedre på morgenen :) Igår måtte jeg kjøle ned beina i vann pga den hovne følelsen. Gruer meg til de siste 7 ukene... Er det noen her som har slitt med vann som ikke har blitt så mye verre? Er så redd jeg skal rase opp i vekt siden jeg enda har endel uker igjen.

Når det gjelder tak så kjennes det som at det kommer smerter eller ubehag som bygger seg opp og letter igjen. Kynnere som kjennes i ryggen kan i hvert fall jeg si er tak. Vet ikke hvordan dere andre opplever det :) Det er i hvert fall helt normalt de siste ukene :)

Jeg slet veldig med vann, men nå er det mye bedre igjen :) var veldig ubehagelig en stund, men nå er jeg bare litt hoven i fingrene innimellom. Så det kan endre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med vann, men nå er det mye bedre igjen :) var veldig ubehagelig en stund, men nå er jeg bare litt hoven i fingrene innimellom. Så det kan endre seg :)

Godt å høre! Da fins det håp ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre! Da fins det håp ;)

Jepp :) jeg drakk/drikker endel vann med sitron, fikk tips om at det kunne hjelpe. Vet ikke om det var det som hjalp, men det ble bedre! Og uansett er det jo godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te hjalp veldig her :) Jeg hadde noen dager med ekstremt mye vann i hendene og de er ikke bare-bare å holde høyt over lenger tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann fordriver vann, så det er bare å drikke på selvom det virker mot sin hensikt. En kopp te eller kaffe på toppen da hjelper fryktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker masse vann fra før av, men det kommer ikke ut igjen!! :P jeg er også bekymret for å gå over tiden siden jeg ikke har tegn til modning.. Eller at jeg får en forferdelig hard fødsel siden jeg ikke har modnet noe på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang fikk jeg mensensmerter 15-20 timer før riene kom. De var ikke plagsomt vonde, men litt kraftigere enn vanlig. Ellers ingen antydning til modning før det. Hadde faktisk ikke kynnere i det hele tatt gjennom hele svangerskapet. Allikevel fødte jeg bare 3 dager over termin, og hadde et fødselsforløp på totalt ca 6 timer :) Tror ikke modningstegn har sammenheng med overtid eller lett/vanskelig fødsel.

Føler faktisk at magen har sunket. Er bare 33+3, men den er absolutt lavere. Er ikke det litt tidlig? Husker ikke fra sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt mensensmerter i hele dag, skikkelig ubehagelig.. Men masse liv i magen :) Jeg håper da inderlig ikke det betyr at han har planer om å komme snart :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mensmurringer og stikkinger i 4 uker nå, men ingenting har skjedd så langt. Ville heller kun ha hatt modningstegn i dagene før fødsel, for er litt slitsomt å gå slik i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikkeno jeg :vetikke: Fortsatt seks uker igjen da, så det er jo like greit å ikke kjenne noe. Men jeg har også hørt at modning skjer uavhengig av vondter. Noen kjenner masse og har ingen modning, andre kjenner ingenting og er allikevel modne som bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene for at min modning foregår i "stillhet" og at fødselen derfor blir like lite smertefull som modningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, modning skjer de siste ukene uansett vondt eller ikke vil jeg tro.

Jeg kjente mye de siste 6 ukene sist gang, men ikke kjent så mye enda. Men jeg vil ikke hun skal komme før termin, hun har det best i magen til da og vi har mye å gjøre fram til termin ;)

Ja, når blir neste baby å komme da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med menssmerter i dag også gitt :vetikke: Dette blir spennende da :fnise:

Håper ikke fødselen starter allerede for deg da. Men det er vel bare modning. De prøver vel å stoppe fødselen fram til uke 35 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Da krysser jeg fingrene for at min modning foregår i "stillhet" og at fødselen derfor blir like lite smertefull som modningen :fnise:

Samme her. :ler:

I dag har vi pakket fødebaggen. Og lagt en lapp på toppen med det som ikke kan pakkes før vi skal dra. Godt med alt som er gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...