Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som om du har et behagelig liv, med shopping, late morgener og nydelig mat. God helg! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Arkana!

Jeg bakte Mississippi Mud Cake med "din" oppskrift her om dagen, og jeg har et lite spørsmål. Da jeg hadde blandet i mel m.m. og egg, syntes jeg deigen var veldig tynn. Nærmest som pannekakerøre. Jeg hadde fulgt oppskriften, men jeg blandet i litt mere mel, sånn at den ble litt mere deig-aktig, og kaken ble veldig god. Spørsmålet mitt er bare om den skulle være så tynn?

Jeg har sniklest litt i dagboken din, og det er så hyggelig og lese om deg, kjæresten din og katten, og hvor bra dere har det...

Ha en fin helg!

Piglet

Skrevet

Piglet: Ja, røren skal være tynn. Den er "rå" i midten, derfor må røren være tynn. Veldig god kake forøvrig! :sikle: Men hvis du liker den best som den ble (mange foretrekker litt tørrere kaker) kan du jo bare fortsette med det.

Skrevet (endret)

Sambo har kjøpt World of Warcraft i dag, og har bodd foran PC'en siden middag. :ler: Jeg skal slenge meg på sofaen med en ny bok (Watching the English av Kate Fox, tipper den er hysterisk morsom!). I morgen skal som tidligere nevnt sambo være dommer i regionalt mesterskap i taekwondo. Jeg derimot skal på shoppingtur med en venninne. Ser fram til det, har et par småting jeg trenger og så skal jeg se etter noen nye klær. Jeg har gått en del ned i vekt, og alle buksene jeg har henger og slenger. Nå har jeg kun to stk som passer! :overrasket:

Endret av Arkana
Skrevet

Du trenger en skikkelig rølpefyll. Full pakke! hæljetur til Sodoma og gomorra med alle rettigheter!

Gjest Gjesta
Skrevet

Ha en fin helg Arkana, uansett om det blir hjemme eller i Sodoma ;)

Skrevet
Du trenger en skikkelig rølpefyll. Full pakke! hæljetur til Sodoma og gomorra med alle rettigheter!

Holder det med en tur til København? :ler:

Skrevet (endret)
Ha en fin helg Arkana, uansett om det blir hjemme eller i Sodoma ;)

God helg til deg også. :)

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Nå har jeg hatt noen hyggelige timer i byen med en venninne. Kjøpte meg fire nye bøker, ny lipgloss og to stykker spooncake på Deli DeLuca til sambo og meg i kveld. Vi spiste lunsj på Paleet, det var så som så. Litt kaldt å gå ute da. Sambo er fremdeles borte, kanskje jeg skal være flink student og lese, eller kanskje jeg skal bare skal slenge meg i sofaen med cola light, snop og en av de nye bøkene. :sjarmor:

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Middagen i dag blir forresten hotte kyllingvinger med maiskolber og potetbåter, samt denne utrolig gode ristede hvitløksdipen. Det høres kanskje mye ut med to hele hvitløker, men når de blir stekt i ovnene får de en mild og søtlig smak, helt herlig!

Ristet hvitløksdip (4 pers.)

2 hele hvitløk, delt i fedd

5 ss rømme

4 ss majones (Helmans er best)

paprikapulver

salt

Fordel hvitløksfeddene (uskrelte) i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering.

Endret av Arkana
Skrevet

Den dipen så god ut!! Kanskje ikke så veldig smart å spise den hvis man skal ut etterpå?!

Skrevet (endret)
Den dipen så god ut!! Kanskje ikke så veldig smart å spise den hvis man skal ut etterpå?!

Jeg luktet ikke noe nevneverdig hvitløk av ånden til samboeren min, men samtidig har vi begge spist denne og da merker man det ikke så godt. Det blir nok likevel mye mindre hvitløksånde av denne enn av rå hvitløk.

Endret av Arkana
Skrevet

Herlige late helgemorgener. Vi våknet kl 10 men ble liggende et par timer i sengen alle tre. Jeg og sambo leste hver vår bok (med jevnlige diskusjoner om ditt og datt), mens pusen lå krøllet sammen midt mellom oss og nøt to strykende hender. Nå er vi begge nydusjede, det er rundstykker i ovnen og egg i eggekokeren og frokostbordet bugner av pålegg og drikke.

Sambo skal vel tilbringe hele dagen foran PC'en med WoW (bare avbrutt av helgevasken). Broren min kommer i kveld og vi skal kose oss med hjemmelaget pizza og uante mengder snop og brus mens vi spiller Passport.

