Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Ny behandling i dag. Jeg innser stadig mer at det var ikke videre smart av meg å ramle ned loftstrappa da jeg var fire år.... Virker som om osteopaten stadig må trykke halebein og bekken "tilbake på plass" og jeg vet jeg hadde vondt i rumpa og nederste del av ryggen etter den lufteturen. (Ullsokker på malt underlag var glatt...) Tror noe kom i seriøs ubalanse i "skroget" den gang.

Vel, har langt mindre vondt i dag enn etter forrige ukes behandling, så jeg er nok på bedringens vei igjen. Denne gangen også. Bare synd at jeg må rettes opp med noen års mellomrom, det låser seg igjen etter en tid virker det som.

Men...jeg er moderat tilfreds i dag. En strid av typen "hvem gjør hva" med en kollega ser ut til å gå mot en løsning. Kollega har det med å rote inn på mine enemerker slik at jeg mister oversikten. Det er jeg ikke spesielt happy med, men nå ser det ut til at budskapet har nådd fram så han henvender seg til meg med spørsmål om å få utført endringer og lar meg få siste ordet. Helt OK. Jeg innvilget det meste av dagens forespørsel for å si det sånn.

Egentlig burde jeg være takknemlig for at han ville gjøre tingene selv, men når det skjer mange forandringer i systemene og jeg i stor grad baserer meg på husk for å ha en ide om hva som ble gjort når, så har jeg stadig vekk mistet oversikten de siste par årene for ting er ikke som de var sist jeg var inne og la inn data. Så det har vært stillingskrig. Men nå ser det ut som at han er på gli, og jeg skal gladelig ta bryet med å legge inn endringer selv, mot å sitte med den totale frustrasjonen over at ingenting er som jeg trodde det var.

Puh!

Dessuten fikk jeg boksehansker fra ebay i dag :nigo: . Håper sandsekken er ledig i morgen når jeg skal på treningssenteret..... Hanskene må definitivt prøves. De var for øvrig langt bedre å ha på enn de som er til utlån på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandsekken var ledig og jeg bokser i vei. Det ser sikkert ganske klønete ut, men uten tilskuere så går det så fint atte. Svett blir jeg i allfall. At jeg så roter med sparkene får så være. Det blir sikkert bedre etterhvert.

Har hatt en utmerket lørdag. Dro til nabobyen igjen for det gikk med ett opp for meg at jeg skal i en 50-årsdag og et jubileum i ferien. Har "den lille sorte", men litt friskere med blåtoner om sommeren og jeg visste om en kjole som satt som et skudd og var på salg etter forrige ukes kjoleutskeielser.

Vel, jeg iførte meg kjole(!) faktisk og dro på shopping. For meg som ikke egentlig er kjoledame så var det ganske uvant. Men følte meg riktig så fin. "Hverdagsfinkjole" ble innkjøpt (den er ganske så enkel så er litt fin hverdagskjole egentlig) og en cardigan ble innkjøpt. Sistnevnte er også et mirakel for jeg liker ikke cardigans. Men etter å ha vært på en sommerlunch her forrige dagen så innser jeg at en litt fin cardigan kan være greit å ha for påkommende tilfeller.

Vel, hjemme igjen var jeg sulten og restauranten på hotellet her har utmerket mat. Gjett hvor lørdagens salat ble inntatt :nigo: ? De har veldig greie priser og god mat så jeg ble fluksens enig med meg selv om at det trikset skal jeg jammen bruke flere ganger.

Det var fint vær ute og i havna lå en stor seilskute inne - med "åpent hus". Jepp, måtte inn og se da ja. ble sittende litt på en benk ute på dekk og sole meg i noen minutter før jeg forlot skuta og gikk hjem. På tide med trening.

Det ble både styrketrening, litt kardio og 10 minutter boksing :ler: . Blir nok god og støl i morgen, tenker jeg. Kvelden har gått med til full avslapning på verandaen. Rigget meg til med solstol og bok og vips så var store deler av kvelden omme.

Sa noen perfekt lørdag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var den helga over. Våknet sent i morges - kvart på ti da jeg slo opp øynene. Trengte sikkert å sove ut for jeg har jo litt rar nattesøvn. Uansett, energien kom etterhvert. Utrolig hva et par kopper kaffe kan forårsake :ler:, så jeg bestemte meg for å ta en sykkeltur. Det ble nesten 2 mil til tross for god treningsøkt i går.

Det gav også god plass til pepperbiff og lettis senere på dagen. Etter dusj og middag ble det atter en gang sløving på verandaen. Når det er såpass varmt som nå er min nordvendte veranda perfekt. Det er varmt og godt og luftig uten direkte sol på dagen. Sola kommer først litt utpå kvelden. Da ble det til gjengjeldt varmt der også, så det ble av med skjorte på på med bikinitopp. Tør jeg håpe at jeg er blitt litt mindre skummetmelk i nyansene, mon tro?

