Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

skal på to jobbintervjuer i morgen! kjenner jeg gruer meg litt. lenge siden jeg har vært på intervju! begge jobbene er i butikker. noen tips til hvordan jeg burde forberede meg? har ingen erfaring fra butikkjobbing før btw!



Anonymous poster hash: 7a7d9...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått mail om at jeg kan komme på intervju på fredag mellom kl 17-19, er ikke dette litt merkelig? Når skal jeg møte opp da? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Har fått mail om at jeg kan komme på intervju på fredag mellom kl 17-19, er ikke dette litt merkelig? Når skal jeg møte opp da? :s

Intervjuet begynner kl 17 og varer til kl 19.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg en stilling utlyst på klesbutikk hvor det stod at man skulle komme innom med søknad og cv, har nå skrevet søknad men jeg er så himla sosialt klein og har ingen anelse om hva jeg skal si!

Noen som vil gi meg det med teskje, hvordan man går frem når man gir ut en søknad? Hva skal jeg si, skal jeg presentere meg med fullt navn og greier, skal jeg spørre etter sjefen eller bare levere søknaden til den første og beste personen jeg møter?

Funker: "Hei! Jeg skal levere en jobbsøknad, hvem skal ha den?" og så når jeg snakker med rett person, skal jeg ta dem i hånda??? og: "Navn Navnesen, hyggelig å møte deg!" Og så hva etter det? I detalj..



Anonymous poster hash: f3a04...fe6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg en stilling utlyst på klesbutikk hvor det stod at man skulle komme innom med søknad og cv, har nå skrevet søknad men jeg er så himla sosialt klein og har ingen anelse om hva jeg skal si! Noen som vil gi meg det med teskje, hvordan man går frem når man gir ut en søknad? Hva skal jeg si, skal jeg presentere meg med fullt navn og greier, skal jeg spørre etter sjefen eller bare levere søknaden til den første og beste personen jeg møter? Funker: "Hei! Jeg skal levere en jobbsøknad, hvem skal ha den?" og så når jeg snakker med rett person, skal jeg ta dem i hånda??? og: "Navn Navnesen, hyggelig å møte deg!" Og så hva etter det? I detalj.. Anonymous poster hash: f3a04...fe6

hvis du er himla sosialt klein, er du sikker på at den jobben passer for deg da? For å svare på spm ditt; jeg ville gått dit og spurt etter daglig leder. Når du møter henne ville jeg presentert meg, tatt henne i hånda og bedt om å levere søknad. Husk og smil!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Virkelig glad på din vegne. Du har kjempa lenge :) gratulerer!

Anonymous poster hash: d28e4...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Forresten hvordan sender du åpne søknader? Via nettet? Tar du telefon, annen type kontakt ? :)

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i denne tråden! Var ferdig utdannet i juni, og ser etter en jobb.

Har noen lyst til å legge ut søknad og CV her? Jeg har ikke bladd så langt tilbake, kanskje noen har gjort det allerede...? Synes det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal skrive..

Tina



Anonymous poster hash: d7272...27b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Gratulerer, det er virkelig fortjent! :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Gratulerer så masse, det var veldig gode nyheter! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Gratulerer! Hvor har du fått jobb? :)

Anonymous poster hash: d7272...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer MalloryK!

Tror dessverre toget ha gått for min del. Vi var 3 stk som var på andregangsintervju. Jeg vet at en av de har fått avslag, men jeg har ikke hørt noe enda. Regner med at tilbudet om jobben har gått til den andre, og så venter de på å gi meg avslag når han/ hun har takket ja til jobben. Søren også altså, jeg som ikke trodde jeg skulle bli så skuffet i og med at jeg har en trygg og god jobb allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har søkt på maaaasse jobber i det siste, leter egentlig etter heltid, men har også søkt julehjelp-jobber. Dessverre har det seg slik at responsen og intervjuene for julehjelp-jobbene har kommet mye tidligere enn heltidsjobbene og jobbene med høyere stillingsprosent... Derfor er det mulig at jeg kommer til å få tilbud om en julehjelpjobb lenge før jeg hører noe fra heltidsjobbene/er på intervju der. Er derfor litt redd for å takke ja til julehjelp-jobb, og så litt senere få tilbud om en fast stilling et annet sted.... Men jeg er veldig redd for å takke nei til noe som helst tilbud nå... Noen som skjønner problemstillingen min? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på maaaasse jobber i det siste, leter egentlig etter heltid, men har også søkt julehjelp-jobber. Dessverre har det seg slik at responsen og intervjuene for julehjelp-jobbene har kommet mye tidligere enn heltidsjobbene og jobbene med høyere stillingsprosent... Derfor er det mulig at jeg kommer til å få tilbud om en julehjelpjobb lenge før jeg hører noe fra heltidsjobbene/er på intervju der. Er derfor litt redd for å takke ja til julehjelp-jobb, og så litt senere få tilbud om en fast stilling et annet sted.... Men jeg er veldig redd for å takke nei til noe som helst tilbud nå... Noen som skjønner problemstillingen min? Noen råd?

Ta det du får nå, så slutter du når du får noe du liker. Så lenge du er i startfasen på den julehjelp jobben så har du ikke oppsigelsestid. Da kan du si at du ikke trives og slutte og ta tilbudet om den heltidsjobben du får ( hvis det da hender ) :)

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det du får nå, så slutter du når du får noe du liker. Så lenge du er i startfasen på den julehjelp jobben så har du ikke oppsigelsestid. Da kan du si at du ikke trives og slutte og ta tilbudet om den heltidsjobben du får ( hvis det da hender ) :)

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Det var jo lurt! :) Men jeg synes sånn er så ubehagelig, å ta jobben og så måtte si ifra at jeg vil slutte... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her.

Vi har bestemt oss for å flytte til min samboers hjemsted som er i en annen landsdel enn der vi bor nå, så jeg må derfor finne meg en ny jobb. Han kan heldigvis beholde sin. Jeg hadde siste dag på jobb forrige uke, men har dessverre ikke funnet noen ny enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...