wintergirl Skrevet 20. januar 2016 #61 Skrevet 20. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du hadde aldri dumpet han. En meget PK svar. Forventer du at alle skal tenke eller gjøre det samme som deg? Har du tenkt å tvinge TS til å fortsette å date fyren? Eller er det opp til hver enkelt å ta valg basert på sine grenser? Anonymkode: 79977...471 Er det mulig! Har jeg tvunget ts til noe som helst?! Jeg svarte på et spm om hva JEG ville ha gjort! Og ts bør ikke tvinge andre til å åpne seg om medisinske opplysninger før de føler seg trygge nok. Det idiotiske her er at hun skylder på daten og ikke sier det som det er at hun ikke tåler det. Jøss, så teite enkelte skal være. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #62 Skrevet 20. januar 2016 3 minutter siden, wintergirl skrev: Er det mulig! Har jeg tvunget ts til noe som helst?! Jeg svarte på et spm om hva JEG ville ha gjort! Og ts bør ikke tvinge andre til å åpne seg om medisinske opplysninger før de føler seg trygge nok. Det idiotiske her er at hun skylder på daten og ikke sier det som det er at hun ikke tåler det. Jøss, så teite enkelte skal være. Dumt av TS å ikke skrive direkte i HI at hun ikke tålte å få vite det. Jeg leste mellom linjene at det var det hun mente. TS, ingen vits å bli sint på fyren. Det ville holdt med å takke for seg på en fin måte. Når det er sagt, har jeg full forståelse for valget ditt, dvs å ikke gå videre. Kun du vet hva som er best for deg. Hva andre mener skal du gi blanke fæn i. Anonymkode: 79977...471
wintergirl Skrevet 20. januar 2016 #63 Skrevet 20. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dumt av TS å ikke skrive direkte i HI at hun ikke tålte å få vite det. Jeg leste mellom linjene at det var det hun mente. TS, ingen vits å bli sint på fyren. Det ville holdt med å takke for seg på en fin måte. Når det er sagt, har jeg full forståelse for valget ditt, dvs å ikke gå videre. Kun du vet hva som er best for deg. Hva andre mener skal du gi blanke fæn i. Anonymkode: 79977...471 Jeg gir blanke f i hva andre mener jeg, men å legge en person ut som han var den negative her blir for dumt. Da ber du om andres meninger som ikke alltid er lik din egen. Hun gjentar seg også igjen og sier han burde ha sagt noe etter kun to og en halv uke. Hvis ikke hun vil forstå hans tanker så bør hun ikke forvente at andre skal forstå hennes tanker. 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #64 Skrevet 20. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte du han om han hadde utlagt tarm når dere begynte å date og han svarte nei? Om ikke, så handler ikke dette om ærlighet. Det handler om at han ikke har turt å si det til deg før nå. Anonymkode: d89e8...0ef Det går jo for det samme. Anonymkode: 9d351...0bf 1
Gjest Snuppi Skrevet 20. januar 2016 #65 Skrevet 20. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som har gått til angrep på TS: Hvordan hadde dere håndtert saken/situasjonen? Inngått et forhold med daten? Til dere som har stomi: Har dere sex? Hva må man ta hensyn til? Anonymkode: 79977...471 De har kjent hverandre i 2,5 uker. Trådstarter sin reaksjon kunne ikke vært mer umoden.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #66 Skrevet 20. januar 2016 15 minutter siden, Snuppi skrev: De har kjent hverandre i 2,5 uker. Trådstarter sin reaksjon kunne ikke vært mer umoden. Hadde du vært TS, hva ville du ha gjort? Du sier ingenting om det i svaret ditt. Anonymkode: 79977...471
