Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jeg syntes utrolig synd på vesla vår da hun fikk stikkene i hvert fall. Akkurat begynt å roe seg etter første sprøyta, også skal hun ha en til! Men det .var nok verre for oss enn for henne. Hun glemte det nok fort. Slet bare litt med feber på kvelden.

Vokser deres barn mye? Før fikk vi hele tiden høre "så liten hun er!" Nå sier alle "Så stor hun er/så mange gode valker hun har!" Var 60cm/6250g ved 3 mnd. Er enda tykkere nå.

Hvordan går det på nettene hos dere? Her spises det fortsatt minst annenhver time. Gjerne hver time fra ca 17-21 og 04-08. Det er så slitsomt!!! Savner å sove sammenhengende, om enn bare en natt.

Ja, hun vokser mye :) Noen morgener synes jeg nesten det ser ut som om hun har vokst i løpet av natten :fnise: . Ved 3 mnd kontroll var hun 58 cm lang og veide 5650, og har vokst bra siden det.

De siste nettene har vært slitsomme. Hun har ikke roet seg før langt på natt. Jeg tror dette kommer av en kombinasjon av at hun har økedøgn. De siste kveldene har hun diet hver time hele kvelden. I tillegg til det har vi forsøkt å venne henne til sprinkelsengen.

I ferien har vi hatt som mål å få henne tilvent å sove alene. Vi har stort sett samsovet. Dette har gått veldig fint og hun sover nå med oss deler av natten. Når vi har vært på ferie har hun sovet i vugge/vognbag, og har på det meste sovet 5 1/2 times strekk om natten! Når vi kom hjem forsøkte vi med sprinkelseng, og da ble det en del uro og korte sovestrekk. Nå ligger hun igjen i vognbagen og er spent på å se hvordan natten blir. mulig det er for "tidlig" for henne med sprinkelsengen. Den er jo ganske stor i forhold til både vugge og vognbag, og det kan virke som om hun ikke helt klarer å slå seg til ro i den.

Hvordan er deres babyer på dagtid? Jenta vår sover kun i 30-40 min på dagen/ettermiddagen, hvis vi ikke er ute og triller eller hun sover inntil meg. Hun er veldig aktiv og sosial og det må skje noe hele tiden. Det er moromt, men også litt slitsomt at hun "hele tiden" vil bæres/vil at det skal skje noe for at hun skal være fornøyd. Det blir litt sutring og jamring hvis hun blir liggende for lenge alene.

Utover det så er hun sterk i rygg og nakke og kan ligge lenge på magen. Hun har flere ganger snudd seg fra mage til rygg og er i ferd med å klare å snu seg fra rygg til mage. Dette er ikke noe som skjer hver dag foreløpig, men noen ganger i uken.

Ellers er hun veldig blid så fremt hun blir aktivisert, og det er morsomt å se henne reagrere veldig på sitt eget speilbilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hun vokser mye :) Noen morgener synes jeg nesten det ser ut som om hun har vokst i løpet av natten :fnise: . Ved 3 mnd kontroll var hun 58 cm lang og veide 5650, og har vokst bra siden det.

De siste nettene har vært slitsomme. Hun har ikke roet seg før langt på natt. Jeg tror dette kommer av en kombinasjon av at hun har økedøgn. De siste kveldene har hun diet hver time hele kvelden. I tillegg til det har vi forsøkt å venne henne til sprinkelsengen.

I ferien har vi hatt som mål å få henne tilvent å sove alene. Vi har stort sett samsovet. Dette har gått veldig fint og hun sover nå med oss deler av natten. Når vi har vært på ferie har hun sovet i vugge/vognbag, og har på det meste sovet 5 1/2 times strekk om natten! Når vi kom hjem forsøkte vi med sprinkelseng, og da ble det en del uro og korte sovestrekk. Nå ligger hun igjen i vognbagen og er spent på å se hvordan natten blir. mulig det er for "tidlig" for henne med sprinkelsengen. Den er jo ganske stor i forhold til både vugge og vognbag, og det kan virke som om hun ikke helt klarer å slå seg til ro i den.

Hvordan er deres babyer på dagtid? Jenta vår sover kun i 30-40 min på dagen/ettermiddagen, hvis vi ikke er ute og triller eller hun sover inntil meg. Hun er veldig aktiv og sosial og det må skje noe hele tiden. Det er moromt, men også litt slitsomt at hun "hele tiden" vil bæres/vil at det skal skje noe for at hun skal være fornøyd. Det blir litt sutring og jamring hvis hun blir liggende for lenge alene.

