Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg å starte en ny generell dagbok. Jeg hadde en treningsdagbok en stund, men valgte å stenge den og heller starte en generell en istedet.

Jeg er altså 33 år, har samboer og katt. Jeg måtte dessverre avlive hunden min Vinnie forrige helg, da hun ble akutt syk. Hun ble 13 år gammel. Ellers tar jeg nå master i religion ved Universitetet i Agder, og holder på å skrive på min masteroppgave dette året.

Som student så blir det litt kaffedrikking, så alle er velkomne til min kaffekrok. Håper vi kan få en fin samtale her, både av det seriøse og det mer useriøse slaget. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært hos frisøren. Min svigerinne driver frisørsalong, så jeg får litt gode priser hos henne. Det føltes nesten som å være på spa - i tillegg til selve hårklippen fikk jeg espresso, kaffe, en banan da jeg ble småsulten, hårkur, styling samt sminketips og gode priser på sminke. Så det var riktig så hyggelig, jeg brukte tilsammen fire timer der.

Men nå henger jeg litt etter på oppgaveskrivingen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei!

Drister meg til å hilse på i kaffekroken :) Har jo sett deg rundt omkring i forumet, og syns alltid du har noe fornuftig å komme med.

Så trist at du måtte avlive hunden din :tristbla: Vet hvordan det er, for jeg måtte avlive min følgesvenn gjennom 7 år her på forsommeren.

Den frisørtimen hørtes veldig deilig ut! Ble rent fristet til noe sånn selv også. Ikke nødvendigvis frisør, for det er ikke så lenge siden jeg var der, men spa hadde vært deilig :)

Lykke til med oppgavskriving. Master i religion høres veldig spennende ut. Noen tanker om hva du vil bruke den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen hit! :hallo: Og tusen takk, jeg visste ikke at du var tilbake med annet nick, kjekt at du "returnerte" som Purple Haze.

Ja, det er trist når man mister dem, man blir jo glad i de firbente også. Men det er jo slik det er, dessverre. Kondolerer med din hund også.

Jeg har faktisk aldri vært på spa, en banan og en kaffe på frisørsalongen er det nærmeste jeg kommer. :fnise: Når det gjelder masteren, så har jeg mest lyst til å jobbe med fag. Bibliotek, forlag, universitet... men slike stillinger vokser ikke på trær, så får se hva det blir. Snuser muligens litt på en PhD også, men har ikke bestemt meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg måtte nok bare tilbake i gammel ham. Ble liksom ikke det samme med wild bird.

Ja, det er baksiden med å ha hund. En vet at en bare har dem en tilmålt tid, og så er de ikke mer. Og selv om jeg savner henne, så vet jeg at jeg gjorde rett, for hun var syk og kom ikke til å bli frisk igjen. Ville ikke la henne lide for at jeg skulle ha henne lengst mulig.

Niesen min har hovedfag i religion + noen andre fag og hun underviser på videregående. Vet hun også hadde lyst på jobb i forlag eller som oversetter, men slik ble det ikke. Hvilke andre muligheter gir det å ta en PhD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar en PhD så blir det jo rent forsknings- og universitetsrettet. Dvs. at jeg antar - uten å vite det helt sikkert - at jeg da stenger dørene for de fleste andre jobber enn innenfor universitets- og forskningsmiljøet. Nå er det et område hvor jeg faktisk veldig gjerne kunnne tenke meg å jobbe, men siden slike jobber ikke vokser på trær, så er jeg redd at en slik obksur PhD vil gjøre det vanskelig for meg å få andre jobber. I tillegg må vi flytte på oss om jeg er så heldig å søke og få et stipendiat, men akkurat det er vel ikke den største bøygen, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snoker tilbake*

Oi, du er sånn PhD-menneske. Jeg har innsett at jeg er aaalt for vimsete i skriveprosessen min, så jeg bør holde meg langt unna akademia! :ler: Er du langt i prosessen med oppgaven din eller? Religion er kjempespennende, jeg begynte å ta religionshistorie som et av støtteemnene mine! (helt til de tok vekk alle de fagene som var relevante for meg, dummingene :dry:)

