Gå til innhold

Hvor mange muslimer kjenner du ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står ingenting om at hu med hijab spiser pølse. Les ordentlig

Anonymous poster hash: a13cb...c81

Det var jo nettopp det det sto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er muslim. Om noen vil bli kjent så hei hei. Jeg er muslim, jeg er en moderat fredelig muslim, jeg ønsker ingen vondt, verken dyr eller mennesker. Jeg har jobbet hele livet og betaler skatt. Jeg snylter ikke på NAV og jeg har en utdannelse. Jeg bor med min mann som også er godt integrert og som har en god jobb og god utdannelse. Vi tjener samfunnet og er ikke til byrde for noen. Jeg har norske venner som tidligere har vært skeptiske ( bodde på et gudsforlatt sted) til meg og min religion men som i dag ikke har noen problemer med å svelge at jeg er muslim. For hva er en muslim? Tenk. Ikke la media styre deres tanker. Jeg feirer også jul, fordi det er koselig og en fin tradisjon for mine barn i fremtiden.

På den andre siden; jeg spiser ikke svin, jeg drikker ikke alkohol. Jeg tror på Gud og jeg har islam som religion. Egentlig ikke noe mer enn det.

Er du for eller imot omskjæring av små gutte-barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har fortsatt ikke hatt trøbbel med eller settnoe til radikale muslimer.

Islamofober og høyreradikale føler jeg derimot særs utsatt for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det mye rart, men hvorfor synes du ikke guttebarn bør ha den samme beskyttelse mot omskjæring som voksne kvinner som deg?

Jeg skjønner du er veldig opptatt av at jeg er kvinne... men leser du noen steder at jeg ikke synes guttebarn skal ha beskyttelse mot omskjæring?

I slutten av innlegget nevner jeg to av de mest sykeste resultat av ekstrem kulturell praksis som bunner ut fra religionen. Kvinnelig omskjæring blir i hovedsak utført i (heldigvis få) islamske samfunn.

Snakker man om utbredelse, er omskjæring av gutter et uendelig mye større problem, men dette gjelder ikke bare islam. Dette blir praktisert i en rekke kristne menigheter som feks den koptiske ortodokse kirke (ca 10 mill medlemmer) dessuten prakstiserer mange amerikanske kristne omskjæring, i tilllegg til jøder, aborginerne i Australia, mange afrikanske samfunn og i Korea for å nevne noen.

Det er helt udiskutabelt at det å omskjære guttebarn er et overgrep. Det dreier seg om en irreversibelt inngrep som dessuten kan gi komplikasjoner. Det burde selvfølgelig vært satt en aldersgrense på 18 år for å gjøre dette, og jeg er glad for at så mange urologer har motsatt seg dette ved norske sykehus, jeg kjenner to stykker..

Hvis omskjæring av gutter hadde betydd en devis eller full amputasjon av penis, ville jeg absolutt nevt dette som en av de verste resultat av religiøs-kultuell tradisjon. Kvinnelig omskjæring går som regel ut på å skjære bort klitoris, hos noen skjærer man også bort alle kjønnslepper og syr igjen vulva. Sorry, men dette ekstremt smertefulle og ekstremt farlige inngrepet kan ikke helt sammenlignes med å skjære bort hud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg leser en del innlegg om en del av dere som tror muslimer er slik og sånn, som vil vil dytte på andre sin religion, eller som har i mot muslimer generelt, rett og slett skjærer alle muslimer over en kam, det gjør meg så utrolig provosert.

Jeg tror jeg er en av få her på kvinneguiden som har hatt mer kjennskap til muslimer en det som er vanlig, og jeg vil si at de er få av de muslimene jeg har kjent til og møtt, som er farlig, eller som utøver vold eller er en trussel mot kristne eller nordmenn generelt.Jeg tror rett og slett at Norge i fremtiden vil oppleve å ha muslimer her som blir mer og mer lik oss, som går uten hijab, som feirer jul, som drikker alkohol og så videre, jeg tror ikke noe på at vi snikislamifiseres.Muslimer vil bare ikke spise svin, selvfølgelig må de da få velge å ikke bli servert det, ville du spist blekksprut om du fikk servert det i et annet land, om du ikke kunne fordra det ? de vil bare ha det slik de er vant til å ha det fra sitt hjemland.Og jeg vil si de har tilpasset seg det norske samfunnet ganske mye.Unge pakistanere for eksempel som er født og oppvokst i Norge, tenker på samme måte som oss, oppfører seg som oss, og det tror jeg blir mer og mer av, det er naturlig. Anonymous poster hash: 10bc6...064

Jeg kjenner mange,og gidder ikke regne ut antall da det vil ta tid! Et ok innlegg hvor du spør om noe veldig relevant. For folk snakker,og,blir påvirket uten å ha erfart noe som helst selv! Ingen av de jeg kjenner er så annerledes enn oss. Visse ting selfølgelig,som at de lever sunnere fordi de ikke røyker og drikker så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Synes du at de som har laget karikaturtegninger av profeten deres fortjener å dø? Er du enig i sharias kvinnesyn hvor kvinner er mindre verdt enn menn på alle mulige måter? Vil du ha innført sharia i Norge?