Utover det så er hun sterk i rygg og nakke og kan ligge lenge på magen. Hun har flere ganger snudd seg fra mage til rygg og er i ferd med å klare å snu seg fra rygg til mage. Dette er ikke noe som skjer hver dag foreløpig, men noen ganger i uken.

Ellers er hun veldig blid så fremt hun blir aktivisert, og det er morsomt å se henne reagrere veldig på sitt eget speilbilde :)

Høres ganske mye ut som vår. Vi har klart å innarbeide rutine på den første luren hennes. Da sover hun omtrent på minuttet 45 min. Utover dagen blir det gjerne dårligere med søvn. 10 min i vogna eller noen min på puppen etter amming. Derfor blir hun som regel mer og mer grinete ut over dagen. Trenger lengre strekk med søvn. Skal prøve å få gått en lang trilletur mist på dagen hver dag og håpe det hjelper. Hittil har det vært aaaalt for varmt, men nå når det er overskyet begynner det å hjelpe :)

Fram til omtrent nå har hun ikke kunnet ligge alene på gulvet i det hele tatt uten skrik, men nå når hun interesserer seg litt for leker og klarer å gripe en rangle, har hun ligget og kost seg alene opp til 15 min. Deilig! Det aller meste av tiden brukes likevel fortsatt på armen eller fanget vårt. Må bli stimulert/aktivisert hele tiden, ellers blir det surving fordi hun kjeder seg.

Hun har nylig gått over gra søt pludring til skikkelig roping og gledeshyl. Hun har funnet ut at hun har en stemme, og den skal brukes til det fulle! *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg er heldig med vesla... Hun sover stort sett 5-6 timer i strekk hver natt, av og til mer om jeg klarer å få henne til å sove i egen seng... Er hun sutrete og grinete en dag så er det litt unormalt, for hun har mange dager hvor hun pludrer, smiler og får latterkrampe av det rare mamma og pappa gjør...

Hun har spist noe så inni granskauen når vi var på ferie så jeg håper hun har vokst masse! Jeg og fikk høre at hun var så lita når hun kom, men nå blir hun kalt for ei lita "knubba" når vi kommer på besøk. Blitt litt valker her og der og har gode kinn^_^

På mandag er det 4 måneders kontroll. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli mer trygg på at hun har det bra og spiser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne å lest. Vært litt travelt, og nå har vi vært borte med ferie. )ps, kongeparken anbefales når barne begynner å bli sånn 2år ++.. Vår eldste storkoste seg der).

Lillemor er VELDIG enkel å ha med å gjøre... Mulig vi har det litt enklere siden det er barn nr 2 og vi har litt erfaring med hva om virker og ikke!?

Vår jente er blir og glad hele dagen lang. Litt sutring rett før lurene, men det er ikke mye. Hun våkner ca 07:00/07:30. Sovner igjen kl 10:30 -11:00 og lur nr 2 er rundt kl 14:00-15:00++. Så legges hun 18:30 for kvelden. Da våkner hun etter en time og drikker begge puppene helt tomme. Da er hun helt i koma og kan "slenges" ned i sengen. SÅ sover hun til alt mellom 23-02:00 før neste måltid.

Vi legger hun i vogna på dagen. Hun sovner veldig fint der når hun får smokk, koseklut og litt vuggebevegelse. Og det er bare LITT. vil ikke venne henne til å sovne til bevegelse med mindre jeg ikke trenger. Gjorde det med eldstemann, og han sovnet bare når vi trillet han i søvn. Det å sovne uten bevegelse han hun først begynt med nå når vi har fått gode soverutiner på hun. Da er hun trøtt når vi legger henne.

Ellers er hun en skikkelig klump. Ser ut som michelinmannen egentlig, med valker over alt!!

Det som er litt dumt da er at hun ikke tar flaske, så er litt stuck hjemme på kveldene... Har derfor begynt å gi smaksporsj med grøt. Tanken er at hun skal få kveldsgrøt før hun legger seg ca 18:00 om en mnd. Da står jeg litt friere.