Tris med hunden din :( Har ikke hatt hund selv, men vi hadde en katt en gang. Og, eh, to skilpadder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med snoking. :hallo:

Nja, nei, jeg vet ikke om jeg kan si at jeg er et PhD-menneske. Men jeg er svært interessert i akademia, må sies. Religionsforskning synes jeg er veldig spennende. Du begynte å ta, sier du, fikk du tatt noen fag? Oppgaven har jeg nettopp begynt på nå i høst. Har fått prosjektbeskrivelsen godkjent, og skal bruke november på å skrive førsteutkastet til teoridelen. Men har ikke klart å være så effektiv til nå i november. Visse geek-interesser har tatt litt overhånd. :sjenert:

Hvor langt har du kommet? Og katter er geniale, mye selskap i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar jeg også sikkert turen innom av og til : ) Det er jo mange mennesker her i forumet som har dagbøker, men er som regel enig i det du skriver og har mye godt å komme med!

Trist med hunden din, det er forferdelig å gå igjennom. Men kun det eneste vi kan gjøre for våre firbente venner når det går alvorlig den gale veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk tatt tre fag, to som var generell innføring i emnet og ett som var fordypning i kristendom. :)

Haha, kjenner til det der med geek-interesser som tar over. (lyst til å presisere hvilke?) Det går veldig opp og ned i deg skriveprosessen, men sånn er det vel bare tror jeg. Formelt sett skulle jeg vært ferdig i forrige semester, men jeg har tatt en grad utenlands også, som endte opp med å overlappe litt med den norske. Satser på å levere til våren en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:kaffekopp:

Vet ikke om du drikker kaffe, men serverer en kopp som kan inneholde akkurat det du måtte trenge en kjølig torsdag. Det være seg kaffe, te, kakao eller noe liknenede.

Håper oppgaveskrivingen tar seg opp etter hvert. Jeg er sånn som jobber best under press, så hvis jeg har for god tid på sånne ting, blir de liggende til jeg bare MÅ i gang.

Ha en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar jeg også sikkert turen innom av og til : ) Det er jo mange mennesker her i forumet som har dagbøker, men er som regel enig i det du skriver og har mye godt å komme med!

Trist med hunden din, det er forferdelig å gå igjennom. Men kun det eneste vi kan gjøre for våre firbente venner når det går alvorlig den gale veien.

Velkommen! :hallo: Og tusen takk for hyggelige ord. :)

Takk, ja, da er forferdelig når man må ta slike avgjørelser. Og tanken kommer jo snikende: "Hva hvis?" Det tok et par dager før det gikk opp for meg hva jeg faktisk hadde gjort - tatt livet av min kjære, livsglade hund. Det kan jo ikke angres eller reverseres. Men hun fikk akutt bukhinnebetennelse, vi måtte reise inn til akutten midt på natten. Hun hadde store smerter; siklet, spydde, tisset på seg og klarte ikke å stå. Jeg måtte bære henne ut i bilen og inn på klinikken. Hun ble undersøkt og dyrlegen sa de kunne operere, men prognosen var dårlig i utgangspunktet, hun ville kanskje heller ikke overleve narkosen pga hennes alder, og rekonvalensperioden ville være lang og vond for henne. Hun var 13 år og i store smerter, så jeg lot henne slippe.

Ja, jeg fikk tatt tre fag, to som var generell innføring i emnet og ett som var fordypning i kristendom. :)

Haha, kjenner til det der med geek-interesser som tar over. (lyst til å presisere hvilke?) Det går veldig opp og ned i deg skriveprosessen, men sånn er det vel bare tror jeg. Formelt sett skulle jeg vært ferdig i forrige semester, men jeg har tatt en grad utenlands også, som endte opp med å overlappe litt med den norske. Satser på å levere til våren en gang. :)

Ah, spennende, da fikk du jo et semester i hvertfall. :)

Vel, når det gjelder geek-interesser - i oktober kom jo spillet Fallout: Nev Vegas ut som jeg har ventet lenge på, men etter bare å ha spilt et par dager så røyk PS3en. :trist:

Reperasjonen vil jo ta flere uker, så planen min var egentlig å være effekt med oppgaveskriving frem til den kom tilbake, men så kom jeg jo på at MMO-spillet EverQuest 2 nå hadde en gratis-versjon, så der har jeg tilbragt en del tid de siste dagene...

