Gå til innhold

Hvor mange muslimer kjenner du ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke muslimer så kjenner ingen. De virker så sure, kjedelige, kortluntet og aggressive.

Anonymous poster hash: 5713f...80c

Ja, du kjenner ingen og derfor kan du ikke ut fra det du tror, mene at de er sure, kjedelige, aggresive osv.

Du virker veldig trangsynt, ekskluderende, og fordomsfull. Kan jeg konkludere med dette da?

Anonymous poster hash: a13cb...c81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er muslim. Om noen vil bli kjent så hei hei. Jeg er muslim, jeg er en moderat fredelig muslim, jeg ønsker ingen vondt, verken dyr eller mennesker. Jeg har jobbet hele livet og betaler skatt. Jeg snylter ikke på NAV og jeg har en utdannelse. Jeg bor med min mann som også er godt integrert og som har en god jobb og god utdannelse. Vi tjener samfunnet og er ikke til byrde for noen. Jeg har norske venner som tidligere har vært skeptiske ( bodde på et gudsforlatt sted) til meg og min religion men som i dag ikke har noen problemer med å svelge at jeg er muslim. For hva er en muslim? Tenk. Ikke la media styre deres tanker. Jeg feirer også jul, fordi det er koselig og en fin tradisjon for mine barn i fremtiden.

På den andre siden; jeg spiser ikke svin, jeg drikker ikke alkohol. Jeg tror på Gud og jeg har islam som religion. Egentlig ikke noe mer enn det.

Er du oppvokst som muslim eller har du konvertert? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. :)

Anonymous poster hash: 60bb3...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppvokst som muslim eller har du konvertert? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. :)Anonymous poster hash: 60bb3...36a

Jeg har muslimske foreldre. Kom til Norge med familien som 4 åring :) men nå må jeg virkelig sove.🌛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også merket at det er en del fordommer som ikke stemmer her på KG.

Jeg kjenner mange. Kanskje 50 stk. Noen bor utenfor Norge, noen utlendinger i Norge, noen norske med utenlandske foreldre og én som er 110% norsk.

Skjønner nesten ikke at det er mulig å ikke kjenne muslimer i dag :P Når det er sagt, kjenner jeg maks 10 kristne! Det er få av dem nå...

Har du da dobbel standard for religionstilhørighet ? Dine kristne venner , er det personlig kristne, eller hva det kalles....men aktive da. Og er alle de muslimske vennene dine aktivt utøvende muslimer ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim. Om noen vil bli kjent så hei hei. Jeg er muslim, jeg er en moderat fredelig muslim, jeg ønsker ingen vondt, verken dyr eller mennesker. Jeg har jobbet hele livet og betaler skatt. Jeg snylter ikke på NAV og jeg har en utdannelse. Jeg bor med min mann som også er godt integrert og som har en god jobb og god utdannelse. Vi tjener samfunnet og er ikke til byrde for noen. Jeg har norske venner som tidligere har vært skeptiske ( bodde på et gudsforlatt sted) til meg og min religion men som i dag ikke har noen problemer med å svelge at jeg er muslim. For hva er en muslim? Tenk. Ikke la media styre deres tanker. Jeg feirer også jul, fordi det er koselig og en fin tradisjon for mine barn i fremtiden.

På den andre siden; jeg spiser ikke svin, jeg drikker ikke alkohol. Jeg tror på Gud og jeg har islam som religion. Egentlig ikke noe mer enn det.

Synes du at de som har laget karikaturtegninger av profeten deres fortjener å dø? Er du enig i sharias kvinnesyn hvor kvinner er mindre verdt enn menn på alle mulige måter? Vil du ha innført sharia i Norge?

Anonymous poster hash: 481ff...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg er også muslim. Jobber og betaler skatt, har aldri fått en krone fra NAV.

Jeg syns det er forkastelig å drepe i islams navn. Terrorangrep i Paris og København er ikke forenlige med islam. Profeten Mohammed ble ofte hånet, men han tok aldri igjen. Å drepe karikaturtegnere er å gå mot hans lære.

Jeg vil ikke ha sharia i Norge. Det er bedre at vi følger norsk lov samtidig som vi praktiserer vår religion i privat sfære.

Jeg bruker ikke hijab, men mener at de som ønsker det kan bruke det uten represalier.

Jeg mener at niqab ikke hører hjemme i norsk samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har eller har hatt en del nære venner som er muslimer, og mange bekjente.

De fleste av dem er helt greie, vanlige borgere. Noen var pøbler i ungdomstiden, men la det fra seg etterhvert som de ble eldre. Enkelte har holdninger jeg er sterkt uenig i, som f.eks. at sharia-reglene er den optimale samfunnsformen.

Jeg er litt innvandringskritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg kjenner mange muslimske ungdommer og ALLE seier at dei er ein skam for religionen sin.

Dei spiser gris, runker/fingrer, har sex, banner, ber aldri, lyger osv.

