Gå til innhold

Daten hadde utlagt tarm...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eh, forventer du at han skal si alt på første date?

Forteller du alt du har opplevd og gjort på første date? 

Men det er jo godt for han at du dropper han nå, han fortjener en mye bedre jente enn deg, en jente som respekterer han!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fader også. Og jeg som ikke har fortalt daten om pollenallergien min! Håper hun kan tilgi meg for å ikke ha sagt noe så viktig!

• Liker 13
Skrevet

Man kan ikke fortelle alt på de første datene, og noe er bedre å vente med å fortelle. Hadde helt klart blitt overrasket selv over å få vite noe sånt av en jeg hadde datet, men jeg hadde jo ikke blitt sur for at han ikke hadde fortalt det tidligere. Er jo ting man ikke vil dele med alle, og heller sier når man blir litt bedre kjent med vedkommende. 

• Liker 3
Skrevet

Han kan ikke akkurat for at han har stomi. Det er heller ikke sånt man snakker om på første date nei. Tillit handler det mer eller mindre om, noe du ikke har vist deg verdig til. Og en annen ting, ts, stomi er noe alle kan få hvis man er uheldig.  Så pris deg lykkelig over at helsa er fin her og nå , men ha medfølelse for dem som ikke er like heldig.

• Liker 9
Gjest gjestvest
Skrevet

Noen ganger er det vanskelig å forstå seg på mennesker, og dette er en av de gangene. Jeg sliter i dette tilfellet.

Du lurer på hvorfor denne mannen ikke fortalte deg at han har stomi på aller første date. Mens du på den annen side sier at han nå mye senere, sitert: "  Så slipper han plutselig bomba ".
Dette henger ikke på greip. Han har gitt deg tid til å lære ham å kjenne, bli mer komfortabel med situasjonen. Om det hadde vært en bombe å slippe, hadde det isåfall vært på første date. Ikke nå.

Videre -  " Jeg kunne nok fint ha vært med han selv pga dette, men her er det mangel på ærlighet som ødelegger ". Heller ikke dette henger på greip. Det har ikke vært noe mangel. Det det derimot virker å være er unnskyldninger for å avvise ansvar for å handle rett. 

Skrevet

Hvordan tror du det er for denne mannen å leve med dette handicapet? Ja, for det er faktisk det det er! Et usynlig et, sådan! Skjønner veldig godt at han ikke ønsker å fortelle om dette på første date, da det mest sannsynlig er et vanskelig tema for han. Hvis du "dumper" fyren på det grunnlaget, så vil jeg si at bra at han slapp å kaste bort tiden sin på "slike" som deg!

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig forbannet nå. Datet en fyr i et par uker, uten å ha sex. Men følte at kjemien var god og ta det nærmet seg tiden da sex ville bli aktuelt. Så slipper han plutselig bomba; han har utlagt tarm! Dette hadde han ikke fortalt meg tidligere. Synes det er utrolig dårlig gjort å ikke fortelle om noe så vesentlig på første date. Jeg ble helt satt ut, og klarte ikke å si så mye annet enn eeeeh, ok? Tror nok han følte at stemningen ble noe klein, og vi skilte lag ganske tidlig.

Det var min siste date med han, for å si det slik. Jeg krever faktisk ærlighet hos folk, og kan ikke stole på en mann som holder skjult noe så vesentlig. Jeg kunne nok fint ha vært med han selv pga dette, men her er det mangel på ærlighet som ødelegger.

Skjønner ikke folk hvor viktig dette er? Tillit betyr jo alt!

Anonymkode: 3d16b...da3

Stakkar fyr!! Du sier du datet han i et par uker!? Tror du det er såå enkelt å fortelle en man nettopp har begynt å date at han har utlagt tarm?? Jeg har selv hatt utlagt tarm, så kjente jeg ble meget provosert av det du skriver. Du mener at han skal vise ærllighet og tillit rundt dette!! Det er DU som ikke viser tillit ved å snu ryggen til å bli sur når han sier det til deg etter noen uker! 

Du aner ikke hvordan det er å ha utlagt tarm! Det tar tid å kan si det til en ny person for de aller fleste! Og du har garangtert gjort dette værre for han til den neste han skal date, med usikkerhet! 

