Gå til innhold

Hvor mange muslimer kjenner du ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kan de vel spise vegetar-bacon?

Jeg mener de spiser sånn "Tofurky"...

De drikker iallefall gullerot-juice.

Og er motstandere av hvitt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn ekstremist som nekter å spise friterte biller og larver, maur og bålgrillet edderkopp og sånt.

Hund, brunrotte og katt er jeg heller ikke fan av å spise.

Ikke slanger, heller.

I tillegg er jeg så ekstrem at jeg er imot haifinnesupper og apekjøtt.

Jeg burde seriøst etterforskes av PST med tanke på å avverge framtidige terroraksjoner...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kristen som føler han må gå i kirken fordi dette står i bibelen, er en ekstremist? Eller en jøde eller syvendedagsadventist som ikke vil spise svin pga sin religion er ekstremister? Tja, da definerer du ekstremist ut ifra hva du selv synes er tullete, greit nok det.

Islam er en lovreligion, men de fleste reglene har mange likheter med leveregler som kristne og jøder har.

For meg er alle religioner ekstremt, det betyr ikke at jeg ser på religiøse som ekstremister. De må gjerne droppe å spise svinekjøtt hvis dette føles riktig, de kan gjerne droppe sex før ekteskapet, ikke drikke alkohol og be så mye de vil for meg.

Det er når de leter seg frem til virkelige ekstreme religiøse tekster og følger disse, som angår f.eks homofili, niqab, kvinnerettigheter etc, og ikke minst når de har en kultur som er så syk og som står langt fra det de hellige skriftene deres egentlig handler om (omskjæring av kvinner, drap på vantro etc) at vi alle må reagere. Og reaksjonene må komme fra både muslimer, andre religiøse og ikke religiøse.

Ja her var det mye rart, men hvorfor synes du ikke guttebarn bør ha den samme beskyttelse mot omskjæring som voksne kvinner som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vemmelig det med plakaten :/

Anonymous poster hash: ef36a...d6a

Det var på nittitallet, og jeg husker at vi måpte og lo litt av det. I dag hadde jeg sikkert gått til politiet...

Anonymous poster hash: 514b3...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange muslimer og de fleste er mine venner. Bestevenninna mi er muslim og hun har på ingen måte prøvd å få meg til å bli muslim. Det jeg syntes er dårlig er at noen drar alle under samme kam. Anders Breivik drepte mange mennesker og han er da terrorist men er alle norske terrorister plutselig? Om en muslim skyter noen og da er han terrorist, plutselig er alle muslimer terrorister? Jeg syntes når det gjelder 22/7 saken så er bare Anders Breivik terrorist men når det kommer til muslimer er alle terrorister! Ganske dårlig gjort å dra alle under samme kam.

Også det som skjer på nyhetene for tiden. En ung mann skjøt noen og da er han terrorist. Som medier fremstiller det. Men hva med ha som drepte 3 ute muslimer I USA? Er ikke han terrorist da? Han blir ikke omtalt som terrorist på nyhetene men når det er muslimer står det overalt om terroren omar, for eksempel. Vi dette ikke har så mye å gjøre med saken men syntes dette ute bli tatt opp. Og til TS alle muslimer som er oppvokst her I norge er ganske lik oss tenor at de ikke drikke alkohol og h eller ikke spiser svin. Det gjelder like regler for alkohol som for svin. Noen forskjell da.

Anonymous poster hash: 55497...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvorfor han drepte de tre muslimene. Pga religion = terrorisme. Pga parkeringsplasser = psyko/dårlig impulskontroll.

Anonymous poster hash: 514b3...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvorfor han drepte de tre muslimene. Pga religion = terrorisme. Pga parkeringsplasser = psyko/dårlig impulskontroll.Anonymous poster hash: 514b3...d94

Tror lite på at der var om parkeringsplasser

Anonymous poster hash: 55497...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil si de har tilpasset seg det norske samfunnet ganske mye.Unge pakistanere for eksempel som er født og oppvokst i Norge, tenker på samme måte som oss, oppfører seg som oss, og det tror jeg blir mer og mer av, det er naturlig. Anonymous poster hash: 10bc6...064

:skratte: Dagens! Du har ikke fått med deg mye av det som skjer i Norge. :) Gjenger, kebabnorsk, mobbing av nordmenn på østkanten, kriminalitet, osv ... Du tegner et glansbilde som ikke finnes i realiteten.

Anonymous poster hash: 481ff...f68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvorfor han drepte de tre muslimene. Pga religion = terrorisme. Pga parkeringsplasser = psyko/dårlig impulskontroll.

Anonymous poster hash: 514b3...d94

Det stemmer ikke helt. Det er ikke automatisk sånn at drap på grunn av den du er (feks religion) = terrorisme. Det er den øvrige agendaen som sier noe om det er terror eller ei. Hvis motivet var å drepe noen for den de var, feks ut av hat mot muslimer, så er det hatkriminalitet. Hvis det i tillegg lå en politisk og/eller ideologisk eller religiøs agenda bak, så er det terrorisme.

I dette tilfellet undersøkes det nå om det kan ha vært hatkriminalitet og ikke bare parkeringskrangel. Men terrorisme er det uansett ikke. Det at arabiske medier omtaler det som det, er veldig synd.

Anonymous poster hash: 6c565...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange muslimske venner/bekjente/klassekamerater/kollegaer opp igjennom.

- En palestiner som var gift med en norsk kollega/venninne av meg. Han skrøt på seg å ha blitt ufør i Norge grunnet "PTSD" (ja, han sa det med hermetegn-gester med hendene samtidig), og at han derfor nå hadde så jææævlig mye penger siden han jobbet sort på fetterens verksted i tillegg.

