Gå til innhold

Er drittlei bf som gir f i ungene sine!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mener folk virkelig at det er naturlig å ikke ville ha samvær med barna, så lenge det innebærer at den andre forelderen har planer?? 

Jeg er helt sjokkert.

Om det var jeg som hadde hatt minste andelen av samvær med mine barn, hadde jeg bare blitt glad om jeg fikk muligheten til mer. Hadde bedt den andre forelderen ta seg en sydentur i samme slengen, så jeg fikk plussa på en uke til. 

Dere er rart skrudd sammen altså...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Vival skrev:

Mener folk virkelig at det er naturlig å ikke ville ha samvær med barna, så lenge det innebærer at den andre forelderen har planer?? 

Jeg er helt sjokkert.

Om det var jeg som hadde hatt minste andelen av samvær med mine barn, hadde jeg bare blitt glad om jeg fikk muligheten til mer. Hadde bedt den andre forelderen ta seg en sydentur i samme slengen, så jeg fikk plussa på en uke til. 

Dere er rart skrudd sammen altså...

Jeg vet ikke om du ser at det her er en høy konflikt på gang. Det ligger mange negative følelser fra begge parter til grunn. Dette negative samarbeidet som er her virker ikke være vanlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et økonomisk aspekt her også? Jeg regner med far betaler bidrag?

Anonymkode: aa045...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peter007 skrev:

Hvor har du dette fra at mor legger opp til fars samværs dager. Unnskyld må le litt her. 

At far ikke har barna ekstra når mor vil dette betyr ikke noe negativt så lenge han holder seg til avtalen. Det føles som om en er barnevakt for mor. Dette spesielt om forholdet er anstrengt og en allerede føler seg utnyttet av mor i andre sammenhenger. 

Far har ikke valgt det ene eller det andre. Her har barnevernet valgt at det skal være slik I praksis.  Dette etter at far hadde fått ny samboer. Altså forholdet til ny partner var opprettet .

Så lenge ingen avtaler brytes er alt det juridiske rundt samvær på plass. Dette må begge foreldrene forholde seg til 

Jeg skjønner nå at det er flere ting som skurrer her. Ikke bare en ting. Når barnevernet er inne så er ikke ting  de skal være. 

Jeg tenker her er flere bakenforliggende årsaker som vi ikke kjenner til som er årsaken til situasjonen og konflikten. En kan ikke bare skylde på den ene parten. 

Jeg har tidligere skrevet at slike saker har sider  årsaker. Ikke bare som den er fremstilt her. 

Jeg ser at det her kan være feil og farlig av far og ha barna mer siden barnevernet har fastsatt samvær. Her kan det bli problemer juridisk om barna er der mer. Spesielt om noe skulle hende. 

I tillegg virker samarbeidet med mor ganske ustabilt. Hva aksen forholde seg til. Avtalen er det en skal forholde seg til. 

Og da er det synd at far heller prioriterer stedatteren istedenfor sitt eget kjøtt og blod. TS skriver jo at deres barn ikke kan være tilstede mens stedatteren er der, og dette er pålagt fra barnevernet. Når barnevernet pålegger dette så er det noe som ikke stemmer, og når en far blir bedt om å velge så ville jeg, som mor, visst hva jeg hadde forventet fra far til mitt barn, og jeg ville sittet igjen med mange vonde følelser om han valgte bort sitt eget barn. Det er rart å sitte og si at man ønsker en 50/50 avtale uten å vise det, spesielt når det ettergis for en kjæreste. 

Men igjen, når barnevernet er inne i bildet og gir far sånne strenge valg, så er det helt tragisk av han, at han nekter å rydde opp og heller velger bort oppveksten til sine barn. Hvilken far gjør det, liksom? Hvilken far velger bort barna sine? Man kan jo spørre seg om hvor skikket han er som foreldre når han gjør som han gjør. Du sier at far ikke har valgt det ene og det andre, men det er jo direkte løgn. Far fikk jo et valg, og han valgte samboer + stedatter. Du kan ikke vrikke og vende det på det. Han gjorde det, han valgte. Jeg skjønner godt at TS er frustrert. 