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #67 Skrevet 20. januar 2016 21 timer siden, guttemann skrev: Fader også. Og jeg som ikke har fortalt daten om pollenallergien min! Håper hun kan tilgi meg for å ikke ha sagt noe så viktig! Du ser vel at det er en viss forskjell på utlagt tarm - en pose med avføring på magen,og pollenallergi? Eller er det helt uproblematisk for deg å date og ha sex med en dame med stomi,avførings- eller urinlekkasje,eller andre sykdomstilstander i samme gate?Hvis eksempelvis du plutselig fant ut at hun du datet brukte bleier,da hadde det vært noe som ikke plaget deg overhodet?I så fall er du fantastisk,men flertallet av mennesker er ikke slik desverre. Og det er enkelt å sitte på nett å skjelle ut TS.Hun hadde en noe umoden måte å reagere på ja,men la oss være ærlige:De fleste her ville blitt betenkt med tanke på videre dating i en slik situasjon,og dere hadde jugd på dere en eller annen tam unnskyldning for å avslutte datingen.Slik er det bare,selv om mange her nok ikke vil innrømme det. Anonymkode: 9d351...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #68 Skrevet 20. januar 2016 Jaja, neste gang du dater (håper du finner en som er minst like overfladisk som deg selv), får du spørre han om han har utlagt tarm, kateter for vannlatning, pacemaker, transplanter nyre/lever, navlebrokk, hvor mange testikler han har, om han har diabetes/astma/kols/emfysem og diverse allergier. Dette spør du selvsagt om på første date Anonymkode: a52b8...e8a 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #69 Skrevet 20. januar 2016 21 timer siden, Hummels skrev: Stakkars mann. Forstår han godt at sånt ikke er enkelt å fortelle fra starten av. Håper han finner ei som godtar han for sånn han er. Kan bare tenke meg hvordan han føler det nå når han fortalte det og daten ikke vil ha noe med han å gjøre. Han fortjener ei god dame. Ikke ei frekk kjerring som deg. Hæ? Er ikke du kun opptatt av puling a? Trodde ikke det stod noe annet i hode på deg jeg Anonymkode: 5bbcb...a4b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #70 Skrevet 20. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel at det er en viss forskjell på utlagt tarm - en pose med avføring på magen,og pollenallergi? Eller er det helt uproblematisk for deg å date og ha sex med en dame med stomi,avførings- eller urinlekkasje,eller andre sykdomstilstander i samme gate?Hvis eksempelvis du plutselig fant ut at hun du datet brukte bleier,da hadde det vært noe som ikke plaget deg overhodet?I så fall er du fantastisk,men flertallet av mennesker er ikke slik desverre. Og det er enkelt å sitte på nett å skjelle ut TS.Hun hadde en noe umoden måte å reagere på ja,men la oss være ærlige:De fleste her ville blitt betenkt med tanke på videre dating i en slik situasjon,og dere hadde jugd på dere en eller annen tam unnskyldning for å avslutte datingen.Slik er det bare,selv om mange her nok ikke vil innrømme det. Anonymkode: 9d351...0bf Det er ikke rart ts reagerer, når en god del av brukerne her inne lager tråder om at det er et stort problem at partneren bæsjer og fiser og de selv må ha mannen utav huset før de våger å gå på do Anonymkode: a52b8...e8a 1
Hulderen Skrevet 20. januar 2016 #71 Skrevet 20. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke diskutere dette mer, dette ble jo bare en unison fordømmelse og usaklige angrep på meg som person. At jeg føler dette ble vanskelig, er min sak, og det står jeg for. Hvis dere seriøst mener det å ha utlagt tarm er uproblematisk, og det er uproblematisk å holde dette hemmelig overofor en date, så har dere neppe opplevd dette selv. Jeg forventer heller ikke at dette er noe som skal tas opp på første date, men når man vært på date 6 eller 7 ganger i løpet av 2 og en halv uke, og hatt daglig kontakt via meldinger, så forventer jeg faktisk at noe slikt skal tas opp ganske tidlig ja. Jeg registrerer også det interessante, nemlig at det er helt ok og ikke overfladisk overhodet å gjøre det slutt med en fyr fordi han har for liten pikk eller fordi han er feit. Faktisk så blir jo mange til dels oppfordert til å gjøre det slutt pga liten penis, fordi "du fortjener et godt sexliv" og du "må selv ta ansvar for egen nytelse". Fy faen for noen hyklere folk er her inne. Anonymkode: 3d16b...da3 Hva tror du egentlig er så problematisk med stomi? For deg? Det er litt plundrete for ham, men det vil ikke være til hinder for å ha sex. Dere vil fortsatt kunne gå på kino, måneskinnsturer, ta sydenreiser, bygge hus sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #72 Skrevet 20. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel at det er en viss forskjell på utlagt tarm - en pose med avføring på magen,og pollenallergi? Eller er det helt uproblematisk for deg å date og ha sex med en dame med stomi,avførings- eller urinlekkasje,eller andre sykdomstilstander i samme gate?Hvis eksempelvis du plutselig fant ut at hun du datet brukte bleier,da hadde det vært noe som ikke plaget deg overhodet?I så fall er du fantastisk,men flertallet av mennesker er ikke slik desverre. Og det er enkelt å sitte på nett å skjelle ut TS.Hun hadde en noe umoden måte å reagere på ja,men la oss være ærlige:De fleste her ville blitt betenkt med tanke på videre dating i en slik situasjon,og dere hadde jugd på dere en eller annen tam unnskyldning for å avslutte datingen.Slik er det bare,selv om mange her nok ikke vil innrømme det. Anonymkode: 9d351...0bf Det er akkurat det jeg ønsket å få fram uten å lykkes. Synes TS var ærlig når hun avsluttet datingen, i motsetning til mange der ute som begynner med "spill" eller løgn, som "jeg har det for travelt på jobben denne uken/måneden men tar kontakt med deg senere". Anonymkode: 79977...471 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #73 Skrevet 20. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg også håper at dette er en tulletråd, kjenner jeg får vanvittig vondt av denne mannen. Stakkars. Forteller noe så privat og så får han denne reaksjonen. Det er skammelig! Han betrodde seg til deg også reagerer du på den måten! Jeg blir så sint! Anonymkode: d89e8...0ef Er aldri lurt å betro seg til damer ..de er jo de aller verste på baksnakking og dolking i ryggen. Anonymkode: 69e69...c72
strawberry Skrevet 20. januar 2016 #74 Skrevet 20. januar 2016 Flaks for han at han slipper å date deg lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #75 Skrevet 20. januar 2016 Plutselig er det du som har stomi, ikke alle som får det av sykdom, noen blir skadet. Og da er det du som får problemet om du skal fortelle det på første date å se slike som deg rømme til fjells med en gang, eller ta sjansen på at daten din ikke bare er overfladisk. Han var heldig som slapp unna deg. Anonymkode: c4538...a79 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #76 Skrevet 20. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det jeg ønsket å få fram uten å lykkes. Synes TS var ærlig når hun avsluttet datingen, i motsetning til mange der ute som begynner med "spill" eller løgn, som "jeg har det for travelt på jobben denne uken/måneden men tar kontakt med deg senere". Anonymkode: 79977...471 Jeg tror ikke reaksjonene skyldes at ts avsluttet forholdet/datingen, men måten hun gjorde det på - dvs ved å skylde på manglende ærlighet hos ham. Alle har sine deal breakere, og selv om de aller fleste takler at daten har stomi så er det ikke alle som gjør det og det er en ærlig sak. Men vær da voksen nok til å stå for det, i stedet for å skylde på noe annet. Anonymkode: 176e3...dbf 5
