Gå til innhold

Nå må dere pelsmotstandere fader meg skjerpe dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt UTROLIG at noen mener at hun burde forvente slik oppførsel fordi jakken hennes har noe som ligner på pels på seg. Det er ikke ofte jeg blir sjokkert over argumenter her på forumet, for lets face it, her vanker både det ene og det andre, men at noen i fullt alvor mener at fuskepels gir noen en blankofullmakt til å ikke oppføre seg som folk, det er hinsides.



Anonymous poster hash: c4a48...278
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Mener man at abort er drap så er det ikke rart man brenner ned abortklinikker. Hva hadde du gjort om det var satt opp klinikker hvor man drepte pensjonister som var til byrde for samfunnet?

Jeg hadde i alle fall ikke gjort noe som vat ulovlig som f.eks da hadde vært å brenne ned bygget. Da hadde jeg også kanskje drept mennesker.

Kjemper man for noe, så gjør man det skikkelig. Ikke ved å gjøre ting som risikerer at folk dør eller skader noen på noen måte. Jeg er da selv pelsmotsrander aå skjønner ikke hvorfor du drar inn noe helt annet som drap på pensjonister når ikke abort engang er drap. Er det for å vekke noen følelser hos meg? Beklager, men det er feil person du prøver å irritere. Vold løser ingenting uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja folk får som dem fortjener. De som dreper dyr, spiser dyr og kler seg i dyr... Karma er en fin ting og særlig på dommens dag... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er såpass idiot at de synes sånn oppførsel er en grei oppførsel, får man til å tenke at de fortjener å leve i et samfunn der noen gjør noe som irriterer dem såpass som det å gå med pels.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Legg merke til at jeg skriver pelskåper og ikke pelskrager som TS referer til. Synes selv det er noe teit å hakke på noe man ikke vet om er ekte eller ikke. Man kan jo også starte med en kommentar som ikke er så voldsomt spydig eller negativ hvis man er usikker. :fnise:

Men hvis folk velger å kle seg i en full pels kåpe når de vet at det er mange som er svært negative til pelsindustrien så må de nesten forvente noen reaksjoner. Spør du meg er det de som er teite.

Og apropos det du skriver tilslutt så er det jo nettop selvutnevnte de/vi er. ;)

Nei, det er ikke noe man skal finne seg i idet hele tatt. Det er dere som skal oppføre dere som folk. En ting er å opplyse bekjente. Men å fly bort til folk på gata, skal man holde seg for god til.

Det er jo nettopp det; tåpelige selvutnevnte wannabes.

Sorry, men sånt irriterer meg, og det er ikke det spor morsomt når dere saboterer en god sak med juvenil oppførsel. Jeg kan godt ville informere fancy damer som flyr rundt på gata i pelsponchoer, men det er ikke min jobb. Jeg vet ikke med hundre prosent sikkerhet om det er ekte, arvet eller nylig kjøpt. Det er spredning av informasjon og press på politikere og produsenter som er veien å gå. Ingen av disse vil ta en hylende krigersk hysteriker seriøst. En kvinne på gaten vil bare bli defensiv, og kanskje mer sta og oppgitt over disse "dyrevernerene".

Endret av Cordelia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts har tydeligvis brukt en hel del penger på å kjøpe en kåpe som er så lik ekte pels at folk tar feil -og for å være helt ærlig så synes jeg da at hun må tåle reaksjonene fra folk som ikke kjenner sannheten også.

dere sier det er drøyt å reagere slik, men dæven heller -det er helt sjukt hvordan dyr lider i avl bare for å bli pels, jeg heier på jentene!

Anonymous poster hash: f1285...86b

Da må de jentene selvsagt tåle å få en knyttneve eller to i trynet også, noe jeg håper skjer i nærmeste fremtid.

