Gå til innhold

Je suis Max Hermansen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han baserer nok det pga hvordan islam fungerer og hva vi observerer her hjemme og rundt i verden på grunn av islam. Islam forårsaker en hel del ting som vi ikke tillater her i Norge, eller i Europa.

Et eksempel er homofili, noe vi har lært oss å akseptere, diskriminering av kvinner har vi også hatt mye av. Nå i dag etter mye kamp har homofile og kvinner fått det mye bedre. Islam har ikke mye til overs for homofile og islam undertrykker ikke bare kvinner, men mennesker.

Hva er det vi observerer rundt verden pga islam? Det er jammen mye vi observerer rundt verden pga ekstreme mennesker, mordere, terrorister osv. - UAVHENGIG av hva deres religion måtte være. Å være skeptisk til terror er helt greit, men det å si at islam er sånn og sånn fordi det er noen tullinger der ute som er islamister er rasisme ja - fordi du drar under et kam 1,7 milliarder mennesker... Det er mange mennesker gitt :o! Mange av disse er helt normale, uskyldige mennesker som meg og deg. Og det vi måtte observere her i liten Norge er i alle fall ikke representativt. La meg minne deg på at eneste terror aksjon noen gang i Norge er utført en en norsk mann - det er på ingen måte representativt for nordmenn, eller frp velgere. Det er kun representativt for den mannen som utførte handlingen. Akkuratt samme logikk burde gjelde islam som religion. Man kan ikke si at ISLAM er sånn og sånn, man kan ikke si at islam er voldelig, men man kan si at den konkrete personen eller grupperingen er det. DET er forskjellen på rasisme og saklig kritikk for dere kålhoder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt har du lov til unnlate å fornye en kontrakt pga f.eks etnisk bakgrunn. Det er helt uproblematisk! Når du leier inn en konsulent så er det for en kortere tidsbestemt periode, når den perioden opphører er relasjonen opphørt. Du behøver ikke engang ha en grunn for å ikke fornye engasjementet.

En eventuelt forlengelse av kontrakten er en helt ny forhandling. Hvorfor tror du firmaer benytter midertidig ansettelser med mulighet for forlengelse? fordi de vil ha muligheten for å problemfritt "kvitte seg" med personer som ikke fungerer til jobben de skulle gjøre...

Er de fast ansatt er det noe HELT ANNET!

Niks, dette har man ikke lov til.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vi observerer rundt verden pga islam? Det er jammen mye vi observerer rundt verden pga ekstreme mennesker, mordere, terrorister osv. - UAVHENGIG av hva deres religion måtte være. Å være skeptisk til terror er helt greit, men det å si at islam er sånn og sånn fordi det er noen tullinger der ute som er islamister er rasisme ja - fordi du drar under et kam 1,7 milliarder mennesker... Det er mange mennesker gitt :o! Mange av disse er helt normale, uskyldige mennesker som meg og deg. Og det vi måtte observere her i liten Norge er i alle fall ikke representativt. La meg minne deg på at eneste terror aksjon noen gang i Norge er utført en en norsk mann - det er på ingen måte representativt for nordmenn, eller frp velgere. Det er kun representativt for den mannen som utførte handlingen. Akkuratt samme logikk burde gjelde islam som religion. Man kan ikke si at ISLAM er sånn og sånn, man kan ikke si at islam er voldelig, men man kan si at den konkrete personen eller grupperingen er det. DET er forskjellen på rasisme og saklig kritikk for dere kålhoder!

Jeg foreslår at du reiser til Saudi Arabia, Egypt, Tyrkia, Somalia, Pakistan, Afghanistan, Indonesia, Iran, Irak og den slags. Du vil finne at flesteparten er muslimer og den store majoriteten ikke er islamister som støtter terror. Du vil likevel finne at flertallet og den store majoriteten har en hel del verdier som ikke passer inn i blant annet Norge.

At du er så blind for all den faenskapen som skjer i muslimske land, på grunn av islam som ideologi får være ditt problem. Jeg syns det ville vært fint om du også klarte å se dette.

Vi har flere IS krigere i fra Norge, men disse er ikke et stort problem enn så lenge. Problemet er den store andelen som vi kaller moderate muslimer som har samme verdier som vi finner i Saudi Arabia og som syns Sharialov er flotte greier.

http://time.com/3424509/malaysia-transgender-lgtb-sharia-southeast-asia-gay-homosexuality-transexual-transwoman/

Her, les litt om hvordan diskriminering og vold homofile blant annet blir utsatt for. Dette er jo bare et av mange problemer med islam.

