Gå til innhold

Livredd for å kjøre på glatta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og du burde vært utestengt herifra i et år så hadde du kanskje lært også!

Anonymous poster hash: b8038...a36

Hva mener du jeg skal lære? Gjemme seg bak AB... makan til..

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre ikke ulovlig Å skrive dårlig norsk heller.

Hvor påstår jeg at jeg kan alle lover?

Det kan faktisk være "ulovlig" å kjøre 70 i 80 . Dersom 1 av 100 bilister mener man ikke kan kjøre fortere enn 70, mens resterende 99 mener at 80 er ok fart iht føre, men de blir liggende bak denne sinka i 70.. Hvem bryter da loven?

Riktig, sinka i 70.

Du ekke helt skarp på og/å?

Hahaha.. Jeg skulle likt å se vedkommende som stopper selv om de lager kø... de FÆRRESTE gjør det, for.. vel, de har jo betalt veiavgift... De har jo rett til å kjøre slik det passer dem.

Disse gjøkene som ikke klarer å holde en fart tilpasset vær og føre (Den setningen var fin, eh?) i samtråd med satans vegvesen sin ødeleggelse av veier (F.eks Riksvei 4 nordover der alt av forbikjøringsmuligheter nå har heltrukken stripe) skaper farlige situasjoner der mange biligster vil ta unødvendig risiko for å komme forbi en gjøk.

Man KAN bli stoppet for å hindre trafikken jo.. Hva tror du skjer om en gjøk ligger i 80 i 80'n i morrarushet, når resten av trafikken går i 110? Tror du de stopper de i 110 eller gjøken i 80?

Han følger fartsgrensen ja, men han bryter en annen viktig regel i VTL.

Når alt dette er sagt:

Selvfølgelig skal man kjøre etter føre.. Men føret på de største veiene er normalt (LES NORMALT!! ) gode nok til å holde 80 i 80-sonen. Lokale forhold vil selvfølgelig være en faktor.

Jeg tror du har en litt forvridd tanke om hvem og hva som eventuelt er et hinder i trafikken. Du tror virkelig politiet hadde latt folk kjøre i 110km på 80km vei? Ofte så er fartsgrensene satt med tanke på sikkerhet for bilister, da størrelse på vei, krappe svinger osv. Så politiet ville nok stoppet de i 110km med tanke på sikkertheten til både dem selv og de andre på veien.

HAHA den var bare teit... og fail.

Jenter blir ikke imponert av gutter som kjører som idioter vettu. Og han der kjørte som en audiot. (eier av audi)

Det går ann å kjøre aktivt selv om man ikke kjører som en idiot.

Rumlingen fra GSX-R'en min derimot, den snur hoder =P Behøver ikke kjøre fort engang. (Og får iblant folk til å holde seg for ørene :P)

Fikk i sommer thumbs up av minst et par andre motorsyklister, samt andre bilister.. Man hører at jeg kommer i tunnelen for å si det slik.

Jeg synes dog det er ganske patetisk og barnslig av deg å insinuere at jeg kjører slik som vedkommende i den videoen, bare fordi jeg kjører etter forholdene.

Ja, er det sommer, bar vei, lite folk på veien.. Sure, jeg kan godt dra på som F*** på en helt rett strekke jeg, men kjører jeg forvarlig 95% av tiden? Ja.

Hvorfor? Jeg tør rett og slett ikke annet. Jeg tryna på motorsykkel i forifjor (eller noe), og stoler absolutt ikke på dekkene mine, og er redd for at sykkelen skal skli.

Nei, det er IKKE fordi jeg kjørte som en idiot, eller fordi jeg kjørte fort. Jeg hadde maks 40kmh når det skjedde, rett etter en rundkjøring. Det var kaldt, det var glatt, og vann på veien hadde fryst på til is. Bakhjulet sklei, jeg prøvde å rette opp, og forhjulet sklei...

Derfor holder jeg meg i hastigheter hvor jeg vet jeg har kontroll. (Unntaket er vel kanskje rette strekker, hvor jeg drar på, og deretter legger meg ned i passende hastighet igjen.)

Akkurat slik som alle oss andre. Så slutt å si at folk er "regelbrytere" bare fordi de kjører etter forholdene når du er med på det selv ... som regel etter de fleste rundkjøringer setter de opp farten igjen, så da er du et hinder da å bør straffes? Det er flere av oss som har sklidd i svinger, du er ikke den eneste, så vi må da få tilpasse oss vi også som deg. Det virker som du tror du er kongen av gata?

Alle har ikke like dekk, eller bil, så om en kjører i 70km i 80sone, fordi det er forsvarlig for han/henne ( da de som deg, ikke stoler på dekkene sine), så kan ikke du si at de burde straffes eller kjører uforsvarlig. For det er dette de fleste andre skriver; det å kjøre etterforholdene. Enten misforstår du, eller så er du bare skikkelig 2face!?