Anonymkode: 98b51...c10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel et økonomisk aspekt her også? Jeg regner med far betaler bidrag?

Anonymkode: aa045...bd9

Og da er det vel i hvertfall til det bedre for far å ha mer samvær enn han har, eller..?

---

Mor skriver jo at hun ønsker at far har barna mer, men far vil ikke. Han fikk valget mellom 50/50 eller å bo med stedatter (etter hva jeg har skjønt) pga en konflikt og involvering av bv og lege - og valgte da bort egne barn for å bo med ny dame og stedatter. Jeg kan se at det kan være problematisk om hun bare spør om han vil ha barna når hun skal gjøre noe, men det er jo ikke det hun skriver. Og far tar heller ikke initiativ til å ha barna utover faste samværsdager heller, samtidig som han klager på at han ser dem for lite til andre. 

Og om jeg vet at mitt barn skal til pappaen på lørdag og søndag, pga avtalt samværshelg, så legger jo ofte jeg egne planer disse dagene. Om pappaen da skulle avlyst samværet for at han ikke "gidder å være barnevakt fordi jeg skal bort", skal jeg da aldri kunne legge planer for samværsdagene? Og er det ikke generelt fars ønske å se barna sine, fremfor å være vanskelig med mor?

Anonymkode: 95659...866

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært diskusjon her ja... For å forklare litt da så er det ikke snakk om at jeg er noen bitter eks! Men ja, en bitter MOR er jeg nok! Bitter for at mannen som forgudet barna sine nå har skyvd de til side for to "fremmede" mennesker! 

Vi var til time på familiekontoret FØR han flyttet sammen med dama si. Da var barna våre med til samtale! Mekleren sa da til far at hun frarådet på det sterkeste at far flyttet sammen med denne dama og hennes barn da det mest sannsynlig ville få store konsekvenser for barna hans! Dette sa hun ut i fra sin samtale med barna...

3 uker etterpå flyttet de inn... Å da begynte helvete... Jeg har sett barna mine bli mer og mer innesluttet... Barna har rett og slett blitt ødelagt av denne stesøsteren... 

Å ja, jeg vet at denne stesøsteren å er et barn... Men det er et barn med stooore problemer som følge av en barndom med mye ustabilitet! Det er synd på dette barnet men jeg kan ikke ta på meg oppgaven med å "fikse" henne :( Jeg må faktisk hjelpe barna mine.. Men jeg har sendt inn en mld til bv med bekymring på denne jenta... 

Jeg vil å si at jeg aldri har krevd at faren skal ha de utenom samvær! Men jeg har sagt til han fler ganger at jeg skulle ønske han hadde sett de oftere fordi de savner han! 

Åssen tror dere det føles for mine barn når jeg kjører de på skolen om morgenen og pappaen deres står 2 biler bortenfor å slipper av stesøstra? Mens de ikke er hos han nesten... Helt forjævlig... 

 

Anonymkode: 0fb56...68b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Peter007 skrev:

Mor har all makt I praksis til å nekte samvær men  ikke  pålegge. 

Når det føles som far er barnepasser. Stiller han selvfølgligger ikke opp. Det er ikke slik en ønsker å bli oppfattet som far. 

Men siden TS.skrev at far der var verdens  beste pappa tidligere. Så spør jeg hva er årsaken til det er blitt slik nå. Det må være en årsak til at dette er endret brått.

Da spør jeg: Hva har hendt? 

 

NEI-  i praksis har mor ingen makt, hverken til å nekte eller pålegge samvær. Det er bare helt  greit for endel menn å bruke den unnskyldningen, for å få aksept for at man ikke tar sitt eget ansvar som foreldre ( FAR) og har barna sine.. helst til fordel for ny familie som her i tråden. Det er gjerne da det starter..