Skrevet (endret)

Jeg er hekta på slush/braincooler. Det er så godt og forfriskende, og jeg må bare teste alle smakene. :ler:

Grønt eple: god med en gang, sur etterhvert.

Appelsin: Kunstig og "gammel" smak. Ikke så god.

Blå bringebær: Kjempegod, akkurat passe søt. Eneste minus, knallblå tunge i timesvis.

Jordbær: Også veldig god, og ikke for søt.

Cola: Fryktelig søt, ellers god.

Tropisk: Veldig god, passe søt.

Mango: God, passe søt.

Da mangler jeg så vidt jeg vet lime og blå drue. Det får bli en annen gang. ;)

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

I dag har vært en avslappende dag. Sambo tok seg fri i dag, så vi sov relativt lenge, spiste en god frokost og dro så til Sandvika Storsenter hvor jeg kjøpte ny bukse og nytt undertøy. Vel hjemme fikk jeg lest litt. Nå står hjemmelaget mulligatawnysuppe og putrer på komfyren og fennikelbrødet i ovnen er straks ferdig. Gleder meg! I morgen skal jeg bare treffe gruppa mi en times tid for å planlegge litt, og så har jeg fri. Har også fri onsdag (vel, fri og fri Fru Blom, må jo lese da, men jeg slipper i allefall å dra på forelesninger). Torsdag er siste praksisdag, skal teste en pasient. Fri fredag. Da reiser sambo på firmatur til søndag. Jeg skal kose meg alene med pusen hele helgen før jeg og en venninne drar til København på søndag. Så dette ligger an til å bli en bra uke. :hoppe:

Endret av Arkana
Skrevet

Åh som jeg skulle ønske at jeg var like flink til å lage mat som deg! Det er ikke det at jeg er så dårlig til å lage mat, men jeg er ikke flink nok til å finne på nye og spennende ting!

... derfor snikleser jeg her inne hos deg og blir like sulten hver gang.... :ler:

Skrevet (endret)
:ler::ler: Endret av Arkana
Skrevet (endret)

I natt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg drømte at jeg og kullet mitt fra universitetet var på hyttetur. Vi var fordelt i to hytter, og alle på den ene hytta hadde omgangssyke og lå slengt rundt inne og kastet opp utover møblene, gulvteppet og veggene. Og jeg var hos dem og sprang rundt med en tørkerull for å tørke opp alt. Så til slutt, i et litt rolig øyeblikk, dro jeg på butikken for å kjøpe is og brus til dem. Og da jeg kom tilbake fikk jeg klar beskjed om at jeg nå hadde forstyrret dem lenge nok og måtte gå tilbake til min egen hytte. Men først måtte jeg selvsagt slukke alle lysene deres, så det var sikksakk forbi spyflekkene for å slukke de hundrevis av lysene de hadde. :overrasket:

Endret av Arkana
Skrevet

Sånn, da var det lille møtet over. Kullet er delt inn i mindre grupper og hver gruppe skal etterhvert legge fram en av pasientene vi har truffet på praksis. Vi er første gruppa ut 2 mai, så her må vi være raske. Vi fordelte testene pasienten tok mellom oss, jeg skal skrive om resultatene på de kognitive testene. Det er kognitive tester vi har holdt på med på vår praksis, så det føler jeg at jeg kjenner best. Siden jeg reiser bort i helga fram til neste tirsdag, og vi skal møtes igjen på onsdag, bør jeg få skrevet dette innen helga. Håper det ikke tar så lang tid, for jeg har en del å lese også.

Nå spiser jeg god og etterlengtet lunsj (frokosten i dag var nemlig bare et eple og et glass juice): baguette med hjemmelaget kyllingsalat. Og iskald cola light med limeskiver i. Burde jo egentlig sitte ute på verandaen og nyte dette, for det er jo så herlig vær i dag.

Skrevet (endret)

I dag kom endelig pakken fra Amazon, med alle bøkene jeg bestilte i februar! Aldri har de vært så trege før. Det dumme er at det bare var én bok som forsinket alle sammen, og de sa ikke i fra om det før i forrige uke slik at jeg fikk splittet pakken. :roll:

Solfylt og fin dag i dag. Skal straks spise frokost, baguette med hjemmelaget kyllingsalat. Og så må jeg til pers med bøkene, må være flink nå siden jeg tar meg ferie mandag og tirsdag.

Endret av Arkana
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...