Her, enda en undersøkelse om hvordan aksepten er for homofili verden. Se særlig på Midtøsten og Afrika, ikke særlig tolerante.

http://www.pewglobal.org/2013/06/04/the-global-divide-on-homosexuality/

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vi observerer rundt verden pga islam? Det er jammen mye vi observerer rundt verden pga ekstreme mennesker, mordere, terrorister osv. - UAVHENGIG av hva deres religion måtte være. Å være skeptisk til terror er helt greit, men det å si at islam er sånn og sånn fordi det er noen tullinger der ute som er islamister er rasisme ja - fordi du drar under et kam 1,7 milliarder mennesker... Det er mange mennesker gitt :o! Mange av disse er helt normale, uskyldige mennesker som meg og deg. Og det vi måtte observere her i liten Norge er i alle fall ikke representativt. La meg minne deg på at eneste terror aksjon noen gang i Norge er utført en en norsk mann - det er på ingen måte representativt for nordmenn, eller frp velgere. Det er kun representativt for den mannen som utførte handlingen. Akkuratt samme logikk burde gjelde islam som religion. Man kan ikke si at ISLAM er sånn og sånn, man kan ikke si at islam er voldelig, men man kan si at den konkrete personen eller grupperingen er det. DET er forskjellen på rasisme og saklig kritikk for dere kålhoder!

Bullshit.

Ikke for å hitle debatten, men dersom du hadde byttet ut "Islam" med "nazismen" og justert litt på tallene, hadde du følt at du kunne stått for det også? Vil du si at nazismen er grei, basert på at man ikke kan bedømme nazismen på grunnlag av enkeltpersoner eller grupperinger? Selvsagt ikke, man bedømmer nazismen ut fra ideologien og handlingene, slik man også burde bedømme Islam.

Man ser det overalt hvor Islam har fått politisk innflytelse (ikke bare politisk, men sosialt også - se til Malmø eller innvandringstette forsteder i Storbritannia) at menneskerettigheter blir tilsidesatt og at sosiale skiller og stridigheter oppstår. Overalt, uten unntak.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, dette har man ikke lov til.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Jeg har jobbet som konsulent i mange år. Nå skal jeg gi deg et praktisk eksempel. Jeg er ansatt i f.eks konsulenthuset PWC som konsulent. Engang i året leier BI meg inn som foreleser på timebasis for gjennomgang av en spesiell problemstilling jeg er ekspert på.

Etter år 5 så velger BI at de ønsker de en annen ressurs til dette fra f.eks Deloitte. Da har jeg selvsagt ingen krav om å få fortsette å holde dette kurset. BI eier kurset, og jeg er kun innleid. De kan leie hvem de vil.

Min arbeidsgiver, PWC, må selvsagt uansett betale meg lønn. For Max Hermansen var dette verre da han valgte å være selvstendig næringsdrivende, men fortsatt fullstendig samme sak.

Det er ikke hans kurs og han er ikke dette av ansatt vernet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Jurist-Geir-Woxholth-om-Max-Hermansen-saken-Ytringsfrihet-eller-yrkesforbud-7875397.html

Enig med Woxholth. Er det greit at en lærer er svært kritisk til kristendommen mens det ikke er greit at en annen lærer er svært kritisk til islam? Er muslimenes følelser mer verdt enn de kristne sine? Også veldig bra å understreke:

Men det er ikke avgjørende om muslimske elever opplever seg og sin religion krenket av Hermansens uttalelser.

Og det skal etter rettspraksis svært meget til før vi kan straffes for våre ytringer – det avgjørende er så visst ikke om de blir oppfattet som krenkende av de «krenkede».

Har han opptrådt i strid med strl § 135 a og blir dømt for det, må han tåle både slik frykt og vanære og det å miste jobben.

Har han ikke det, vil det etter min oppfatning i praksis være yrkesforbud ikke å la ham få fortsette som lærer om han ønsker det.

Det er påtalemyndighetens og domstolenes oppgave å trekke opp grensene for lovgivningen om vern mot rasehets, diskriminering og religiøs forfølgelse, ikke hans arbeidsgivers.

Med andre ord Hermansen BØR gå rettens vei mot sin tidligere arbeidsgiver som har fått rollen av påtalemyndighet og domstol samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet som konsulent i mange år. Nå skal jeg gi deg et praktisk eksempel. Jeg er ansatt i f.eks konsulenthuset PWC som konsulent. Engang i året leier BI meg inn som foreleser på timebasis for gjennomgang av en spesiell problemstilling jeg er ekspert på.

Etter år 5 så velger BI at de ønsker de en annen ressurs til dette fra f.eks Deloitte. Da har jeg selvsagt ingen krav om å få fortsette å holde dette kurset. BI eier kurset, og jeg er kun innleid. De kan leie hvem de vil.

Min arbeidsgiver, PWC, må selvsagt uansett betale meg lønn. For Max Hermansen var dette verre da han valgte å være selvstendig næringsdrivende, men fortsatt fullstendig samme sak.