Endret av Aella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å kjøre etter forholdene. Sjekk hvor glatt det er før du kjører. Selv tar jeg alltid en bremsetest for å sjekke hvor glatt det er. Ellers har ts fått en rekke gode tips. Er man for redd er det ikke det beste å sette seg inn i bilen og kjøre når det er mye trafikk. Da bør du heller øve litt. Kjør på glatta når det er få biler, ha med deg noen som har erfaring med glatt føre. Det er en treningssak.



Anonymous poster hash: d3f5a...0ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik som alle oss andre. Så slutt å si at folk er "regelbrytere" bare fordi de kjører etter forholdene når du er med på det selv ... som regel etter de fleste rundkjøringer setter de opp farten igjen, så da er du et hinder da å bør straffes? Det er flere av oss som har sklidd i svinger, du er ikke den eneste, så vi må da få tilpasse oss vi også som deg. Det virker som du tror du er kongen av gata?

Alle har ikke like dekk, eller bil, så om en kjører i 70km i 80sone, fordi det er forsvarlig for han/henne ( da de som deg, ikke stoler på dekkene sine), så kan ikke du si at de burde straffes eller kjører uforsvarlig. For det er dette de fleste andre skriver; det å kjøre etterforholdene. Enten misforstår du, eller så er du bare skikkelig 2face!?

Jeg sklei ikke i en sving. Jeg sklei på en rett strekke.

Jeg er normalt aldri et hindre i en rundkjøring.. Folk som omtrent stopper selv om det er ledig fra alle kanter, og i tilegg er god sikt bør ikke kjøre. De er risiko for andre.

Når man nærmer seg en rundkjøring, eller en stikk-gate for den saks skyld, se i god tid om man kan se om det kommer noen.

Jeg har kjørt forbi i sving før jeg.. Fordi jeg har fulgt med langt fram at det ikke kommer noen imot.

Kongen av gata? nei, det er audioter og Golf GTI sjafører det..

Jeg følger normalt alltid fartsgrensen selv på MC. Fordi det er det riktige å gjøre.

Stor forskjell på bil og mc når det gjelder dekk. Stoler du ikke på dekkene dine på bilen, ja da får du kjøpe nye dekk. Er ikke like enkelt på MC som har to hjul mindre..

Du kjører hvertfall ikke MC siden du ikke forstår dette uten at jeg må fortelle deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å kjøre etter forholdene. Sjekk hvor glatt det er før du kjører. Selv tar jeg alltid en bremsetest for å sjekke hvor glatt det er. Ellers har ts fått en rekke gode tips. Er man for redd er det ikke det beste å sette seg inn i bilen og kjøre når det er mye trafikk. Da bør du heller øve litt. Kjør på glatta når det er få biler, ha med deg noen som har erfaring med glatt føre. Det er en treningssak.

Anonymous poster hash: d3f5a...0ac

bra skrevet, med unntak av "For redd" burde det bare stå "redd" . Hvis man er bekymret på noen som helst måte å kjøre med bil bør man la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sklei ikke i en sving. Jeg sklei på en rett strekke.

Jeg er normalt aldri et hindre i en rundkjøring.. Folk som omtrent stopper selv om det er ledig fra alle kanter, og i tilegg er god sikt bør ikke kjøre. De er risiko for andre.

Når man nærmer seg en rundkjøring, eller en stikk-gate for den saks skyld, se i god tid om man kan se om det kommer noen.

Jeg har kjørt forbi i sving før jeg.. Fordi jeg har fulgt med langt fram at det ikke kommer noen imot.

Kongen av gata? nei, det er audioter og Golf GTI sjafører det..

Jeg følger normalt alltid fartsgrensen selv på MC. Fordi det er det riktige å gjøre.

Stor forskjell på bil og mc når det gjelder dekk. Stoler du ikke på dekkene dine på bilen, ja da får du kjøpe nye dekk. Er ikke like enkelt på MC som har to hjul mindre..

Du kjører hvertfall ikke MC siden du ikke forstår dette uten at jeg må fortelle deg det.

Du sklei på en rett strekning ja, mener å ha lest over her at der måtte man jo forgudsskyld holde fartsgrensa =O (ja, du som skrev det).

Joda, jeg har vokst opp med en far på motorsykkel, så du trenger ikke ta den visa til meg. Bare fordi du kjører motorsykkel, så skal du få lov å kjøre etter forholdene mens vi andre med bil må holde fartsgrensa eller "ta straffen". FYI, så er det forskjellig bildekk også, og ikke alle er så gode på glatta som du skal ha det til .. Det er kanskje lettere å tippe over på MC enn med bil, men biler kan skli like fort og like bra som en MC på glatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bra skrevet, med unntak av "For redd" burde det bare stå "redd" . Hvis man er bekymret på noen som helst måte å kjøre med bil bør man la være.

Jeg vil tro alle har et eller annet de er bekymret for som fersk sjåfør. Selv du.

Anonymous poster hash: 7c18d...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sklei på en rett strekning ja, mener å ha lest over her at der måtte man jo forgudsskyld holde fartsgrensa =O (ja, du som skrev det).

