Gå til innhold

Flytte til Oslo, usikker på område. Linker til finnannonser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo i de forskjellige områdene som jeg linker til under. Alle er i rimelig bra avstand til jobben for min del, og jeg vil ikke over 2 mill inkl fellesgjeld :) På forhånd tusen takk :)

Furuset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47875206&searchclickthrough=true

Haugerud:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47876336&searchclickthrough=true

Rødtvedt:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47860123&searchclickthrough=true

Kalbakken:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47869631&searchclickthrough=true



Anonymous poster hash: c0ba9...cd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes forresten den på Furuset er finest..

TS



Anonymous poster hash: c0ba9...cd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri drømt å kjøpe leilighet i noen av de områdene.



Anonymous poster hash: 7d015...ce7
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse områdene så liker jeg Rødtvet best.



Anonymous poster hash: 27bec...c11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri drømt å kjøpe leilighet i noen av de områdene.

Anonymous poster hash: 7d015...ce7

Hvorfor? :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse områdene så liker jeg Rødtvet best.

Anonymous poster hash: 27bec...c11

Kan du si litt om hvorfor? Og evt hvorfor du ikke liker de andre?

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri drømt å kjøpe leilighet i noen av de områdene.

Anonymous poster hash: 7d015...ce7

Det må du nesten begrunne? Hva er du redd for da? Å møte en som heter Ali på butikken? Eller at det jobber en Alisha på den lokale cafeen? Det er "utlendinger" over hele Oslo og der ikke lenger slik at noen områder er overbelastet med "slike".

Jeg har kun kjennskap til Furuset og der er det veldig trivlig. Det bor en del barnefamilier der og eldre ektepar så det spørs hva du er ute etter.

Anonymous poster hash: 98452...dec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten begrunne? Hva er du redd for da? Å møte en som heter Ali på butikken? Eller at det jobber en Alisha på den lokale cafeen? Det er "utlendinger" over hele Oslo og der ikke lenger slik at noen områder er overbelastet med "slike".

Jeg har kun kjennskap til Furuset og der er det veldig trivlig. Det bor en del barnefamilier der og eldre ektepar så det spørs hva du er ute etter.

Anonymous poster hash: 98452...dec

Jeg er ute etter et område hvor det føles trygt å gå fra t-banen, uten mye bråk(som i slossing osv). Tåler en fest i ny og ned, men har sjelden fest selv. Har sjekket ut borettslaget, og der bor det kun folk med norske navn. For meg betyr det dog svært lite da jeg har bodd i Afrika over en lengre periode. Men "alle" advarer meg mot Furuset, pga innvandrere.. Jeg blir litt forbanna, men samtidig har jeg null kjennskap til Oslo og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Er vennene mine bare "for fine" på det? Eller er det noe i det de sier?

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter et område hvor det føles trygt å gå fra t-banen, uten mye bråk(som i slossing osv). Tåler en fest i ny og ned, men har sjelden fest selv. Har sjekket ut borettslaget, og der bor det kun folk med norske navn. For meg betyr det dog svært lite da jeg har bodd i Afrika over en lengre periode. Men "alle" advarer meg mot Furuset, pga innvandrere.. Jeg blir litt forbanna, men samtidig har jeg null kjennskap til Oslo og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Er vennene mine bare "for fine" på det? Eller er det noe i det de sier?

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Mine svigerforeldre bor på Furuset og jeg har gått utallelige turer i områdene der, og ikke at det har noe å si, men det er 80% "norske". Furuset er et eneboligområde med noen få leilighetskomplekser, så det er familievennlig og hyggelig. Det er like trygt/utrygt å gå hjem fra t-banen som alle andre steder i Oslo. Jeg har bodd både i Bogstadveien og på Grønland, og man må være like forsiktig uansett hvor man bor når man er jente. Sånn er det dessverre :(

Jeg syntes leiligheten så utrolig fin ut og den var veldig billig! Et kupp spør du meg:)

Anonymous poster hash: 98452...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre bor på Furuset og jeg har gått utallelige turer i områdene der, og ikke at det har noe å si, men det er 80% "norske". Furuset er et eneboligområde med noen få leilighetskomplekser, så det er familievennlig og hyggelig. Det er like trygt/utrygt å gå hjem fra t-banen som alle andre steder i Oslo. Jeg har bodd både i Bogstadveien og på Grønland, og man må være like forsiktig uansett hvor man bor når man er jente. Sånn er det dessverre :(

Jeg syntes leiligheten så utrolig fin ut og den var veldig billig! Et kupp spør du meg:)

Anonymous poster hash: 98452...dec

Hei! Tusen takk for svar :) Tenker også at når leiligheten er såpass billig så har jeg råd til å ta taxi hjem om jeg skal ut en kveld.. Slipper å være nervøs på t-banen da :P

Var i området tidligere å så på et oppussingobjekt, det var uaktuelt fordi det var så mye å gjøre der, men reagerte ikke noe på området generelt, så mange norske jeg også.. Var dog ikke der så lenge..