Anonymkode: 60f66...6f3

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, erduseriøsbitch skrev:

Han fortjener så evig mye bedre enn deg, trådstarter. Jeg lagde faktisk bruker her på forumet kun for å fortelle deg hvilken massiv bitch du er.
Bare å bannlyse meg, men jeg sier det rett som det er. Du er en stor fitte og fortjener ingen gode partnere, slike holdninger som du har. Psyko

Heelt enig med deg! At det går an! Også itilegg får seg til å klage om det her!! Har selv hatt utlagt tarm, ble meget provosert på måten hun har behandlet han på! 

Anonymkode: 60f66...6f3

• Liker 3
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Skjønner godt det er tabubelagt å ha utlagt tarm når TS har den holdningen. Det er faktisk ikke noe man bare buser ut med. Stakkars mann håper at han finner noen som er mer tolerant.

Skrevet

Bra han ble kvitt deg først som sist, selvom det er trist at han måtte utlevere en så personlig del av seg selv først. Glad også andre reagerte på dette innlegget, så får vi håpe det er trolling. 

Skrevet

Hvordan er en utlagt tarm "noe så vesentlig"? 

Kanskje bare jeg som ikke hadde hatt problemer med det... Men forstår veldig godt hvorfor han ikke fortalte det med en gang. Ville du gjort det? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv utlagt tarm, og det er ikke noe jeg forteller første gang jeg møter noen. Det er ikke fordi jeg skammer meg, men det er privat og jeg vil helst kjenne folk før jeg forteller om sykehistorien min (ja, for jeg føler ikke at jeg bare kan slenge ut at jeg har stomi uten å si noe mer). Og det er jo meg vedkommende skal bli kjent med, ikke en sykdom og en diagnose. 

Og hvis dette mot formodning skulle være en tulletråd så håper jeg den slettes fortere enn fort, for det er sårbare mennesker der ute som faktisk blir veldig lei seg for slikt som dette.

Anonymkode: 176e3...dbf

• Liker 8
Skrevet

Trist for mannen å få en slik erfaring..

Håper han ser at de fleste kvinnene i dette landet ikke er like overfladiske som TS!

Skrevet

Jeg tror TS representerer 99,99% av kvinnene i en slik situasjon. Det kvinner vil ha er alltid bra utseende, penger + masse annet snacks. Alt annet er ikke interessant. Vi har 1000 vis at tråder og enda flere innlegg som bekrefter dette år etter år.

Siden stort sett alle kvinnene i denne tråden ville ha reagert omtrent som TS så vitner alle hatske innlegg mot TS på dyp dobbeltmoral, altså KG forum i et nøtteskall, løgner, løgner og mere løgner.

TS får pluss for å være ærlig mot oss.

Anonymkode: ab725...b95

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror TS representerer 99,99% av kvinnene i en slik situasjon. Det kvinner vil ha er alltid bra utseende, penger + masse annet snacks. Alt annet er ikke interessant. Vi har 1000 vis at tråder og enda flere innlegg som bekrefter dette år etter år.

Siden stort sett alle kvinnene i denne tråden ville ha reagert omtrent som TS så vitner alle hatske innlegg mot TS på dyp dobbeltmoral, altså KG forum i et nøtteskall, løgner, løgner og mere løgner.

Som sagt så har jeg utlagt tarm selv og dermed kjenner jeg en god del mennesker som også har utlagt tarm, og det er veldig få av dem som har fått slike reaksjoner (mange av dem har riktignok vært veldig redd for å få det). De fleste takler faktisk en slik opplysning helt fint. Så ut i fra det jeg vet velger jeg å påstå at du tar feil.

Anonymkode: 176e3...dbf

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror (vet) at trådstarter ikke er unik, men hvis du tror at menn generelt er bedre, og lettere aksepterer stomi, tar du feil!

Så, når kvinnenes unnskyldning, i følge deg, er "et bra utseende, penger + masse annet snacks", hva er mennenes unnskyldning?   (Jeg vet hva de som har trukket seg unna meg på grunn av stomi forklarer det med, men jeg lurer på om du klarer å gjette det)

Anonymkode: 70bc0...832

• Liker 4
Skrevet

De fleste, som får vite at en person de ser for seg å ha et seksuelt forhold til, blir overrumplet når de får vite om stomi.  Det er ingenting unormalt ved det.
Mange spørsmål dukker opp; hvordan fungerer det i praksis?  Hva med posen, vil den daske og slå, eller er den festet på noen måte? Kan posen løsne, slik at jeg kan risikere å få avføring på meg uner akten? Og mest sannsynlig tusen andre spørsmål også.

Alle vet hva stomi er, men de færreste har inngående kjennskap til hva det innebærer i praksis.