Anonymous poster hash: 481ff...f68

[/quote

Hvis vi i Norge,og da de som har slektshistorien sin her,gjør eller sier noe kvinnediskriminerende,så klikker mange. Muslimer fortjener respekt for sin tro,men vi latterliggjør deres religion. Det er så tullete og urettferdig at jeg har ikke ord. Alt vi mener og tror på er liksom så rett. Mens muslimer får svi for hva islamister gjør. En veldig rettferdig verden? Uff,vi er iblant dumme som brød,og vi er så bortskjemte med våre rettigheter at vi driter fullstendig i andres syn og meninger mange ganger. Vi har faen så mye å lære,sier nå jeg. De har verdier vi har gått bort fra,som at tro og familie er det viktigste. Vi er egoister,rett ut sagt. Og vi har heller ikke det fellesskapet de har. Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

og. Jeg vil gjerne si en ting til,og det er at jeg,ifølge muslimsk tro,aldri ever har opplevd annet enn respekt og aksept fra muslimer! De mener jeg har handlet feil,helt ok det! Men det er fra nordmenn jeg opplever fordommer. Jeg sier igjen :jeg kjenner mange muslimer.

Det ble feil. Ikke ifølge muslimsk tro. Men medmenneskelighet :-)))

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Har fortsatt ikke hatt trøbbel med eller settnoe til radikale muslimer.

Islamofober og høyreradikale føler jeg derimot særs utsatt for.

Ja,ikke sant? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke en eneste muslim. Har ingen muslimske kolleger, naboer eller bekjente. Jeg bor i Oslo øst, bydel Gamle Oslo.



Anonymous poster hash: f081b...d1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg kjenner mange muslimer og de fleste er mine venner. Bestevenninna mi er muslim og hun har på ingen måte prøvd å få meg til å bli muslim. Det jeg syntes er dårlig er at noen drar alle under samme kam. Anders Breivik drepte mange mennesker og han er da terrorist men er alle norske terrorister plutselig? Om en muslim skyter noen og da er han terrorist, plutselig er alle muslimer terrorister? Jeg syntes når det gjelder 22/7 saken så er bare Anders Breivik terrorist men når det kommer til muslimer er alle terrorister! Ganske dårlig gjort å dra alle under samme kam.

Også det som skjer på nyhetene for tiden. En ung mann skjøt noen og da er han terrorist. Som medier fremstiller det. Men hva med ha som drepte 3 ute muslimer I USA? Er ikke han terrorist da? Han blir ikke omtalt som terrorist på nyhetene men når det er muslimer står det overalt om terroren omar, for eksempel. Vi dette ikke har så mye å gjøre med saken men syntes dette ute bli tatt opp. Og til TS alle muslimer som er oppvokst her I norge er ganske lik oss tenor at de ikke drikke alkohol og h eller ikke spiser svin. Det gjelder like regler for alkohol som for svin. Noen forskjell da.

Anonymous poster hash: 55497...323

Fint vi er flere som vet. Og ikke bare antar :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange muslimer, og alle er fredelige og praktiserer relgionen sin i ulik grad.

En venninne har veldig liberale foreldre, men hun selv velger å bruke hijab fordi hun liker det, familien hennes skjønner ikke vitsen.

Kjenner muslimer fra flere steder i verden, bl.a Makedonia, Pakistan, Iran, Tyrkia.

Jobber også et sted hvor det befinner seg mange muslimer og andre folk, alle jeg har møtt i forbindelse med jobb er ålreite.

Anonymous poster hash: c5dc5...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, kjenner ganske mange :) Har ikke tall på hvor mange på samme måte som at jeg ikke har tall på hvor mange kristne eller ateistiske venner jeg har.

En av mine aller nærmeste venninner er muslim. Fantastisk jente på alle måter :) Har bare gode ting å si om henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synsing, du aner ikke hva du snakker om.

Jeg ønsker en stopp i all muslimsk innvandring, og helst en massiv repatriering. Jeg kjenner mange muslimer, bestevenninnen min kommer til og med fra et muslimsk land. Gjennom jobben kjenner jeg mange muslimer.