Hun er også råsterk. Snudde seg fra rygg til mage allerede når hun var 3 mnd og 1 uke... Storebror var ikke så tidlig. Men så ligger hun mye på magen, så er vel kanskje derfor!? (blir sånn når man må underholde storebror for å unngå søskensjalusi). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi begynt å lage litt rutiner for legging på kvelden. Etter å ha lest litt forskjellige steder tok jeg til meg tipset om å ikke la baby sove etter ca 16-17 og så legge henne i 19-20-tiden. Dette ble forsøkt for første gang i går med ganske greit hell. La henne kl 1930. Da hadde hun våknet fra siste lur ca kl 16. Matet henne jevnlig frem til kl 0530. Måtte da stå opp med henne, men hun ble trøtt igjen etter 40 min og vi sov begge fra 0615 til 0815. Hun sov i egen seng frem til kl 04, og i vår seng resten av tiden. Har forsøkt på det samme i dag, men hun har nok sovet litt lite på dagtid, så hun var kjempetrøtt allerede kl 18. Ga henne et bad og sang litt for henne, så greide å strekke det til 1845 før jeg la henne. Fordelen med å gjøre det på denne måten er at jeg så og si har sluppet å bysse på henne for at hun skal sovne. Hun legges i halvveis sovende tilstand og får smokker og sovner ganske raskt. Før hun legges ammer jeg henne. Er spent på hvordan kvelden og natten blir i dag. Har tro på at hun etterhvert vil klare å sove lengre strekk da hun gjorde det for et par uker siden da vi var på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok drømmebabyen å kommer til å få sjokk om jeg noengang får en til ;) *bank i bordet! La det fortsette Like bra fremover*

Hun står opp mellom 09 og 10 som regel, er våken ett par timer før hun sover en liten dupp (45 min ca..) så er hun våken frem til halv fire/ fire, da legger jeg henne i senga om vi er hjemme og i vogna om vi er borte og da sover hun rundt 3 timer :) våkner fra duppen i 18/19 tia og er våken frem til 22/23 før hun legger seg for kvelden, da sover hun til rundt 6, får mat og sovner igjen :) er stortsett bli og fornøyd, men har såkalt noen dager der hun er litt mer grinete innimellom. Vi må nok etterhvert flytte alt litt frem sånn at hun kan sove lang duppen tidligere å legge seg tidligere på kvelden, men dette er jo veldig behagelig nå da ;)

På 3 mnd kontrollen var hun 62,5 cm lang og rett under 6 kg.. Gikk greit med sprøyter, litt grining men det gikk fort over :) hadde feber i to dager etterpå, men var i ok humør det meste av tia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3 mnd kontrollen til vår gutt, var han 7,3 kg og 63 cm lang.

Han er blid og i godt humør hele tiden, men sier klart i fra når han er sulten eller trøtt.

Vi har slitt med amming siden starten, og det har enda ikke gått seg til. Han hyler bare og vrir seg vekk fra brystet. Men når jeg tar på ammeskjoldet, er han rett på og spiser seg god og mett. Imidlertid er det vondt for meg, så ammer bare om natten, og pumper på dagtid. Siden han gråter svært lite, går det fint.

Han leker på lekematta eller sitter i tripp trappen når jeg pumper. Babysetet bruker vi hver dag, er så glad for at vi kjøpte det!

I går snudde han seg fra mage til rygg for første gang, 3,5 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg leser om dere som har blide babyer. Jeg er lei en time etter at vi har stått opp, for da har jeg hatt grinete baby i tre kvarter allerede :( Men, men, det går seg vel til... (håper jeg) Har etter råd fra barnelege så vidt begynt med grøt på kvelden. Hun spiser ca 0,5dl + ammer etterpå, og da sover hun i 4-4,5t før hun trenger mat igjen. Så den beste tiden på døgnet for oss er fra ca 20-24. Eneste tiden jeg får slappet av og hatt alenetid.

Det her er ikke ment som klaging altså, jeg elsker selvfølgelig jenta mi over alt på jord, men det å bli mamma er mye mer slitsomt enn jeg forestilte meg. Den slitsomme første perioden går jo aldri over, selv om hun har blitt fire mnd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav... Babyen som har nektet smokk hele tiden ligger under babygymmen å leker, og sutter på en smokk!! Ble gal av at hun heletiden spiser på noe, enten klærne sine eller hånda si..blir jo sikkel over alt! Så tenkte å gi smokken ett siste forsøk, å der sitter'n gitt ;) hun er tre og en halv mnd å da er smokken plutselig kos!?? Kan hun ikke bare høre på mammaen sin i utgangspunktet? Hehe..