Joda, jeg har vokst opp med en far på motorsykkel, så du trenger ikke ta den visa til meg. Bare fordi du kjører motorsykkel, så skal du få lov å kjøre etter forholdene mens vi andre med bil må holde fartsgrensa eller "ta straffen". FYI, så er det forskjellig bildekk også, og ikke alle er så gode på glatta som du skal ha det til .. Det er kanskje lettere å tippe over på MC enn med bil, men biler kan skli like fort og like bra som en MC på glatta.

Fartsgrensa der er 40.. Late som du vet alt om meg.. Dritbra!

Bare fordi jeg kjører mc så ... Nei, slutt med dette forsøket på å herske.

Det er absolutt ikke dette jeg sier.

Lettere å tippe over på mc enn med bil på vinter/isete vei? Kødder du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro alle har et eller annet de er bekymret for som fersk sjåfør. Selv du.

Anonymous poster hash: 7c18d...b9f

Ja :( Jeg er redd for politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensa der er 40.. Late som du vet alt om meg.. Dritbra!

Bare fordi jeg kjører mc så ... Nei, slutt med dette forsøket på å herske.

Det er absolutt ikke dette jeg sier.

Lettere å tippe over på mc enn med bil på vinter/isete vei? Kødder du?

Tror du misforstår, lille :) Nei, jeg later ikke som om jeg vet alt om deg, men du skriver sykt mye om deg selv og kjøringen din, så tar jo selvsagt utgangspunkt i det. Slutt å herske sier du? Ja, jeg bestemmer og styrer denne diskusjonen ikke sant ??! :fnise: Joda, altså, vi kan gjerne si det sånn, har alltid lyst til å hatt en litt fengende tittel over meg; så fra nå av kan du begynne å kalle meg Herskerinne Aella :opplyser:

Javel så om fartsgrensa der var 40, du sklei, ble kanskje skadet, fikk vondt (?) ... da hadde det vært mer forsvarlig å kjørt under fartsgrensen! Mulig det ikke var så godt å se, men på isete veier så må man ikke undervurdere, derfor alle her inne sier at det å kjøre litt under fartsgrensa er forsvarlig og ikke regelbrytende og unødvening hindrende når man ikke alltid er klar over veiforholdene.

Mente, at det er like lett for en bil å gli på en isete vei som en MC. Utfallet av skliingen er selvsagt forskjellige, derfor sa jeg at det er lettere å tippe med MC enn bil, ikke fordi jeg mente det så himla bokstavelig. Dekk er dekk å de glir uansett om det er bil eller mc:)

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel så om fartsgrensa der var 40, du sklei, ble kanskje skadet, fikk vondt (?) ... da hadde det vært mer forsvarlig å kjørt under fartsgrensen! Mulig det ikke var så godt å se, men på isete veier så må man ikke undervurdere, derfor alle her inne sier at det å kjøre litt under fartsgrensa er forsvarlig og ikke regelbrytende og unødvening hindrende når man ikke alltid er klar over veiforholdene.

Vettafan hva fartsgrensa var jeg.. 50-60.. Problemet er at jeg kjørte for tidlig i sesongen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring med livredde sjåfører på glatta er farlige. De tyr til brems i tide og utide

Ta deg et oppfriskningskurs på glattisen da

Gode dekk er tingen, avpass farten etter forholdene. TRENING OG ATTER TRENING



Anonymous poster hash: 64257...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt på glatta før, og imorra kan det fort bli glatt her jeg bor.. Kjører firehjulstrekker som visstnok skal være god på glatta, ifølge en som har kjørt den før..

Men jeg ser for meg at det er umulig å ikke skli når det først er speilblankt.. Jeg burde nok bare vært ute i trafikken i sommerhalvåret....

Skjønner at jeg bør kjøre meeeeget seint, det jeg dog vegrer meg mest for er når jeg må bremse..

Herregud for en pingle jeg er.. :(

Anonymous poster hash: 141b9...292

Hva med å øve deg ekstra på glattkjøringsbane. NAF har blant annet baner du kan leie deg inn på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det kommer an på hvor du bor i landet. Her strøs det aldri annet enn på E6. Ikke engang på riksveiene og det blir speilholke.

Anonymous poster hash: 5fb2c...1ad

Jeg bodde i en liten bygd i Finnmark, og selv der ble det ganske greit strødd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å øve deg ekstra på glattkjøringsbane. NAF har blant annet baner du kan leie deg inn på.

Det burde vært flere store åpne plasser åpne for de som ønsker å kjøre "idiot" på snø.

Per dags dato må ungdom & annet ty til parkeringsplasser, hvor man mister lappen for å ha det morsomt.. (Det er faen så patetisk... )

Hvorfor finnes det ingen slike plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er redde når de kjører har ingenting bak et ratt å gjøre.

Bullshit!!Kom med konstruktive råd, istedet for å leke wise ass.

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Spontankommentar:

• Tilpass fart etter forhold

• På deler av veien der sola ikke slipper til, kan det være spesielt glatt.

• Noen steder kan det være så glatt at man ikke bør kjøre der (bratt nedoverbakke)

• Ikke kjør med kjetting på hjula i høy hastighet (skadde dekk)

• Ikke kjør for nære andre kjøretøy på glatta

• Se langt fram og planlegg kjøringa :)

• Og tilpass farta etter forholdene

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...