Uansett å konfliktfylt forhold voksne har, hvorfor skal det gå ut over barna?- uansett hvordan du vrir å vrenger på deg , så er det barna det går utover, uansett årsaken så bør første prioritet både hos mor og far være BARNA... 

Men dere menns er bare opptatt av papir, avtaler,og barnepass?? 

Vet hvor sårt det er for barn å vokse opp uten en tilstedeværende pappa- j har  tørket mange tårer og forsøkt å overbevise barna  klart pappa er glad i deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det har vært diskusjon her ja... For å forklare litt da så er det ikke snakk om at jeg er noen bitter eks! Men ja, en bitter MOR er jeg nok! Bitter for at mannen som forgudet barna sine nå har skyvd de til side for to "fremmede" mennesker! 

Vi var til time på familiekontoret FØR han flyttet sammen med dama si. Da var barna våre med til samtale! Mekleren sa da til far at hun frarådet på det sterkeste at far flyttet sammen med denne dama og hennes barn da det mest sannsynlig ville få store konsekvenser for barna hans! Dette sa hun ut i fra sin samtale med barna...

3 uker etterpå flyttet de inn... Å da begynte helvete... Jeg har sett barna mine bli mer og mer innesluttet... Barna har rett og slett blitt ødelagt av denne stesøsteren... 

Å ja, jeg vet at denne stesøsteren å er et barn... Men det er et barn med stooore problemer som følge av en barndom med mye ustabilitet! Det er synd på dette barnet men jeg kan ikke ta på meg oppgaven med å "fikse" henne :( Jeg må faktisk hjelpe barna mine.. Men jeg har sendt inn en mld til bv med bekymring på denne jenta... 

Jeg vil å si at jeg aldri har krevd at faren skal ha de utenom samvær! Men jeg har sagt til han fler ganger at jeg skulle ønske han hadde sett de oftere fordi de savner han! 

Åssen tror dere det føles for mine barn når jeg kjører de på skolen om morgenen og pappaen deres står 2 biler bortenfor å slipper av stesøstra? Mens de ikke er hos han nesten... Helt forjævlig... 

 

Anonymkode: 0fb56...68b

Jeg har forsøkt flere ganger få frem hva som har skjedd her. Det bakenforliggende ovs. Det ligger mye gammelt her og ulmer. Som f.eks.hva er årsaken til skilsmissen. Hvordan foregikk prosessen den. Har du følelser for denne mannen enda. 

Så andre har skrevet skriver du litt begge deler TS. Som f.eks.at du ikke har bedt far om mer samvær utover avtalen. I ditt hovedinnlegg altså det første skriver du noe annet. Det er ikke lett å skjønne deg her. 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Jeg har forsøkt flere ganger få frem hva som har skjedd her. Det bakenforliggende ovs. Det ligger mye gammelt her og ulmer. Som f.eks.hva er årsaken til skilsmissen. Hvordan foregikk prosessen den. Har du følelser for denne mannen enda. 

Så andre har skrevet skriver du litt begge deler TS. Som f.eks.at du ikke har bedt far om mer samvær utover avtalen. I ditt hovedinnlegg altså det første skriver du noe annet. Det er ikke lett å skjønne deg her. 

Dette har INGENTING med skilsmissen å gjøre.. Det er flere år siden brudd! Skjønner ikke hvorfor du tror at det må ligge enda mer bak enn at han valgte den "nye" familien sin.. 

Før denne dama og hennes barn ble en del av livet hans hadde han barna 50/50! Å vi var venner! Så nei, ingen følelser eller sure miner for han for den han var da..

Hvis du leser hva jeg har skrevet så skriver jeg at jeg har SPURT han om han vil ha de, sagt han kan komme på besøk osv men aldri KREVD det! Det burde ikke re et krav fra meg når han frivillig burde ville ha barna sine... 