Ellers har dere med babyer som enten sover lite eller er sutrete min dypeste medfølelse...snuppa var suur i morges å det er ikke kos! Skjønte jo etterhvert at hun sikkert var trøtt, så la henne i vogna å da sov hun nesten tre timer, og våknet i sitt vanlige blie humør etterpå :)

Om det er noen trøst så snur det sikkert etterhvert, kanskje min er ett mareritt når hun er året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla ligger på skinnet sitt under babygymmen for øyeblikket. Hun har akt seg rundt 180 grader og ligger på siden og gnafser på benet til babygymmen. Og ser litt på egne ben. Og pludrer. Jeg har spist frokost og drukket kaffe. Det merkelige er jo at hun har problemer med nakken og må til manuellterapi en gang i uka fremover. Får jo ofte høre at sutrete babyer ofte er det på grunn av nettopp nakkeproblemer...

På 4 måneders kontrollen veide hun 6.350 gram og var blitt 63,5 cm lang. Hun er blitt så god! For vi ordnet nakken så håper vi at hodeskallen blir like rund;)

Ellers er vi begynt med grøt på kveldene. Det roer henne ikke noe særlig, men det er vel mest fordi vi kun har gitt noen skeier.

Til dere som har litt grinete babyer så går nok dette over. Og det er ingen garanti for at harmoniske babyer forbli harmoniske når de kommer i skolealder. Eller når de blir tenåringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å bli mamma er mye mer slitsomt enn jeg forestilte meg. Den slitsomme første perioden går jo aldri over, selv om hun har blitt fire mnd :/

Det kan jeg lett skrive under på... Jeg visste en del om det å ha barn, men ble litt satt ut over hvor slitsomt det faktisk var. Nå synetes jeg det var mye mer enkelt å få barn nr 2. Da hadde vi jo en del erfaring fra hva som virket og ikke... OG, ikke minst.. Vi vet nå at dette kommer til å gå over. Det er de første 6 mnd som kan være ganske heftige. Når de begynner å spise mer vanlig mat blir alt mye enklere. De er ikke like avhengige av deg. Maten metter godt og varer lengre. Dette resulterer ofte i mer glade barn og mer galade foreldre. Faktisk så er det ikke lenge før vi alle savner småbabytiden. For nå og utover skjer utviklingen megafort.. Min sønn på ca 2,4år var 10 mnd ved jul (det vil også lillesøster være) og da satt han, gikk og pakke nesten opp julegavene sine selv.. Og det er bare 4,5 mnd til...

Så når vi står å må bysse i søvn for 4 natt på rad (tenner!!!!!!!!!!!) så er vi mye mindre stressa denne gang.. Vi vet det går over. Sakte men sikkert vil ungen til slutt sovne av seg selv når du legger det i senga.

:)

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg lett skrive under på... Jeg visste en del om det å ha barn, men ble litt satt ut over hvor slitsomt det faktisk var. Nå synetes jeg det var mye mer enkelt å få barn nr 2. Da hadde vi jo en del erfaring fra hva som virket og ikke... OG, ikke minst.. Vi vet nå at dette kommer til å gå over. Det er de første 6 mnd som kan være ganske heftige. Når de begynner å spise mer vanlig mat blir alt mye enklere. De er ikke like avhengige av deg. Maten metter godt og varer lengre. Dette resulterer ofte i mer glade barn og mer galade foreldre. Faktisk så er det ikke lenge før vi alle savner småbabytiden. For nå og utover skjer utviklingen megafort.. Min sønn på ca 2,4år var 10 mnd ved jul (det vil også lillesøster være) og da satt han, gikk og pakke nesten opp julegavene sine selv.. Og det er bare 4,5 mnd til...

Så når vi står å må bysse i søvn for 4 natt på rad (tenner!!!!!!!!!!!) så er vi mye mindre stressa denne gang.. Vi vet det går over. Sakte men sikkert vil ungen til slutt sovne av seg selv når du legger det i senga.

:)

Godt å høre :) Har begynt med grøt på kvelden denne uka, så nå får puppene mine fred i hele fire timer på kvelden - jippi! Og jeg måtte "bare" gynge vugga i 20 min i kveld.

I begynnelsen syntes jeg det var kjempekoselig å amme, men nå gleder jeg meg til hun spiser vanlige måltider, drikker vann og sover natta gjennom. Håper vi blir kvitt all survinga og får verdens blideste unge da :)

Og om et år kommer jeg sikkert til å lengte tilbake til alt slitet. Men det tør jeg ikke si til gubben, da flyr han vel på meg - haha :D Iflg han skal vi aaaaldri ha mer enn en unge. Akkurat nå er jeg 100 % enig, men det kommer vel til å forandre seg. Babyer er jo tross alt så herlige (så lenge de er i godt humør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei

Hvordan går det med dere? Hvordan er det med soving og evt introduksjon av fast føde?