Men du kan jo fortsette å leve din lille boble hvor du tror at om man kjenner muslimer, vil man automatisk ikke være negativ til muslimsk innvandring.

Jeg er skeptisk til en for stor innvandring, det er vel de fleste av oss? også norske muslimer er vel det...

Men jeg må si jeg er aller mest skeptisk til den delen av "innvandringen" som kommer inn i straffesystemet på den ene eller den andre måte. Dette dreier seg først og fremst om folk fra Liauen, Polen og Romania http://www.nrk.no/fordypning/okning-av-utenlanske-innsatte-1.11966820 Åå søren de er jo ikke muslimer...

Jeg er muligens heldig som bor i Norges tredje størst innvandrerkommune. I denne kommunen har innvandrere høyere sysselsetting og høyere gjennomsnittsinntekt enn innvandrere i resten av landet. Barn av innvandere (både kvinner og menn) tar en vesentlig høyere utdanning enn befolkningen totalt sett.

Det er mange grunner til at innvandrerne gjør det så bra og integreres så godt her, men mye av grunnen kommer nok av at de som flytter hit ønsker å integreres. Her bor en pakistans famile i et hus midt mellom nordmenn, det samme gjelder familier fra Kroatia, Vietnam, Tyrkia, Kenya osv osv. I min datters

barnehage var det et år kun henne og en annen som var "helt" norske. Dette var ikke ideelt (spesielt ikke for de med dårlig norsk språk) men for oss var det helt greit. Så lenge de andre 16 barna hadde 12 forskjellige bargrunner, var det fakstisk bare positivt og utrolig lærerikt for både barn og voksne.

I storbyene har folk fra samme land lett for å klumpe seg sammen, slik normenn gjør i Spania, og integreringen går alt for sakte. Et godt eksempel på det er somalierne i Oslo. De søker sammen, kvinnene med sine (ofte) store barneflokker på kjøkkenet, menn på kafeer der de tygger khat og både sliter med og ofte heller ikke ønsker å komme i jobb. De fleste av disse dårlige integrerte somalierne er relaitvt nye innvandrere, de som har bodd her lenge ser ut til å gjøre det bedre.

Jeg føler ikke at jeg lever i en boble. Vi har langt fra en ideell situasjon når det gjelder innvandring, både antallet, deres intensjoner i Norge og hvilke krav vi stiller. Men, med hånden på hjertet ønsker jeg ingen av mine muslimske venner og bekjente en returbilett ut av landet. Da ville jeg heller hevet ut en haug med hatefulle pegida idioter og IS sympatisører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til en for stor innvandring, det er vel de fleste av oss? også norske muslimer er vel det...

Men jeg må si jeg er aller mest skeptisk til den delen av "innvandringen" som kommer inn i straffesystemet på den ene eller den andre måte. Dette dreier seg først og fremst om folk fra Liauen, Polen og Romania http://www.nrk.no/fordypning/okning-av-utenlanske-innsatte-1.11966820 Åå søren de er jo ikke muslimer...

Jeg er muligens heldig som bor i Norges tredje størst innvandrerkommune. I denne kommunen har innvandrere høyere sysselsetting og høyere gjennomsnittsinntekt enn innvandrere i resten av landet. Barn av innvandere (både kvinner og menn) tar en vesentlig høyere utdanning enn befolkningen totalt sett.

Det er mange grunner til at innvandrerne gjør det så bra og integreres så godt her, men mye av grunnen kommer nok av at de som flytter hit ønsker å integreres. Her bor en pakistans famile i et hus midt mellom nordmenn, det samme gjelder familier fra Kroatia, Vietnam, Tyrkia, Kenya osv osv. I min datters

barnehage var det et år kun henne og en annen som var "helt" norske. Dette var ikke ideelt (spesielt ikke for de med dårlig norsk språk) men for oss var det helt greit. Så lenge de andre 16 barna hadde 12 forskjellige bargrunner, var det fakstisk bare positivt og utrolig lærerikt for både barn og voksne.

I storbyene har folk fra samme land lett for å klumpe seg sammen, slik normenn gjør i Spania, og integreringen går alt for sakte. Et godt eksempel på det er somalierne i Oslo. De søker sammen, kvinnene med sine (ofte) store barneflokker på kjøkkenet, menn på kafeer der de tygger khat og både sliter med og ofte heller ikke ønsker å komme i jobb. De fleste av disse dårlige integrerte somalierne er relaitvt nye innvandrere, de som har bodd her lenge ser ut til å gjøre det bedre.

Jeg føler ikke at jeg lever i en boble. Vi har langt fra en ideell situasjon når det gjelder innvandring, både antallet, deres intensjoner i Norge og hvilke krav vi stiller. Men, med hånden på hjertet ønsker jeg ingen av mine muslimske venner og bekjente en returbilett ut av landet. Da ville jeg heller hevet ut en haug med hatefulle pegida idioter og IS sympatisører.