Det er ikke hans kurs og han er ikke dette av ansatt vernet.

Ville det være greit at BI byttet til Deloitte utelukkende fordi du stemmer på et bestemt parti eller er kritisk til en religion eller kommer fra et bestemt land?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være greit at BI byttet til Deloitte utelukkende fordi du stemmer på et bestemt parti eller er kritisk til en religion eller kommer fra et bestemt land?

Du kom meg i forkjøpet.

Selvsagt ville ikke dette vært greit.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være greit at BI byttet til Deloitte utelukkende fordi du stemmer på et bestemt parti eller er kritisk til en religion eller kommer fra et bestemt land?

Ja, det er greit. Fordi vi ønsker ikke å bo i en stat som legger seg inn i interne forhold i private bedrifter. Vil Hermansen han en trygg og sikker inntekt, så burde han ikke valgt å jobbe som konsulent for et firma som underviser muslimer. Det er da veldig mye annen han kunnet gjort.

Ytringsfriheten og eiendomsretten er veldige viktige prinsipper i vårt samfunn. Vi skal ikke ta fra denne næringslivslederen hans rett til å drive sin forretning på best mulig måte, og best mulig måte er IKKE å la Hermansen være "gallionsfigur/kursleder" for et kurs rettet mot muslimer. Hvor mange "kunder" tror du han vil få???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han en åpenbar rasist? Vet han har kommet med en del sleivete utspill, men i all hovedsak så virker det ikke å være noe rasistisk over det.

Har du i tilfellet noen eksempler på denne åpenbare rasismen?

Jeg forstår at dette kan være problematisk i læreryrket, jeg er ikke naiv. Poenget er, skal lærere ikke ha lov til å ytre seg offentlig i sitt syn på religion f.eks?

Syntes hans offentlige profil på facebook + en del av uttalelsene i media er mer enn sleivete utspill.

Jeg syntes en lærer skal få lov til å ha kontroversielle meninger, men (og dette gjelder alle former for debatt) jo mer kontroversiell meningene dine er jo bedre skjønn bør du utvise i forhold til hvordan du fremstiller deg selv i en debatt. man kan si at det er så urettferdig man vil, men sånn fungerer faktisk verden. Jeg ønsker en åpen debatt om problemene med Islam, jeg tror det er sunnere enn at sinte unge menn og kvinner fyrer løst på hverandre på diverse forum, men jeg vil at debatten skal skje på en saklig og reflektert måte. Hermansen fremstår ikke som saklig, han har valgt en tone som jeg tror undergraver hans autoritet for en bevegelse (som jeg har svært lite sympati for,det skal jeg innrømme) og som mange seriøse samfunnsdebattanter aldri vil ta alvorlig. Man truer ikke fremmede mennesker med politianmeldelse pga. ytringer slik han har gjort og skal man være lærer reflekterer man mer over hvilket forhold man vil ha (og ikke minst bør ha) til elevene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kom meg i forkjøpet.

Selvsagt ville ikke dette vært greit.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Staten forsvarer et hvert individ sin rett til ytringer, men staten kan aldri tre inn i et privatfirma sin egen beslutningsrettighet. Hermansen har ikke mistet retten til sin jobb hvor han er statlig/kommunalt ansatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten forsvarer et hvert individ sin rett til ytringer, men staten kan aldri tre inn i et privatfirma sin egen beslutningsrettighet(1) Hermansen har ikke mistet retten til sin jobb hvor han er statlig/kommunalt ansatt(2)

(1) Jo, jfr Arbeidsmiljøloven

(2) Ikke direkte, han har bare blitt nektet fornyelse pga sine meninger, altså diskriminering.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt uheldig at modereringen av den opprinnelige tråden Oppsigelsen av Max Hermansen: Ingen Ytringsfrihet for de med de upopoulære meningene? tar så lang tid at vi får en ny tråd om nøyaktig samme tema der de fleste argumenter som dukker opp til støtte for skolens diskriminering av Max Hermansen er imøtegått og grundig parkert i den forrige.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=604075#entry15800872

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Jurist-Geir-Woxholth-om-Max-Hermansen-saken-Ytringsfrihet-eller-yrkesforbud-7875397.html

Enig med Woxholth. Er det greit at en lærer er svært kritisk til kristendommen mens det ikke er greit at en annen lærer er svært kritisk til islam? Er muslimenes følelser mer verdt enn de kristne sine? Også veldig bra å understreke:

Men det er ikke avgjørende om muslimske elever opplever seg og sin religion krenket av Hermansens uttalelser.

Og det skal etter rettspraksis svært meget til før vi kan straffes for våre ytringer – det avgjørende er så visst ikke om de blir oppfattet som krenkende av de «krenkede».

