Gå til innhold

Er det i det hele tatt non som er fornøyd med noe denne regjeringen har fått til?


mmd

Anbefalte innlegg

Kan jo også snu på det.

Dere som advarte om at det kom til å bli katastrofetilstander med FrP i regjering, hvilke forfedelige ting er det som har skjedd?

Vi som klarer å distansere oss fra dette spillet skjønte at det ikke kom til å bli store forandringen. Politikere er flinke med ord, men dårlig på handling.



Anonymous poster hash: 6caa6...41d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo også snu på det.

Dere som advarte om at det kom til å bli katastrofetilstander med FrP i regjering, hvilke forfedelige ting er det som har skjedd?

Vi som klarer å distansere oss fra dette spillet skjønte at det ikke kom til å bli store forandringen. Politikere er flinke med ord, men dårlig på handling.

Anonymous poster hash: 6caa6...41d

Hvis vi ikke hadde protestert, ville det kanskje endt med reservasjonsrett for fastleger og salg av Statskog og Kongsberggruppen.

I tillegg kan det jo nevnes at arbeidsmiljøloven nå gir svakere vern for arbeidstaker, at de uføre får mindre penger, at politiet har blitt bevæpnet, at vi får mer overvåkning, at asylbarn i hopetall er sendt ut, at privatister må blakke seg, at vi får en firefelts motorvei her jeg bor som kommer til å ta av verdifull matjord og andre viktige naturområder, at dyrene i landbruket kommer til å få det verre og må bruke mer antibiotika på grunn av mer intensivt landbruk, og at det brukes masse penger på mer utdanning til lærerne i stedet for at det blir flere lærere i skolen.

Anonymous poster hash: 85aee...d3e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg anser faktisk dagens regjering som en katastrofe. Det kommer til å bli en tøffere arbeidshverdag for meg. Det er noe som kommer til å påvirke meg direkte. Gjør kanskje ikke noe for dem som har mye penger, har egen bedrift også videre, men som vanlig arbeidstaker på sykehjem blir det tungt.



Anonymous poster hash: 85aee...d3e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier.

Hvor har du det fra? Har du i det hele tatt lest tråden før du gulper opp kommunistpropaganda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler egentlig bare en generell trygghet i at Støre ikke er statsminister.

Hvis noen trodde forrige AP-regjering var handlingslammet og preget av evige rapporter og utredninger uten at noe skjedde så kommer de til å bli gale av en Støre-regjering. Støre er en mester i å si ekstremt mye uten å faktisk ta standpunkt til noe som helst, og uten å ta noen konkrete beslutninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen trodde forrige AP-regjering var handlingslammet og preget av evige rapporter og utredninger uten at noe skjedde så kommer de til å bli gale av en Støre-regjering. Støre er en mester i å si ekstremt mye uten å faktisk ta standpunkt til noe som helst, og uten å ta noen konkrete beslutninger.

Jeg vil like mye ha AP i regjering som jeg vil ha FRP der.

Anonymous poster hash: 85aee...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke veldig fornøyd. Det er ikke fordi jeg føler at de har fått til lite (selv om det såklart er fantastisk at de fikk igjennom segwayene, takk GUD for det!!!!!!....), men føler meg ikke trygg på at de er i regjeringen. Føler de er impulsive og plutselig kan finne på noe som ikke er gunstig for samfunnet.



Anonymous poster hash: 402fe...b8b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt hvordan private aktører kan tjene penger på helse og barnehage. La meg ta et eksempel fra et sykehjem som har blitt tatt over av noen private aktører:

Det er blitt stilt strengere krav til dokumentasjon på dette sykehjemmet (egentlig bra), men uten at de har økt antall ansatte. De fast ansatte pleierne sliter seg ut, da de ikke får gjort de oppgavene de er satt til å gjøre pga. mangel på ressurser.

Noen av pleierne blir sykemeldte. Sykehjemmet må tilkalle assistenter (uten utdanning) fra avdelingen i andre etasje der omgangssyken herjer. "Fru Hansen" vil kunne dø dersom hun blir smittet.

Hun har flaks denne gangen og blir ikke smittet, men hva med neste gang?

Endret av Personenmeg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier.

For oss mer oppegående er det enkelt å se at denne regjeringen ikke duger. Derfor får de også ekstremt lave tall på meningsmålinger. Synes litt synd på Høyre som lider av å måtte sammarbeide med hodeløse høns, men det valgte de tross alt selv.

Anonymous poster hash: 6a2e9...d97

AP'erne er enda lettere å tilfredsstille. Bare sleng ut et par stråmenn og så godter de seg.

Anonymous poster hash: 2a54b...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP'erne er enda lettere å tilfredsstille. Bare sleng ut et par stråmenn og så godter de seg.

Anonymous poster hash: 2a54b...132

Og sleng samtidig inn en bråte med kriminelle innvandrere som regjerer gatene.

Anonymous poster hash: a8ef5...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen trodde forrige AP-regjering var handlingslammet og preget av evige rapporter og utredninger uten at noe skjedde så kommer de til å bli gale av en Støre-regjering. Støre er en mester i å si ekstremt mye uten å faktisk ta standpunkt til noe som helst, og uten å ta noen konkrete beslutninger.