Ja, det var jo en fin oversikt.

Hvis man går alle landene igjennom så finner man at ca 800 (min opptelling) kommer fra Vestlige, europeiske land, samt Israel, USA og fjernøsten osv.

Dette ut av 3842 totalt.

Det betyr da at innsatte fra hovedsaklig muslimske land teller ca 3000 mennesker.

Hva var argumentet ditt igjen om muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du da dobbel standard for religionstilhørighet ? Dine kristne venner , er det personlig kristne, eller hva det kalles....men aktive da. Og er alle de muslimske vennene dine aktivt utøvende muslimer ?

Hva mener du med det?

Ja, de religiøse jeg regnet med er alle religiøse. De kristne jeg kjenner er ekte kristne som går i kirken og lever for religionen sin. Muslimene jeg kjenner går til moské.

Jeg regner ikke med tullekristne som bare feirer jul og konfirmerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk med å hjalp muslimer fra Kosovo for 20 år siden (ca), så ikke sett alle nordmenn i samme bås! Dette går begge veier!

Anonymous poster hash: ca22b...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var jo en fin oversikt.

Hvis man går alle landene igjennom så finner man at ca 800 (min opptelling) kommer fra Vestlige, europeiske land, samt Israel, USA og fjernøsten osv.

Dette ut av 3842 totalt.

Det betyr da at innsatte fra hovedsaklig muslimske land teller ca 3000 mennesker.

Hva var argumentet ditt igjen om muslimer?

Nå er jeg veldig usikker på om du skal tulle litt, men hvis du ikke skjønner tabellen så kan jeg prøve å forklare deg den på en enkel måte.

Det røde tallet i hver av kolonnene viser antall mennesker som er innsatt i norske fengsler fra dette landet. Det svarte tallet som er konstant i hver kolonne er hele antallet av innsatte, både norske og utlendinger.

Hvis man legger sammen alle de røde tallene (utlendingene) som er fra muslimske land, et land som feks Nigeria splitter jeg 50/50, blir tallet ca 315. Hvis man legger sammen alle utenlandske innsatte fra ikke-muslimske land, havnar man på ca 765. Jeg har også tatt med de soningsoverførte innsatte i denne beregningen. Hvis du klikker deg inn på "topp 25 nasjonaliteter i norske fengsler" på samme side, blir det kanskje enklere for deg å se.

Enkel hoderegning viser at av utenlandske innsatte er ca 30% muslimske, men det var kanskje ikke dette tallet du ønsket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to stykker, en kvinne og en mann. To fantastiske mennesker som jeg har (og kommer til å ha) mye glede av i livet mitt. De er nære venner, og jeg setter utrolig stor pris på å ha dem i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig usikker på om du skal tulle litt, men hvis du ikke skjønner tabellen så kan jeg prøve å forklare deg den på en enkel måte.

Det røde tallet i hver av kolonnene viser antall mennesker som er innsatt i norske fengsler fra dette landet. Det svarte tallet som er konstant i hver kolonne er hele antallet av innsatte, både norske og utlendinger.

Hvis man legger sammen alle de røde tallene (utlendingene) som er fra muslimske land, et land som feks Nigeria splitter jeg 50/50, blir tallet ca 315. Hvis man legger sammen alle utenlandske innsatte fra ikke-muslimske land, havnar man på ca 765. Jeg har også tatt med de soningsoverførte innsatte i denne beregningen. Hvis du klikker deg inn på "topp 25 nasjonaliteter i norske fengsler" på samme side, blir det kanskje enklere for deg å se.

Enkel hoderegning viser at av utenlandske innsatte er ca 30% muslimske, men det var kanskje ikke dette tallet du ønsket?

Ja, du har jo rett, jeg misforsto og trodde de 3842 var utlendinger alle sammen, hvilket jo er feil.

Når jeg summerer opp alle de røde tall, eksklusiv soningsoverføringene, så får jeg tallene 843 ikke-muslimer og 429 muslimer.

Da blir vel forholdet nærmere 50%.

Uansett så sier dette jo ikke så mye, når vi ikke vet hvor mange av hver gruppe utlendinger det er i norge.

Det vi vet, er at det er i nærheten av 180000 muslimer i Norge, dette utgjør altså 3,5% av Norges befolkning

Muslimer utgjør etter min utregning 11,2% av de fengslede, eller ifølge dine tall, 8,2%.

Altså en overrepresentasjon på ca 2,3-3,2 ganger.

Det er da noe, men det er kanskje ikke det tallet du ønskede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...