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele tråden og vet du noe? jeg blir rasende, rasende, rasende, så jævla forbanna at jeg har lyst til å skrike!! jeg var ikke en av di jentene som tok tak i deg men syns de gjorde helt rett! hadde gjort det samme selv viss jeg så en jente eller gutt med pels. jeg hater di som bruker pels og jeg hater de som forsvarer det! det er dyr som lever hele livet innesperret i små bur! dyr som har det vondt å som lider!! hva er galt med dere som ikke bryr dere? jeg blir kvalm!! dere kan ikke skylle på at dere "ikke vet" for det ligger veldig åpent på blogger og på youtube. dere vet det, men dere bryr dere ikke, fordi dere mangler empati for alt som ikke er dere selv. dere bryr dere ikke om at andre må ha et jævlig liv for at dere skal gå med litt fin pels på jakka. dere bryr dere ikke om at dyr som tenker og føler akkurat som vi må leve innesperret og få huden flerret av! dere bryr dere ikke! har dere ikke samvittighet? årh... jeg vil skrike!!! til du som sier at pelsmotstandere er late skal bare holde kjeft for du vet ikke hva du snakker om. hvorfor er vi late? vi har ihvertfall samvittighet i motsetning til sånne som deg.



Anonymous poster hash: a4347...d16
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele tråden og vet du noe? jeg blir rasende, rasende, rasende, så jævla forbanna at jeg har lyst til å skrike!! jeg var ikke en av di jentene som tok tak i deg men syns de gjorde helt rett! hadde gjort det samme selv viss jeg så en jente eller gutt med pels. jeg hater di som bruker pels og jeg hater de som forsvarer det! det er dyr som lever hele livet innesperret i små bur! dyr som har det vondt å som lider!! hva er galt med dere som ikke bryr dere? jeg blir kvalm!! dere kan ikke skylle på at dere "ikke vet" for det ligger veldig åpent på blogger og på youtube. dere vet det, men dere bryr dere ikke, fordi dere mangler empati for alt som ikke er dere selv. dere bryr dere ikke om at andre må ha et jævlig liv for at dere skal gå med litt fin pels på jakka. dere bryr dere ikke om at dyr som tenker og føler akkurat som vi må leve innesperret og få huden flerret av! dere bryr dere ikke! har dere ikke samvittighet? årh... jeg vil skrike!!! til du som sier at pelsmotstandere er late skal bare holde kjeft for du vet ikke hva du snakker om. hvorfor er vi late? vi har ihvertfall samvittighet i motsetning til sånne som deg.

Anonymous poster hash: a4347...d16

Sånne som deg gjør pelsmotstandernes sak en bjørnetjeneste, for å si det forsiktig. :fnise:

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele tråden og vet du noe? jeg blir rasende, rasende, rasende, så jævla forbanna at jeg har lyst til å skrike!! jeg var ikke en av di jentene som tok tak i deg men syns de gjorde helt rett! hadde gjort det samme selv viss jeg så en jente eller gutt med pels. jeg hater di som bruker pels og jeg hater de som forsvarer det! det er dyr som lever hele livet innesperret i små bur! dyr som har det vondt å som lider!! hva er galt med dere som ikke bryr dere? jeg blir kvalm!! dere kan ikke skylle på at dere "ikke vet" for det ligger veldig åpent på blogger og på youtube. dere vet det, men dere bryr dere ikke, fordi dere mangler empati for alt som ikke er dere selv. dere bryr dere ikke om at andre må ha et jævlig liv for at dere skal gå med litt fin pels på jakka. dere bryr dere ikke om at dyr som tenker og føler akkurat som vi må leve innesperret og få huden flerret av! dere bryr dere ikke! har dere ikke samvittighet? årh... jeg vil skrike!!! til du som sier at pelsmotstandere er late skal bare holde kjeft for du vet ikke hva du snakker om. hvorfor er vi late? vi har ihvertfall samvittighet i motsetning til sånne som deg.

Anonymous poster hash: a4347...d16

Hadde du gått løs på meg på åpen gate og ødelagt det jeg har på meg, så hadde jeg anmeldt deg.

Dyr er ikke like mye verdt som mennesker.

Anonymous poster hash: f9130...995

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden blir det selskinnsko på meg i vinter. De er så deilige og varme. Ja å så kanskje en Canada Goose.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden blir det selskinnsko på meg i vinter. De er så deilige og varme. Ja å så kanskje en Canada Goose.

Vil å ha selskinnsko...Canada Goose kan jeg ikke bruke, allergisk mot dun og fjær..Like greit, slike jakker stikker og klør...

Bli med meg å spise Foie Gras EryMax?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil å ha selskinnsko...Canada Goose kan jeg ikke bruke, allergisk mot dun og fjær..Like greit, slike jakker stikker og klør...

