Gå til innhold

Hvor mange muslimer kjenner du ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og inntrykket ditt er helt det motsatte av mitt. som er født muslim og oppvokst med muslimske foreldre og slektninger, som er praktiserende. Min kjære gir meg full frihet og jeg kunne ikke hatt det bedre. Se på muslimer som mennesker, og alle mennesker er ulike. Akkurat som fingerne dine, selv om de er fingre så er ikke de like.

Anonymous poster hash: 47790...1fc

Han gir deg frihet ? Jeg trodde alle mennesker var født med den . For at noen skal kunne gi deg frihet må jo noen ha makt til å ta bort friheten og ....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en muslim ikke vil spise svin så er hun eller han en ekstriminist, Hvorfor ikke heller integrere seg i stedet?

Hvis en ikke vil spise blekksprut så er det fordi man ikke liker rå blekksprut, men en som ikke vil smake på bacon, gjør det fordi han eller hun er redde for å havne i helvete!

Jeg er Muslim og veganer.

Regenerer,alkaliser og rens kroppen din med grønn juice. Peace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 gode venner som er muslimer, de tenker på ingen måte forskjellig fra "norske folk"



Anonymous poster hash: f2b76...d07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare muslimer som ikke spiser gris. Jøder spiser ikke gris heller, de omskjærer guttebarn.

Anonymous poster hash: 47790...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av mine nærmeste venner er muslim og jeg har også flere andre venner som er det. for meg spiller ikke religion noen rolle. selv er jeg ateist, men respekterer selvfølgelig at andre mennesker har en tro. jeg synes ikke at muslimer bør være/bli som oss etniske nordmenn selv om de bor i Norge. det er viktig at de tar vare på sin egen kultur og tradisjoner. jeg synes for eksempel at hijab er flott så lenge jenta/kvinnen ønsker å gå med det selv :-)

jeg synes enkelte mennesker er svært trangsynte og tror at alle muslimer er radikale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ikke si dette til noen av snillistene, de vil automatisk stemple deg som rasist, og prøve å overbevise deg om at dette har du ikke opplevd, at det nok er du som ikke er åpen og imøtekommende nok.

Insisterer du likevel på at dette er sant, vil du bli kategorisert som brun, fremmedhater, islamofob og høyre-ekstrem.

Nettopp. Eller jeg/vi har bare vært uheldig.

Jeg tror det er stor forskjell på å kjenne en eller flere muslimer, og det å være familiær med dem. Det er mange nordmenn som liker mine familiemedlemmer(det er bare en igjen, broren dro tilbake til hjemlandet), som bare ser en utadvendt og smilende person, intelligent med "god" arbeidsmoral (kjører svart piratdrosje på siden). En tilsynelatende vestlig og godt integrert fyr. Jeg tipper at du ser foreldrene dine gjennom andre øyne enn naboen gjør, bare for å gjøre en sammenligning.

Jeg er også rasist hvis jeg nevner at vi bodde en periode i nabolandet, i et område som var svært innvandrertett. Det var helt sikkert tilfeldig at ungene ble banket opp, spyttet på, bannet til på alle mulige språk, man kunne ikke ha noen ting i kjellerboden(vi bodde i blokk), for der var det innbrudd i hytt og pine. Det var visst noen som så lagringsplassen som sitt personlige kjøpesenter, bare at varene var gratis. Å sette bilen i det åpne parkeringshuset var et sjansespill. Var du heldig så hadde det bare vært innbrudd i den, var du uheldig, så hadde noen stjålet hjulene eller brent hele bilen.

Rett skal være rett, vi møtte noen skikkelig hyggelige mennesker der også. Blant annet bodde det et veldig flott islandsk par i etasjen under oss :)

Hvordan man oppfatter verden, er et resultat av ens egne erfaringer. Jeg skjønner veldig godt hvorfor så mange nordmenn er naive når det kommer til ikke-vestlige innvandrere. De måler ut fra seg selv og sine egne erfaringer og verdier, og ser en verden hvor man stort sett er til å stole på.

Det er viktig å huske at min erfaring ikke gjelder alle innvandrere. Kun mine familiemedlemmer. Og deres venner og bekjente. Og et helt innvandrermiljø i en by i Norge. Og et innvandrertett område i Sverige. Det er helt sikkert annerledes i andre byer og andre land.

Anonymous poster hash: 788d1...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...