Har han opptrådt i strid med strl § 135 a og blir dømt for det, må han tåle både slik frykt og vanære og det å miste jobben.

Har han ikke det, vil det etter min oppfatning i praksis være yrkesforbud ikke å la ham få fortsette som lærer om han ønsker det.

Det er påtalemyndighetens og domstolenes oppgave å trekke opp grensene for lovgivningen om vern mot rasehets, diskriminering og religiøs forfølgelse, ikke hans arbeidsgivers.

Med andre ord Hermansen BØR gå rettens vei mot sin tidligere arbeidsgiver som har fått rollen av påtalemyndighet og domstol samtidig.

Det der er for så vidt en helt grei debatt, men nå har det seg sånn at han IKKE har mistet jobben hvor han er skjermet av ansettelsesvernet. Han har bare tapt et oppdrag som konsulent. Det er helt vanlig at mange konsulenter forsøker å få samme oppdrag.... man kan da ikke gå rettens vei for at man har mistet en konsulent oppdrag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er for så vidt en helt grei debatt, men nå har det seg sånn at han IKKE har mistet jobben hvor han er skjermet av ansettelsesvernet. Han har bare tapt et oppdrag som konsulent. Det er helt vanlig at mange konsulenter forsøker å få samme oppdrag.... man kan da ikke gå rettens vei for at man har mistet en konsulent oppdrag?

Han er diskriminert. Hadde det ikke vært for hans politiske meninger og engasjement i Pegida, ville han mest sannsynlig få kontrakten fornyet, siden selve Opplæringskontoret uttalte i media at han er en dyktig lærer. Når man blir utsatt for grov diskriminering, går man rettens vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(1) Jo, jfr Arbeidsmiljøloven

(2) Ikke direkte, han har bare blitt nektet fornyelse pga sine meninger, altså diskriminering.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

JA, men han blir IKKE skjermet av arbeidsmiljøloven! Han er konsulent!!!

§ 1-2. Hva loven omfatter

(1) Loven gjelder for virksomhet som sysselsetter arbeidstaker, med mindre annet er uttrykkelig fastsatt i loven.

Han er ikke arbeidstaker. Han har ikke en ansettelses kontrakt, og ikke jobbet permanent over en periode som gir han rettigheter på linje med en arbeidstaker. Innledende bestemmelser folkens. må dere våkne opp her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det da?!??

Hvor i alle verdens navn og rike er ytringsfriheten brutt her????

Du sa, retorisk: "Så dumme er dere da ikke"

Hvilket jeg besvarte, retorisk: "Nei, vi er ikke" (Altså, vi er ikke dumme men noe andre er kanskje??)

Man kan ikke bryte en ytringsfrihet, men man kan true den, man kan gjøre det vanskelig å benytte seg av sin ytringsfrihet, og det er i siste ende en trussel mot demokratiet.

Eller så har det blitt forklart ørten ganger, i denne og andre tråder, hvordan det virker med ytringsfrihet, så jeg viser til det.

Mye å studere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er diskriminert. Hadde det ikke vært for hans politiske meninger og engasjement i Pegida, ville han mest sannsynlig få kontrakten fornyet, siden selve Opplæringskontoret uttalte i media at han er en dyktig lærer. Når man blir utsatt for grov diskriminering, går man rettens vei.

Spiller ingen rolle om det er fordi han er medlem i Pegida, har brunt hår, holder med Liverpool, snakker nordlands dialekt, medlem av SV, medlem av FrP. Som konsulent så har man ingen vern, men tar de oppdragene man får. Jobber man permanent over 6 måneder som innleid, har man krav på fastansettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, men han blir IKKE skjermet av arbeidsmiljøloven! Han er konsulent!!!

§ 1-2. Hva loven omfatter

(1) Loven gjelder for virksomhet som sysselsetter arbeidstaker, med mindre annet er uttrykkelig fastsatt i loven.

Han er ikke arbeidstaker. Han har ikke en ansettelses kontrakt, og ikke jobbet permanent over en periode som gir han rettigheter på linje med en arbeidstaker. Innledende bestemmelser folkens. må dere våkne opp her!

Spiller ingen rolle om det er fordi han er medlem i Pegida, har brunt hår, holder med Liverpool, snakker nordlands dialekt, medlem av SV, medlem av FrP. Som konsulent så har man ingen vern, men tar de oppdragene man får. Jobber man permanent over 6 måneder som innleid, har man krav på fastansettelse.

Selvsagt har man et vern som er ment å hindre diskriminering, ikke bare å arbeidslivet, men også ellers i samfunnet. Man kan ikke bli nektet fornyelse på grunn av meninger, på akkurat samme vis som at man ikke kan nekte å tilby en kontrakt av nevnte grunner.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...