Bli med meg å spise Foie Gras EryMax?

Ja, foran hylekoret på kg sender vi live. Jeg låner mammas sølvrev, så blir jeg så lekker.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vet du hva. For det første syns jeg at dere som mener at man ikke kan være pelsmotstander når man bruker klær av skinn + bruker sminke som er testet på dyr, bør holde kjeft. Det er et personlig valg hva man velger å være for og imot, og man er ikke et dårligere menneske enn de som elsker pels om man for eksempel bruker skinn selv om man er imot pels. Det finnes også de som ikke er imot pels, de er jo i denne tråden, og det er greit det. At folk velger å lukke øynene sine sjokkerer ikke, jeg gjør jo akkurat det samme som daglig bruker en veske av skinn! Heldigvis for meg selv innrømmer jeg det også.

Likevel syns jeg det var feil av de jentene å ta tak i deg på den måten der. Det er vanskelig å se forskjell på fuskepels og ekte pels. Jeg har selv flere jakker med fuskepels krage, fôr osv, og det ser temmelig ekte ut. Og stakkars den som hadde hoppet på meg altså! Det er svært uhøflig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele tråden og vet du noe? jeg blir rasende, rasende, rasende, så jævla forbanna at jeg har lyst til å skrike!! jeg var ikke en av di jentene som tok tak i deg men syns de gjorde helt rett! hadde gjort det samme selv viss jeg så en jente eller gutt med pels. jeg hater di som bruker pels og jeg hater de som forsvarer det! det er dyr som lever hele livet innesperret i små bur! dyr som har det vondt å som lider!! hva er galt med dere som ikke bryr dere? jeg blir kvalm!! dere kan ikke skylle på at dere "ikke vet" for det ligger veldig åpent på blogger og på youtube. dere vet det, men dere bryr dere ikke, fordi dere mangler empati for alt som ikke er dere selv. dere bryr dere ikke om at andre må ha et jævlig liv for at dere skal gå med litt fin pels på jakka. dere bryr dere ikke om at dyr som tenker og føler akkurat som vi må leve innesperret og få huden flerret av! dere bryr dere ikke! har dere ikke samvittighet? årh... jeg vil skrike!!! til du som sier at pelsmotstandere er late skal bare holde kjeft for du vet ikke hva du snakker om. hvorfor er vi late? vi har ihvertfall samvittighet i motsetning til sånne som deg.

Anonymous poster hash: a4347...d16

Det er forsåvidt greit nok at du engasjerer deg, og pelsdyroppdret er ikke den verste saken å engasjere seg i, men måten du uttaler deg på her gjør nok mer skade enn nytte hva den saken angår. Du hater de som bruker pels og du hater de som forsvarer det, antakeligvis pga forholdene dyrene levde under før de ble til pels. Det er ingen som på noen måte tviler på at det stemmer heller, men det gir ikke deg, eller jentene det gjalt i åpningsninlegget, rett til å ta tak i fremmede å gi dem en lekse ut av det blå. Dere er ikke bedre mennesker bare fordi dere engasjerer dere etter å ha lest et blogginnlegg ang saken.

Etter å ha lest første innlegget trodde jeg det skulle være en gennerel oppfatning at det var positiv med falsk pels fordi det sparte dyrene og heller gikk utover arbeidere som jobber opptil 15 timer i døgnet, men neida. Tvert imot virker det som om det nesten var like ille.

Det å påstå at folk som bruker pels ikke har samvittighet blir for dumt. Det er flere faktorer som spiller inn. Kanskje kan det være en pels man har arvet eller fått i gave. Dessuten er det her snakk om falsk pels, og sist jeg sjekket var det ikke så stor motstand mot falskpelsdyroppdrett.