Kvelden bød også på en overraskelse. Eksen meldte seg med venneforespørsel på FB. Det er noe jeg aldri ville trodd han kom til å gjøre, så jeg avviste tvert. Lurer på om det er noe som FB selv sender ut? Vi har jo en del felles venner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, noen dager er bare ....ålreite. Startet dagen i rolig tempo med skravlings med venninne på FB chat. Etterhvert ble jeg enig med meg selv om at jeg skulle rusle en tur til byen og se om jeg fant en kort treningstights (jadda, varmt!!!!) og muligens en til bikini. Jeg har bare en som passer og det er litt snaut hvis man skal bruke den til bading og så sole seg. Finværet gir seg vel til ferien min, men jeg har en vag plan om sydentur til våren....

Det ble - både tights og bikini. Men mens jeg sto med hånden full av bikinier, så ringte en annen venninne som er på besøk i området. Samboeren hennes er fra distriktet her. "Heiiiiii, skal vi treffes? Vi skal på båttur sammen med svigerinnen min og hennes familie. Blir du med?"

Jeg ble litt perpleks. Jeg kjenner jo ikke svigerinnen og bortsett fra det er jeg ikke noe friluftsmenneske. Jeg hater insekter og ikke minst flått.... Og det ante meg at båttur også kunne innebære landgang og bading.

Venninne kjenner meg godt og forutså innvendingen: "Vi skal på en holme der det ikke er noen vegetasjon. Bare stein!!! Ikke en eneste flått eller noe som helst."

Jeg ba om betenkningstid og lovte å ringe tilbake med det samme jeg var ute av butikken. Vanskelig å handle bikini med telefon i handa. :ler: Hadde egentlig lyst til å takke nei, for jeg er fryktelig ubehagelig selskap dersom jeg får et panikkanfall pga insektsverm. Dette vet jeg godt om så jeg prøver å holde meg unna slike situasjoner, men båtliv og bading fristet. Jeg takket ja.

Jeg angrer ikke, for å si det sånn. Holmen var fri for alle buskvekster og hadde masse ideelle svaberg å slenge seg på. Eneste plagen var en gjeng innpåslitne veps som svirret rundt der, men ironisk nok er jeg mindre panisk for veps enn jeg er for fluer og mygg, så jeg var bare normalt irritert av vepsen. Alle andre prøvde også å hoppe unna når den ble for irriterende, så jeg skilte meg ikke ut i så måte. Og vannet var deilig. 22 grader målte vi da vi hadde hoppet uti.

Første gang på et par uker jeg føler meg skikkelig nedkjølt. Ble to turer i vannet med en rimelig posisjon soling og skravling innimellom. Vi spredte oss litt utover, så venninne og jeg fikk en prat på tomannshånd også, mens svigerinnefamilie solte seg på et annet svaberog og samboer prøvde lykken med fiskestangen.

Altså veldig hyggelig. Tipper jeg kommer til å sove godt i natt etter så massiv overdose med frisk luft.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres ut som en fantastisk dag. :bolledeig:

God morgen. :kaffekopp: Håper søndagen også blir finfin for deg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtliv hørtes deilig ut! Og ikke minst når man tviler, sier ja, og så blir det fantastisk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin dag ja. Represaliene kommer i dag. Jeg er sårbeint :ler: . Jeg er jo ikke vant til å klatre barbeint rundt på fjell.... Prøvde å sikre meg ved å ha joggeskoene mest mulig på, men på vei ned til og opp av vannet måtte de nødvendigvis parkeres på tørt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg for alvor å få taket på denne treningsgreia, altså. Siden det ikke ble trening på meg i går pga. tur, så dro jeg i dag. Er litt lei av ellipsemaskinen, så tenkte å bruke mølle mellom hver styrkeøvelse i dag.

Det ble trøbbel, for ikke før var jeg inne på senteret så brøt det løs et skikkelig tordenvær. Strømmen gikk. Midt i 1. løpeøkta mellom styrkeøvelsene ble det svart for første gang. (Sabla upraktisk med bråstopp på mølle :ler: ) Velvel, strømmen kom fort tilbake og siden det bare var 20 sekunder igjen av den løpesekvensen gikk jeg videre til neste styrkeøvelse. Så gikk strømmen igjen. Denne gangen ble den lenge vekk. Den eneste andre trenende i lokalet gav opp og gikk. Jeg ble alene.

For et år siden ville sikkert jeg også gått. Nå var konklusjonen en annen. "Du trenger ikke strøm for å løfte manualer, og ikke for å bruke de andre styrkeapparatene heller, så bare fortsett. Det er lys nok fra vinduene til at du klarer deg."

Så kom neste tanke: "Jammen....kardiominuttene da?" Tredemølle og ellipse var temmelig døde for de er tilknyttet strøm. Romaskinen kunne muligens gått, men den står i et bunkersliknende rom og der ville det vært totalt mørkt. Spinningsyklene ditto. Hoppetau kunne funket men det har jeg ikke sett der, så å gå på leting i stupmørket så jeg på som dårlig idé.