At hun i etterkant sier at hun reagerte på grunn av mangel på ærlighet skjønner alle er en bortforklaring, hun syntes dette var en ekkel tanke!  Og det må hun få lov til å mene.  Vi frykter det ukjente, det er naturlig.
Det trådstarter gjorde feil var at hun ikke besvarte datens åpenhet ved å stille spørsmål om det praktiske rundt stomien.  Han valgte å være åpen, hun valgte å lukke seg.
Hadde trådstarter valgt å være åpen, og fått svar på spørsmålene sine, hadde tanken på stomien kanskje ikke vært så ille. Med kunnskap kommer ofte mindre frykt, og jeg håper at trådstarter ikke kutter ut daten med en gang, men at hun forklarer at hun fikk sjokk, får svar på spørsmålene sine, og tar en avgjørelse ut i fra fakta i stedet for frykt.

Anonymkode: 70bc0...832

• Liker 4
Skrevet

Jeg orker ikke diskutere dette mer, dette ble jo bare en unison fordømmelse og usaklige angrep på meg som person. At jeg føler dette ble vanskelig, er min sak, og det står jeg for. Hvis dere seriøst mener det å ha utlagt tarm er uproblematisk, og det er uproblematisk å holde dette hemmelig overofor en date, så har dere neppe opplevd dette selv. Jeg forventer heller ikke at dette er noe som skal tas opp på første date, men når man vært på date 6 eller 7 ganger i løpet av 2 og en halv uke, og hatt daglig kontakt via meldinger, så forventer jeg faktisk at noe slikt skal tas opp ganske tidlig ja.

Jeg registrerer også det interessante, nemlig at det er helt ok og ikke overfladisk overhodet å gjøre det slutt med en fyr fordi han har for liten pikk eller fordi han er feit. Faktisk så blir jo mange til dels oppfordert til å gjøre det slutt pga liten penis, fordi "du fortjener et godt sexliv" og du "må selv ta ansvar for egen nytelse". Fy faen for noen hyklere folk er her inne.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen for noen hyklere folk er her inne.

Som sagt så synes jeg du var ærlig til en viss grense. Ikke skjer alle på KG over en kam. Du er nok helt normal i en dobbeltmoralsk verden. Verken mer eller mindre.

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke diskutere dette mer, dette ble jo bare en unison fordømmelse og usaklige angrep på meg som person. At jeg føler dette ble vanskelig, er min sak, og det står jeg for. Hvis dere seriøst mener det å ha utlagt tarm er uproblematisk, og det er uproblematisk å holde dette hemmelig overofor en date, så har dere neppe opplevd dette selv. Jeg forventer heller ikke at dette er noe som skal tas opp på første date, men når man vært på date 6 eller 7 ganger i løpet av 2 og en halv uke, og hatt daglig kontakt via meldinger, så forventer jeg faktisk at noe slikt skal tas opp ganske tidlig ja.

Jeg registrerer også det interessante, nemlig at det er helt ok og ikke overfladisk overhodet å gjøre det slutt med en fyr fordi han har for liten pikk eller fordi han er feit. Faktisk så blir jo mange til dels oppfordert til å gjøre det slutt pga liten penis, fordi "du fortjener et godt sexliv" og du "må selv ta ansvar for egen nytelse". Fy faen for noen hyklere folk er her inne.

Og igjen.  Nei, etter to og en halv uke kjenner han deg ikke så godt og ventet ikke med å fortelle det for moro skyld. Tenk litt på han her. Ikke sikkert du hadde gjort det samme.

Du spurte inne på et forum og da må du forvente at folk har meninger,  eller ble du skuffet for at de holdt med daten din?

Du snakker om de som slår opp pga av liten pikk ,  kan du vise til hvem bruker her inne i denne tråden som du har sett i andre tråder sagt at de slår opp med en mann hvis han har liten pikk?  For det er ikke alle som er opptatt av slike ting overhodet.  En ting er å ha preferanser og at man skal tenne seksuelt på den man dater , men du forventer mye av en person som sliter med dette fra før av. Hva tror du han føler?  Han skulle ønske han var foruten stomi, men det har nok samtidig lettet livskvaliteten hans på andre måter. 

For de aller fleste , selv om de er aldri så tøffe bak tastaturet og sier de vil ha en mann med stor pikk, så tror jeg de fleste ser hvor mye viktigere holdningen til mannen de dater er enn eventuelle feil han skulle ha. For min del så er det en god holdning som gjør en mann til skikkelig mann. Tror de fleste mener det. 

Endret av wintergirl
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...