Foreldra er strengt muslimer, men dei trur rett og slett Ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller. Jeg kjenner noen riktig hyggelige muslimer som går i hijab også, og noen som faktisk spiser pølse på bensinstasjonen. Hun ene i hijab feirer jul også, hun og mannen ringte meg for å ønske meg riktig god jul.

Anonymous poster hash: 05eda...ad3

Om hun spiser gris så kan hun like godt hive hijaben. Dobbeltmoral er så tåpelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Om hun spiser gris så kan hun like godt hive hijaben. Dobbeltmoral er så tåpelig

Det hadde vært dobbelmoral om hun hadde spist gris og sagt at andre ikke kan spise gris.

Det å spise gris og sammtidig gå med hijab er ikke dobbelmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg TS, jeg tror heller ikke så mange av de som er veldig kritiske til muslimer har mange bekjente som er muslimer.

Jeg kjenner mange muslimer fra veldig mange forskjellige land. Enkelte er selvfølgelig norske, andre kommer fra Marokko, Iran, Irak, Thailand, Tyskland, Tyrkia, Afganisthan, Kurdistan, Pakistan, Libanon, Kosovo og Tsjetsjenia. Disse personene er stort sett veldig godt integrerte, noen har bodd her nesten hele livet, mens andre har bodd her i bare noen få år. Ingen av disse føler noen som helst tilhørighet med islamister, og selvfølgelig er alle imot terror.

Synsing, du aner ikke hva du snakker om.

Jeg ønsker en stopp i all muslimsk innvandring, og helst en massiv repatriering. Jeg kjenner mange muslimer, bestevenninnen min kommer til og med fra et muslimsk land. Gjennom jobben kjenner jeg mange muslimer.

Men du kan jo fortsette å leve din lille boble hvor du tror at om man kjenner muslimer, vil man automatisk ikke være negativ til muslimsk innvandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært dobbelmoral om hun hadde spist gris og sagt at andre ikke kan spise gris.

Det å spise gris og sammtidig gå med hijab er ikke dobbelmoral.

Er det vel. Hun elgrr å følge noen regler og forkaster andre. Er hun muslim så får hun enten følge boka eller gi faen i hele boka. Islam er ikke selektiv slik som kristendommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Er det vel. Hun elgrr å følge noen regler og forkaster andre. Er hun muslim så får hun enten følge boka eller gi faen i hele boka. Islam er ikke selektiv slik som kristendommen

Nei det er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du at de som har laget karikaturtegninger av profeten deres fortjener å dø? Er du enig i sharias kvinnesyn hvor kvinner er mindre verdt enn menn på alle mulige måter? Vil du ha innført sharia i Norge? Anonymous poster hash: 481ff...f68

Selvfølgelig fortjener ingen å dø. Jeg er for ytringsfriheten uansett hva. Jeg synes det er trist at du stiller disse spørsmålene, ikke fordi du ikke bør spørre men fordi det er trist at enkelte terrorister har skapt så mye utrygghet og redsel blant folk. Når muslimer blir hetsa blir jeg ikke sint men trist, veldig leit at folk blir redde. Når det gjelder kvinnesyn så er kvinner i islam like verdt som menn, jeg har hatt en fantastisk oppvekst og har det utrolig bra med min mann som behandler meg med all respekt, kunne ikke hatt det bedre. Blir egentlig overrasket når folk sier mannen er mer verdt enn kvinnen fordi jeg har aldri sett eller blitt fortalt av mine muslimske foreldre, av imamer, av bøkene jeg har lest osv at kvinner er mindre verdt fordi de er så og så eller må gjøre så og så. Jeg vil ikke ha sharia, det kommer ikke til å bli innført noe sharialover i Norge heller. Uansett så vil jeg ikke gå dypere inn på islam , det er en annen diskusjon, men nå fikk du svar. Endret av Guacamole
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun spiser gris så kan hun like godt hive hijaben. Dobbeltmoral er så tåpelig

Det står ingenting om at hu med hijab spiser pølse. Les ordentlig

Anonymous poster hash: a13cb...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner en, men til gjengjeld kjenner jeg henne svært godt. Hun er et av de flotteste menneskene jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 10 muslimske personer (om jeg ikke har glemt noen). Et par av dem går med hijab, noen holder seg unna alkohol, alle holder seg unna svin.

Like forskjellige som alle andre, med andre ord. Men det kommer mye ann på hvor de er i fra. De med hijab er fra Somalia. Og de har det mye strengere hjemme.

De andre er fra Kongo, Bosnia, Alabania og Marokko.



Anonymous poster hash: 483f6...ae2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare en muslim, han er 12 år og er en venn av sønnen min.

Han er mye mer høflig og veloppdragen enn de fleste andre jeg vet om på samme alder:)

Anonymous poster hash: 5a8c0...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Er det vel. Hun elgrr å følge noen regler og forkaster andre. Er hun muslim så får hun enten følge boka eller gi faen i hele boka. Islam er ikke selektiv slik som kristendommen

Hijab har ikke alltid med religion å gjøre heller. Det kan også være brukt av politisk og/eller kulturelle grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...