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset ligger langt utenfor sentrum (eller, alle stedene gjør det), men det er klart at det er fine områder der også, som resten av Oslo. Jeg ville aldri ha bodd i en høyblokk. Ville ha sjekket ut Grorud/Ammerud. Der er det ganske mange lavblokker, godt kollektivtilbud og i grunnen ganske så hyggelig. Prisene er ikke så ille heller. Haugerud liker jeg ikke overhodet, synes det er et uhyggelig område (har vært der en god del, men har aldri bodd der, så det kan jo hende at det er fint og flott å bo).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset ligger langt utenfor sentrum (eller, alle stedene gjør det), men det er klart at det er fine områder der også, som resten av Oslo. Jeg ville aldri ha bodd i en høyblokk. Ville ha sjekket ut Grorud/Ammerud. Der er det ganske mange lavblokker, godt kollektivtilbud og i grunnen ganske så hyggelig. Prisene er ikke så ille heller. Haugerud liker jeg ikke overhodet, synes det er et uhyggelig område (har vært der en god del, men har aldri bodd der, så det kan jo hende at det er fint og flott å bo).

Er klar over avstanden til sentrum ja, tok t-banen dit for å sjekke det sist jeg var i Oslo :) Er vant til lengre avstander fra før.. Furuset er jo Grorud, er det ikke? Er den jeg er mest gira på akkurat nå ihvertfall..

Hørt at Haugerud er så bra jeg, kanskje jeg må revurdere det også da.. Ikke lett dette ;)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo fint hende at du kommer til å ha det som plommen i egget på Haugerud, jeg kunne bare aldri ha bodd der selv. Jeg er jevnt over ikke så veldig glad i områder som fremstår som om de kun består av blokker, uten at jeg sier at det kun er det områdene består av. Haugerud har jeg hørt mye negativt om fra de jeg kjenner som har vokst opp der, og synes selv det er utrivelig, men så vil du jo garantert møte noen som synes området er helt supert. Grorud bydel er en ting (alle stedene du nevner ligger i bydel Grorud, men det er jo et stort område), og og så har du Grorud i seg selv. Jeg liker Grorud, ikke som i bydelen, og det samme med Ammerud, primært fordi det er mange lavblokker, nærme marka, stille, rolig, ganske grønt og alt det der. Kunne fint ha bodd begge steder selv.

Fin leilighet på Furuset, ja. Der kan du sikkert få det fint (irriterende med skap som ikke går helt opp til taket, da).

Endret av Musaleem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte akkurat på det med skap som ikke går opp til taket :P Men det finnes overskap da heldigvis :)

Takk for svar, håper på flere :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset kan være litt varierende, men ulsholtveien i seg selv er grei. Jeg er litt skeptisk til t-bane området på kvelden. Jeg er mest kjent på rødtvet og kalbakken. Begge plassene er greie å bo, rødtvet er litt nærmere sentrum og sånnsett greiere. Rødtvet ligger akkurat i grensen ved bomringen, Kalbakken utenfor. Antar du ikke har bil, men det kan være greit å tenke på.



Anonymous poster hash: e0f33...288
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninne mi flytta over halve landet til Oslo og bosatte oss i treroms på Grorud når vi skulle studere. Vi leide, da. Men alle advarte oss også. Om innvandrere, unorsk kultur, utrivelig, farlig, skummelt, fremmed, forstår ikke språket osv.

Vi bodde der i nesten tre år, og når vi skilte lag var det pga at vi begge hadde kjærester vi ville bo sammen med. Vi flyttet, men fortsatte i bo Oslo Øst. For vi trivdes.

Opplevde aldri noe ufint eller utrygt, bortsettfra at snarveien fra tbanen og hjem var gjennom kirkegården. Det var ekkelt, ikke pga innvandrere, men pga gravstøttene. :P Jeg likte meg der.



Anonymous poster hash: a5613...227
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bodd på Haugerud og trivdes godt der. Har aldri opplevd å føle meg utrygg, der gjorde jeg kun da jeg bodde i sentrum.

Anonymous poster hash: cd651...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset er et kjempefint sted å bo :) Masse barnefamilier og kort avstand til tog og t-bane. Jeg har gått fra t-banen sent på kvelden uten å føle meg utrygg i det hele tatt, men det kommer jo kanskje litt an på hvor "skvetten" man er. Det er veldig stille der om natten, så du går helt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset kan være litt varierende, men ulsholtveien i seg selv er grei. Jeg er litt skeptisk til t-bane området på kvelden. Jeg er mest kjent på rødtvet og kalbakken. Begge plassene er greie å bo, rødtvet er litt nærmere sentrum og sånnsett greiere. Rødtvet ligger akkurat i grensen ved bomringen, Kalbakken utenfor. Antar du ikke har bil, men det kan være greit å tenke på.

Anonymous poster hash: e0f33...288

Alle områder kan vel være litt varierende tenker jeg, skjønner at det er visse områder man ikke burde ferdes, men var jo akkurat denne leiligheten jeg tenkte på i denne omgang. Har ikke bil nei :) Takk for svar :)

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninne mi flytta over halve landet til Oslo og bosatte oss i treroms på Grorud når vi skulle studere. Vi leide, da. Men alle advarte oss også. Om innvandrere, unorsk kultur, utrivelig, farlig, skummelt, fremmed, forstår ikke språket osv.

Vi bodde der i nesten tre år, og når vi skilte lag var det pga at vi begge hadde kjærester vi ville bo sammen med. Vi flyttet, men fortsatte i bo Oslo Øst. For vi trivdes.

Opplevde aldri noe ufint eller utrygt, bortsettfra at snarveien fra tbanen og hjem var gjennom kirkegården. Det var ekkelt, ikke pga innvandrere, men pga gravstøttene. :P Jeg likte meg der.

Anonymous poster hash: a5613...227

Skal også flytte "halve landet" ;) Hvor på Grorud bodde dere, om jeg kan spørre? Og hva synes dere om avstanden til sentrum?

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...