Jeg tror det kommer til å bli mye prat med Støre som statsminister og AP i regjering. Han er flink til å snakke for seg og gjøre seg uangripelig, slik man så i forbindelse med Charlie Hedbo og diskusjonen om ytringsfrihet og religionsfrihet.

Anonymous poster hash: 2a54b...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbrukt i den forstand at den er tiltenkt folk som skal fullførei voksen alder, men i hovedsak blir brukt av skoletapere med for høye ambisjoner i forhold til ferdigheter. Det er faktisk ikke impnerende å få 5,5 i snitt nå man bruker 66% lenger tid enn normert.

Det samfunnet faktisk ville vært tjent med ville vært om folk begynte i høyere utdanning umiddelbart etter VGS i stedet for å ta friår/ta opp fag år.

Det stipendet mange får på VGS fordi de er "fattige" kan de spare og bruke til privatisteksamen. Slik ville det ikke blitt noe av privatist-klasseskillet som enkelte skisserer. Og tro meg, de aller, aller fleste som få et slikt stipend er en av to typer mennesker: De setter pengene til sparing og får så gode karakterer at de ikke har behov for privatistordningen, eller de søler bort pengene på kantinemat og shopping.

Den er ikke bare tiltenkt for voksen som skal fullføre videregående, den er tiltenkt alle som skal fullføre eller ta opp fag for å få bedre eksamen. Grunnen til at det er blitt dyrere å ta privatisteksamen, er fordi mange ikke møtte opp til eksamen, og slik det er nå, så vil det gå utover de som har dårlig råd, samfunnet tjener ikke på at flere må bruke lengre tid på å fullføre videregående.

Hva de "fattige" som får stipend, gjør med pengene vet jeg ikke, men det er nok en grunn til at de får stipend. Det er mange som ikke bor hjemme mens de går videregående, og så vidt jeg vet er ikke beløpet så stort, så hvordan noen skal spare penger når de for det lille beløpet skal betale husleie, strøm, mobilregning, buss, etc., er urealistisk.

Uansett går dette utover de som har dårlig råd, og det er det jeg ikke er så begeistret for. Selv om jeg har råd, tenker jeg på de som ikke har det. Du burde prøve det du også, å ikke være så selvisk.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fornøyd med at regjeringen har vist sitt sanne jeg når det gjelder innvandring, og at det nødvendigvis vil styrke alternativene ved neste valg.

Ja, du tror det ja.

Jeg tror at flere og flere vil kaste venstresidens rasisme-stigmatisering av seg, og begynne å sette ord på den delen av innvandringspolitikken som ikke fungerer.

I Danmark, for eksempel, fører nå Socialdemokratiet er mye strengere innvandringspolitikk enn den FRP står for her i landet, med tilhørende retorikk.

I Norge er det allerede blitt et mye mer nyansert debatt-miljø rundt innvandring og særlig den islamske delen av den.

Dette er en utvikling som bare vil fortsette.

Da blir det samtidig vanskeligere for SVAP å skremme folk fra å stemme f.eks. FRP, ved å stemple dem som rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk enda ikke har fått med seg at politikk er det med skitne spillet som finnes der ute så skjønner ikke jeg hvorfor folk klager..

Politikere er en gjeng løgnere. Nesten som menn som vil få seg noe, de sier det vi vil høre for å få det de ønsker.. som er å komme til makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Den er ikke bare tiltenkt for voksen som skal fullføre videregående, den er tiltenkt alle som skal fullføre eller ta opp fag for å få bedre eksamen. Grunnen til at det er blitt dyrere å ta privatisteksamen, er fordi mange ikke møtte opp til eksamen, og slik det er nå, så vil det gå utover de som har dårlig råd, samfunnet tjener ikke på at flere må bruke lengre tid på å fullføre videregående.

Hva de "fattige" som får stipend, gjør med pengene vet jeg ikke, men det er nok en grunn til at de får stipend. Det er mange som ikke bor hjemme mens de går videregående, og så vidt jeg vet er ikke beløpet så stort, så hvordan noen skal spare penger når de for det lille beløpet skal betale husleie, strøm, mobilregning, buss, etc., er urealistisk.

Uansett går dette utover de som har dårlig råd, og det er det jeg ikke er så begeistret for. Selv om jeg har råd, tenker jeg på de som ikke har det. Du burde prøve det du også, å ikke være så selvisk.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

Bor man ikke hjemme får man borteboerstipend i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle tro man stod ovenfor en total samfunnskollaps ut ifra hvordan mange beskriver hverdagen etter regjeringsskiftet. Det er ingen stor overdrivelse engang.

Slike folk er det uproduktivt å diskutere politikk med.



Anonymous poster hash: 2a54b...132
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Vel siden jeg ikke merker noen forskjell fra Høyre\FRP og Den Rød-Grønne regjering så er svaret nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Bor man ikke hjemme får man borteboerstipend i tillegg.

Ikke som privatist, vel? Da jeg tok fag som privatist fikk jeg null støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

Hvis folk enda ikke har fått med seg at politikk er det med skitne spillet som finnes der ute så skjønner ikke jeg hvorfor folk klager..

Politikere er en gjeng løgnere. Nesten som menn som vil få seg noe, de sier det vi vil høre for å få det de ønsker.. som er å komme til makten.

Som mann kjenner jeg meg absolutt igjen....Den gang jeg var yngre, vel og merke...nå trenger jeg ikke å si så mye for å få meg noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...