Anonymkode: 0fb56...68b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel heller at denne mannen er helt under helen på sin nye samboer, for det skjer neppe at stedatteren åker ut, mens moren blir. Han satser vel på sikt at han får egne barns tilgivelse for det han gjør... bare han får konstruert en god nok forklaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kontormus skrev:

Saken er vel heller at denne mannen er helt under helen på sin nye samboer, for det skjer neppe at stedatteren åker ut, mens moren blir. Han satser vel på sikt at han får egne barns tilgivelse for det han gjør... bare han får konstruert en god nok forklaring. 

Dessverre tror jeg det du sier stemmer... :( Synd for barna men ser ikke ut som han våkner med det første... 

Anonymkode: 0fb56...68b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. januar 2016 at 21.35, AnonymBruker skrev:

Takk for noen fine svar å takk til dere andre som tydeligvis er en sånn pappa som ikke stiller opp selv! 

 

Nei... Denne stedattera har store problemer etter et turbulent liv nor hun dessverre tar ut på mine barn... :( Det blei til slutt så ille at legen til min eldste kontaktet barnevernet... 

Men at far velger dette barnet fremfor sine egne hadde jeg faktisk ikke trodd..... Han var verdens beste pappa før.... Nå er det ingen som kjenner han igjen :( 

Anonymkode: 0fb56...68b

Dersom dette stemmer så har jo ikke far noen mulighet til å ha barnet ditt når du ønsker det utover avtalt samvær .

At du spør om han kan ta barnet mer vitner om at det du skriver om lege/ barnevernet ikke helt stemmer..

 

Anonymkode: f021b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette stemmer så har jo ikke far noen mulighet til å ha barnet ditt når du ønsker det utover avtalt samvær .

At du spør om han kan ta barnet mer vitner om at det du skriver om lege/ barnevernet ikke helt stemmer..

 

Anonymkode: f021b...798

Det vet du alt om eller? Denne stedatteren er hos faren sin 50/50 så jo.... Han har en uke hvor det barnet ikke er der.... 

Anonymkode: 0fb56...68b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. januar 2016 at 22.41, AnonymBruker skrev:

Og da er det synd at far heller prioriterer stedatteren istedenfor sitt eget kjøtt og blod. TS skriver jo at deres barn ikke kan være tilstede mens stedatteren er der, og dette er pålagt fra barnevernet. Når barnevernet pålegger dette så er det noe som ikke stemmer, og når en far blir bedt om å velge så ville jeg, som mor, visst hva jeg hadde forventet fra far til mitt barn, og jeg ville sittet igjen med mange vonde følelser om han valgte bort sitt eget barn. Det er rart å sitte og si at man ønsker en 50/50 avtale uten å vise det, spesielt når det ettergis for en kjæreste. 

Men igjen, når barnevernet er inne i bildet og gir far sånne strenge valg, så er det helt tragisk av han, at han nekter å rydde opp og heller velger bort oppveksten til sine barn. Hvilken far gjør det, liksom? Hvilken far velger bort barna sine? Man kan jo spørre seg om hvor skikket han er som foreldre når han gjør som han gjør. Du sier at far ikke har valgt det ene og det andre, men det er jo direkte løgn. Far fikk jo et valg, og han valgte samboer + stedatter. Du kan ikke vrikke og vende det på det. Han gjorde det, han valgte. Jeg skjønner godt at TS er frustrert. 

Anonymkode: 98b51...c10

Helt ærlig så tror jeg ikke helt ts gir alle fakta i saken, har en teori om at ts hatet at mannen fant seg ny familie og at stedatter og ts barn ikke hadde for god kjemi. Ts fyrer opp stemningen og legger ord i munden på barnet sitt - resultat: barnevernet blir innblandet basert på en delvis løgn- far VET at alt er absurd og ikke ett problem i virkeligheten : og tar det valget han gjør.. Bitter mor går dermed rundt å sier at eksen valgte bort barnet. 