Sover tre ganger i løpet av dagen. Den første vanligvis fra ca 8-10, og 2x1t når hun begynner å bli grinete. Det tar vanligvis bare halvannen time, så det er mye dårlig humør utover ettermiddagen/kvelden. Hun ELSKER grøt og søtpotet, er ikke noe særlig begeistret for gulrot. Sikkert ikke søtt nok. Og vi får overhode ikke i henne vann, hverken av flaske eller tutekopp. Hun vil ikke ha utblandet eplejuice eller sviskesaft heller. Så jeg må amme etter grøten på kvelden. HS rynker litt på nesa av vekten hennes, men hun må jo få i seg væske!

Sovner for kvelden mellom 20-21, sover til mellom 00-02, og ammer hver 2.-3.time derfra. Helst hver tredje time, men det funker bare hvis hun sover i vugga, og det pleier vi ikke få til... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan går det med dere? Hvordan er det med soving og evt introduksjon av fast føde?

Her er vi hjempe heldige med ei som er strålende fornøyd og blid som ei sol. Ser at begge ungene har glede av hverandre, så det er veldig kjekt med søsken ;)

Nå har vi fått skikkelig rutiner her, og det er sååå deilig. Herlig med voksentid på kvelden igjen :)

Rutiner er som følger:

Soving:

Opp: 07:00/07:30

1.lur. 09:00/09:30. Ca 1,5 - 2 timer

2. lur. 14:00-15:00/15:30.

Seng: 18:30

Mat:

Hver 3 time ca.

På kveld ca 3 amminger (kl 23:00, 04:00 og 06:00)

Hun har til nå ligget i vognen (stor simovogn) men har nå flyttet over i sengen. Det gikk veldig fint. Kjøpte bare sånne BRIO vuggeklosser til å ha under sengebeina. Da kan du vogge senga. Genialt! Gikk bare 5 min før hun sovnet i ny seng :) La også en liten pute ved siden av henne sånn at ikke senga virket så stor. Liker enda å ligge litt trangt.

Fast føde er det så som så med.. Hun blir introdusert for alt mulig, men vil ikke spise noe måltid enda. Da vrir hun bare bort hodet. Og jeg vil ikke tvinge i henne mat heller... Derimot er hun veldig glad i å smake på mat gjennom sånn "nettbeholder". Ikke så stresset. Hun vokser fint, og det viktigste nå er å smake på mest mulig. Regner med hun spiser grøt/skive når hun blir sulten nok :P

Og hun tar enda ikke flaske, så den kamper har jeg gitt opp..... Heldigvis tok hun smokk til slutt.. Så en kamp vant jeg :fnise:

Dere andre da?

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi hjempe heldige med ei som er strålende fornøyd og blid som ei sol. Ser at begge ungene har glede av hverandre, så det er veldig kjekt med søsken ;)

Nå har vi fått skikkelig rutiner her, og det er sååå deilig. Herlig med voksentid på kvelden igjen :)

Rutiner er som følger:

Soving:

Opp: 07:00/07:30

1.lur. 09:00/09:30. Ca 1,5 - 2 timer

2. lur. 14:00-15:00/15:30.

Seng: 18:30

Mat:

Hver 3 time ca.

På kveld ca 3 amminger (kl 23:00, 04:00 og 06:00)

Hun har til nå ligget i vognen (stor simovogn) men har nå flyttet over i sengen. Det gikk veldig fint. Kjøpte bare sånne BRIO vuggeklosser til å ha under sengebeina. Da kan du vogge senga. Genialt! Gikk bare 5 min før hun sovnet i ny seng :) La også en liten pute ved siden av henne sånn at ikke senga virket så stor. Liker enda å ligge litt trangt.

Fast føde er det så som så med.. Hun blir introdusert for alt mulig, men vil ikke spise noe måltid enda. Da vrir hun bare bort hodet. Og jeg vil ikke tvinge i henne mat heller... Derimot er hun veldig glad i å smake på mat gjennom sånn "nettbeholder". Ikke så stresset. Hun vokser fint, og det viktigste nå er å smake på mest mulig. Regner med hun spiser grøt/skive når hun blir sulten nok :P

Og hun tar enda ikke flaske, så den kamper har jeg gitt opp..... Heldigvis tok hun smokk til slutt.. Så en kamp vant jeg :fnise:

Dere andre da?