:kaffekopp:

Vet ikke om du drikker kaffe, men serverer en kopp som kan inneholde akkurat det du måtte trenge en kjølig torsdag. Det være seg kaffe, te, kakao eller noe liknenede.

Håper oppgaveskrivingen tar seg opp etter hvert. Jeg er sånn som jobber best under press, så hvis jeg har for god tid på sånne ting, blir de liggende til jeg bare MÅ i gang.

Ha en fin torsdag :)

Drikker masse kaffe! Hadde ikke vært kaffekroken hvis ikke. :kaffekopp: Så takker masse, sitter med kaffekoppen selv nå. Ja, litt press hjelper på, men jeg kan ikke skrive 100 sider de siste tre ukene før innlevering, så jeg er nødt til å ta meg selv i nakken i blant. Men jeg har fått bestilt et par bøker jeg trenger, og skal lese meg opp på dem når de kommer. Frem til da hadde jeg tenkt å sette opp en disposisjon på teoridelen så hadde jeg noe å jobbe utfra, men har altså ikke kommet så langt. :sjenert:

I dag har jeg tenkt å få litt husarbeid unna. (Noe som er litt vanskelig siden pus kommer og legger seg i fanget mitt hver gang jeg setter meg). På lørdag skal vi først til mor for et lite bursdagsselskap for henne, deretter får jeg besøk av et par venninner for siste del av vår HP-maraton. :kosteskaft:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, du er en spill-geek! :laugh:

Jeg må bare holde meg unna sånt jeg, jeg får så dilla at alt annet blir glemt omtrent :fnise:

Fy søren, det reiv i hjertet å høre om hunden din. Du tok ihvertfall et riktig valg: ingen tvil om det. Og selv om det kanskje er en selvfølge, så synes jeg man skal gi litt ros til seg selv når man tar et valg som er riktig for dyret, men som gjør vondt for en selv. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver om religiøs symbolikk vs estetikk når det gjelder bruk av tarotkort. Vektlegger brukere av tarotkort symbolikk mer enn estetikk, eller omvendt? Eller like mye? Varierer det etter hva de bruker kortene til? Og hvorfor vektlegger de som de gjør? Så skal jeg analysere svarene får og sette det inn i en religionssosiologisk ramme. :)

Puh, nettopp kommet tilbake fra trening. Jeg trener styrke tre ganger i uka nå, og teller kalorier. Nå skal det bli mindre Tabris! :trene: Det er herlig å merke den raske progresjonen, og kroppen er god-sliten etterpå. Ikke minst kan jeg bli vant med endorfinrushet etterpå. :happy:

Nå skal jeg snart avgårde og ta kaffe med ei veninne og kjøpe gave til min mor, som fyller år i dag. :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ææææh, dritspennende! :hakeslepp:

Blir masteroppgavene deres lagt ut digitalt? For jeg vil gjerne lese den når du er ferdig! :nigo:

Endorfiner er kos :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei!

Jeg har en venninne som legger Tarot. Tror hun er ganske flink, men jeg har utrolig lite peiling på det, egentlig.

Spennende oppgave du skriver. Hadde vært morsomt å lese den, ja :)

Ha en fin fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snoke*

*host* Det finnes flere veier etter en ph.d. enn akademia. Forskningsjournalistikk, for eksempel. Ellers har museumssektoren god bruk for kompetanse på det nivået. Ikke minst: det begynner å bli en bevissthet i arbeidslivet rundt høyere utdanning som en tretrinnsrakett; bachelor + master + ph.d. Den tradisjonelle negativiteten til ph.d.-nivået ("åja, du er sånn som vil forske, nei da er du nok ikke den vi vil ha") begynner så smått å rakne litt i sømmene.

*lister ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...