breiflabb Skrevet 20. januar 2016 #77 Skrevet 20. januar 2016 Jeg skjønner deg, samtidig ikke.. Jeg fikk vite litt for mye FØR date og det ble for mye for meg, så det er vanskelig å vite når man skal ta opp sårbare sider ved seg selv. Jeg synes kanskje du skylder han en forklaring på hvorfor det gikk som det gjorde så han ikke tror det KUN er pga stomien. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #78 Skrevet 20. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: selv om de aller fleste takler at daten har stomi så er det ikke alle som gjør det og det er en ærlig sak. Det er en ærlig sak å ikke ha medfølelse med andre og være en egoist, det har du rett i. Heldigvis endte dette bra for ham, umodne fjols er ikke noe å samle på. Anonymkode: da3c1...d7b 1
guttemann Skrevet 20. januar 2016 #79 Skrevet 20. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel at det er en viss forskjell på utlagt tarm - en pose med avføring på magen,og pollenallergi? Eller er det helt uproblematisk for deg å date og ha sex med en dame med stomi,avførings- eller urinlekkasje,eller andre sykdomstilstander i samme gate?Hvis eksempelvis du plutselig fant ut at hun du datet brukte bleier,da hadde det vært noe som ikke plaget deg overhodet?I så fall er du fantastisk,men flertallet av mennesker er ikke slik desverre. Og det er enkelt å sitte på nett å skjelle ut TS.Hun hadde en noe umoden måte å reagere på ja,men la oss være ærlige:De fleste her ville blitt betenkt med tanke på videre dating i en slik situasjon,og dere hadde jugd på dere en eller annen tam unnskyldning for å avslutte datingen.Slik er det bare,selv om mange her nok ikke vil innrømme det. Anonymkode: 9d351...0bf ja, det er en forskjell, og innlegget mitt var ikke veldig seriøst - det var mange nok som hadde tatt på seg å gi TS saklig utskjelling, og det fortjente hun. Samtidig var det et lite stikk til TS om at det tross alt ikke er vanlig å møte opp på date og lese opp listen over de medisinske diagnosene eller fysiske svakhetene man har. Jeg tror faktisk ikke det hadde plaget meg veldig om daten hadde stomi. Akkurat det synes ikke jeg er så veldig ekkelt. Det har tross egentlig ikke store konsekvensene for en partner, og de posene i seg selv er nå ikke så gale. Men selvfølgelig finnes det andre medisinske tilstander som antakeligvis hadde vært, og jeg har ingen problemer med å skjønne at stomi er en dealbreaker for andre. Har man først hengt seg opp i tanken "Æsj! en pose med bæsj! på magen!" er det sikkert lite lekkert. Grunnen til at TS får så mye pepper, er at hun skylder på HAM fordi det ble slutt - fordi han "ikke var ærlig". Enten er TS dum som et brød og uten noe i nærheten av normal sosiale evner, eller så lyver hun. Sannsynligvis det siste. Og en ganske håpløs løgn er det også. For han har jo ikke vært uærlig. Det er IKKE en legitim forventning at man diskuterer noe såpass intimt som at man har stomi før man har datet to og en halv uke. Alle skjønner det. Så selvfølgelig skjønner man også at TS lyver, og at grunnen til at hun droppet ham var stomien i seg selv og ikke noen manglende ærlighet fra hans side. Likevel føler hun behov for å skyve skylden over på ham, slik at det ikke skal være hennes "feil". Det er en ærlig sak å ha sine turn offs. Men TS, hun er ikke en ærlig sak. Hun er, eller oppfører seg ihvertfall, direkte motbydelig. Da får man tyn. Det er som det skal være. 2
Sandie Skrevet 20. januar 2016 #80 Skrevet 20. januar 2016 Det var en dokumentarserie på TLC for en stund siden,"Too ugly for love?"der mennesker med forskjellige diagnoser og tilstander (stomi,ekstrem svette,alopeci,store brannskader,tourettes syndrom osv...) skulle på date.Var interessant å se hvordan de tok praten rundt diagnosene sine.Flere av de tok det faktisk opp på første date,forutsatt at stemningen lå til rette for det og de følte seg trygg nok på personen.I flere av tilfellene endte det med at parene fortsatte å date.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå