Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mai og terminmåneden :hakeslepp::bond:

Flere som får litt panikk av tanken på at magen skal bli erstattet med et lite menneske som man har ansvaret for? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai og eksamenstid, DET gir meg litt panikk :ler: Pluss å finne en kjole til 17.mai som samtidig skjuler bekkenbeltet... ;)

Hvitløk: med førstemann var tanken på at det skulle komme en baby så utrolig fjern, så det var først da han var ute at jeg fikk DET puddingsjokket. Før det hadde jeg liksom vært mest bekymret for fødselen...

Nå er det bare litt merkelig at det kommer en baby, men det er ikke så skummelt. Fordelen med å ha gjort det før, tenker jeg. Mammaansvaret har jeg daglig uansett.

Men jeg GLEDER meg! Er kjempespent på om lillesøster ligner på broren og på hvordan personligheten blir. Det kommer til å bli snodig med en bitteliten en igjen, tenker kontrasten blir veldig stor til førstemann plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Det har egentlig ikke gått opp for meg enda at det kommer en baby og at jeg skal bli mamma.. Kjenner på panikkfølelsen med jevne mellomrom og skal være såpass ærlig å si at jeg ikke kjenner på noen følelse av å glede meg heller. Det er mer uvirkelig og rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: godt å se det ikke bare er meg med tankekjør :P

Her våknet jeg gråtende, overbevist om at jeg aldri kom til å få noe baby og at babyen i magen bare var en illusjon. Føler vi har ventet på en baby siden vi begynte å prøve for over 3 år siden :P

Jeg kommer nok til å få tidenes sjokk for jeg klarer ikke være noe "redd" for å bli fratatt nattesøvn, frihet eller noe.

Nå er heldigvis mai her så nå må babyene komme snart :)

Finnes det en terminliste her? Sitter alltid på mobilen så ser aldri tickerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har egentlig ikke gått opp for meg enda at det kommer en baby og at jeg skal bli mamma.. Kjenner på panikkfølelsen med jevne mellomrom og skal være såpass ærlig å si at jeg ikke kjenner på noen følelse av å glede meg heller. Det er mer uvirkelig og rart.

Det var akkurat sånn jeg hadde det forrige gang. Rasjonelt sett visste jeg at det kom et barn, men følelsesmessig klarte jeg ikke å ta det inn over meg. Det gikk faktisk en god stund etter fødsel før jeg sluttet å stadig ta meg i å "komme på" at babyen var der. :ler:

Jeg tror ikke det er så uvanlig, egentlig. Men jeg kan ikke huske at noen andre sa lignende ting da jeg var gravid, så jeg følte meg jo veldig følelsesløs og kald den gangen.

Nettopp det er litt av grunnen til at jeg kommenterer at jeg gleder meg sånn denne gangen, fordi det er en stor kontrast til forrige gang. Men det er fordi jeg allerede har en liten en som er den fineste jeg vet om, og fordi jeg fryder meg over å kunne få den opplevelsen en gang til: å møte et lite menneske som fascinerer og gleder meg på den måten.

Askmeagain: terminliste er i første post, bare å bla seg tilbake til første side (en av pilene nederst).

Hvordan går det med takene i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Det var akkurat sånn jeg hadde det forrige gang. Rasjonelt sett visste jeg at det kom et barn, men følelsesmessig klarte jeg ikke å ta det inn over meg. Det gikk faktisk en god stund etter fødsel før jeg sluttet å stadig ta meg i å "komme på" at babyen var der. :ler:

Jeg tror ikke det er så uvanlig, egentlig. Men jeg kan ikke huske at noen andre sa lignende ting da jeg var gravid, så jeg følte meg jo veldig følelsesløs og kald den gangen.

Nettopp det er litt av grunnen til at jeg kommenterer at jeg gleder meg sånn denne gangen, fordi det er en stor kontrast til forrige gang. Men det er fordi jeg allerede har en liten en som er den fineste jeg vet om, og fordi jeg fryder meg over å kunne få den opplevelsen en gang til: å møte et lite menneske som fascinerer og gleder meg på den måten.

Det er godt å høre at jeg ikke er helt unormal. Jeg tror nok at det er ganske mange som føler det sånn, men at det er litt tabu å si høyt. Nettopp derfor har jeg vært åpen om mine merkelige tanker og følelser om graviditeten hele veien. Til tross for at det har ført til noen merkelige blikk. :P

Jeg tror noe av grunnen til at jeg ikke gleder meg er at jeg for det første ikke aner noe om hva som kommer. For det andre har jeg aldri vært opptatt av barn og har heller aldri hatt noe særlig stort barneønske. Mannen gleder seg mye mer enn meg og har gjort det hele veien, men jeg tror at når barnet først er her vil jeg også klare å engasjere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min UL-termin var i går, og i dag har jeg litt sånn "Neinei, da ble det ikke noen baby da" følelse. Klarer ikke helt å forholde meg til å gå spnn og vente.. Også er jeg enig med dere andre, jeg vet jo ikke hva jeg venter på heller egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: De er her fortsatt og ganske mye tydeligere nå. Trodde de var gått over for jeg sov faktisk 6 timer i strekk og våknet uten tak, men tok ikke mer enn 10 min så var de tilbake.

Porcelain: Det er ikke lenge igjen nå uansett da :) Plutselig så skjer det. Lykke til med siste innspurt!

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porcelain: den ventetiden etter termin blir plutselig veldig, veldig uutholdelig. Å våkne opp hver morgen og være skuffet fordi det ikke har skjedd noe den natta heller... det er ikke noe moro. MEN! prøv å bruke tiden godt. Gå ut og spis eller dra på kino. Se en hel sesong med en eller annen serie. Baby kommer når den kommer, dessverre.

Askmeagain: så spennende! Krysser fingrene!

Nori: Jeg var aldri noe barnemenneske før jeg fikk barn selv. Babyer syns jeg var helt fullstendig uinteressante... men NÅ syns jeg det er kjempegøy med unger. De sier så mye rart, og er så direkte. Babyer er... interessante fordi de er så små og hjelpeløse. Og så er det veldig morsomt å følge utviklingen.

Det er ikke sikkert du blir heeelt solgt sånn umiddelbart, men plutselig kommer du til å ta deg i å si høyt "han gjespet! Se så rart!" eller andre tilsvarende åpenbare ting for alle andre, men som for foreldre får dem til å føle at babyen er den mest unike i hele verden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner virkelig på det nå som mai er her....skummelt!! Men på en positiv måte :) klarer fremdeles ikke å se for meg at det kommer en baby, godt å se at dere andre er inne på de samme tankene :)

Jeg føler ingen tegn til modning, og hodet er ikke festet så jeg mistenker at jeg går over termin. Satser på at jeg får i mai fordiom da... :) håper egentlig fødsel starter med vannavgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankene deres, jeg hadde noen sånne første gang jeg og. Og iblant nå tenker jeg: "Snart har vi ansvar for TO barn!". Mannen min sa her en dag da han kjente på magen:Hjelp hva har vi gjort!" :fnise: Men han gleder seg altså, og jeg også! Jeg har alltid vært glad i barn og er veldig vant til dem (jobber i barnehage), men å få eget barn var noe helt annerledes og spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fødselshistorie dorey! Takk for at du delte :)

Gratulerer til Androide med baby! :)

Jeg har også endel tak i magen, men det blir ikke noe mer ut av det. To uker til termin i dag, 4 dager til ks. Det er ganske uvirkelig, og plutselig kommer virkeligheten dundrende i hodet på meg. Er veldig bekymret for hvordan det skal gå i forhold til eldstemann, om jeg klarer å være en tilstrekkelig god mamma for han samtidig som jeg tar meg av lille... Også lurer jeg på hvordan det blir med en liten baby igjen, er nesten 8 år siden sist.... Mye tanker om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når dere sier tak i magen, hvordan kjennes det ut? Har kun kjent mensmurringer jeg...

Nå har vannsnsamlingen komt her i kroppen! Beina er skjikkelig stive og hovne om jeg har sittet for lenge og ikke hatt dem høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mye vann i kroppen. Har veldig vondt på kvelden og klarer bare sitte med beina høyt. Heldigvis bedre på morgenen :) Igår måtte jeg kjøle ned beina i vann pga den hovne følelsen. Gruer meg til de siste 7 ukene... Er det noen her som har slitt med vann som ikke har blitt så mye verre? Er så redd jeg skal rase opp i vekt siden jeg enda har endel uker igjen.

Når det gjelder tak så kjennes det som at det kommer smerter eller ubehag som bygger seg opp og letter igjen. Kynnere som kjennes i ryggen kan i hvert fall jeg si er tak. Vet ikke hvordan dere andre opplever det :) Det er i hvert fall helt normalt de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Det bekymrer meg litt at jeg ikke merker noe til modning. Ingen tak, ikke noe mer kynnere eller noe. Det eneste er vondt i bekkenet og av og til en sånn stinkende følelse i underlivet, men det er sjelden. Håper jeg slipper maks overtid og at jeg må settes i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bekymrer meg litt at jeg ikke merker noe til modning. Ingen tak, ikke noe mer kynnere eller noe. Det eneste er vondt i bekkenet og av og til en sånn stinkende følelse i underlivet, men det er sjelden. Håper jeg slipper maks overtid og at jeg må settes i gang.

Jeg tror det er mange som ikke kjenner noe før fødsel også :) Det trenger ikke.å bety at du ikke vil føde innen termin. Men forstår godt tankene dine altså! Det som er med fødsler er at man ikke har noe kontroll over det, man må bare la det gå sin gang :) Jeg syns det er så spennende jeg, når jeg tenker på fødselen. At man ikke aner når det vil skje. Litt skummelt også denne gangen siden det mest sannsynlig vil gå fort, men håper i hvert fall det skjer naturlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...