Men...step??? Jo, det kunne gå. Enkel å flytte og man får opp pulsen. :idesmil:

Situasjonen reddet.

Før jeg kom så langt som til å sette min glimrende plan ut i livet så kom imidlertid strømmen tilbake og ble der, så det endte med tredemølle likevel. Men dette sier meg hvor mye lenger jeg er kommet mentalt i forhold til det å trene, enn der jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten. Kjenner det er veldig greit at det går mot ferie. Har tross alt jobbet lange dager mesteparten av året, og sparte ikke akkurat på timene i fjor eller forfjor heller. Blir "road trip" i år også. Skal i en femtiårsdag og et jubileum, så å reise utenlands er liksom ikke noen god idé. Da ryker hele timeplanen. Men skal svippe innom Sverige litt, bare for forandringens skyld. Har lagt inn et par spahoteller der. Garanterer ikke jeg tar behandling på alle, men bare det å komme til et hotell med basseng og trimrom er pluss i margen nå om dagen ;) .

Blir uansett bra med fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blå! Boksingen i går har satt sine spor. "Tunga" på joggeskoen treffer sekken når jeg sparker og så blir det blått. Ser ikke veldig lekkert ut, men ganske pussig :ler: .Er forøvrig innhentet av dårlig vær i dag, dvs. det regner og med spredte lyn- og tordenbyger. Det setter en stopper for den planlagte sykkelturen. Har ikke lyst til å sykle i aldeles øspøs. Og når det først kommer en skur så er den skikkelig. Har ikke noe mot å sykle i lett regn, men med de bygene som går i dag så blir det litt i heftigste laget.

Får bli en kombinert jogge/gå tur i stedet, tenker jeg.

Men skal ikke klage. Det har vært så varmt og tørt så lenge nå at vi trengte definitivt regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, snart ferie. Og dessuten fikk jeg lagt inn siste "må ha" tall i det nye datasystemet i dag, så jeg er i rute. Deilig følelse. Litt merkelig å gå hjem bare en halv time etter normal arbeidstids slutt faktisk. Hva skal jeg gjøre med all fritiden i kveld.

Kan ikke akkurat gå på trening heller for jeg har vært hos osteopat idag og fått siste ryggvirvel på plass :ler: , så jeg har treningsforbud ut dagen. Reparasjonen må få tid til å sette seg litt, visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin. Startet ferien med å besøke søskenbarn og nå har jeg svippet over til nabolandet på SPA. Har nettopp inntatt en bedre middag i hotellets restaurant.... Mutters alene.

Og hvis noen som kvier seg for å gjøre sånt alene stikker innom her, så lover jeg: Det går helt fint!

*mett og tilfreds Cata*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig på tur. Her om dagen så var jeg på svensk treningssenter. Hotellet hadde avtale med et, så jeg benyttet sjansen til litt ferietrim.

Senter er senter ;) .

Nå er jeg atter installert på hotell i Norge og har vært ute og ruslet. Skal i en 50 årsdag i helga, derfor all sikksakkingen. I morgen skal jeg ut på seriøs shopperunde. Etter å ha krympet fra klærne mine så må garderoben fornyes. Ser høstklærne er kommet så skal se om jeg finner noen gensere. Alt jeg har er jo "sekkedesign" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

....og det ble mer....

Hjelpe seg for en shoppeferie. Før ferien var omme så hadde drakt og trenchcoat fått følge av 2 skjerf, 2 tynne gensere, en vinterkåpe (evt jakke -den var kort til kåpe å være). Dessuten 2 nye bukser (en ærlig og redelig dongeribukse og en svart halvfin en). Eh...og så hoppet en sid strikkejakke ut av hylla og rett i armene mine. Joda, den fikk bli med - etter 3 vurderingsrunder.

Det hele ble avsluttet med en ny BH fra Change. Den var riktignok ikke "må ha", men jeg ville få tatt nytt mål av BH størrelse for jeg antok at det jeg har er litt utdatert nå, sånn egentlig. Jepp, det ble justering. Og for å ikke være for stor snylter så kjøpte jeg en av BH'ene jeg prøvde. Den satt nemlig innmari fint på. Ser i en annen tråd her inne at den modellen har det med å gå i stykker i vask slik at spilene tyter ut, så jeg er litt spent. Hadde håpet jeg kunne konvertere til en del fra Change siden de har nettbutikk. Har ikke spesialforretning for undertøy her jeg bor (så klart) så det eneste jeg finner er Triumph og de har litt rar passform for meg.

Visakortet ynker seg sårt etter denne ferien for jeg må jo også plusse på med diverse hotellovernattinger underveis, samt 2 runder med festligheter. Dyr ferie, ja. Men deilig også.

Fikk heldigvis støtte av venninne: "Du, jeg har handlet for langt mer enn det, til tider - og jeg trenger det ikke en gang. Det gjorde du!"

Sant nok, jeg trengte det. Så da får jeg leve med å gå bananas i shoppingverdenen en gang. Blir nok lenge til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...