Anonymkode: f021b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så tror jeg ikke helt ts gir alle fakta i saken, har en teori om at ts hatet at mannen fant seg ny familie og at stedatter og ts barn ikke hadde for god kjemi. Ts fyrer opp stemningen og legger ord i munden på barnet sitt - resultat: barnevernet blir innblandet basert på en delvis løgn- far VET at alt er absurd og ikke ett problem i virkeligheten : og tar det valget han gjør.. Bitter mor går dermed rundt å sier at eksen valgte bort barnet. 

Anonymkode: f021b...798

Det er for enkelt å alltid trekke konklusjonen om at alle enslige mødre er bitre og sjalu på eksens nye partner. Nei, det kan like gjerne være slik at det er TS som ikke ønsket å leve sammen med barnets far. Og for å generalisere, så er vel ikke problemet med at far velger vekk sine første barn til fordel for ny familie noe nytt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 13. januar 2016 at 16.27, Sasandra skrev:

Denne tråden ble veldig forvirrende for meg.. Han sier til barnevernet at han savner barna, men til deg så vil han helst ikke ha dem? Eller sier han bare nei når du spør om ekstradager? 

For da kan han faktisk savne barna, og være lei av å bli behandlet som en forelder som er tilsidesatt og bare kan ha samvær med barna når det passer deg. Kanskje det gjør han bitter som gjør at han ikke vil passe barna bare for at du skal ha tid til å gjøre hva du enn må gjøre de dagene. 

Min eks satt også hos megler og familievernkontoret og sa han ville ha mest mulig kontakt med barna. Vi ble enige om 50/50, men det ble til 95/5 hvor jeg hadde dem mesteparten. Det passet ikke han å ha barna da jeg jobbet, så barna mine gikk rundt på bygda for å få sove. Han måtte ha kjærestetid da nye dama hans var barnefri og det var når jeg jobbet. Møkkagubbe!!!

Til slutt kuttet han som sagt ALL kontakt til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Mye rare teorier folk kommer med... Jeg har ingen fortjeneste av å lyve... Så nei, ligger ikke så mye mer bak! Har aldri sagt et vondt ord om faren til barna mine til de... Det skal de få slippe å høre på:) Som sagt så er jeg ferdig med denne mannen... Men kan ikke forstå hvordan han kan såre barna sine på denne måten... Jeg er igrunn helt sjokkert... 

Anonymkode: 0fb56...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, EvaLena skrev:

Min eks satt også hos megler og familievernkontoret og sa han ville ha mest mulig kontakt med barna. Vi ble enige om 50/50, men det ble til 95/5 hvor jeg hadde dem mesteparten. Det passet ikke han å ha barna da jeg jobbet, så barna mine gikk rundt på bygda for å få sove. Han måtte ha kjærestetid da nye dama hans var barnefri og det var når jeg jobbet. Møkkagubbe!!!

Til slutt kuttet han som sagt ALL kontakt til slutt.

Uff, er dessverre klar over at det finnes en del drittsekker i verden ja.. så utrolig trist for barna som faktisk blir valgt bort av den forelderen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Mye rare teorier folk kommer med... Jeg har ingen fortjeneste av å lyve... Så nei, ligger ikke så mye mer bak! Har aldri sagt et vondt ord om faren til barna mine til de... Det skal de få slippe å høre på:) Som sagt så er jeg ferdig med denne mannen... Men kan ikke forstå hvordan han kan såre barna sine på denne måten... Jeg er igrunn helt sjokkert... 

Anonymkode: 0fb56...68b

Far har jo samvær med barnet som avtalt-men sier nei til mer når du trenger barnevakt , barnevernet mener at ditt barn og stesøstern ikke skal være sammen..

mener du virkelig at eksen din skal gi opp å være sammen med damen han elsker bare for 7 dager mer samvære med et barn han uansett ikke får ha 100%? Med den tankegangen vil jeg si alle som går fra hverandre driter i ungene sine..

Anonymkode: f021b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...