Jeg har ingen problemer med at pelsdyrforkjempere kan reagere på pels som ser ekte ut, jeg blir minst like provosert av slike som deg, men man angriper ikke folk på gaten på den måten. Mer er det faktisk ikke å si om den saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele tråden og vet du noe? jeg blir rasende, rasende, rasende, så jævla forbanna at jeg har lyst til å skrike!! jeg var ikke en av di jentene som tok tak i deg men syns de gjorde helt rett! hadde gjort det samme selv viss jeg så en jente eller gutt med pels. jeg hater di som bruker pels og jeg hater de som forsvarer det! det er dyr som lever hele livet innesperret i små bur! dyr som har det vondt å som lider!! hva er galt med dere som ikke bryr dere? jeg blir kvalm!! dere kan ikke skylle på at dere "ikke vet" for det ligger veldig åpent på blogger og på youtube. dere vet det, men dere bryr dere ikke, fordi dere mangler empati for alt som ikke er dere selv. dere bryr dere ikke om at andre må ha et jævlig liv for at dere skal gå med litt fin pels på jakka. dere bryr dere ikke om at dyr som tenker og føler akkurat som vi må leve innesperret og få huden flerret av! dere bryr dere ikke! har dere ikke samvittighet? årh... jeg vil skrike!!! til du som sier at pelsmotstandere er late skal bare holde kjeft for du vet ikke hva du snakker om. hvorfor er vi late? vi har ihvertfall samvittighet i motsetning til sånne som deg.

Anonymous poster hash: a4347...d16

Gratulerer! Du har akkurat skaffet en ny pels kjøper! Om ikke annet bare for å provosere.

TS hadde ikke pels!

Anonymous poster hash: 07ec1...cd3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefint at folk er engasjerte, brenner og jobber for en sak. Men: det er viktig å huske på at alle ikke har samme mening som deg selv, og at du ikke skal plage andre fordi (du tror) de er av en annen oppfatning. De som ikke forstår dette bør virkleig ta et par runder med seg selv, og spørre seg selv hvordan menneske jeg ønsker å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Cordelia, on 28 Oct 2014 - 03:38, said:

Nei, det er ikke noe man skal finne seg i idet hele tatt. Det er dere som skal oppføre dere som folk. En ting er å opplyse bekjente. Men å fly bort til folk på gata, skal man holde seg for god til.

Det er jo nettopp det; tåpelige selvutnevnte wannabes.

Sorry, men sånt irriterer meg, og det er ikke det spor morsomt når dere saboterer en god sak med juvenil oppførsel. Jeg kan godt ville informere fancy damer som flyr rundt på gata i pelsponchoer, men det er ikke min jobb. Jeg vet ikke med hundre prosent sikkerhet om det er ekte, arvet eller nylig kjøpt. Det er spredning av informasjon og press på politikere og produsenter som er veien å gå. Ingen av disse vil ta en hylende krigersk hysteriker seriøst. En kvinne på gaten vil bare bil defensiv, og kanskje mer sta og oppgitt over disse "dyrevernerene".

Ro deg ned et par hakk a.

Du mener at folk ikke skal finne seg i og bli tilsnakket når de går med pelskåpe. (og da snakker jeg om en ordentlig jævla pels og ikke en liten pelskrave med fuskepels) jeg mener det motsatte. Så hva mener du at de skal gjøre da? Når man ikke finner seg i noe så følger det at man gjør noe.

Det er ikke ulovlig å fortelle noen at du synes det de gjør er stusselig. Hvis folk får masse negativ respons på noe de går med er det også fint mulig at de slutter å bruke/kjøpe slike produkter. Noen kan ihvertfall reagere slik.

Jeg har aldri flydd bort til folk på gata, men hvis jeg tilfeldigvis passerer en eller annen med pelskåpe som jeg er rimelig sikker på at er ekte pels så jeg godt finne på å si "Så flott at du går med pels" på en særdeles syrlig måte. Eller kaste et særdeles missfornøyd/skuffet blikk på dem mens jeg rister på hodet.

Hvis du mener at dette ødelegger for en god sak må du være helt blåst.

Jeg har aldri sagt at det er greit å ta tak i eller anntaste noen på gata. Dette er ikke greit, og det er heller ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant er at det ikke hadde vært en kjeft her inne som hadde gått bort til en motorsykkelgjeng aka Hell's Angels alene og skreket at det de har på seg er stygt (skinnjakker med mer), men å gå bort til en jente eller en dame uansett alder- se det er helt greit. Det er patetisk at man vil velge en som er "lett å ta" fremfor en som ikke er det. Og, hva slags stoff er politijakker laget av? Hvis det er skinn, så kan vel disse skrikerungene i denne tråden gå bort til dem og lage litt bråk-så blir vi kvitt dem for en stund.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...