En kurder jeg gikk i klasse med prøvde seg oå meg, jeg sa at jeg ikke var interessert. Det gjorde meg til fritt vilt. Han klådde, kalte meg for hore på daglig basis, sa at jg fortjente å bli drept. Familien hans drev en liten kiosk, hvor det ble avdekket massivt salg av smuglet kjøtt og sigaretter.

En somalier jeg gikk i klasse med insisterte på å være ridderen min. Han fulgtr etter meg uansett hvor jeg gikk, så det ikke skulle skje meg noe. Jeg gikk hjem fra skolen, og han gikk 50 meter bak for å "passe på", uansett hvor mange ganger jeg ba ham la være. Han holdt på slik i 3-4 måneder, til han mista interressen. Det var ubehagelige måneder.

En iraker jeg jobbet med før hadde verdens verste temperament. Han var faglig dyktig, men av den oppfatning at ett sett regler gjaldt han og ett gjaldt vi andre. Han kom for sent flere ganger i uka uten å beklage en eneste gang. Kom noen andre for sent kunne han skjelle dem ut og fortelle dem at de burde få sparken, var umoralske, og at han ikke kunne fordra å jobbe med "slike".

En bussjåfør fra Somalia nektet å stanse når jeg trykket stopp i bussen (mange ganger!), for han hadde dårlig tid. Hver gang jeg tok det opp direkte med han ("hvorfor stopper du ikke når jeg trykker stopp??) svarte han at han måtte ta igjen tid, så han kunne ikke stoppe overalt. Jeg fikk gå av på neste stopp heller.

Ei pakistansk jente jeg gikk i klasse med var ufattelig smart. Hun hadde best karakterer av oss alle, og ville bli lege. Plutselig sluttet hun å komme på skolen, og av broren hennes fikk jeg vite at hun hadde "flyttet hjem". Jaha...

Naboen jeg har nå er en stort sett hyggelig kar, og kona er ok. De har en datter på samme alder som min datter. Hun er hos oss konstant, det virker som foreldrene nyter å kunne "plassere" henne ett sted så de får fri selv. Jeg syns det er greit at hun er her, hun og min datter er kjempevenner, og dessverre kommer ikke min datter til å få søsken. Problemet oppstår når vi vil sende henne hjem, enten fordi vi har planer eller fordi det er leggetid f.eks, da blir naboen gretten. "Hva skal hun gjøre nå da???"

Av naboer og kollegaer nå kjenner jeg kanskje 15 muslimer. Tallet er nok 100 om jeg skal telle med de jeg har hatt med å gjøre, men ikke har kontakt med nå.

Anonymous poster hash: 3eefe...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at Muhammed var en pedofil krigselsker, voldtok og torturerte, ser jeg på alle muslimer som ser opp til Muhammed som ekstremister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere muslimske venninner og kamerater fra ulike muslimske land (Egypt Tunisia, Marokko, Palestina, Irak, Syria og Libanon). Noen av dem er sterkere religiøs enn andre, men ingen av dem har noensinne forsøkt å prakke religionen sin på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Er venn med én, god venn. Han er dog lite troende, noe som er et kriterie for at jeg er vennen hans. Har flere muslimer bekjente på jobb, noen av de yngre er moderate - ingen tvil om det. Noen av de har dog skikkelig dårlige holdninger og det er ubehagelig å jobbe sammen med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også merket at det er en del fordommer som ikke stemmer her på KG.

Jeg kjenner mange. Kanskje 50 stk. Noen bor utenfor Norge, noen utlendinger i Norge, noen norske med utenlandske foreldre og én som er 110% norsk.

Skjønner nesten ikke at det er mulig å ikke kjenne muslimer i dag :P Når det er sagt, kjenner jeg maks 10 kristne! Det er få av dem nå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker ikke muslimer så kjenner ingen. De virker så sure, kjedelige, kortluntet og aggressive.

Anonymous poster hash: 5713f...80c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim. Om noen vil bli kjent så hei hei. Jeg er muslim, jeg er en moderat fredelig muslim, jeg ønsker ingen vondt, verken dyr eller mennesker. Jeg har jobbet hele livet og betaler skatt. Jeg snylter ikke på NAV og jeg har en utdannelse. Jeg bor med min mann som også er godt integrert og som har en god jobb og god utdannelse. Vi tjener samfunnet og er ikke til byrde for noen. Jeg har norske venner som tidligere har vært skeptiske ( bodde på et gudsforlatt sted) til meg og min religion men som i dag ikke har noen problemer med å svelge at jeg er muslim. For hva er en muslim? Tenk. Ikke la media styre deres tanker. Jeg feirer også jul, fordi det er koselig og en fin tradisjon for mine barn i fremtiden.

På den andre siden; jeg spiser ikke svin, jeg drikker ikke alkohol. Jeg tror på Gud og jeg har islam som religion. Egentlig ikke noe mer enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner utallige muslimer, kan faktisk ikke telle hvor mange. Og jeg bor ikke på et typisk sted hvor det er ekstra mange innvandrere, dog jeg bor i en by.
Som det sies, så er flesteparten av dem helt normale og gode norske borgere.

Det er dog én av dem som faktisk begynner å bli skummelt anti-vesten og veldig opphengt i religionen sin. Holder et øye med ham.
(EN av veldig mange altså, så han er på ingen måte representativ).



Anonymous poster hash: fb0e8...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmen.

Litt trist at isil har skapt så mye fremmedfrykt. :( håper folk ser på personen og ikke religionen, hvis ikke vil hatkriminalitet skapes og føre til fatale konsekvenser, og det er mye farligere enn isil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...