Hvor har du fått tak i de klossene?

Jenta her er stort sett i veldig godt humør. Aktiv og smilende, men kanskje litt utålmodig til tider :-D

Når det kommer til søvn varierer det litt. Hun har blitt MYE flinkere til å sove for seg selv både dag og natt. På dagtid sover hun dessverre sjelden mer enn ca 30 min om gangen hvis ikke hun trilles i vogn. Hun starter ofte dagen rundt kl 08 og da blir det noen lurer i løpet av dagen/ettermiddagen, kanskje ca 4-5 tilsammen...? Hun pleier å legge seg for kvelden 2030-2200. Hun pleier å sove et strekk på ca 2 1\2 først, og det er det lengste sovestrekket hun har om natten. På det verste kan hun våkne en gang i timen. Sier seg selv at det da blir lite søvn på meg da jeg jo bruker litt tid på å sovne igjen selv også. Skjønner ikke hvorfor hun våkner så ofte. Tidligere i sommer kunne hun sove strekk på 5 timer hvis jeg var heldig. Til vanlig våkner hun annenhver time gjennom hele natten og vil ha mat.

Hun får smaksprøver. Har forsøkt på grøt, potet, fruktmos. Hun synes det er veldig stas. Nå er hun veldig opptatt av alt vi spiser og drikker også. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle vente med fulle porsjoner til hun blir 6 mnd, men mulig det blir før den tid. Kan hende hun trenger mer mat om kvelden i og med at hun våkner så ofte om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Hvordan går det med dere? Hvordan er det med soving og evt introduksjon av fast føde?

På natta sover hun stort sett på samme måte som ellers. Våkner 1-2 ganger og vil ha litt pupp og sovner igjen fort. På morningene er hun blid som en sol og jeg kan nye en kopp kaffe og litt frokost mens jeg leser nettavisene.

På dagtid er det med soving litt mer knot. Hun blir gjerne trøtt i 9-10 tiden og da må hun ha en dupp, men det er ingen automatikk i at jeg får henne til å sove. Noen ganger får jeg henne til å sove i vogna. Noen ganger sover hun i 30 min, andre ganger i over en time.

Spising er derimot ganske greit. Prøvde først med Hipp sin risgrøt, som hun likte. Deretter prøvde jeg Hirsegrøt. Som hun ikke likte. Skjønner jeg egentlig godt siden det smakte papp... Så de siste dagene har jeg gitt en blanding mellom banan, hirsegrøt og risgrøt. Det funker kjempe bra og hun spiser over en halv porsjon.

Siden fødsel har hun hatt en klar favorittside som resulterte i ett ganske så skeivt kranie. Nå har hun gått til manuell terapi i tre uker og problemet i nakken som gjør at hun ikke klarer å snu hodet til den ene siden er begynt å bli borte. Håper det ikke skal så mange behandlinger til før hun klarer å ligge med hodet til den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her er ferdig med putebehandlingen for HD, og det er så deilig! Da puten var av var det som om hun tok mange steg opp motorisk med en gang. Denne uken har hun begynt å rulle fra mage til rygg :) Hun holder også på å få sin første tann! Den har akkurat stukket gjennom tannkjøttet. Hun har ikke vært sutrete pga den, men putter absolutt alt i munnen, så regner med det klør litt.

Hun blir fire mnd denne uken, så nå skal vi begynne med smaksprøver. Det gleder vi oss veldig til! Tenkte å begynne med grønnsaksmos før grøt. Noen som har noen erfaringer å dele om hva som er lurt å begynne med?

Sovingen om natten går veldig greit, legges ca 19, våkner 1-2 ganger for mat før hun våkner ca 7. Jeg tar henne opp i vår seng da, og får henne noen ganger til å sove en time til der. Sovingen på dagen er det litt verre med, maks 30 minutter med mindre vognen er i gang eller jeg sitter og vugger henne på fanget mitt, men siden hun sover om natten skal jeg virkelig ikke klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir fire mnd denne uken, så nå skal vi begynne med smaksprøver. Det gleder vi oss veldig til! Tenkte å begynne med grønnsaksmos før grøt. Noen som har noen erfaringer å dele om hva som er lurt å begynne med?

Avokadomos med litt olje anbefales. Det er det vi kommer til å starte med neste uke også. Mange blander banan inn for å få den søtere og mer bredspekteret (den eldste likte imidlertid ikke det, her måtte vi ha litt timian eller oregano i for at han skulle spise).

(Jeg kommer med vår oppdatering en annen gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...